Lange SMS beskeder
Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 08:18

Hej.

Jeg har netop udskiftet min SE 700 med SE G900 og i den forbindelse har jeg
konstateret, at hvis jeg skriver en lang SMS, så bliver den sendt som 2
separate beskeder til modtager. Det gjorde min gamle Se 700 ikke. Er der
nogen som ved,, om jeg kan ændre en indstilling så mine lange beskeder
bliver sendt som en samlet SMS?

Mvh

Jesper

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-08-08 08:37

Jesper skrev:

> Er der nogen som ved,, om jeg kan ændre en indstilling så
> mine lange beskeder bliver sendt som en samlet SMS?

Hér - SE W810: SMS => Indstillinger => Maks. SMS længde...
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-08-08 10:19

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev:

> konstateret, at hvis jeg skriver en lang SMS, så bliver den sendt som 2
> separate beskeder til modtager. Det gjorde min gamle Se 700 ikke.

Jo, den gjorde. En sms er på højst 160 tegn. På min K700 kan jeg
vælge om jeg vil acceptere at der sendes flere sms'ser eller om
det kun skal være muligt at sende én - og dermed kun korte
beskeder.

Din mobil har åbenbart bare holdt det hemmeligt for dig. Selv om
jeg har valgt muligheden til, får jeg en lille popop når de 160
tegn overskrides.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 10:30

> [...]
>
> Din mobil har åbenbart bare holdt det hemmeligt for dig. Selv om
> jeg har valgt muligheden til, får jeg en lille popop når de 160

Hej Bertel.

Tak for dit svar.

Du har helt ret i, at min K 700 skrev, når jeg gik i gang med besked nr. 2 -
men modtageren fik det stadig som en samlet sms.

Efter mit oprindelige indlæg har jeg konstateret, at det heller ikke er alle
af mine venner, som modtager en lang sms i 2 separate sms´er. Det underlige
er bare, at hende som nu får 2 sms´er (når jeg overskrider 160 tegn) med min
nye mobil, hun fik ikke 2 separate sms´er før. Hun viste mig det i
går....lidt underligt synes jeg....

Synes ikke at jeg kan finde en indstilling, hvor jeg kan acceptere at sende
lange sms´er.....som det andet indlæg angav.

mvh

Jesper

Fra : Fuzzbox

Dato : 07-08-08 14:28

Jesper skrev:
> [...]
>
> Synes ikke at jeg kan finde en indstilling, hvor jeg kan acceptere at sende
> lange sms´er.....som det andet indlæg angav.

Jeg tror at du har oplevet en fejl på sms serveren. Det kan være at den
har været lidt overbelastet. Evt modtagerens server har haft problemer.

--
Mvh Fuzzbox

Fra : Jakob Griffel

Dato : 07-08-08 18:56

Ja, og hvis den anden telefon er smart nok, så genkender den, at de mange
sms'er hører sammen. Så sætter den dem sammen til een lang igen.
Men derfor bliver de stadig sendt i 160-tegns-bidder (til prisen 'antal x
sms-takst').

--
Hilsen Jakob

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-08-08 18:44

Bertel Lund Hansen skrev bl.a. følgende:

> [...]
> vælge om jeg vil acceptere at der sendes flere sms'ser eller om
> det kun skal være muligt at sende én - og dermed kun korte

Hvad sker der så på modtagerens mobil, bliver beskeden(erne) så samlet til
een stor sms eller hva'?

Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-08-08 23:04

Claus Tersgov skrev:

> Hvad sker der så på modtagerens mobil, bliver beskeden(erne) så samlet til
> een stor sms eller hva'?

Send mig dit nummer til 61 70 32 41, så skal du få en lang sms.

Du kan selvfølgelig også bare sende en til dig selv.

--
Bertel

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-08-08 01:04

Bertel Lund Hansen skrev bl.a. følgende:

> Send mig dit nummer til 61 70 32 41, så skal du få en lang sms.

Jeg sender af princip aldrig SMS er. Hvis folk sender mig een, så ringer jeg
tilbage og frabeder mig det. Dels tager det mig en evighed at taste ind, og
del kan jeg ikke begrænse mig til 160 tegn

Hvis man kunne, så var min mobil indstillet til at afvise SMS, men det er
desværre ikke muligt...

Jeg *hader* sms af et godt hjerte..

Claus

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-08-08 06:46

Claus Tersgov skrev:

> tilbage og frabeder mig det. Dels tager det mig en evighed at taste ind, og
> del kan jeg ikke begrænse mig til 160 tegn

Det er en vanesag. En sms venter til man gider tage sig af den.
En telefonsamtale kræver at begge parter er på samtidig.

Men dig om det.

--
Bertel