Kulturrelativisme
Fra : Per Rønne

Dato : 06-09-08 10:16

På:

<http://www.180grader.dk/klumme/Vestlig_imperialisme_og_slaveriets_oph_v
else.php>

ser jeg en læsværdig klumme af cand.polit. Niels Westy Munch-Holbek, der
er uddannelsesleder på Ervervsgymnasium Nordsjælland og vicepræsident
for Akademiet for Fremtidsforskning.

Men det der slår mig i denne klumme om kulturrelativisme og oikofobi er
en kommentar til klumnen, som bringer følgende citat fra den britiske
general Napier, om den indiske enkebrændingsskik:

»You say that it is your custom to burn widows. Very well. We also have
a custom: when men burn a woman alive, we tie a rope around their necks
and we hang them. Build your funeral pyre; beside it, my carpenters will
build a gallows. You may follow your custom. And then we will follow
ours.«
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 06-09-08 10:58

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> På:

Oversat:

I siger at i har den skik at brænde enker. Udmærket!. Vi har også en skik:
Når mænd brænder en kvinde levende, så binder vi et reb om halsen på dem og
hænger dem. Byg jeres begravelsesbål! ved siden af det vil vore tømrere
bygge en galge!
Så følger I Jeres skik. Bagefter følger vi vores-!

Det er det Per Stig Møller vil undgå: Kulturenes kamp! Det er også derfor
jeg kalder ham:"Don Quixote!", for det er en kamp imod vejrmøller.
Hvis man forhindrer enkebrændingen, så gør inderne oprør! Hvis man lader dem
brænde enker, så gør englænderne oprør! Man kan ikke i udglatningens navn
både brænde enker og ikke brænde dem.

De "værdineutrale"-eller vi kunne kalde dem "værdiløse" politikere i dag
forestiller sig at man laver en uigennemsigtig mur om inderne og inden for
denne mur kan de brænde enker af hjertens lyst! Det skal vi bare lukke
øjnene for, for det er en farverig forestilling og en vigtig del af deres
kultur!
Så skal "værdiforlangende" mennesker vi kunne kalde dem "værdifaste"- lukke
øjnene og sige:"Hvad der foregår på den anden side af denne mur i
menneskeheden skal vi lukke øjnene for. Det er deres valg og det er lige så
godt som vores valg!
De som kritiserer det blander sig i andre landes indre anliggender! Det er
dem vi skal fængsle! Vi skal fængsle dem som forlanger medmenneskelighed i
hele verden! De blander sig faktisk i andre landes indre anliggender og det
er ulovligt ifølge FN!

Kongernes konge og herrenes Herre har sagt hvordan problemet skal takles:
"Gå ud i verden og gør alle folk til tilhængere af min plan!" Loven der skal
følges hedder:"I skal elske hinanden som jeg elskede Jer!"

"Enhver der hader sin bror er morder-og ingen morder kan længere leve!",
tilføjede hans bedste ven.

"Kampen starter ved hadet!" Tilføjer jeg.

Akmed Akkari skal vi nu tilgive! Han er ikke længere imam. Han er skolelærer
og skal tale med præsten, siger han. Han har udstødt sig selv til Grønland
og han siger helt i 1001 nats ånd:"Denne sag har givet mig to pukler på
ryggen!"))

Du er tilgivet af mig Akmed! Kommer du forbi Virum så står der en kop kaffe
til dig!;-

Hilsen
jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-09-08 11:29

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> Du er tilgivet af mig Akmed! Kommer du forbi Virum så står der en kop
> kaffe til dig!;-

Du ender i helvede.
Der får du så også mulighed for at tilgive Muhammed.

Mvh
Martin

Fra : Lyrik

Dato : 06-09-08 14:43

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech
"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i meddelelsen

> Du ender i helvede.
> Der får du så også mulighed for at tilgive Muhammed.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Uforsonligheden kommer i Helvede før barmhjertigheden. Tror du ikke det
Martin? "Det mål i tilmåler andre med, med det mål vil i selv få
tilmålt"<NT> "Tilgiv vore synder som vi tilgiver andre deres synd"-Hvem har
du tilgivet?))

0-tolerance er Satan Djævelens program! "Hvor mange gange skal vi tilgive?
er 7 gange nok?-Næh vel? Det var 77 x 7 gange der skulle til!"<Tanken i det
JK sagde>
0-tolerance er de konservative republikaneres program. Deres program er
Djævelens program.

Hilsen
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 06-09-08 16:46

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> [...]
> JK sagde>
> 0-tolerance er de konservative republikaneres program. Deres program er

Du er godt klar over at du sente hele dit indlæg som en signatur? Det
betyder at indlægget i de fleste nyhedslæsere er blevet 'greyed out', så
det næsten er ulæseligt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-09-08 16:55

> [...]
> Uforsonligheden kommer i Helvede før barmhjertigheden. Tror du ikke det

Nej det er netop det jeg ikke tror bette Jens. Men du er nu blevet så
drukken af altervin at du kun kan være på den brede vej med din krogede
gangart. Thi den Port er snæver, og den Vej er trang, som fører til Livet og
de er få, som finde den.

Mvh
Martin