Opera Mini 4.1 installationsproblemer Noki~
Fra : jagge

Dato : 28-07-08 00:06

Jeg forsøger forgæves at installere Opera Mini 4.1 på en nokia 5310 med
Bibob som udbyder. Når jeg har hentet programmet installeres det og der
kører nogle test. Jeg siger ja til at programmet må have netværksadgang,
men så pludselig stopper det. Der står på skærmen at der er problemer
med at forbinde til internettet......

Jeg kan sagtens gå på nette med den indbuggede browser....

Hva dælen gør man for at få det til at virke.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 28-07-08 06:39

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> med at forbinde til internettet......
>
> Jeg kan sagtens gå på nette med den indbuggede browser....
>
> Hva dælen gør man for at få det til at virke.

Du skal have tilsendt en opsætning til din mobil, der også indeholder et
adgangspunkt.Snakker vi tdc/telmore så er det wap opsætningen du skal bruge
(via gprs). Jeg har godtnok været igennem en hel del opsætninger før jeg
fandt ud af præcist hvad problemet var...

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email
Google er din ven

Fra : Jakob Griffel

Dato : 29-07-08 07:02

> Du skal have tilsendt en opsætning til din mobil, der også indeholder et
> adgangspunkt.Snakker vi tdc/telmore så er det wap opsætningen du skal
> bruge (via gprs).

Så du hvad min navnebror skrev i sit indlæg?
Han skrev: "Jeg kan sagtens gå på nettet med den indbyggede browser...."

Så opsætningsproblematikken burde jo være overstået.

Jeg havde nøjagtig samme problem med Opera Mini 4.1 på en SE W810i for et
par måneder siden. Desværre døde telefonen (i en 60C-vaskemaskine) inden jeg
fik løst det, så jeg fandt aldrig ud af hvad der er galt. Jeg kunne også
checke emails og det hele, men Opera nægtede... :-|

--
Hilsen Jakob

Fra : Janner

Dato : 29-07-08 08:22

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg fik løst det, så jeg fandt aldrig ud af hvad der er galt. Jeg kunne
> også checke emails og det hele, men Opera nægtede... :-|

Ja uden det er til meget hjælp havde jeg samme problem på en W880 for en del
måneder siden. Accepterede det tilsidst, altså at det bare ikke ville virke.
Havde beholdt installations filen på telefonen, så en dag ville jeg lige
slette den men prøvede dog lige først om det nu kunne passe at det stadigt
gik galt, og mystisk nok så gik installationen glat igennem.

/Jan

Fra : jagge

Dato : 29-07-08 21:53

> [...]
> slette den men prøvede dog lige først om det nu kunne passe at det stadigt
> gik galt, og mystisk nok så gik installationen glat igennem.

hmm mærkeligt. Grunden til at jeg ikek bare vil droppe det er at den der
zoom funktion ser meget stærk ud. Det vil gøre browsing helt anderledes
på min skærm og derfor vil jeg meget gerne have det til at virke.

Må sige at det er lidt skuffende de ikke kan lave noget mere
brugervenligt installation.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 29-07-08 10:24

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Så du hvad min navnebror skrev i sit indlæg?
> Han skrev: "Jeg kan sagtens gå på nettet med den indbyggede browser...."

Ja, det kunne jeg også uden den rigtige opsætning

> Så opsætningsproblematikken burde jo være overstået.

Beklager, nej det er den altså ikke

> [...]
> jeg fik løst det, så jeg fandt aldrig ud af hvad der er galt. Jeg kunne
> også checke emails og det hele, men Opera nægtede... :-|

På min nokia kunne jeg hverken tjekke email eller bruge opera

Fra : jagge

Dato : 29-07-08 21:53

ne

> På min nokia kunne jeg hverken tjekke email eller bruge opera

Ok det lyder jo bestemt ikke opløftende. Jeg leder videre.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Claus Frigaard

Dato : 29-07-08 11:44

Hej...

Normalt bruger den indbyggede browser i mobilen wap-opsætningen til at komme
på nettet,
men opera skal bruge en internet opsætning.

Dette er hentet fra www.opera.com

"What are the correct APN Internet settings for my phone (APN settings)?

To be able to connect Opera Mini to the Internet, your phone needs proper
settings.
In general, there are two different settings:
GPRS/WAP
Internet

Opera Mini usually needs the Internet setting, and to use the Internet APN."

Så hvis der kun er en wap-profil i mobilen, skal der muligvis hentes en
internet-profil.

Mvh. Claus

Fra : jagge

Dato : 29-07-08 21:53

Claus Frigaard <cam@aub.dk> wrote:

> Så hvis der kun er en wap-profil i mobilen, skal der muligvis hentes en
> internet-profil.

Jo har kigget hos bibob. Forstår det ikke helt, har fået de profiler
tilsendt de bruger....

Må kigge igen.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : jagge

Dato : 30-07-08 19:36

rnet

> Opera Mini usually needs the Internet setting, and to use the Internet APN."
>
> Så hvis der kun er en wap-profil i mobilen, skal der muligvis hentes en
> internet-profil.

Løsningen er fundet :0). Jeg skulle lave et nyt dataadgangspunkt.
Beskrivelsen kommer her:

Hvis du prøver at følge denne manual skulle det virke med Opera mini.
Følgende virker på en Nokia:
Gå ind under indstillinger -> Konfigurationsindstillinger ->
Personligekonfigurationsindstillinger
Tryk valg -> Tilføj ny/nyt-> Adgangspunkt
Gå ind under Adgangspunktindstillinger-> Bærerindstillinger->
Pakkedataadgangspunkt og indtast:
internet.bibob.dk
Gå tilbage til Konfigurationsindstillinger og gå ind under Foretrukket
adgangspunkt og vælge Mit adgangspunkt.
Du burde nu kunne komme på nettet med dine Javaprogrammer!

Dette virker for min udbyder.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-07-08 10:45

On 28 Jul., 01:05, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:
> [...]
> med at forbinde til internettet......
>
> Jeg kan sagtens gå på nette med den indbuggede browser....
>
> Hva dælen gør man for at få det til at virke.

Har du prøvet og været inde i menuen for connections, mener man skal
finde noget med internetinstillinger for JAVA... og her skal man så
vælge den rigtige konto.

Ud over det, gad vide hvornår Opera starter med at opkræve betalling
for programmet e.l.. for når man går på nettet via Opera browseren
kører man via deres server i Norge.... og det må jo skabe en del
traffikudgifter for dem, ud over udvikling af selve programmet.

Fra : jagge

Dato : 29-07-08 21:54

Bjarke Hansen <bjarke_h@hotmail.com> wrote:

> via Opera browseren
> kører man via deres server i Norge.... og det må jo skabe en del
> traffikudgifter for dem, ud over udvikling af selve programmet.

Ok det virker da ikke særligt tiltalende, heller ikke iforhold til
beskyttelse af privatliv og sådan.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-07-08 15:19

On 29 Jul., 22:54, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:

> Ok det virker da ikke særligt tiltalende, heller ikke iforhold til
> beskyttelse af privatliv og sådan.

Den skal jo konvatere hjemmesiderne til et format der kan aflæses på
mini browseren og fylder langt mindre end orginalen.