plusse lidt med et array
Fra : Martin

Dato : 23-07-01 14:43

Jeg et array fyldt med en masse sekunder
fx 323,234,699
Hvordan får man så array'et plusset??

Jeg har forsøgt mig med en masse for løkker men har ikke lige kunne
finde ud af det... Heeelp me

--
Bye for now Martin
http://wizprod.com - Billigt webdesign findes her

Fra : Johan

Dato : 23-07-01 15:52

> Jeg et array fyldt med en masse sekunder
> fx 323,234,699
> Hvordan får man så array'et plusset??
>
> Jeg har forsøgt mig med en masse for løkker men har ikke lige kunne
> finde ud af det... Heeelp me

Ehm kig i manualen
http://www.php.net/manual/en/function.array-sum.php

mvh

Johan

Fra : Martin

Dato : 23-07-01 23:04

On Mon, 23 Jul 2001 16:51:41 +0200, "Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote:

>Ehm kig i manualen
>http://www.php.net/manual/en/function.array-sum.php

Avav.. undskyld jeg kom til at sende til den mail johan

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-07-01 18:03

Martin <martini@mailme.dk> writes:

> Jeg har forsøgt mig med en masse for løkker men har ikke lige kunne
> finde ud af det... Heeelp me

Hvis du *vil* gøre det manuelt, og ikke kan bruge array_sum(), som
Johan anbefaler, og som helt sikkert også er det smarteste, så kan du
gøre det med:

$sum = 0;
for ($i=0; $i<count($array); $i++)
$sum += $array[$i];

--
Jacob
"There's an old story about the person who wished his computer were