Espersen - den nye dukke ?
Fra : Ukendt

Dato : 15-09-08 08:44

Jeg synes, medierne nu interesserer sig meget
for Lene Espersen. Dvs. hun skal profileres
som endnu en dukke på borgen.

De får hende til at stå som den ny tids politiker,
karrierekvinden, som kan ordne både bleer, madlavning
samtidig med hun diskuterer politik. Alt-i-eet-kvinden,
som dansker skal elske.

Nok er hun blondine, nok minder hun
en anelse om Rebecca DeMornay fra
Hånden På Vuggen, nok har hun hendes
jydske modersmål og rap i raplikken,
uden der går for meget Rønn Hornbech i det.

Men hvad med politikken ?
Eet er hun kan udtale ting som
"færre knive" osv., floskler,
det tænder nok de fleste, men på
hvilket niveau ? Er det nok ?

Personligt matcher hun ikke Fogh
til sokkeholderne hvis der skal snakkes
'rigtig' politik. Hun er for smart, for letkøbt
og det hopper menigmand sikkert på pr.
omgående. Og så kan hun ellers ha' nok
så stram en attitude i medierne og snakke
om 'mere politi', 'mindre vold', 'færre knive'. osv.
Idêen er fin. Men jeg tror folk hurtig blir' trætte
af hende, på samme måde som Rønn svigtede
da det blev alvor og mediernes interesse faldt.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-08 09:25

Eque" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> Idêen er fin. Men jeg tror folk hurtig blir' trætte
> af hende, på samme måde som Rønn svigtede
> da det blev alvor og mediernes interesse faldt.

Hun er Danmarks Sarah Palin, men knap så charmerende og mediedygtig

Trist at hun ikke er så god til at forklare sin politik nuanceret som Palin

Brystbombe kaldte EB hende igår - og det er vel hendes dominerende
salgsargument sammenlignet med andre kvindelige ministre

Politikere er skuespillere

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-08 18:42

> Eque" <-> skrev i en meddelelse

> Hun er Danmarks Sarah Palin, men knap så charmerende og mediedygtig

Charme og politik tiltaler vel de færreste ?
Medmindre der er tale om småborgerlige, som
mere er til kakkelborde og sandkage.

> Trist at hun ikke er så god til at forklare sin politik nuanceret som
> Palin

Man kunne forestille sig, årsagen ligger i,
der ikke rigtig er noget klart budskab.
Lidt ala' Helle Thorning.

> Brystbombe kaldte EB hende igår - og det er vel hendes dominerende
> salgsargument sammenlignet med andre kvindelige ministre

Kan hun måle sig med Rønn ?
Nu læser jeg heldigvis kun EB når
der er biltillæg.

> Politikere er skuespillere

Det er alle, uanset om de har etiketten
politiker eller andet, ofte af andre, påklistret.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-09-08 21:53

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> der er biltillæg.

> Det er alle, uanset om de har etiketten
> politiker eller andet, ofte af andre, påklistret.

Ingeniører og automekanikere kan ikke slippe fra KUN at være skuespillere

Der hvor ikke kærligheden og hadet spiller noen rolle, spiller kvinderne
deres rolle dårligt. Nietzsche

ac< A man never forgives a woman who forces him to tell lies.
Georges Simenon

ac< Alle mennesker er lige stolte, den eneste forskel er, at de
ikke viser det på samme måde. La Rochefoucauld

ac< Be and not seem R.W.Emerson

ac< Beviset for man ikke er gal,må føres ved at spille normal.
Mikael Rode

ac< Der er mange måde at bedrage sine omgivelser på. De listigste
forsmår end ikke tråde af sandhed i det væv af løgne, de slår sammen.
Sara Lidman

Ac< Der findes kvinder, som ler fordi de er glade. Andre har
smukke tænder. Markus M. Ronner.

ac< En stor mand er blot en skuespiller, der spiller rollen som
sit eget ideal. Friedrich Nietzsche

ac< Forregnelse i selskabslivet - Denne (person) ønsker at være
interessant med sine domme, hin ved sine synspunkter og antipatier, en
tredie ved sine bekendtskaber, en fjerde ved sin isolation - og de forregner
sig alle. - Thi den, for hvem skuespillet opføres, mener just selv at være
det eneste skuespil, der kommer i betragtning. Nietzsche dialog i hver sin
retning

ac< Gode skuespillere så jeg i alle forfængelige, de spiller og
vil gerne være til skue - al deres ånd er i denne vilje. Nietzsche

ac< I en verden, hvor alle fusker, bliver den ærlige en bedrager.
André Gide

ac< I enhver stand påtager enhver sig en bestemt mine og holdning
for at synes det, han vil anses for. Man kan altså sige, at verden består af
lutter miner. Duc de La Rochefoucauld

ac< Ingen kvinde gifter sig for pengenes skyld. Det er alle kloge
nok til inden de gifter sig med en millionær, at blive forelsket i ham.
Cesare Pavese

ac< Intet hindrer så meget i at være naturlig som ønsket om at
virke naturlig. La Rochefoucauld

ac< Man kan lære en hund at spille kort, men man kan ikke lære
den at lade være med at logre med halen, når den har gode kort
John Nielsen

ac< Noget af det sværeste i verden er at få konstateret, om
mennesker i virkeligheden er det, de giver sig ud for at være.
Agatha Christie

Ac< Nøglen til succes er oprigtighed. Har du én gang lært at
spille oprigtig, er din lykke gjort. Jean Girandoux

ac< Spil og skuespil er livet. - Lær at spille med, eller du
kommer derfra med smerte og skade. Palladas fra Alexandria

Ac< To be natural is such a very difficult pose to keep up.
Oscar Wilde, An ideal Husband, 1895

ac< To be poor without murmuring is difficult, to be rich without
being proud is easy. Confucius

ac< Whenever two people meet, there are really six people
present. There is each man as he sees himself, each man as the other person
sees him, and each man as he really is. William James 1842 - 1910