Robot-fremtid vedr urin-inkontinens
Fra : Bo Warming

Dato : 12-09-08 11:52

Der er nu to millioner robotstøvsugere i japanske hjem.
De starter med at køre i spiral og kortlægger selv gulvet og opdager hvor
der er trapper og "lærer" hvordan al indretning er og kører selv i
ladestation når alt er OK

Selvfølgelig kan der laves sådan "kunstig tjener" som kommer hen til dig når
du skal af med småt og stort og de møver sig evt ind under tøjet og suger
til sig hvad skal væk.

Jeg har i flere indlæg nævnt at sådant er hvad min forskning sigter mod ,
og i stalde bør også grise serviceres af en robot så ikke lort og tis
´blandes.
men samles parat til gødningsbrug ( i kolde underjordiske rør der bestråles
så nul bakterievækst).
Lugt bliver minimal hvis ikke urin-enzymer og husdyrafføring er blandet, og
når urin er ren, kan ammoniakdannelse minimeres

Der er robotter i Japan som kan kravle ind i en flyvinge og finde og
reparere enhver skade. Det er et spørgsmål om tid før vi efterligner
konfuzianismens mestre, som tænker langsigtet

Et problem er tabuer og vedr mennesketoileter er japanerne langt fremme med
at bryde tabuer og lade autmatik gøre livet nemt for handicappede, ældre,
syge osv.
Så det kommer - lad os være på forkant mht at turde diskutere alt.

Overgngsløsninger kræver improvisation - og evt lidt accept af lugt - som
ikke er farlig.

Coloplast burde udvikle gummisugebold som man manuelt kunne føre ind under
tøjet og lade opsuge tis og evt lort - her er det kun lamme gamlinge der
behøver robot til selve ekskrementeringen
Jeg har gode erfaringer med en gummihandske til at have med i lommen og
bruge hvis intet toilet, som mellemstation til man finder et OK sted at
tømme af. Men med elektronik kan alt gøres nemt og billigt - ledningsmuskler
inde i gummihandsksen fx .

I Holland undgår svinestalde at stort og småt blandes til gylle, visse
steder.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-09-08 13:09

> [...]
> ledningsmuskler inde i gummihandsksen fx .
>
> I Holland undgår svinestalde at stort og småt blandes til gylle, visse

Apropos robotter så lavede jeg to af teknik-lego da min søn var 6 år og med
ledningsfjernstyring kunne de kæmpe mod hinanden og vælte hinanden og det
havde vi det sjovt med - og da sønnen siden flyttede til Jylland med moderen
fortsatte han med avancerede traktorsæt.
Jeg sendte ideen med kamprobotter til Lego der belønnede den med to
avancerede sæt, men de ville ikke bruge ideen

Er det for aggressivt at kæmpe UBLODIGT med vælteri og skub der er via
fjernkonrol og ikke rammer legeme?

Eller kan det betyde færre slagsmål at man spiller skak med sådant lego?