Købe Motorola RAZR 3Vi i Tyskland?
Fra : T

Dato : 08-08-08 10:22

Hej gruppe!

Er der nogen problemer i at købe sådan en i Tyskland?

Der er angiveligt tale om telefoner uden SIM-lås eller såkaldt
"branding". Jeg har læst, at nogle danske forretninger "flasher"
parallelimporterede telefoner med dansk software. Er det nødvendigt?
Motorolaen har flere indbyggede sprog, man kan skifte mellem, jeg vil
være godt tilfreds med engelsk. Den skal ikke bruges til sms.
Jeg mener, opladeren passer i danske stikkontakter?

Min viden om mobiltelefoner er meget begrænset, men det ser ud til, at
detailhandelen rent ud sagt er bundrådden og tiltrækker amatører og
platugler. Og hvis telefonens oprindelse alligevel er tvivlsom, kan
man måske lige så godt købe den, hvor den er billigst. Garantien på en
telefon købt i Tyskland er nok ikke så meget værd i virkeligheden,
mange har vist også besvær med det herhjemme.

Jeg har på http://www.trustpilot.dk/ tjekket firmaer fundet på
www.edbpriser.dk , www.pricerunner.dk og www.kelkoo.dk . Det var
nedslående. Dog er www.mobiludsalg.dk vist gode nok, de skal bare
have næsten dobbelt så meget for en RAZR 3Vi, som den fås for i
Tyskland ifølge http://idealo.de . Det er for meget, selv om jeg gerne
betaler noget for god service. Det kan også have noget at gøre med
Motorolas prispolitik, hvor samme vare sælges til vidt forskellige
priser rundt om i Verden, bl.a. afhængigt af de lokale markedsforhold.

Da jeg som nævnt er ret blank på området, hører jeg meget gerne fra
alle jer med mere erfaring, så jeg forhåbentlig kan undgå de værste
begynderfejl.

Husk at rette e-mailadresse!
--
Venlig hilsen
T.

Fra : Mads

Dato : 08-08-08 15:33

On Fri, 08 Aug 2008 11:21:45 +0200, T
<tlaursen_privatFJERNES@jubii.dk> wrote:

> [...]
>nedslående. Dog er www.mobiludsalg.dk vist gode nok, de skal bare
>have næsten dobbelt så meget for en RAZR 3Vi, som den fås for i

Så køb den hos goblue.dk. Der koster den kun lidt over det halve,
nemlig 888,-. Jeg har selv købt 2 Razr mobiler der og jeg har været
helt tilfreds med butikken.

mvh Mads

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-08-08 16:18

Mads skrev:

> Så køb den hos goblue.dk. Der koster den kun lidt over det halve,
> nemlig 888,-. Jeg har selv købt 2 Razr mobiler der og jeg har været
> helt tilfreds med butikken.

http://www.trustpilot.dk/review/www.goblue.dk
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Mads

Dato : 08-08-08 17:50

On Fri, 8 Aug 2008 17:17:53 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>http://www.trustpilot.dk/review/www.goblue.dk

Ja, og ?

Der vil da altid være nogen der brokker sig. Ofte uden grund.

Som jeg skrev har jeg handler der flere gange og købt
både mobiltelefoner og udstyr dertil. Købte bl.a. en Razr
sidste år og en Razr 3i for knap 2 måneder siden.
Alt hvad jeg har købt der, er ankommet i løbet af ganske
få dage og har fungeret upåklageligt.

Har foøvrigt selv lagt en god anmeldelse af GoBlue
på Trustpilot.

mvh Mads

Fra : T

Dato : 11-08-08 19:55

On Fri, 08 Aug 2008 16:32:35 +0200, Mads <Mads@nospam.nothanks.com>
wrote:

>Så køb den hos goblue.dk. Der koster den kun lidt over det halve,
>nemlig 888,-. Jeg har selv købt 2 Razr mobiler der og jeg har været
>helt tilfreds med butikken.

Tak for svaret.

Jeg skulle nok ikke have brugt så mange ord på at begrunde, hvorfor
jeg vender blikket sydpå efter en telefon. Det er selvfølgelig fint at
få anbefalet butikker, men jeg er mest interesseret i at få belyst den
tekniske side af sagen.

Det jeg ikke ved, er om en RAZR 3Vi beregnet for f.eks. det tyske
marked, fra brugerfladen, altså uden flashing, kan bringes til at
fremtræde helt dansk eller engelsk?

Husk at rette e-mailadresse!
--
Venlig hilsen