Danmark - EU's sorte får
Fra : Zeki

Dato : 08-09-08 16:06

I gårsdagens Berlingske kunne man læse en ganske glimrende analyse
vedrørende den seneste ballade om udlændingeloven kontra EF-dommen, som
flere (anarkistiske) danskere bare mener man skal "ignorere" eller helt se
bort fra, som om EU er et tag-selv-bord.

Korrespondenten siger: "Sommerens omstridte dom fra EF-domstolen om fri
bevægelighed er dybest set et forsvar for de borgerlige frihedsrettigheder
og går imod statens ønske om at blande sig i borgernes privatliv."

Konklusionen er at "ENTEN SKAL der bøjes på den danske udlændingelov, eller
også kommer Danmark til at tage slagsmålet med, at Danmark ikke længere er
parat til at overholde EUs lovgivning, når der som forventet kommer en strøm
af klager fra danskere over udlændingeloven og dens følger for deres
privatliv.."

http://www.berlingske.dk/article/20080907/verden/709070039/

For det første:

Naturligvis har den nuværende stramme udlændingelov intet med borgerlige
værdier at gøre, som korrespondenten også skriver. Men det er nu trods alt
prisen for at kunne blive ved magten at man er nødt til at smide et stort
stykke kød i retning af DF, som så til gengæld vil levere de fornødne
mandater.

For det andet bliver det sværere og sværere at "brande" Danmark, da det jo
ikke ligefrem er de gode historier vi de senere år er kendte for. Hvis man
følger med i europæiske medier er det tydeligt at Danmark nu står som det
land som har fjernet sig længst fra de vestlige-humanistiske værdier.
"»Danmark blev tidligere opfattet som en frisindet, diplomatisk og meget
menneskelig nation, som var et forbillede. I dag er vi nærmest dér, hvor
Østrig var for nogle år siden med Jörg Haider i spidsen. Vi bliver opfattet
som et lille aggressivt land, som gerne erklærer krig mod muslimer og det
meste af den arabiske verden, og som har en stram udlændingepolitik«, siger
Frederik Preisler, direktør i reklamebureauet McCann ."
http://politiken.dk/indland/article551447.ece

Dette får naturligvis konsekvenser. Bl.a at:

"Turister dropper Danmark"
http://politiken.dk/erhverv/article550383.ece

"Vi bliver opfattet som Fort Danmark"
http://politiken.dk/indland/article554482.ece

"Udenlandsk arbejdskraft skræmmes væk af danskerne"
www.business.dk/article/20080603/okonomi/706030059/

I disse globaliseringstider er der bred enighed om at dem der kan evne og
turde møde andre mennesker med et åbent sind, lære og tage fra nye kulturer
man møder, er dem som vil klare sig bedst.

Her i landet er der dog en lille - men højtråbende - gruppe af intolerante
og fremmedforskrækkede danskere, som gerne ser at tingene går i stå, i
stedet for at komme fremad. Mens de fleste i denne globaliserede tid
orienterer sig udad vil de det modsatte. Som vil beholde Danmark som en
slags Korsbækmuseum i en verden der hurtigt vil sejle videre og efterlade
Danmark som et fattigt bagvand.

Hvem af disse herinde føler sig truffet først?

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 08-09-08 16:25

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote in message
> [...]
>flere (anarkistiske) danskere bare mener man skal "ignorere" eller helt se
>bort fra, som om EU er et tag-selv-bord.

http://ekstrabladet.dk/112/article1053561.ece

Ja, danskerne er i "en længerevarende konflikt mellem gadens
beboere og kriminelle grupperinger..."

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-09-08 17:08

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen

> Naturligvis har den nuværende stramme udlændingelov

DK's udlændingelov er jo ikke stram. Hvordan forklarer du 10000'er af
kriminelle muhammedanere i DK, hvis loven var stram?
Hvordan forklarer du at politiet ikke kommer i visse kvarterer hvor perkerne
regerer?

Mvh
Martin

Fra : Malene P

Dato : 08-09-08 17:27

> [...]
> kriminelle muhammedanere i DK, hvis loven var stram?
> Hvordan forklarer du at politiet ikke kommer i visse kvarterer hvor

Mon ikke det egentlige problem ligger i, at meget af skidtet er blevet
"danske statsborgere", som man ikke kan slippe af med igen? At man uddeler
bunkestatsborgerskaber via håndsoprækning i Folketinget i stedet for via
individuel vurdering? Hvem dælen gider at række hånden op 2-3-4-5 tusinde
gange ved en afstemning? Så hellere lade andre -heriblandt ofrene og
budbringerne -feks mig selv her i gruppen- tage skraldet, når det viser sig,
at de frelste har fejlbedømt eller været ligeglade. Mon ikke der ligger et
STORT arbejde i at lave reglerne om statsborgerskab om - DET kan EU-lortet
vel ikke blande sig i?

Malene P

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-09-08 20:37

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> uddeler
> bunkestatsborgerskaber via håndsoprækning i Folketinget i stedet for via

En minimalistisk løsning kunne være at sætte stop for tilstrømning af
muhammedanere. Og der kan naturligvis også gøres mange andre ting til at
dæmme op for muhammedanerproblemerne.
Politiet i Århus kunne kaldes til orden og fx gøre sig klart hvilken
etnicitet forbryderne har, så man kan få mere præcise tal for problemerne:
http://jp.dk/indland/aar/meninger/leder/article1432084.ece

Mvh
Martin

Fra : Egon Stich

Dato : 09-09-08 12:09

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse news:48c57ee2$0$90274>

> Politiet i Århus kunne kaldes til orden og fx gøre sig klart hvilken
> etnicitet forbryderne har, så man kan få mere præcise tal for problemerne:
> [...]

Netop indsamling med oplysninger om etnicitet og religion har naivisterne jo i årevis forhindret.
Det ville jo være "umenneskeligt" og "intolerant".

Nu, hvor vi så småt kan få tallene, har de store problemer med at fastholde deres naive verdensbillede.

Egon

Fra : Ivannof

Dato : 09-09-08 21:02

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> STORT arbejde i at lave reglerne om statsborgerskab om - DET kan EU-lortet

Ishøjrapporten af Vesselbo beskriver tyrkere i Ishøj som 20% med dansk
statsborgerskab og så må der være 80% tyrkiske statsborgerskaber. (år 2000)

Ivan

Fra : Thomas M

Dato : 08-09-08 18:25

Martin Larsen wrote:

> [...]
> kriminelle muhammedanere i DK, hvis loven var stram?
> Hvordan forklarer du at politiet ikke kommer i visse kvarterer hvor

Hvordan forklarer du, at det er værd at stemme på Dansk Folkeparti så?

Eller har partiet bare mere travlt med at hjælpe alle de ældre danske
medborgere? Men hvor var de så henne da ældres madpriser steg med ca. 1400,-
om måneden - i Frederikshavn, mener jeg det var - pga. "harmonisering af
madpriser"? Lidt over 3000,- om måneden, til mad - for et ældre menneske på
plejehjem. Skal man grine eller græde? Jeg ved det snart ikke.

Kraftstejleme det går godt i Danmark, hva'?

Hvis de gode folkedanske politikere ikke selv kan finde ud af at fucke
landet op, så må det jo være indvandrenes skyld det hele. Op i røven med at
hospitalerne skal spare til højre og venstre og at både folkeskolerne og
gymnasierne efterhånden ligner noget fra krigstiden.

Nej nej - så længe vi kan skyde HELE skylden på ALLE indvandrene.

Fandme det mest mærkelige land jeg har hørt om, er hvad Danmark efterhånden
er.

Måske en indsamling kunne bringe det tilbage på fode, men jeg tvivler
efterhånden. På den anden side, så er vi heller ikke interesseret i at
hjælpe os selv - vi vil jo så gerne redde resten af verden. Man græmmes.

--
/ Thomas

Fra : Zeki

Dato : 08-09-08 18:35

"Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse

> Hvordan forklarer du, at det er værd at stemme på Dansk Folkeparti så?
>
> Eller har partiet bare mere travlt med at hjælpe alle de ældre danske
> medborgere?

Jeg håber den dag vil oprinde hvor DF's vælgere tør være kritiske overfor
det parti de stemmer på istedet for at iføre sig mantraet som lader til at
være "partiet, og lederen især, er ufejlbarlige. Enhver kritik skal skydes
ned med alle midler.".

Noget af det mest skræmmende i et demokrati er når vælgere tager bind for
øjnene og blindt gør hvad lederen siger og som en anden nikkedukke, blindt
gentager alt hvad lederen siger.

Men okay - måske forventer jeg for meget. For Dansk Folkeparti er det af
samtlige partier i Folketinget, hvis vælgere har det suverænt laveste
uddannelsesniveau og som følge heraf også det parti, hvis vælgere betaler
mindst i skat og modtager mest i sociale ydelser.

Personligt er jeg ved at være lidt træt af betale til en masse uproduktive,
sure og negative mennesker, som stemmer på Dansk Folkeparti med det
hovedformål at kunne fortsætte med at rage andre og mere produktive eller
klogere danskeres penge til sig via verdens højeste skattetryk, mens de -
fra under dynen - dagligt skælder ud på "de farlige muslimer."

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-09-08 20:15

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen
> "Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse

Prøv at sige hvilke slutningsregler du bruger - hvis du ved hvad det er...

Mvh
Martin

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 08-09-08 20:42

"Zeki" skrev i en meddelelse

> [...]
> uddannelsesniveau og som følge heraf også det parti, hvis >vælgere betaler
> mindst i skat og modtager mest i sociale ydelser.

Hvorfor går du ikke til lægen mand !, du bliver mere og mere syg i hovedet.

> Personligt er jeg ved at være lidt træt af betale til en masse
> med det hovedformål at kunne fortsætte med at rage andre og mere
> muslimer."

Ja dem der stemmer på danske folkeparti skal med det samme fratages deres
stemme ret !
De er alle til hobe uproduktive og "sure" .

Søg hjælp Zeki , du kammer fuldstændigt over.

Fra : Zeki

Dato : 08-09-08 20:51

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:48c57ff8$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvorfor går du ikke til lægen mand !, du bliver mere og mere syg i
> hovedet.

Prøv med argumenter hvis du vil tages seriøst!

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 09-09-08 19:03

"Zeki" skrev i en meddelelse

> Prøv med argumenter hvis du vil tages seriøst!

Nu er det lidt svært at være seriøs med en hvis udsagn er at
14 procent af befolkningen har det suverænt laveste
uddannelsesniveau betaler mindst i skat og modtager mest i sociale ydelser.
Alt i mens disse 14 procent rage andre og mere produktive eller klogere
danskeres penge til sig via verdens højeste skattetryk, mens de - fra under
dynen - dagligt skælder ud på "de farlige muslimer.".

Du generaliserer og kammer over med fordomme ! , de selv samme ting du
beskylder disse 14 procent for , dit udsagn er at de er fazistiske .

Hvad gør det dig ?.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Zeki

Dato : 10-09-08 16:48

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:48c6ba40$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nu er det lidt svært at være seriøs med en hvis udsagn er at
> 14 procent af befolkningen har det suverænt laveste
> uddannelsesniveau betaler mindst i skat og modtager mest i sociale
> ydelser.

Dig om det. Jeg dokumenterer blot at DF's vælgere generelt har det laveste
uddannelsesniveau. At du ikke bryder dig om det er din egen sag!

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 10-09-08 18:40

"Zeki" skrev i en meddelelse

> Dig om det. Jeg dokumenterer blot at DF's vælgere generelt >har det
> laveste uddannelsesniveau. At du ikke bryder dig om det er din egen >sag!

Hvis det så bare blev ved din "dokumentation" , men nej i samme ånedrag
"dokumenterer" du også at DF vælgere betaler
mindst i skat og modtager mest i sociale ydelser.
Og de er også uproduktive, sure og negative mennesker som rager andre
mennesker's penge til sig .

Hvor er dokumenationen på det , ud over i dit hovede.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Zeki

Dato : 11-09-08 09:58

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:48c8068a$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> mennesker's penge til sig .
>
> Hvor er dokumenationen på det , ud over i dit hovede.

Okay, din fatteevne ligger tilsyneladende på et lavere niveau end jeg først
antog.

Hvis DF er det parti hvor flest vælgere har lavest uddannelsesniveau så
siger det da sig selv at de betaler mindst i skat generelt sammenlignet med
vælgere fra de andre partier hvor en langt højere grad har længere og højere
uddannelser.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-09-08 10:07

> [...]

> vælgere fra de andre partier hvor en langt højere grad har længere og højere

Hvormed du implicit gør dig til talsmand for 'venstrefløjssynspunktet'
at stemmeretten kun bør kunne opnås på basis af en passende høj
afgangseksamen.

Real- eller hf-eksamen ?
Studentereksamen ?
Kandidateksamen ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 11-09-08 11:53

On Thu, 11 Sep 2008 10:58:12 +0200, "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?>
wrote:

> [...]
>vælgere fra de andre partier hvor en langt højere grad har længere og højere

hvem har forsøget folk med lange uddannelser
mens de var under uddannelse?

i 1968 stillede studerende ved danske univerisiteter sig vældig
solidariske med arbejderne i kampen mod "kapiltalen"

disse studerende var lynhurtige til at glemme alt om solidaritet efter
endt uddannelse

en bande løgnagtige hykleriske egoister var og er lige nøgagtig
betegnelsen for den slags folk

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 12-09-08 12:52

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse news:48c8dda8$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> vælgere fra de andre partier hvor en langt højere grad har længere og højere

Du mener altså, at "de uddannede" generelt er dem med højest løn?
Hvor kommer dog al jammeren fra cand. dit og dat om deres usle lønninger?
Eller tror du, en lærerløn matcher en smedeløn?

Hvor er det forøvrigt ynkeligt at overvære dine, og fæller udi naivismen, ynkelige forsøg på at dreje focus fra politisk manifestation over på noget kloge - børge ævl.

For det er jo slet ikke det, du nævner, der er sagens kærne.

Og du ved det godt.

Egon

Fra : Zeki

Dato : 08-09-08 20:57

> [...]
meddelelse news:48c57ff8$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvorfor går du ikke til lægen mand !, du bliver mere og mere syg i

"DF-vælgere dumper til prøve i danskhed"
http://www.berlingske.dk/article/20070413/danmark/104131004/

"I en undersøgelse, foretaget af Center for Analytisk Journalistik for
nyligt, fandt man ud af at Dansk Folkeparti er det parti, hvor færrest har
en uddannelse "
http://flix.dk/modules.php?name=News&file=print&sid=2887

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 06:01

> [...]

> meddelelse news:48c57ff8$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "DF-vælgere dumper til prøve i danskhed"

Man har nu også undersøgt folketingsmedlemmer for deres evne til at
bestå prøven. Dem der var mest tilbøjelige til at dumpe var
socialdemokratiske folkeskolelærere, og R fandt prøverne /alt får
svære/.

> "I en undersøgelse, foretaget af Center for Analytisk Journalistik for
> nyligt, fandt man ud af at Dansk Folkeparti er det parti, hvor færrest har
> [...]

Nu kender jeg ikke dette 'private' institut, men det er velkendt at man
kan designe undersøgelser så de får det ønskede resultat, senest set med
opinionsundersøgelser af befolkningens holdning til den seneste EU-dom.
Ifølge Politikens undersøgelse var danskerne positive over for at vi
skulle efterleve dommen, ifølge Berlingske Tidendes var holdningen stik
modsat.

Hvis man i øvrigt mener at en kandidateksamen skal være nåleøjet for at
få stemmeret her i landet, som du tilsyneladende mener, så ville du i
øvrigt selv miste samme ret. Medmindre du synes at man kan nøjes med en
HF ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 08:13

> [...]
> bestå prøven. Dem der var mest tilbøjelige til at dumpe var
> socialdemokratiske folkeskolelærere, og R fandt prøverne /alt får

Interessant. Har du et link?

> Nu kender jeg ikke dette 'private' institut, men det er velkendt at man
> kan designe undersøgelser så de får det ønskede resultat

Typisk reaktion meget lig Skaarups "jeg tror ikke på forskningen"

Flere andre bureauer bekræfter det samme, men "jeg ikke vide"?

"Andel af partiets vælgere med mere end tre års videregående uddannelse:

Radikale Venstre: 48 %
Ny Alliance: 39 %
Socialistisk Folkeparti: 38 %
Konservative: 34 %
Enhedslisten: 33 %
Venstre: 31 %
Gennemsnit: 30 %
Socialdemokraterne: 19 %
Dansk Folkeparti: 10"

Partitoppen i Dansk Folkeparti efterlyser viden om danske værdier.

Men partiets egne vælgere er dem, der har sværest ved at klare den nye
prøve, som udlændinge skal bestå for at blive danske statsborgere.

Det viser en undersøgelse, som analysebureauet Userneeds har foretaget
blandt 7.096 danskere over 18 år:

Flest dumper hos DF
Gennemsnitlig 7 pct. af alle dumper prøven, hos Dansk Folkepartis vælgere er
tallet 12 pct., hos de radikales vælgere er det 2 pct., skriver Morgenavisen
Jyllands-Posten."

http://avisen.dk/blogs/jan9e/dfs-vaelgere_14423.aspx

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 08:54

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:

> Interessant. Har du et link?

Næh, men jeg husker det skam.

> Typisk reaktion meget lig Skaarups "jeg tror ikke på forskningen"

Man må altid være kritisk overfor ukendte, 'private' institutter.
Herunder CEPOS på højrefløjen.

> Flere andre bureauer bekræfter det samme, men "jeg ikke vide"?
>
> "Andel af partiets vælgere med mere end tre års videregående uddannelse:

> [...]

Nu er der jo så det lille problem med DF, at opinionsinstitutterne har
kunnet fortælle, at DF i disse undersøgelser kun scorer 50% af de
stemmer de rent faktisk får. Så hvordan det ligger med vælgerne ved man
ikke. Man har kun 'fornemmelser' at gå ud fra.

Men igen er det jo nærmest som om du lægger op til en indskrænkning af
stemmeretten. Hvad skal man kræve:

Realeksamen eller HF som minimum? Så er du vist lige frelst.

Eller kandidateksamen? Så er du tabt ...

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 09:03

> Nu er der jo så det lille problem med DF, at opinionsinstitutterne har
> kunnet fortælle, at DF i disse undersøgelser kun scorer 50% af de
> stemmer de rent faktisk får.

Den eneste "problem" jeg ser her er at du overdramatiserer helt vildt.
Du prøver altså at bilde mig ind at meningsmålinger ved forrige valg kun gav
6-7% til DF?

Jeg har altså svært ved at tage den form for argumentation seriøst. Hvis du
vil forsvare DF, kan du ikke gøre dig lidt mere umage?

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 09:54

> [...]

> Jeg har altså svært ved at tage den form for argumentation seriøst. Hvis du
> vil forsvare DF, kan du ikke gøre dig lidt mere umage?

Der er forskel mellem de tal, opinionsinstitutterne offentliggør, og dem
de indsamler. Tallene viser nemlig også at partiet fik halvt så mange
stemmer ved sidste folketingsvalg, end det rent faktisk fik.

Det har været velkendt i flere år, og det skyldes naturligvis at en del
DF-vælgere ikke vil være ved det udadtil, og i hvert fald ikke vil sige
det til en tilfældig person, der ringer op til dem.

Da man ikke kan gå ud fra at dem der reagerer på den måde,
uddannelsesmæssigt, socialt, kønsmæssigt eller aldersmæssigt 'ligner'
dem der er åbne om det, ved man i realiteten ikke så forfærdeligt meget
om gruppen. Der er i hvert fald næppe mange 'åbne' DF-vælgere på
gymnasieskolernes lærerværelser ...

Det opinionsinstitutterne gør er naturligvis at 'stratificere' resulatet
så de får en mere troværdig prognose. Ved samtlige hidtidige valg har de
dog undervurderet DFs vælgermæssige styrke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 10:00

> Der er forskel mellem de tal, opinionsinstitutterne offentliggør, og dem
> de indsamler.

Men hvis de ikke offentliggører dem, hvordan kan du så vide hvad tallet er?

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 10:23

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:

> Men hvis de ikke offentliggører dem, hvordan kan du så vide hvad tallet er?

Det har været omtalt i pressen, at institutterne undrede sig over de
indsamlede tal, og generelt ikke troede på dem. Det skete allerede ved
det første valg efter 2001-valget.

Partiet stod til en halvering, men når man så samtidig kunne se at så få
kunne 'huske' at de havde stemt på det ved 2001-valget, så var man klare
over at der var noget galt. Ad forskellig vej fik man så hævet dets
andel, men resultatet var stadig en tilbagegang.

Ved valget gik partiet i stedet frem. Halvdelen af dets vælgere vil bare
ikke 'offentligt' være ved at de stemmer på det. Mit gæt er at det især
er de bedst uddannede af dets vælgere, der vælger den løsning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 10:48

> [...]

[SNIP - laaaaaaang bortforklaring]

Jeg spørger igen: Hvor har du fra at partiet stod til en halvering? INGEN
meningsmålinger gav ved forrige valg blot "6-7%" (som du nævner) til DF.
Hverken Gallup, Greens, Vilstrup eller nogle af de andre.

Men du har ret i at DF traditionelt får flere stemmer end meningsmålingerne
viser. Mange tør ikke direkte indrømme over for andre at de vil stemme DF,
men når de står i stemmeboksen kommer svinehunden så frem. Det gav DF ca
halvanden ekstra procent end meningsmålingerne viste ved forrige valg.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 11:15

> [...]

> meningsmålinger gav ved forrige valg blot "6-7%" (som du nævner) til DF.

Det forklarede jeg dig jo i det, du skar bort. Instituterne offentliggør
aldrig de indsamlede tal, men bearbejder dem. Stratificerer dem.

Og de tal de indsamlede stolede de slet ikke på, når det drejede sig om
DF.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 09-09-08 12:23

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse news:48c62dc2$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg har altså svært ved at tage den form for argumentation seriøst. Hvis du
> vil forsvare DF, kan du ikke gøre dig lidt mere umage?

Dit problem er åbenbart, at du vil have nogen til at "forsvarer" DF.

I stedet for at prøve at fatte, hvorfor DF overhovedet existerer?

Hvem har skabt dette ulyksalige parti?

De "dumme" eller de "elitære"?

Kan man prygle en hund så længe, at den begynder at bide?

Kunne man anmode dig om at gøre dig lidt umage med at prøve at fatte, hvad der her skrives?

Egon

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 09-09-08 19:04

"Zeki" skrev i en meddelelse

> "DF-vælgere dumper til prøve i danskhed"

Prøv dog at komme lidt videre i din retorik !.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Sten Schou

Dato : 09-09-08 10:34

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen

> Hvorfor går du ikke til lægen mand !, du bliver mere og mere syg i
> hovedet.

Han kommer vist oftere og oftere i moskeen, lader det til.

Hilsen Sten

Fra : Egon Stich

Dato : 09-09-08 12:17

> [...]
> stemme ret !
> De er alle til hobe uproduktive og "sure" .
>
> Søg hjælp Zeki , du kammer fuldstændigt over.

I sin tid, da vi fik den første grundlov, var både borgerskag og studenter glade.
Især studenterne.
Idet de mente, at nu var det deres klasse, der skulle fører det store ord.
"på tankens slot" osv--

Denne ide er tilsynelsdende ikke død endnu.

Jævnfør klassens ideelige tilbagevenden til klasseopdelingen efter "uddannet" eller ej---

Hvad de "uddannede" formår, har vi jo til overmål set----

Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 06:01

> [...]

> klogere danskeres penge til sig via verdens højeste skattetryk, mens de -
> fra under dynen - dagligt skælder ud på "de farlige muslimer."

Nå, nu er du da røget helt ud til højre af folketingets partier. Ny, øh,
Liberal Alliance.

Det du skælder ud på er jo at DF i bund og grund, når man ser bort fra
udlængepolitikken, er et socialdemokratisk parti. I det mindste er dets
vælgere socialdemokrater, og derfor er der begrænsninger for hvor langt
ud til højre, mod Anders Samuelsen, det kan bevæge sig.

Foreløbig går Liberal Alliances politik kun ud på at proportionalskat på
40-41%. Det gør at de rigeste slipper meget billigere; topskatteyderne
udgør i dag en million mennesker. Til gengæld skal resten af
skatteyderne stige i skat, da mellemskatten til næste år får samme
tærskel som topskatten, og da skatteydere der kun betaler bundskat
typisk kun betaler 38-39% i skat, kommune- og kirkeskat inklusive. Til
gengæld skal overførselsindkomsterne sættes 'passende' ned.

At du skulle nå så langt ud til højre, Zeki, havde jeg ikke forventet
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 07:58

> [...]
>
> Det du skælder ud på er jo at DF i bund og grund, når man ser bort fra
> udlængepolitikken, er et socialdemokratisk parti.

Jamen, så tror du da bare på det!

DF står på to søjler: den sociale søjle som du nævner, og som omfatter deres
ældrepolitik, dyrevelfærd og hensyn til de fattigere dele af befolkningen.
Her ser vi meget deres populisme og det er også her de fremstår som et
midter/ socialt parti. En sådan søjle finder man også klart i enhver analyse
af mellemkrigstidens højreekstreme partier i Europa. Leflen for de svage og
fattige.

Men DF har også den anden søjle i sit fundament, en magt/
styring/overvågning/kontrol søjle. Den som bygger på angst og bruges til at
skabe en stemning/ situation i samfundet hvorunder de kan få vedtaget deres
tiltag om kontrol med enhver afvigelse fra normalen - det som de kalder
"danskheden" eller "danske værdier."
Denne ambition om overholdelse af 'normalen' var også den grundlæggende
drivkraft bag at eksportere tysk normalitet til andre lande. I en dansk
sammenhæng er udtrykket et andet end det var i mellemkrigstidens Europa. Man
bruger frygten for islam istedet for jødeskræk, men mekanismerne og
ideologien bag er den samme. De ønsker assimilation fremfor integration og
er suverænt det parti i folketinget som har fremsat flest lovforslag som
enten går ud på at overvåge mere, kontrollere mere eller forbyde mere.

Dette gør dem til det parti der ligger længst til højre!

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 08:24

> [...]

> af mellemkrigstidens højreekstreme partier i Europa. Leflen for de svage og

Det er da rigtigt at fascismen havde sit udgangspunkt på venstrefløjen.
Det samme gælder naturligvis også rødfascismen, som ved afslutningen af
1. verdenskrig vandt magten i Rusland.

> [...]

> bruger frygten for islam istedet for jødeskræk, men mekanismerne og
> ideologien bag er den samme. De ønsker assimilation fremfor integration

Naturligvis, det er da også det eneste fornuftige. Nazisterne ønskede i
øvrigt ikke assimilation - men udryddelse. Så du er helt galt
afmarcheret.

> og er suverænt det parti i folketinget som har fremsat flest lovforslag
> som enten går ud på at overvåge mere, kontrollere mere eller forbyde mere.
>
> Dette gør dem til det parti der ligger længst til højre!

Jeg kan slet ikke genkende virkeligheden i det du skriver.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 08:45

> Jeg kan slet ikke genkende virkeligheden i det du skriver.

DF vælgerne havde jo blot stemt på S, hvis det ikke var for DF's syn på de
fremmede og alt det der er "anderledes"/ikke dansk. Socialdemokratisk
politik får du nu trods alt bedre hos Socialdemokraterne.

Det er jo netop menneskesynet og ideologien som adskiller de to partier.
Det diskvalificerer naturligvis DF som midterparti. Et parti som definerer
sig selv som "anti" en bestemt mindretalsgruppe, er desuden traditionelt
placeret meget langt til venstre, eller meget langt til højre.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 09:24

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:

> DF vælgerne havde jo blot stemt på S, hvis det ikke var for DF's syn på de
> fremmede og alt det der er "anderledes"/ikke dansk.

Du forveksler vist synet på islam, og en erstatning af den judeokristne
kultur med den islamiske som Danmarks og Europas civilisatoriske
grundlag, og så synet på alt der er »anderledes«.

> [...]

> sig selv som "anti" en bestemt mindretalsgruppe, er desuden traditionelt
> placeret meget langt til venstre, eller meget langt til højre.

Før Anker Jørgensen, der i høj grad blev styret af »the Gang of Four« lå
sossernes udlændingepolik nu ganske tæt på hvad der i dag er DFs.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 09:31

> Du forveksler vist synet på islam,

Hvorfor kan du ikke skrive et indlæg uden at inddrage din yndlingsfobi
"Islam"?

Du afsporer debatten!

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-09-08 09:48

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen

> Hvorfor kan du ikke skrive et indlæg uden at inddrage din yndlingsfobi
> "Islam"?

Lidt kedeligt at Zeki nu igen triumferende tilkendegiver at skepsis vedr
islamofascisme er islamofobi

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 10:14

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:

> Hvorfor kan du ikke skrive et indlæg uden at inddrage din yndlingsfobi
> "Islam"?
>
> Du afsporer debatten!

Hele denne tråd, som du jo har startet, drejer sig jo om Danmark og
islam. Ikke Danmark og indvandrerne eller Danmark og
familiesammenføringerne, men netop nogles vision om at Danmarks
traditionelle kultur skal erstattes af en islamisk-arabisk.

Reglerne om familiesammenføringer eksisterer reelt udelukkende for at
modvirke islamisering gennem indvandring.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 10:18

> Hele denne tråd, som du jo har startet, drejer sig jo om Danmark og
> islam.

Nå! I mit oprindelige indlæg nævner jeg ikke "Islam" en eneste gang.

Fokus er IKKE religion her. At du gerne vil det anderledes, kan jeg hverken
gøre fra eller til!

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 10:35

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:

> Nå! I mit oprindelige indlæg nævner jeg ikke "Islam" en eneste gang.

Næh, ikke direkte. Men enhver ved at taler man om udlændigepolitik, så
handler det om islam. Og udelukkende om islam.

> Fokus er IKKE religion her.

Islam er jo ikke blot en religion. At skelne mellem det verdslige og det
religiøse er islam fremmed; kalifembedet kombinerer kristenhedens kejser
og pave i ét embede, og islam er et altomfattende og totalitært
politisk, juridisk, økonomisk og religiøst troslæresystem.

> At du gerne vil det anderledes, kan jeg hverken gøre fra eller til!

Forhold dig til virkeligheden.

I øvrigt er det generelt sådan, at de farligste er 'de nye i troen',
hvilket vil sige de etniske danskere, der har meldt sig ind i grupper
som Hizb-ut-Tahrir.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 10:43

> Næh, ikke direkte. Men enhver ved at taler man om udlændigepolitik, så
> handler det om islam. Og udelukkende om islam.

Hvordan ved du hvad "enhver ved"?

Du er så dybt fokuseret på bøhmanden Islam, at du tror at alle andre deler
samme opfattelse?

Tror hvad du vil, men du skal gudhjælpenmig ikke diktere mit fokus!

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 11:15

> [...]

> samme opfattelse?
>
> Tror hvad du vil, men du skal gudhjælpenmig ikke diktere mit fokus!

Ja, du tilhører jo tilsyneladende islam-naivisterne. Du er håbløs.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 11:34

> Ja, du tilhører jo tilsyneladende islam-naivisterne. Du er håbløs.

Med det du har givet udtryk for her, er der ikke den store forskel mellem
dig og ekstremisten som brænder Dannebrog af i Mellemøsten.

I begge er så inficerede med forvrængede forestillinger og had, at enhver
fornuftig dialog med typer som jer stort set er uladsiggørlig.

I DF'ere er moderne folkeophidsere, og jeg har faktisk enormt ondt af jer,
at I hver dag I vågner i jeres bitterhed oplever at verden er så stor og så
farlig, og at det hele går så hurtigt at I ikke kan følge med.

Så har I fundet en indenlandsk "fjende" I kan hakke ned på. Nogen der er
anderledes, nogen der ikke ligner jer, det bekræftiger jer i jeres egen
lille småborgelige stammefællesskab.

Men morgendagen tilhører ikke typer som jer. Morgendagen tilhører de
tolerante. Dem der kan evne og turde møde andre mennesker med et åbent sind,
lære og tage fra nye kulturer man møder.

Og det er ikke dig. Men du kan da håbe på at der også er plads til sure,
gamle, gnavne mænd i det kommende fælleskab.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 12:41

> [...]

> I begge er så inficerede med forvrængede forestillinger og had, at enhver
> fornuftig dialog med typer som jer stort set er uladsiggørlig.

Du er jo vildt langt ude ...

> I DF'ere er moderne folkeophidsere, og jeg har faktisk enormt ondt af jer,
> at I hver dag I vågner i jeres bitterhed oplever at verden er så stor og så
> farlig, og at det hele går så hurtigt at I ikke kan følge med.

Jeg er ikke medlem af DF, og bliver det næppe nogensinde. Jeg har kun
været medlem af to partier til nu: SF og Socialdemokratiet, og der er
massevis af områder jeg er stærkt uenig med DF i.

Umiddelbart kan jeg komme i tanke om hele DFs retspolitik, og når det
drejer sig om Afghanistan og moskéer er jeg så enig med - Søren Gade.

Og så mener jeg i øvrigt at samtlige anerkendte trossamfund skal kunne
opkræve deres kirke-, synagoge, tempel- og moskéskat over skatten, på
samme måde som det allerede er tilfældet med folkekirken. Til gengæld
skal deres medlemmer så heller ikke længere kunne trække deres
'kontingent' fra i skat.

> Så har I fundet en indenlandsk "fjende" I kan hakke ned på. Nogen der er
> anderledes, nogen der ikke ligner jer, det bekræftiger jer i jeres egen
> lille småborgelige stammefællesskab.

Nå, sidst jeg fik stukket noget 'borgerligt' ud, var det nu
'bedsteborgerlig' à la bankdirektør Varnæs. Jeg kan nemlig godt lide
Oehlenschlägers tragedier, Bournonvilles balletter, og Rameaus operaer.

> [...]
>
> Og det er ikke dig. Men du kan da håbe på at der også er plads til sure,
> gamle, gnavne mænd i det kommende fælleskab.

Prøv du nu bare at studere dhimmiernes forhold i den islamiske verden.

EOD.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 14:18

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:
> Prøv du nu bare at studere dhimmiernes forhold i den islamiske verden.
>
> EOD.

Og prøv du at komme frem fra under dynen!

Verden er slet ikke så farlig som du går og tror!

Fra : Egon Stich

Dato : 11-09-08 09:52

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse news:48c65126$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Ved du hvad man kommer til at tænke på?

Jo, den deputation af naivister, man i sin tid sendte til Theresienstadt for at undersøge påstandene fra modbydelige mennesker, der påstod, at nazisystemet miskandlede mennesker.

Vi kender alle deres flotte rapport.

Eller gør vi alle nu det?

I hvert fald ser vi på sådanne områder historien gentage sig.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 09-09-08 12:40

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse news:48c63f31$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Fokus er IKKE religion her. At du gerne vil det anderledes, kan jeg hverken
> gøre fra eller til!

Det svarer jo ganske til, om du begyndte at debatterer æblers fald mod jorden, og mente at tyngdekraften ikke skulle være i focus i spørgsmålet.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 09-09-08 12:38

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse news:48c63451$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvorfor kan du ikke skrive et indlæg uden at inddrage din yndlingsfobi
> "Islam"?
>
> Du afsporer debatten!

Tværtimod.
Der fremhæves jo blot, hvad det i virkeligheden drejer sig om.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 09-09-08 12:37

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse news:48c62997$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> sig selv som "anti" en bestemt mindretalsgruppe, er desuden traditionelt
> placeret meget langt til venstre, eller meget langt til højre.

Du vrøvler da godt nok noget rundt i det.

Hvad med at forholde dig til virkelighed og kendsgerninger?

Med det "menneskesyn" du vrøvler om.
Hvad sker der da?
En overbebyrdning af de offentlige kasser, fordi "menneskesynet" blindt lukker enhver ind, der kan lukrerer på vort sociale system.
Uden at hverken kunne eller ville yde til gengæld.

Dette medfører naturligvis en hvis tilbageholden i forhold til regler og bevillinger.
Ikke sandt?

Det er jo netop dette forhold, der gør, at de borgerlige partier med held er i færd med at afmonterer velfærsdsstaten.
Den kan ikke opretholdes, om vi konsekvent skla opretholde et "menneskeligt" ansigt.

De "menneskelige" har jo konsekvent forhindret enhver form for differentiering i, hvad der med rimelighed kan kræves for at deltage i forlystelserne ved udbetalingen af sociale ydelser.
Ikke sandt?

Revl og krat skal fra dag eet i landet have bolig samt understøttelse.
Var det ikke sådan?

Nu hyler i over, at befolkningen har sagt stop.
Samt over, at højrefløjen, helt naturligt, udnytter følgernes af "humanisternes" navitet.

I har stillet befolkningen overfor et valg.
De har, megte forståeligt, valgt det mindste onde.

Og stadig fatter I intet..!!

Om socialdemokratiet ikke i årevis havde skamredet befolkningen med naivisternes politik, havde man bevaret sine stemmer, i stedet for at tvinge dem over til DF.
Som naturligvis ikke kan optræde socialt fornuftigt, idet naivisterenes skeletter i skabene forhindrer dette.

Jo sandelig---
I har meget at stå til regnskab for.

Egon

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 13:59

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad med at forholde dig til virkelighed og kendsgerninger?

Din virkelighed eller den faktuelle?

>Med det "menneskesyn" du vrøvler om.
>Hvad sker der da?

Ja da. Nu er det jo ikke ligefrem nogen hemmelighed at DF ikke ligefrem
dyrker den danske værdi - næstekærlighed, når det drejer sig om synet på
muslimer, vel?

>En overbebyrdning af de offentlige kasser, fordi "menneskesynet" blindt
>lukker enhver ind, der kan lukrerer på vort sociale system.
>Uden at hverken kunne eller ville yde til gengæld.

Årh...den gamle traver har fået ny lyd. For 20 år siden hed det "de kommer
og tager vores arbejde," i dag hedder det så "de kommer og tager vores
bistandshjælp."

Begge versioner er lige unuancerede, og så kan du hyle og vræle så meget om
hvad jeg "fatter" og "hvordan" jeg er så meget du orker.

Fra : Egon Stich

Dato : 11-09-08 10:00

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse news:48c67317$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Begge versioner er lige unuancerede, og så kan du hyle og vræle så meget om
> hvad jeg "fatter" og "hvordan" jeg er så meget du orker.

I din verden kan man altså "nuancerer" regninger, når de skal betales?

Du tror, du ikke kommer til at betale din del?

Naivist.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 09-09-08 12:15

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse news:48c56255$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> klogere danskeres penge til sig via verdens højeste skattetryk, mens de -
> fra under dynen - dagligt skælder ud på "de farlige muslimer."

Du kan slet ikke finde årsagen til disse elendige tilstande?

Hint:
Se dig i et spejl.
Der ser du een af dem.

Egon

Fra : Sten Schou

Dato : 09-09-08 10:32

"Thomas M" <its@secret> skrev i meddelelsen

> [...]
> snart ikke.
>
> Kraftstejleme det går godt i Danmark, hva'?

Du kan jo spørge den socialdemokratiske borgmester, Erik Sørensen, hvorfor
hans flertalsregime i Frederikshavn kommune, bestående af S og SF, behandler
de ældre som de gør?....nå nej, så er det vel ikk einteressant mere....

Hilsen Sten

Fra : Egon Stich

Dato : 09-09-08 12:13

> [...]
> madpriser"? Lidt over 3000,- om måneden, til mad - for et ældre menneske på
> plejehjem. Skal man grine eller græde? Jeg ved det snart ikke.

Man skal da græde.
Naivisternes hærgen har nærmest tvunget befolkningen til at stemme borgerligt.
For blot at få afbødet de værste følger af naivisternes idioti.
Og har måtte tage en borgerlig stakkelhaderregering med i købet.

Jo, de akademiske partiejere på "venstrefløjen" har skam meget at stå til regnskab for.

> [...]
> hospitalerne skal spare til højre og venstre og at både folkeskolerne og
> gymnasierne efterhånden ligner noget fra krigstiden.

Takket være akdemiske naivister.
Hvis hele virkelighedsopfattelse består i utopisk hjernespind.

Egon

Fra : Zeki

Dato : 08-09-08 18:31

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen

> DK's udlændingelov er jo ikke stram. Hvordan forklarer du 10000'er af
> kriminelle muhammedanere i DK, hvis loven var stram?

For det første: Hvor har du det tal fra? Er du gået sammen med lille skræmte
og hadefulde Malene P og talt overskrifter?

For det andet, så er det jo et faktum at Danmark har EU's strengeste
udlændingepolitik. Ingen andre lande behandler deres borgere på samme
restriktive måde.

En af mine kammerater bor i Australien, er dansker, hvilket hans døtre også
er og de har indtil nu ikke kunnet komme til Danmark.
Men det er da godt vi har DF m.fl til at beskytte Danmark mod den
slags....danskere.

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-09-08 20:21

> [...]
> også er og de har indtil nu ikke kunnet komme til Danmark.
> Men det er da godt vi har DF m.fl til at beskytte Danmark mod den

Det er lidt vanskeligt at checke dine frit opfundne historier, men jeg er
sikker på at det ikke er DF politik at gøre livet vanskeligt for danskere -
det er de rødes specialitet.

Mvh
Martin

Fra : Zeki

Dato : 08-09-08 20:25

> Det er lidt vanskeligt at checke dine frit opfundne historier, men jeg er
> sikker på at det ikke er DF politik at gøre livet vanskeligt for
> danskere - det er de rødes specialitet.

Nå! Så DF har ikke sat deres stempel på Udlændingepolitikken som rammer
mange danskere?

Det er "de rødes skyld"?

Du er sgu da næsten topmålet af underholdning!

Fra : Jan Kronsell

Dato : 08-09-08 20:39

Zeki wrote:
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nå! Så DF har ikke sat deres stempel på Udlændingepolitikken som
> rammer mange danskere?

Den udlændingepolitik, som føres nu, er næppe den, som DF egentlig ønsker
skal føres. Det er bare det nærmeste, de kan komme deres ønsker.

Jan

Fra : TBC

Dato : 08-09-08 20:47

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i meddelelsen

> Den udlændingepolitik, som føres nu, er næppe den, som DF egentlig ønsker
> skal føres. Det er bare det nærmeste, de kan komme deres ønsker.

Det er virkelig en pinlig affære at vi i Danmark er kommet dertil at vi er
blevet så parate og indstillede på at træde borgerlige frihedsrettigheder så
meget under fode som tilfældet er. Jeg skammer mig virkelig over mit land og
mange af mine landsmænd på dette område!

Fra : Egon Stich

Dato : 09-09-08 12:45

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse news:UYadndmosqLYHFjV4p2dnAA@giganews.com...
> [...]
> meget under fode som tilfældet er. Jeg skammer mig virkelig over mit land og
> mange af mine landsmænd på dette område!

Årsagen til nævnte trampen på frihedsrettigheder er jo alene naivisterne.

Man husker da deres skråleri, da de forhindrede en fornuftig lovgivning.
Af "humanistiske" årsager.

Egon

Fra : Zeki

Dato : 08-09-08 21:05

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Zeki wrote:

> Den udlændingepolitik, som føres nu, er næppe den, som DF egentlig ønsker
> skal føres. Det er bare det nærmeste, de kan komme deres ønsker.

Ja, Det Antimuslimske Folkeparti vil jo "afmuslimisere" hele Danmark og
spærre landet inde, så vi kan "redde danskheden" alt imens den gift som
partiet spreder her til lands langsomt lugtes i hele verden.

Det stilsikre billede om den pure rene dansker, der kæmper mod alt ondt der
er udenfor vore grænser, kun pønsende på at gøre os fortræd. Også i 30'erne
faldt mange for denne oppustede selvforherligelse og flokkedes om
kommunister, nationalsocialsiter og andre udemokratiske bevægelser.

Historien ser ud til at gentage sig.

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-09-08 22:52

> Også i 30'erne faldt mange for denne oppustede selvforherligelse og
> flokkedes om kommunister, nationalsocialsiter og andre udemokratiske
> bevægelser.
>
> Historien ser ud til at gentage sig.

Ja, der jo nogen der intet lærer.
Dengang som nu var det de røde der førte an i skabelsen af kaos.
Rødfascismen glemte man desværre at nedkæmpe efter WWII.

Mvh
Martin

Fra : Egon Stich

Dato : 09-09-08 12:44

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse news:48c56154$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> er og de har indtil nu ikke kunnet komme til Danmark.
> Men det er da godt vi har DF m.fl til at beskytte Danmark mod den

Og hvem har så skylden for netop denne kedelige følge?
Om ikke dig og dine kammersjukkers skrålen op om det utilstedelige i at behandle danskere og udlændinge forskelligt?
Ikke give danskere nogen form for fortrinsstilling i forhold til den øvrige verdens befolkning?

I skabte baggrunden for loven.
Nu må I leve med den.

Og guderne skal vide, at den rammer uretfærdigt.

Så meget for naivisters "humanisme".

Egon

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 14:09

>Og hvem har så skylden for netop denne kedelige følge?
>Om ikke dig og dine kammersjukkers skrålen op om det utilstedelige i at
>behandle danskere og udlændinge forskelligt?

Fordi vi - modsat dig - tror på demokratiet, menneskerettighederne og
retsstaten, hvor man ikke forskelsbehandler ud fra race eller religion, så
er det "vores skyld"?

Hvad er alternativet? At vi indfører racelove og forskelsbehandler juridisk?
Er det da din våde drøm om fremtidens Danmark?

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-09-08 15:23

> [...]
>
> Fordi vi - modsat dig - tror på demokratiet, menneskerettighederne og
> retsstaten, hvor man ikke forskelsbehandler ud fra race eller religion, så

Lutter floskler, der skal dække over en satanisk lukke-øjnene-politik, hvis
dybere motiver vi nok skal til særdeles elitære marxist-teoretikere fra fx
Blekingegadebanden for at finde oprindelsen til.

Mvh
Martin

Fra : Ivannof

Dato : 08-09-08 21:06

> [...]
> Danmark som et fattigt bagvand.
>
> Hvem af disse herinde føler sig truffet først?

Heldigvis er det jo sådan, at når Mellemøsten er flyttet herop (90% vil
gerne rejse i morgen i. fgl. meningsmålinger) så må der blive plads til at
vi kan bruge deres land til indvandringsland.

Og sådan må det være. De vil så forfærdeligt gerne herop og indvi os i
sharia-love og vi vil gerne have sol hele året. Måske er det sådan det skal
være!

Vi suplerer også hinanden på bedste vis. Vi vil gerne leve rigtigt - de vil
gerne dø rigtigt!

Hilsen Ivan

Fra : Zeki

Dato : 08-09-08 21:10

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Heldigvis er det jo sådan, at når Mellemøsten er flyttet herop (90% vil
> gerne rejse i morgen i. fgl. meningsmålinger)

Hvilke meningsmålinger siger da at ca 1 milliard mennesker gerne vil "flytte
herop"???

Drop nu det der paranoide ævl med, at Danmark snart bliver oversvømmet af
muslimer - den må du/I altså længere ud på landet med. Danmark har i
sammenligning med mange andre europæiske lande, meget få % muslimer.
Alligevel føler DF m.fl at "danskheden" er truet.

I må altså have en meget svag selvidentitet, når så få mennesker kan true
jer så meget.

Fra : JBH

Dato : 08-09-08 23:48

> [...]
> muslimer - den må du/I altså længere ud på landet med. Danmark har i
> sammenligning med mange andre europæiske lande, meget få % muslimer.

I forhold til hvilke lande ? (Sverige ? de har vist deres problemer med
muslimer)

> Alligevel føler DF m.fl at "danskheden" er truet.

m.fl. bliver flere og flere, det er ikke længere noget DF. har patent på.

> I må altså have en meget svag selvidentitet, når så få mennesker kan true
> jer så meget.

Jatak, vi så søndag aften hvad "få" mennesker er i stand til. Disse
muslimske abekatte skulle sendes direkte tilbage til sandkassen. Der er
ballade ALLE steder i verden hvor muslimer lever blandt andre
trosretninger.Islam ER en totalitær terror religion som ikke accepterer
andre trosretninger, hvilket historien efterhånden har vist mange gange.
Alene det at 12 tegninger kan ophidse en hel verdensdel på den måde, viser
hvilke middelalderlig kultur vi har med at gøre.

/JBH

Fra : Ivannof

Dato : 09-09-08 19:08

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse
> "Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvilke meningsmålinger siger da at ca 1 milliard mennesker gerne vil
> "flytte herop"???

Det er noget jeg har fra radioavisen et års tid tilbage. En meningsmåling
foretaget i Jordan, men også andre steder. Der blev sagt at 80% mente at USA
var den største trussel mod verdensfreden, men samtidig ville 90% rejse til
vesten i morgen, hvis de fik det tilbudt.

> [...]
> sammenligning med mange andre europæiske lande, meget få % muslimer.
> Alligevel føler DF m.fl at "danskheden" er truet.

Vi har en meget restriktiv udlændingelov, som vi forhåbentlig har ret til at
have - også for EU. Den holder lidt igen. Men procenten stiger hele tiden.
Nogle mener at muslimerne får flertal i 2035 og andre mener det bliver i
2055. Og så er jeg her alligevel ikke. Men det er mine børn og børnebørn. Og
dine. Og derfor synes jeg at der er grund til at se hvad det indebærer af
forandringer i vores kultur. Det kunne godt blive mere voldsomt end halalkød
i børnehaven.

Hilsen Ivan

Fra : David Konrad

Dato : 08-09-08 22:00

Zeki wrote:

> [...]
> længere er parat til at overholde EUs lovgivning, når der som
> forventet kommer en strøm af klager fra danskere over udlændingeloven

Jamen så må Danmark tage dét slagsmål!

Men for at opsummere diverse kommentatorers betragtninger ift
udlændingepolitiken og EU, så er det jo for det første omtrent hundrede
eller færre der er "ramt" om året, for det andet skal man jo stadig være 7
år i landet, som familiesammenført, for at blive dansk statsborger.

Dem vi ikke ønsker rejser til Danmark eller familiesammenføres er slet ikke
eller kun i minimal omfang i berøring med reglerne for EU-borgere.

Så du "sludrer" altså lidt gevaldigt her, og overfortolker ret kraftigt.
Faktisk har Fogh jo ret, når han siger det drejer sig om en flig af
udlændingepolitikken, og når det kan forudses det ikke vil berøre særligt
mange blandt de "fjernkulturelle". Danmark bevarer da sin såkaldt "stramme"
udlænidngepolitik og det vil ikke betyde alverden for dem, hvor de nuværende
regler i dag er et problem.

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 08:03

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller færre der er "ramt" om året, for det andet skal man jo stadig være 7
> år i landet, som familiesammenført, for at blive dansk statsborger.

I så fald er der noget der ikke stemmer her, for i følge Ægteskab Uden
Grænser vil "over 100" tage opgøret juridisk. Det svarer dermed til, jvf
dine tal, at ALLE vil.

Fra : David Konrad

Dato : 09-09-08 17:59

Zeki wrote:
> [...]
>
> I så fald er der noget der ikke stemmer her, for i følge Ægteskab Uden
> Grænser vil "over 100" tage opgøret juridisk. Det svarer dermed til,

Elementær mængdelære er ikke din stærkeste side. Hvad "ægteskab udenfor
grænser" proklamerer er uden betydning for de faktiske tal og antals
validitet. Tusinder indvandrer hvert år til Danmark - 120 af dem kunne
sidste år høre ind under den lovgivning, EF-retten har afsagt, som der har
været så meget virak omkring.

Fra : Zeki

Dato : 10-09-08 16:50

> Elementær mængdelære er ikke din stærkeste side.

Og dokumentation er tydeligvis ikke din.

Tager jeg fejl, så dokumenterer du lige at det blot er "omtrent 100 eller
færre" der er ramt om året!

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 06:01

> [...]

> parat til at overholde EUs lovgivning, når der som forventet kommer en strøm
> af klager fra danskere over udlændingeloven og dens følger for deres

Ganske kort drejer det sig om om hvorvidt den europæiske civilisation i
Europa, i Danmark, skal overleve, eller om europæerne skal omdannes til
etniske og religiøse minoriteter i egne lande, som følge af en
udlændingepolitik fastsat af ikke-folkevalgte, gennem systematiske
kæder af familiesammenføringer fra den fallerede islamiske verden.

Jeg anser det for lige så umuligt for islam, således som dette
altomfattende og totalitære politiske, juridiske, økonomiske og
religiøse troslæresystem med virkning for evigheden er defineret af
Muhamed og de første kaliffer, at blive en del af det europæiske
værdisæt, som at 'fortolke' sig frem til at kantianismen og
dødsstraffens opretholdelse er uforenelige størrelser. Som bekendt mente
Immanuel Kant at dødsstraffen var nødvendig for at forbryderen kunne
'sone' sin forbrydelse.

Læg mærke til at disse kæder af familiesammenføringer fra Dar al-Islam
/ikke/ kommer fra etniske danskere, men fra herboende metoikker eller
fra naturaliserede islamiske indvandrere, hyppigt med dobbelt
borgerskab.

> "Turister dropper Danmark"
> http://politiken.dk/erhverv/article550383.ece

> "Vi bliver opfattet som Fort Danmark"
> http://politiken.dk/indland/article554482.ece

I visse tilfælde er sagsbehandlingstiden urimelig lang.

Men jeg har nu også lagt mærke til, i Berlingske Tidende, at pressen
tager enkelte svipsere frem, og ikke ser på det store billede.

> "Udenlandsk arbejdskraft skræmmes væk af danskerne"
> www.business.dk/article/20080603/okonomi/706030059/

Sådan er dansk kultur nu engang.

> I disse globaliseringstider er der bred enighed om at dem der kan evne og
> turde møde andre mennesker med et åbent sind, lære og tage fra nye kulturer
> man møder, er dem som vil klare sig bedst.

Ja, jeg kan så kun tilføje, at jeg er modstander af at retterstedet på
Nytorv genrejses. Til brug ved halshugninger, håndsafhugninger og
piskninger. En integreret del af islam ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 08:00

> Ja, jeg kan så kun tilføje, at jeg er modstander af at retterstedet på
> Nytorv genrejses. Til brug ved halshugninger, håndsafhugninger og
> piskninger. En integreret del af islam ...

Hvem har agiteret for det?

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 08:54

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:

> Hvem har agiteret for det?

De beskrevne uhyrligheder er en integreret del af islam, og argumenterer
man imod et værn mod en genoptaget islamisk masseindvandring til landet,
er det reelt en støtte for at retterstedet genrejses.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 09:06

> De beskrevne uhyrligheder er en integreret del af islam

Aha. Og når der står i Bibelen at homoseksuelle skal dø, så skal
homoseksuelle i dag også være bange for de kristne?

I øvrigt er følgende indgraveret på fliserne på Nytorv: "Her stod byens
kag". Men det var vel også "muslimernes skyld"?

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-09-08 09:53

> Aha. Og når der står i Bibelen at homoseksuelle skal dø, så skal
> homoseksuelle i dag også være bange for de kristne?

Din indsigt i kristen teologi og muhammedanernes lære, kan vist ligge på et
meget lille sted.

Mvh
Martin

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 09:57

> Din indsigt i kristen teologi og muhammedanernes lære, kan vist ligge på
> et meget lille sted.

Hvilken såkaldt "indsigt" er det vi taler om her?

"Muhammedanernes lære"? Hvad er det? Google giver ikke noget resultat.

Kom nu ud af hashtågen!

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 10:14

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i meddelelsen

> Din indsigt i kristen teologi og muhammedanernes lære, kan vist ligge på et
> meget lille sted.

Jeg kan anbefale Zeki at læse Massoud Fouroozadeh og Marianne
Søndergaards nye bog »Islam og kristendom«. Forlaget ProRex 2008, isbn
9-788770-680-165; jeg har givet 249 for mit eksemplar.

<http://www.prorex.dk/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=
0&Itemid=30>

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 10:24

> Jeg kan anbefale Zeki at læse Massoud Fouroozadeh

Hmm...pudsigt, for han var i P1 debatten i går. Ham er det dog de færreste
ikke-fordomsfulde mennesker der kan tage seriøst når han generaliserer og
mener at "alle muslimer" gør dit og "alle muslimer" vil dat. Som om at 1,5
milliarder mennesker er en homogen masse der tænker og handler ens.

Kan dog dermed godt se hvorfor du ligefrem vil betale for at læse hans
prædikener - det er vand på din mølle. Ren 'Mein Kampf' bortset fra at det
ikke er jøder der generaliseres over.

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 10:39

> [...]

> Kan dog dermed godt se hvorfor du ligefrem vil betale for at læse hans
> prædikener - det er vand på din mølle. Ren 'Mein Kampf' bortset fra at det

Han er vokset op som muslim, og kender altså islam indefra. Jeg har ikke
hørt ham i P1 Debatten, og er endnu ikke gået igang med bogen.

Men lad mig da citere fra det link til forlaget, som jeg gav:

=
Viggo Mortensen, dr.theol., professor ved Det Teologiske Faulktet, Århus
Universitet:

Dette er en nødvendig bog. Her er der nu to forfattere, der kender både
islam og kristendommen indefra, og som derfor er i stand til at give en
god indføring i de to religionerslære og liv. Forfatterne beskriver
islam, men forsvarer og forklarer kristendommen og fremstiller den som
det rette svar på det religiøst søgende menneskes spørgsmål.

Vi skal elske muslimen, men være kritiske over for islam, en kritik som
imidlertid her fremføres sagligt og respektfuldt på baggrund af et
indgående kendskab til islams kilder, Koran og Hadith.
=

Og ja, han er altså konverteret til kristendommen, og står dermed i
islam til dødsstraf. Han kan altså ikke i fremtiden besøge de mest
nidkære islamiske lande ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 09:54

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:

> Aha. Og når der står i Bibelen at homoseksuelle skal dø, så skal
> homoseksuelle i dag også være bange for de kristne?

I islam er Koranen skrevet af Allah. Alle ved at at Bibelen er skrevet
af mennesker, og at den skal fortolkes.

I øvrigt er den kristne Bibel Nye Testamente. Moseloven gælder ikke for
kristne, og i de fire evangelier omtales homoseksualitet slet ikke.
Eller højst i historien om den romerske centurion, hvis 'dreng' er syg.
Officeren opsøger Jesus, beder om hans hjælp, og Jesus vil med til hans
hjem. Centurionen mener imidlertid at han hjem ikke er Jesus værdigt, og
Jesus siger, at så stor en tro han han ikke tidligere oplevet, og at
hans 'dreng' [græsk: 'pais', latin 'puer'] nu er helbredt.

Historien findes gengivet i to at evangelierne. I et af dem oversættes
'pais' til 'søn', i det andet til 'tjener', men den tredie
oversættelsesmulighed er 'loverboy' ...

> I øvrigt er følgende indgraveret på fliserne på Nytorv: "Her stod byens
> kag". Men det var vel også "muslimernes skyld"?

islam. I islam er shariaens straffebestemmelser obligatoriske, i
kristendommen har vi ingen 'gudgivne' straffebestemmelser, og de skifter
dermod over tid.

I Europa har vi heldigvis lagt fortidens barbariske straffe bag os, men
i islam er der en gudgiven straf for ægteskabsbrud der hedder stening.
Det er derfor en dansk konvertit som René Pedersen, nu Abdul-Wahid, går
ind for stening af utro kvinder ... for det har Allah jo befalet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 10:08

> I islam er Koranen skrevet af Allah. Alle ved at at Bibelen er skrevet
> af mennesker, og at den skal fortolkes.

Og på samme måde som kristne fortolker Bibelen forskelligt, på samme måde
fortolker muslimer Koranen forskelligt.

> I Europa har vi heldigvis lagt fortidens barbariske straffe bag os, men
> i islam er der en gudgiven straf for ægteskabsbrud der hedder stening.

Stening?

Okay, når der kun i ekstremt få tilfælde på Jorden foregår steninger i idag
(blandt muslimer), hvad fortæller det så dig?

At der overhovedet ikke foregår "ægteskabsbrud" mellem mere end 1 milliard
mennesker?

> Det er derfor en dansk konvertit som René Pedersen, nu Abdul-Wahid, går
> ind for stening af utro kvinder ... for det har Allah jo befalet ...

Det må du gerne dokumentere at han har sagt. Eller er det endnu noget du
ikke kan dokumentere, men som du "bare kan huske" (at han har udtalt)?

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 10:23

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:

> Og på samme måde som kristne fortolker Bibelen forskelligt, på samme måde
> fortolker muslimer Koranen forskelligt.

Koranen har to tilblivelsesfaser, en første i Mekka, hvor Muhamed og
islam var svag. Her prædikes tolerance. Og en anden i Medina, hvor
Muhamed og islam var stærk. Her prædikes had og forøves folkemord.

Det er de poler der kan 'fortolkes' over. For mig viser det blot at
Koranen er et falsum, fabrikeret af Muhamed for at tjene hans egne
interesser.

> Stening?
>
> Okay, når der kun i ekstremt få tilfælde på Jorden foregår steninger i idag
> (blandt muslimer), hvad fortæller det så dig?

Hvor aner du fra, hvor tit steninger finder sted? Det er den officielle
straf i lande som Iran og Saudi Arabien, og ganske hyppigt anvendt også
i Pakistan.

Det har han skam udtalt offentligt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 10:39

> Hvor aner du fra, hvor tit steninger finder sted? Det er den officielle
> straf i lande som Iran og Saudi Arabien, og ganske hyppigt anvendt også
> i Pakistan.

Iran har stoppet steninger.

Men ja, en af vores nærmeste arabiske allierede, Saudi Arabien, udfører
stadig barbariske procedurer. Men her er der jo wahabisme. Det svarer jo til
at påstå at alle danskere er nazister ved at frembringe et billede af
nazi-Johnny til en demonstration. For han er jo dansker, og derfor....

Pudsigt at lige netop de lande du nævner (SA og Pakistan) er de eneste lande
som anerkender Talebans ret til at eksistere, i øvrigt

Nuvel - hvis "Islam" befaler at ægteskabsbrud skal straffes med stening, er
det så ensbetydende med at der ikke findes rettroende muslimer i Marocco,
Algeriet, Libyen, Ægypten, Jordan, Syrien, Yemen m.fl? Eller er det blot
tegn på at der ikke foregår ægteskabsbrud i disse lande?

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 11:15

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:

> Iran har stoppet steninger.

Ikke i virkelighedens verden ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 11:32

> Ikke i virkelighedens verden ...

Din virkelighed eller den faktuelle virkelighed? For jeg kan se at der er
stor forskel.

Og lad mig spørge dig igen:

Hvis "Islam" befaler at ægteskabsbrud skal straffes med stening, er
det så ensbetydende med at der ikke findes rettroende muslimer i Marokko,

Fra : Per Rønne

Dato : 09-09-08 12:41

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:

> Din virkelighed eller den faktuelle virkelighed?

I den faktuelle virkelighed fortsætter steningerne. Det er i hvert fald
hvad internationale organisationer som Amnesty International kan
berette. Eller du tror måske ikke på denne:

<http://www.amnesty.org/en/news-and-updates/report/campaigning-end-stoni
ng-iran-20080115>

Mindst 11 mennesker i Iran ventede i januar på at bleve stenet til døde
for hor. Utroskab.

> [...]
> Algeriet, Libyen, Ægypten, Jordan, Syrien, Yemen m.fl? Eller er det blot
> tegn på at der ikke foregår ægteskabsbrud i disse lande?

Det er ikke ukendt at 'med tiden' sløses der lidt med principperne; der
er en grund til at engelsk 'nunnery', altså nonnekloster, i
middelalderen fik bibetydningen 'bordel'.

I øvrigt kan jeg ikke forestille mig at Yemen skulle have stoppet
steningerne.

Endelig er det ikke ukendt at det netop er konvertitter, »de nye i
troen«, der er mest nidkære.

Det ses på René "Abdul-Wahud" Pedersens forsvar for steninger af utro
mænd og kvinder:

<http://www.religion.dk/artikel/188025:Spoerg-om-islam--Stening-staar-ik
ke-til-diskussion>

Ja, det ville du jo ikke tro på, så jeg citerer her fra hvad denne imam
og tidligere narkokriminelle, skriver:

=
Vi kan hurtigt blive enige om, at stening til døde er en meget grusom
form for afstraffelse, men det ændrer ikke på, at den set i et islamisk
lys, er blevet forordnet af Skaberen selv. Vi er derfor umiddelbart ikke
bemyndigede til at ændre på samme.

De ting, som er givet i Koranen eller af Profeten Muhammad i en
utvetydig form, står for så vidt ikke til diskussion blandt muslimer. I
samme øjeblik, vi ville sætte disse ting til diskussion, ville vi jo i
bund og grund have erklæret os som ikke troende på Allah og Hans
budbringer, og ville dermed have stillet os selv udenfor Islam.

Det får du naturligvis ikke nogen muslim til at gøre.
=
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 14:33

> [...]
> ng-iran-20080115>
> Mindst 11 mennesker i Iran ventede i januar på at bleve stenet til døde

Som jeg skrev: De har stoppet steningerne. I stedet for blindt at forfølge
de google-links som du mener kan passe ind i din argumentation, burde du
måske hellere forholde dig til nyhedshistorier der er nyere end et halvt år:
Her er én fra sidste måned:

"Amnesty International welcomed the announcement by the spokesperson for
Iran's judiciary that execution by stoning has been suspended, as a result
of which several women have had their sentences commuted."
http://www.amnestyusa.org/document.php?id=ENGPRE200808065692

> Det er ikke ukendt at 'med tiden' sløses der lidt med principperne; der
> er en grund til at engelsk 'nunnery', altså nonnekloster, i
> middelalderen fik bibetydningen 'bordel'.

LOL! Det var godt nok den morsommeste bortforklaring jeg har set længe... at
grunden til at de ikke stener i lande som Marokko, Algeriet, Libyen, Jordan,
Quatar m.fl er fordi de "sløser med principperne."

Kunne det ikke tænkes at der lå andre grunde bag? At de muslimske
befolkninger og regeringer i disse lande ikke er så barbariske som dine
fordomme fortæller dig?

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-09-08 15:35

> [...]
> de google-links som du mener kan passe ind i din argumentation, burde du
> måske hellere forholde dig til nyhedshistorier der er nyere end et halvt

Din ønskertænkning antager barokke dimensioner Zeki:

Jamshidi said the new bill is under discussion by parliament's legal
commission to prepare a final version for MPs to vote on.

Legislation is subject to final approval of the Guardians Council, which can
veto bills adopted by parliament.

Og *HVIS* det bliver vedtaget kan de pgl måske få omstødt dommen til
piskning. Det synes Zeki måske er vidunderligt?

Mvh
Matin

Fra : Zeki

Dato : 10-09-08 17:01

> Din ønskertænkning antager barokke dimensioner Zeki:
>
> Jamshidi said the new bill is under discussion by parliament's legal
> commission to prepare a final version for MPs to vote on.

Jeg havde håbet på at nogle ville nærlæse artiklen, og det har du gjort, og
det er godt!

Næste skridt er nu at du læser følgende:

"Iran to scrap death by stoning"
http://afp.google.com/article/ALeqM5iZ7aTbPW-vzYtgdxmx1O5Iok-CMQ

Vil det i øvrigt kunne lykkedes dig at svare på det spørgsmål som Per Rønne
tydeligvis havde det svært med? Nemlig:

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-09-08 17:13

> [...]
> og det er godt!
>
> Næste skridt er nu at du læser følgende:

Det er jo den artikel ovennævnte citat stammer fra.
Men hvis du ikke forstår engelsk er du da undskyldt.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 10-09-08 17:19

> [...]
> Algeriet, Libyen, Ægypten, Jordan, Syrien, Yemen m.fl? Eller er det blot
> tegn på at der ikke foregår ægteskabsbrud i disse lande?

Sharia er et ideal og hvert land har sin retspraksis og indarbejdede
traditioner - så nogle muslimlande går hårdt efter bøsser, andre efter utro
kvinder

Fra : Per Rønne

Dato : 10-09-08 18:06

> [...]

> Algeriet, Libyen, Ægypten, Jordan, Syrien, Yemen m.fl? Eller er det blot
> tegn på at der ikke foregår ægteskabsbrud i disse lande?

Det har jeg jo forlængst svaret på, at svaret så ikke er som du ønsker,
er så en anden sag.

Over tiden slækkes strenge krav, og hyppigt ses det at det er de nye i
troen, der er de mest nidkære. Det er af samme grund at middelalderen så
den ene klosterreform efter den anden, og at engelsk 'nunnery',
nonnekloster, efterhånden blev synonymt med 'bordel'.

Islamismen er i øvrigt en politisk-religiøs bevægelse der søger at vende
tilbage til 600-tallets nidkære strenghed.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Zeki

Dato : 11-09-08 09:59

> Det har jeg jo forlængst svaret på, at svaret så ikke er som du ønsker,
> er så en anden sag.

Ha ha, ja med "de slækker bare på principperne"

Har du også et seriøst bud?

Fra : Per Rønne

Dato : 11-09-08 10:07

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> wrote:

> Ha ha, ja med "de slækker bare på principperne"

Over tid, ja, og 'tid' der er altså her århundreder.

> Har du også et seriøst bud?

Det /er/ det seriøse bud, men virkeligheden fatter du åbenbart ikke.

Hvis Hitler havde vunder 2. verdenskrig, og nazismen altså var blevet
den sejrende i Europa, ville den praktiseredde nazisme da også med tiden
have udviklet sig, og blevet mindre modbydelig. Selv den praktiserede
spanske fascisme udviklede sig da, selv mens Franco stadig levede.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 09-09-08 12:56

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse news:48c64444$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Algeriet, Libyen, Ægypten, Jordan, Syrien, Yemen m.fl? Eller er det blot
> tegn på at der ikke foregår ægteskabsbrud i disse lande?

Og du finder det ikke påfaldende, at netop nævnte lande står i spidsen for forslaget i FN om at kriminaliserer fornærmelser af religion?
Lande, der ligger i spidsen, når det drejer sig om at forfølge, ja ligefrem aflive kristne?

Men det har du velsagtens jheller ingen viden om?
Eller du har bortrationaliseret?

Egon

Fra : @

Dato : 09-09-08 18:42

On Tue, 9 Sep 2008 11:23:17 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Det har han skam udtalt offentligt.

men selv om det ER dokumenteret for længst her i gruppen, så har Zeki
en meget selektiv hukommelse, så han får lige dokumentationen igen,

prøv om du kan kuske den mere end tre måneder denne gang Zeki

<<<<
http://www.religion.dk/artikel/187704:Nyheder--Stening-staar-ikke-til-diskussion
[...]

Venligst Abdul Wahid Pedersen
<<<<<<<

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/187706:Danmark--Danske-imamer-forsvarer-stening

<<<<<
http://www.islamister.dk/?cat=19
Abdul Wahid: Stening står ikke til diskussion
Wednesday, July 25th, 2007
Kristeligt Dagblad, 18. april 2002

Abdul Wahid Pedersen:

“Så nej, du får ikke danske muslimer til at protestere over selve
strafformen. De mennesker, der bor i et område, hvor en sådan lov
gælder, er naturligvis underlagt denne lov, om end der i Islam også er
mulighed for, at religiøse mindretal inden for rammerne af den
islamiske stat dømmes efter deres egne love.

Så hvor forfærdelig strafformen end er, så er den givet af Gud selv,
og det er derfor ikke op til mennesker at ændre den.”
<<<<<<<

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 09-09-08 12:53

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse news:48c63cde$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det må du gerne dokumentere at han har sagt. Eller er det endnu noget du
> ikke kan dokumentere, men som du "bare kan huske" (at han har udtalt)?

Vi er såmænd ganske mange danskere, der endog gentagne gange har hørt manden udtale sig i nævnte retning på landets kasser med levende billeder.

Her er der altså tale om almen viden.
Simpelthen.

Egon

Fra : @

Dato : 09-09-08 16:54

On Tue, 9 Sep 2008 10:06:17 +0200, "Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?>
wrote:

>Og når der står i Bibelen at homoseksuelle skal dø, så skal
>homoseksuelle i dag også være bange for de kristne?

nævn blot et land hvor lovene GT er gældende lov

>I øvrigt er følgende indgraveret på fliserne på Nytorv: "Her stod byens
>kag". Men det var vel også "muslimernes skyld"?

du fatter ikke en bønne

ordentlige folk er gået bort fra drab på bøsser og andre former for
lemlæstelser

det er muhamedanerne IKKE

så du kan godt spare dig dine tåbelige forsøg på sammenligninger

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Egon Stich

Dato : 09-09-08 12:49

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse news:48c61f00$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvem har agiteret for det?

Har du hørt om en bog, der kaldes Koranen?

Egon

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 14:42

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse

> Hvem har agiteret for det?

>Har du hørt om en bog, der kaldes Koranen?

Fordi Koranen - ligesom Bibelen - indeholder uhyrligheder, så mener du altså
helt seriøst at den kan bruges til at brændemærke 1,5 milliarder mennesker,
som alle går ind for halsafhugninger og steninger?

Her er en anbefaling til dig:

Gå straks ned og slå din lokale grønthandler eller pizzamand i hovedet.
Bagefter når Politiet afhører dig, kan du jo altid bare påråbe at det var
selvforsvar, "for i Koranen står der..."

Fra : Egon Stich

Dato : 11-09-08 10:02

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse news:48c67d46$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Bagefter når Politiet afhører dig, kan du jo altid bare påråbe at det var
> selvforsvar, "for i Koranen står der..."

Det nytter jo ikke noget med dig.
Du er så indsyltet i beton, at du får selv de mest forhærdede stalinister til at fremstå som yderst omstillingsparate og logisk tænkende.

Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 09-09-08 12:05

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse news:48c53f64$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Dette får naturligvis konsekvenser. Bl.a at:
>
> "Turister dropper Danmark"
> http://politiken.dk/erhverv/article550383.ece

Herligt, som ting kan vendes, så de passer i "humanisternes" kram.
Høje priser, dårligt vejr osv inddrages i kampagnen som skal belærer os om, hvor "razistiske" vi er.

> "Vi bliver opfattet som Fort Danmark"
> http://politiken.dk/indland/article554482.ece

Jamen er det dog ikke forfærdeligt, at nødvendige forholdsregler koster kapitalister penge?
Intet nyt under solen.
Kapitalen har altid været villig til at sælge ud for en kortsigtet profit.

> "Udenlandsk arbejdskraft skræmmes væk af danskerne"
> www.business.dk/article/20080603/okonomi/706030059/

Jamen er det da ikke trist, at "arbejdskraft" ikke kan oversvømme os, som den lyster?
Faktisk er dette jo en ganske logisk konsekvens af de elitæres idioti, der jo b.la. har haft til følge, at vi ikke "af humanistiske grunde" måtte indfører regler, der ikke gjaldt alle.
Således at reel og manglende arbejdskraft kunne komme hertil.
Samtidig med, at vi forhindrede bekvemmeligheds indvandring af unyttige horder.

Kapital og "humanisme" hyler.
Over netop de konsekvenser, deres egen idioti har medført.

> I disse globaliseringstider er der bred enighed om at dem der kan evne og
> turde møde andre mennesker med et åbent sind, lære og tage fra nye kulturer
> man møder, er dem som vil klare sig bedst.

Du skammer dig ikke over at anvende Buzzordet "globaliseret"?
Og tænker ikke over, at det er blevet et Buxzzord netop på grund af "humanisters" misbrug af ordet, som reelt alene dækker over kendsgerningen, at kapital er uden fædreland?

> [...]
> orienterer sig udad vil de det modsatte. Som vil beholde Danmark som en
> slags Korsbækmuseum i en verden der hurtigt vil sejle videre og efterlade

Det er jo noget ganske gedigent vrøvl, du her skriver.
Netop almindelige mennesker har jo i århundrede været tolerante.
Intolerencen opstår først, når kapital og påstået "humanistisk venstrafløj" indgår en uhellig alliance, hvor hele verden skal "reddes" af lilleputstaten Danmark.
De omkostninger dette medfører, mærkes naturligvis først af de mest udsatte klasser, der naturligvis reagerer.
Til "humanisternes" store forbløffelse.

Men een af deres fejltagelser er jo netop, at de har erklæret klassekampen for død.
Skønt forholdene i dag netop er et udslag af den klassekamp, som "humanisterne" har givet nyt indhold.

> Hvem af disse herinde føler sig truffet først?

Jeg tror næppe, nogen føler sig Truffet af dine omhyggeligt tillærte refleksmæssige skræpperier.

I stedet for sådenne tomme spørgsmål, burde du hellere bruge tiden til lidt selvransagelse.
Samt se lidt på hele udviklingen siden 1979erne.

Er du blot mådeligt begavet, må du nødvendigvis opdage, at den påståede miseere alene skyldes en naiv og smådum akademisk klasses utopier, samt fornægtelse af sund fornuft.
Af "Humanistiske" bevæggrunde, naturligvis.
Som nu har vist sig at være ganske menneskefjendske, helt som forudsagt.

Egon

Fra : Zeki

Dato : 09-09-08 14:14

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

>Jamen er det da ikke trist, at "arbejdskraft" ikke kan oversvømme os, som
>den lyster?

Hvorfor virker du så bange?

Du vender jo tingene på hovede og ud kommer så et skræmmebillede.

Jeg husker dengang Pia K sagde at "nu vil det vælte ind fra Østeuropa" da EU
blev udvidet. Det skete ikke.

Så nu når ALLE partier (pånær EL), samt analytikere og fremtidsforskere,
mener at der i fremtiden skal importeres udenlandsk arbejdskraft, så bliver
vi "oversvømmet"?

>Er du blot mådeligt begavet, må du nødvendigvis opdage, at den påståede
>miseere alene skyldes en naiv og smådum akademisk klasses utopier, samt
>fornægtelse af sund fornuft.

Look who's talking!

Fra : Egon Stich

Dato : 11-09-08 09:58

"Zeki" <zeki@hvadtrorduselv?> skrev i en meddelelse news:48c676a8$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvorfor virker du så bange?

Bange?
Jeg er sandelig ikke bange.
Lidt betænkelig, men kun lidt.
Det viser sig jo heldigvis, at naivisterne bliver færre og færre.
Om kort tid findes der kun ganske få betonhoveder, af samme sort som vi kender fra andre politiske sekter, der aldrig har formået at indse egne fejl.
Så bange?
Mej.
Fortrøstningsfuld er ordet.

> Du vender jo tingene på hovede og ud kommer så et skræmmebillede.
>
> Jeg husker dengang Pia K sagde at "nu vil det vælte ind fra Østeuropa" da EU
> blev udvidet. Det skete ikke.

Nå nej--
Du har altså ingen begreb om, hvor mange østfolk der arbejder i DK?
Mere eller mindre kriminelt, og som oftest til skruebrækkerløn med statstilskud?

Og skulle du, mod forventning, vide det, har du ingen anelse om, hvad dette vil komme til at betyde for timelønnede i fremtiden?

Og kan derfor ikke fatte deres modstand?
Frk, Antoniette..!!

> Så nu når ALLE partier (pånær EL), samt analytikere og fremtidsforskere,
> mener at der i fremtiden skal importeres udenlandsk arbejdskraft, så bliver
> vi "oversvømmet"?

Javel.
"Partier", købt og betalt af kapital ohg højere middelklasse er troværdige?

Egon

Fra : @

Dato : 09-09-08 18:51

On Tue, 9 Sep 2008 13:05:17 +0200, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

>Jamen er det da ikke trist, at "arbejdskraft" ikke kan oversvømme os, som den lyster?

og lodret løgn

der er sikkert hele 3 eksempler på højtuddannede udlændinge som troede
gaderne var belagt med guld, stegte duer fløj ind i munden på dem og
at alle ville spendere deres fritid sammen med dem som er blevet
skuffede

men de 11 udlændinge jeg arbejder sammen med er glade for at komme
her,

og en svensker som ellers er bosat i Thailand vender hver sommer
tilbage for at arbejde, da han synes bedre om danmark end eget
fædreland

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Jesper

Dato : 09-09-08 20:01

> [...]

> Danmark som et fattigt bagvand.
>
> Hvem af disse herinde føler sig truffet først?

Læs mit indlæg her i gruppen: "Vi bestemmer selv"
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on