Mobil vil ikke acceptere simkort
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-08-08 09:08

Hej alle

Jeg har lige anskaffet en SE C902. Jeg har allerede to SE-mobiler
med hver sit simkort, men uanset hvilket af dem jeg flytter over,
så beder den om at jeg indsætter et simkort. Jeg spørger fordi
jeg gerne vil undgå en dummebøde hvis der ikke er noget i vejen,
og 'mailsupporten' ved Monatel hvor jeg har købt den, er tavs.

Er der noget specielt ved den mobil jeg har overset?

--
Bertel

Fra : Jean

Dato : 06-08-08 09:18

Bertel skrev:
> [...]
> og 'mailsupporten' ved Monatel hvor jeg har købt den, er tavs.
>
> Er der noget specielt ved den mobil jeg har overset?

Hej Bertel.

Fed telefon...

Det lyder som om telefonen er defekt. Men for en sikkerheds skyld, så prøv
med SIM-kort fra et andet selskab... det bør dog ikke gøre nogen forskel.

Pas på med Monatel, det er ikke kun godt man hører om det firma.
Desuden er deres mobiler parallelimporteret, hvilket betyder at du kun har
garanti hos forhandleren, og ikke på SE's autoriserede værksteder. Så går
Monatel ned, eller ikke kan hjælpe dig, så står du med håret i postkassen...

Håber du får det til at virke, ellers må den en tur ind til Monatel.

Mvh Jean.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-08-08 10:54

Jean skrev:

> Pas på med Monatel, det er ikke kun godt man hører om det firma.

http://www.trustpilot.dk/review/www.monatel.dk
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Jean

Dato : 06-08-08 11:24

Hans Paulin skrev:

> http://www.trustpilot.dk/review/www.monatel.dk

Need I say more...

Mvh Jean.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-08-08 12:52

"Jean" <ask@me> skrev i en meddelelse

> Need I say more...

Ikke at det hjælper Bertel så meget, men butikken ligger et par hundrede
meter fra hvor jeg bor, og jeg kan supplere med at butikken ligner en
blanding af et pizzaria og en moske efter officiel lukketid... Manualer på
dansk kan være en tillægsydelse :)

Hvis alle muligheder er udtømte:
http://www.monatel.dk/standard/divshop/doa.asp

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-08-08 14:44

Sune Storgaard skrev:

> Hvis alle muligheder er udtømte:
> http://www.monatel.dk/standard/divshop/doa.asp

Okay, men den er jo ikke DOA. Den tænder godt nok og kan afspille
demoen, men den kan bare ikke registrere et simkort.

Og manualen er på tysk. Det gør mig dog ikke noget. Det læser jeg
flydende. Det er værre hvis en evt. opdatering slagter den danske
pakke. Men nu må jeg se. Jeg plejer ikke at opdatere mine
apparater.

--
Bertel

Fra : Sune Storgaard

Dato : 06-08-08 15:15

> Okay, men den er jo ikke DOA. Den tænder godt nok og kan afspille
> demoen, men den kan bare ikke registrere et simkort.

Doa kan både betyde Død og Defekt. Om den er helt død, eller har en
væsentlig defekt(hvad der må siges at være tilfældet, såfremt det ikke er
relateret til de simkort du bruger) er et fedt. Tilbage med den , du har vel
også 14 dages returret?

Fra : Jean

Dato : 06-08-08 16:34

Bertel skrev:
> Okay, men den er jo ikke DOA. Den tænder godt nok og kan afspille
> demoen, men den kan bare ikke registrere et simkort.

Jo, DOA gælder alt ved telefonen undtagen tilbehør som lader,
hukommelseskort osv.

Så den bør gå under DOA, forudsat at den på ingen måde accepterer et
SIM-kort, der er sat korrekt i.

Mvh Jean.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-08-08 10:55

Jean skrev:

> Så den bør gå under DOA, forudsat at den på ingen måde accepterer et
> SIM-kort, der er sat korrekt i.

Jeg har lige snakket med en supporter hos Telmore. Hans første
bemærkning var at mobilen er simlåst. Han skulle lige tjekke at
det ikke var et meget gammelt simkort jeg havde, men da jeg
oplyste at det virker i en K700, så sagde han at der ikke er
tvivl om at det er problemet.

Så mobilen ryger retur, og så køber jeg en igen lidt dyrere hos
Telmore i stedet.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-08-08 14:28

Bertel Lund Hansen skrev:

> Så mobilen ryger retur, og så køber jeg en igen lidt dyrere hos
> Telmore i stedet.

Meld tilbage når og hvis du får pengene retur

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-08-08 14:52

Hans Paulin (6310) skrev:

> Meld tilbage når og hvis du får pengene retur

Det gør jeg. Hvis ikke Monatel hoster op med dem, må banken, og
så må Monatel slås med den.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-08-08 14:55

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det gør jeg. Hvis ikke Monatel hoster op med dem, må banken, og
> så må Monatel slås med den.

Godt!

Nåede at få ondt af dig da jeg læste trustpilots bedømmelse af monatel!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-08-08 15:58

Hans Paulin (6310) skrev:

> Nåede at få ondt af dig da jeg læste trustpilots bedømmelse af monatel!

Ja, der fik jeg også ondt af mig selv.

Mine to tidligere mobiler er faktisk købt der, men der var ingen
problemer med dem.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-08-08 16:25

Bertel Lund Hansen skrev:

> Mine to tidligere mobiler er faktisk købt der, men der var ingen
> problemer med dem.

Ok

Fra : Jean

Dato : 07-08-08 18:20

"Bertel Lund Hansen" skrev:
> Det gør jeg. Hvis ikke Monatel hoster op med dem, må banken, og
> så må Monatel slås med den.

Har du ret til at be' banken tilbageføre, når du en gang først har
modtaget varen?

Mvh Jean.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-08-08 22:59

Jean skrev:

> Har du ret til at be' banken tilbageføre, når du en gang først har
> modtaget varen?

Hvis man modtager betalingen som led i en normal handel, men ikke
har til hensigt at følge de love der gælder, så foreligger der
misbrug - pengene er udbetalt under falske forudsætninger.

--
Bertel

Fra : Jean

Dato : 09-08-08 19:46

Bertel skrev:
> Hvis man modtager betalingen som led i en normal handel, men ikke
> har til hensigt at følge de love der gælder, så foreligger der
> misbrug - pengene er udbetalt under falske forudsætninger.

Jeg tror du får mere end svært ved at overbevise banken om at de skal
tilbagebetale pengene.
Jeg tror pænt du bliver bedt om selv at klare den, og eventuelt klage via
Forbrugerklagenævnet.
Men jeg håber ikke det bliver nødvendigt.

Vil du holde os opdateret, når du forhåbentligt hører fra Monatel?

Mvh Jean.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-08 20:04

Jean skrev:

> Vil du holde os opdateret, når du forhåbentligt hører fra Monatel?

Ja da. Jeg hørte fra dem i går. Jeg blev ringet op og fik at vide
at det var en fejl at mobilen var simlåst. Derefter bad han mig
vente, og da jeg havde hørt på ventemusik i to minutter, slukkede
jeg min mobil. Jeg har andet og vigtigere ting at bruge min tid
på end at høre på ventemusik fordi den idiot ikke kunne slå min
kode op *før* han ringede til mig.

--
Bertel

Fra : Jean

Dato : 09-08-08 20:47

Bertel skrev:
> og da jeg havde hørt på ventemusik i to minutter, slukkede
> jeg min mobil.

Og hvad regner du så med der skal ske nu?

/ Jean.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-08-08 21:53

Jean skrev:

> Og hvad regner du så med der skal ske nu?

Jeg vil strække mig så langt at jeg vil bede om koden i en mail,
men hvorfor i alverden har de ikke selv fundet på at bruge mail?

Hvis de kludrer for meget, får de mobilen tilbage igen.

--
Bertel

Fra : Tom Jensen

Dato : 07-08-08 14:57

> [...]
> tvivl om at det er problemet.
>
> Så mobilen ryger retur, og så køber jeg en igen lidt dyrere hos

hej
bertel
du kan selv lige hurtig tjekke om den er simlåst ved at trykke på følgende
taster hurtig efter hinanden.
pil venstre * * pil venstre

pil venstre er den taste lige under skærmen .

der kommer så en menu frem hvor du kan se om den er låst .
vis der er en låst hængelås ud for net,eller del af nettet er den låst.

mvh tom

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-08-08 16:00

Tom Jensen skrev:

> du kan selv lige hurtig tjekke om den er simlåst ved at trykke på følgende
> taster hurtig efter hinanden.
> pil venstre * * pil venstre

Tak - og den er skam både personalized og låst.

--
Bertel

Fra : Jean

Dato : 07-08-08 18:18

Bertel skrev:
> Jeg har lige snakket med en supporter hos Telmore. Hans første
> bemærkning var at mobilen er simlåst.

Jamen, skriver den bare "indsæt SIM-kort", eller skriver den "Indsæt
_korrekt_ SIM-kort"?

Mvh Jean.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 07-08-08 23:01

Jean skrev:

> Jamen, skriver den bare "indsæt SIM-kort", eller skriver den "Indsæt
> _korrekt_ SIM-kort"?

Jeg kan ikke huske det, og jeg gider ikke makke med at sætte et
kort i igen. Tjekmetoden viser at den er simlåst og
'personalized'.

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 10-08-08 04:09

Den W880i jeg købte for en tid siden, var også med tysk manual - hvad
beviser det, at telefonen er paralelt importeret og det er ulovligt.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-08 08:24

Anders skrev:

> Den W880i jeg købte for en tid siden, var også med tysk manual - hvad
> beviser det, at telefonen er paralelt importeret og det er ulovligt.

Ifølge hvilken lov?

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 10-08-08 08:30

Dansk Lov !

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-08 08:42

Anders skrev:

> Dansk Lov !

Hvilken dansk lov?

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 10-08-08 09:02

Tele Loven

Men nu er vi ude på et sidespor, så lad os hellere holde os til det
oprindelige indlæg - det kunne jo være at en af
netbetjenterne vågner op....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-08 09:37

Anders skrev:

> oprindelige indlæg - det kunne jo være at en af
> netbetjenterne vågner op....

Ja, det er mig. Kneb det med argumenterne?

Du kan blive klogere hvis du læser her:

   http://www.startvaekst.dk/Parallelimport

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 10-08-08 10:54

Jo, men jeg mener stadigvæk det ikke er helt lovligt at sælge
paralellimporterede mobiler.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-08 11:03

Anders skrev:

> Jo, men jeg mener stadigvæk det ikke er helt lovligt at sælge
> paralellimporterede mobiler.

   Parallelimport er tilladt fra EØS - lande. Det er fx tilladt
   at importere mærkevare-cowboybukser fra England. En vare, som
   bringes lovligt på et marked i EU, kan frit cirkulere mellem
   de øvrige nationale markeder i fællesskabet. Det fremgår af
   EU's konkurrenceregler.

Men du mener måske at parallelimportøren er nødt til beholde hele
sit varelager og aldrig må sælge ud af det?

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 10-08-08 11:14

EØS er det de lande indenfor EU ?
Hvad så hvis man fx. importer en stak mobiltelefoner fra fx. Thailand, og
vil sælge dem i DK - det er vel ulovligt ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-08 18:51

Anders skrev:

> EØS er det de lande indenfor EU ?

Ja.

> Hvad så hvis man fx. importer en stak mobiltelefoner fra fx. Thailand, og
> vil sælge dem i DK - det er vel ulovligt ?

Producenten kan modsætte sig det. På en måde kan man godt sige at
det derved bliver forbudt, men der står altså ikke i nogen lov at
parallelimport er forbudt.

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 10-08-08 18:59

OK.

Den næste mobil jeg skal have (SonyEricsson) skal ikke købes over nettet.
For den seneste jeg købte, var der ikke DK manual med, og det betegner jeg
som værende standard uds., hvis man
køber en mobil....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-08 19:19

Anders skrev:

> [...]
> For den seneste jeg købte, var der ikke DK manual med, og det betegner jeg

Tror du ikke bare du skal vælge en mere respektabel netbutik end
den billigste?

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 10-08-08 19:47

Jo måske, men de sidste mange gange jeg har købt mobil telefon, har der
enten manglet et eller andet, eller også virkede telefonenen ikke.

Og så kontakter man selv. biksen pr. mail, da mobilen ikke virker, og de
kommer med en latterig forklaring på, at den er købt over nettet, og at de
ikke har pligt til at levere en DK manual istedet for den tyske den er
leveret med.

- Den butik skal jeg ikke handle i mere.
A.

Fra : Jean

Dato : 10-08-08 21:47

"Bertel Lund Hansen" skrev:
> Tror du ikke bare du skal vælge en mere respektabel netbutik end
> den billigste?

Og det skulle komme fra dig, som netop har valgt den billigste, og sidder i
lort til halsen...

/ Jean.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-08 22:53

Jean skrev:

> Og det skulle komme fra dig, som netop har valgt den billigste, og sidder i
> lort til halsen...

Ja, hvem er vel bedre til at rådgive desangående?

--
Bertel

Fra : Jean

Dato : 13-08-08 18:25

Bertel skrev:
> Ja, hvem er vel bedre til at rådgive desangående?

He he, godt svaret...

/ Jean.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 10-08-08 20:59

Bertel Lund Hansen wrote:

> Ja.

Samt Norge, Island og Liechtenstein.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : J.K.Arning

Dato : 06-08-08 13:16

Bertel Lund Hansen skrev:
> Hej alle
>
> Jeg har lige anskaffet en SE C902. Jeg har allerede to SE-mobiler
> med hver sit simkort, men uanset hvilket af dem jeg flytter over,
> s� beder den om at jeg inds�tter et simkort. Jeg sp�rger fordi
> jeg gerne vil undg� en dummeb�de hvis der ikke er noget i vejen,
> og 'mailsupporten' ved Monatel hvor jeg har k�bt den, er tavs.
>
> Er der noget specielt ved den mobil jeg har overset?

Det er en 3G telefon og de accepterer langt fra alle simkort. Simkort
der typisk bruges af 2G selskaber er oftes, især ved de billigere
selskaber af en type som 3G telefoner ikke kan læse.

Er dine 2 andre SE telefoner 3G telefoner?

Kan du teste med et simkort fra et helt andet selskab?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-08-08 20:37

J.K.Arning skrev:

> Det er en 3G telefon og de accepterer langt fra alle simkort.

Okay.

> Simkort der typisk bruges af 2G selskaber er oftes, især ved de billigere
> selskaber af en type som 3G telefoner ikke kan læse.

De to simkort er fra Telmore.

> Er dine 2 andre SE telefoner 3G telefoner?

Nej.

> Kan du teste med et simkort fra et helt andet selskab?

Nej. Nu vil jeg spørge Telmore om et simkort der kan bruges. De
sælger mobilen, så de må vel vide hvad der dur.

Tak for alle input. Men jeg følger stadig tråden og følger også
op på den.

--
Bertel

Fra : Jean

Dato : 06-08-08 22:30

Bertel skrev:

> Nej. Nu vil jeg spørge Telmore om et simkort der kan bruges. De
> sælger mobilen, så de må vel vide hvad der dur.

Det kan ikke passe du ikke kender en eller anden person, som ikke har
Telmore.

/ Jean.

Fra : Jean

Dato : 07-08-08 21:28

Fra en bruger på et stort forum:

"Ringede og forhørte mig om hvorvidt en SE C902 var på lager. Svaret var
positivt, og jeg lovede højt og helligt at hente den, efterfølgende dag. Som
sagt, så gjort - dukkede op i en meget rodet butik i Skive. Det skulle vise
sig at prisen på hjemmesiden 2385,- ikke gælder når man afhenter den i
butikken, men er 100 kroner højere!?! Jeg spurgte hvorfor og fik svaret at
"Der er lagt noget oveni når man henter den her". Alt andet lige er det
nemmere for butikken når man selv afhenter - og de ville i øvrigt kun
modtage pengene kontant! Men altså 100 kroner dyrere end annonceret. Efter
at havde fået den hjem, fandt jeg ud af at tlf var fra tyskland. Manualen
var kun på tysk, og af æskens registeringsnumre fremgik DE der er udtryk for
en tlf solgt i tyskland. Desuden var batteri ikke i svejset plastikpose, og
havde tydeligvis været sat i tlf, da polerne var ridset. Da jeg ville sætte
batteriet i, tænkte at der nok var strøm på nu da tlf havde været brugt før,
skulle jeg først pille et CBB SIM kort ud før jeg kunne sætte mit eget i...
Det er fandeme for ringe - tlf har jo tydeligvis været i brug inden jeg
køber den! Det er yderst ringe!!! Hold jeg fra Monatel og deres importerede
tidligere anvendte tlf. Så hellere betale lidt mere!"

Fra : Anders

Dato : 10-08-08 04:13

Dit mobil er simlåst !

Det du kan gør er enten at levere mobilen retur til monatel, eller også må
de ryste op med en kode, så du kan få den låst op.

Det skal selvfølgelig være uden udgifter for dig, for du har vel købte den
værende uden simlås eller hvad ?

newsmi94lu4ph6ettvug6086o5upm2d736ob@news.stofanet.dk...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-08 08:24

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-08 11:49

Bertel Lund Hansen skrev:

> Er der noget specielt ved den mobil jeg har overset?

Jeg blev igen idag ringet op af Monatel og fik låsekoden, så nu
fungerer mobilen, og jeg er tilfreds.

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 11-08-08 12:04

Det manglede da også bare !
- Ved at Monatel ikke sælger simlåste mobiler !

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-08 13:51

Anders skrev:

> Det manglede da også bare !
> - Ved at Monatel ikke sælger simlåste mobiler !

Det var en fejl at den var låst. Ifølge dem er det deres
leverandør der har lavet en svipser hvilket jeg tror på.

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 11-08-08 14:06

Sikkert, det er jo menneskeligt at fejle.

Fra : Jean

Dato : 13-08-08 21:27

Bertel Lund Hansen skrev:
> Det var en fejl at den var låst. Ifølge dem er det deres
> leverandør der har lavet en svipser hvilket jeg tror på.

Jeg tror desværre mere det var Monatels unlocker, der lavede en svipser...

Men godt du fik den låst op, og at det virker...

/ Jean.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-08 23:15

Jean skrev:

> Men godt du fik den låst op, og at det virker...

Batteriet gik dødt da jeg skulle lade det op første gang, så nu
skal mobilen til reparation.

--
Bertel