SE G 900 - hvordan overførs data fra gamme~
Fra : Ukendt

Dato : 05-08-08 19:30

Hej.

Jeg har netop udskiftet min gamle SE K700 med en SE G 900.

Jeg har mange data liggende på den gamle telefon (under opgaver). Hvordan
kan jeg få dem overført til den nye telefon?

Jeg har jo kun et SIM kort og kan derfor umiddelbart jo ikke anvende min
gamle telefon, nu hvor SIM kortet er flyttet over i min nye telefon....

Sonofon sælgeren sagde, at jeg kunne overføre via Bluetooth mellem
telefonerne - jeg har absolut ingen erfaring med Bluetooth- så er der
en/flere venligt sjæle, som kan hjælpe mig på vej.

Undrer mig i øvrigt over, at signalstyrken til Sonofon´s 3 G er meget
ringe - skifter telefonen selv over til andet system, hvis 3 G signalet
forsvinder helt?

mvh

Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-08-08 20:13

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> skrev:

> Sonofon sælgeren sagde, at jeg kunne overføre via Bluetooth mellem
> telefonerne

Det kræver at de har hver sit sim-kort. En mobil er låst uden
sim-kort til trods for at ganske mange funktioner ikke behøver et
sådant.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-08 20:50

> Det kræver at de har hver sit sim-kort. En mobil er låst uden
> sim-kort til trods for at ganske mange funktioner ikke behøver et
> sådant.

Tak for dit svar - kom til at tænke på, at jeg vel så bare kan købe et
taletidskort - er det ikke korrekt?

Mvh

Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-08-08 23:18

> Tak for dit svar - kom til at tænke på, at jeg vel så bare kan købe et
> taletidskort - er det ikke korrekt?

I dit sted ville jeg købe et Telmore-kort. Hvis du ikke bruger
det, koster det 7,50 om måneden.

Det har jeg faktisk gjort. Jeg har to mobiler og kort i dem
begge. Så har jeg altid en reserve.

Taletid har dyre minutter.

--
Bertel

Fra : Snakee

Dato : 05-08-08 21:36

Bertel Lund Hansen skrev:

> En mobil er låst uden
> sim-kort til trods for at ganske mange funktioner ikke behøver et
> sådant.

Det er langt fra alle der er sådan indrettet. Nogle, f.eks. windows
mobile-baserede telefoner, kan godt startes op uden sim-kort i. Så er
alle andre funktioner end dem der bruger GSM / DCS / 3g-nettene
tilgængelige.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : Snakee

Dato : 05-08-08 21:34

Jesper skrev:

> Undrer mig i øvrigt over, at signalstyrken til Sonofon´s 3 G er meget
> ringe - skifter telefonen selv over til andet system, hvis 3 G signalet
> forsvinder helt?

Ja. Den smutter over på GSM / DCS-nettet hvis der ikke er en 3G-celle i
nærheden.

Snakee