Skjule IP....
Fra : Christopher Tracy

Dato : 23-07-01 14:24

Hej

Jeg har et ? ang. "sløring" af sin IP.

Det drejer sig om at jeg er kommet til at tænke på, at hvis nu man kunne
skjule sin IP, så den ikke kunne "ses" af andre udefra, om det er noget der
kan lade sig gøre ? Og hvis ja - hvordan ?

Jeg har ADSL hos WOL (Tiscali), med Cisco 677, med min egen faste IP. Win 98
og IE 5.0.

Hvis nu det kan lade sig gøre at skjule IP'en, vil det så ha' nogen
indflydelse på min ftp-server, vnc osv ?

På forhånd tak...

/C.T.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 23-07-01 14:49

Christopher Tracy skrev:

>Det drejer sig om at jeg er kommet til at tænke på, at hvis nu man kunne
>skjule sin IP, så den ikke kunne "ses" af andre udefra, om det er noget der
>kan lade sig gøre ? Og hvis ja - hvordan ?

Dit IP-nummer bruges jo til at sende info tilbage til din maskine -
kendes IP-nummeret ikke, så ved den maskine du går ind på ikke hvem
den skal svare.

Der findes dog nogle steder der virker som proxy - men jeg kan ikke
rigtig se idéen hvis man har rent mel i posen.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 23-07-01 15:32

Hej

Det var så'en set et rent sikkerheds spørgsmål, men nu kan jeg da egentlig
godt se at det ikke er så godt at gøre det...

/C.T.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 23-07-01 14:52

Christopher Tracy (goldartist@yahoo.com) expressed in
<pAV67.5512$Qn.443050@news000.worldonline.dk>:

[...]

> Det drejer sig om at jeg er kommet til at tænke på, at hvis nu man kunne
> skjule sin IP, så den ikke kunne "ses" af andre udefra, om det er noget
> der kan lade sig gøre ? Og hvis ja - hvordan ?

Hvad mener du helt præcist med at "skjule" IP'en?
Vil du gøre det således at folk ikke kan pinge din eksterne IP?
Eller må de heller ikke kunne portscanne din eksterne IP?
Husk at hvis du bruger en webbrowser kan man se din IP på de servere du
bruger med mindre du bruger noget anonymiser-fnidder.
ICQ og IRC er også ret afslørende.

[...]

--
` Med Venlig Hilsen | Regards
` H e n r i k B ø g h

Fra : Alex Holst

Dato : 23-07-01 15:20

Christopher Tracy <goldartist@yahoo.com> wrote:
> Jeg har et ? ang. "sløring" af sin IP.
[..]

Du giver ikke meget information om hvad du er efter hvilket leder mig til at
tro, at det ikke er et sikkerhedssporgsmaal, men naermere et
TCP/IP forstaaelsesspoergsmaal.

Maaske Freedom er noget du kan bruge, men jeg er elendig til at laese tanker
saa jeg ved det ikke.

http://www.freedom.net

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 23-07-01 21:47

> [...]

> og IE 5.0.
>
> Hvis nu det kan lade sig gøre at skjule IP'en, vil det så ha' nogen
> indflydelse på min ftp-server, vnc osv ?

Det jeg formoder du er interesseret i er at gøre din 'puter ping
usynlig, så der ikke sendes pingsvar ved f.eks. portscanning,
traceroute, ping mm. Der findes flere firewalls der kan gøre det.

Dog hvis du kører diverse servere,så kan du ses hvis nogen søger at
connecte til dem. Det kan dog udgås ved at lægge serverne på skæve
portnumre, f.eks. FTP på 32156 og 321567 i stedet for 20 og 21 .
--
Jesper Oersted.
"Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 24-07-01 12:38

On Mon, 23 Jul 2001 22:46:47 +0200, Jesper Ørsted <triton@titancity.com> wrote:
> [...]
> usynlig, så der ikke sendes pingsvar ved f.eks. portscanning,
> traceroute, ping mm. Der findes flere firewalls der kan gøre det.

Og det er efter min mening ikke smart at goere med langt de fleste maskiner.
Hvis du leverer services af en eller anden art, er det som regel rart at kunne
pinge og se om det gaar godt. Der er andre typer af ICMP pakker man dog skal
filtrere fra, hvis man nu synes det er interessant.

Personligt har jeg et par undtagelser... Firewalls kan vaere rare at have
``usynlige'' (de kan jo stadig ses ved ARP eksempeltvist).

> Dog hvis du kører diverse servere,så kan du ses hvis nogen søger at
> connecte til dem. Det kan dog udgås ved at lægge serverne på skæve
> portnumre, f.eks. FTP på 32156 og 321567 i stedet for 20 og 21 .

Det sloerer, men sikrer ikke. Enhver mand paa mellemvejen finder den port uden
problemer.

I praksis er der ingen ide I at sloere sin computer. Sund fornuft er bedre.

--
Jesper

Kan man forstaa kvinder med en babelfisk?? - JL

Fra : Christopher Tracy

Dato : 24-07-01 12:49

Hej

> I praksis er der ingen ide I at sloere sin computer. Sund fornuft er
bedre.

Selvfølgelig....derfor har jeg også lige byttet zonealarm ud med Norton, som
ser ud til at være noget bedre....

/C.T.

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 24-07-01 21:00

On Tue, 24 Jul 2001 13:49:05 +0200,
> [...]

> bedre.
>
> Selvfølgelig....derfor har jeg også lige byttet zonealarm ud med Norton, som

RFC2504 og RFC2196 er heller ikke at foragte :P

og som regel mere anvendelig end en firewall

Fra : F.Larsen

Dato : 26-07-01 08:15

Hej

Har selv lige installeret zonealarm ... ser ud til at virke fint.
Hvad kan Norton som zonealarm ikke kan ?

--
Flemming

Støjdæmp din PC ..: http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise/

Fra : Lasse Madsen

Dato : 27-07-01 13:40

Hvis du vil antage en anden ip mends du surfer på nettet er det så let som
aldrig før

www.safeweb.com

M.v.h.
Lasse Madsen