/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Kattegatforbindelse for dyr
Fra : Per Rønne


Dato : 28-08-08 16:13

På:

<http://ing.dk/artikel/90649?nyhedsbrev>

kan man se at en fast forbindelse over Samsø, der vil kunne reducere en
togrejse mellem Århus og København til en time, ikke ligefrem ligger i
kortene.

Forbindelsen vurderes til at ville koste mellem 100 og 137 milliarder
kroner, eller mere end Storebælt, Øresund og Fehmernbælt - tilsammen.

Og den ville være så dyr, at en brugerfinanciering ikke vil kunne komme
på tale.

Så der fik Århus borgmester Nicolai Wammen, og Kejserinden på Københavns
Rådhus sig en and ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

 
 
Jesper (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 28-08-08 17:41

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> På:
>
> <http://ing.dk/artikel/90649?nyhedsbrev>
>
> kan man se at en fast forbindelse over Samsø, der vil kunne reducere en
> togrejse mellem Århus og København til en time, ikke ligefrem ligger i
> kortene.
>
> Forbindelsen vurderes til at ville koste mellem 100 og 137 milliarder
> kroner, eller mere end Storebælt, Øresund og Fehmernbælt - tilsammen.
>
> Og den ville være så dyr, at en brugerfinanciering ikke vil kunne komme
> på tale.
>
> Så der fik Århus borgmester Nicolai Wammen, og Kejserinden på Københavns
> Rådhus sig en and ...

Hvis vi bygger højhastighedsbane som vore nabolande, så burde det være
en smal sag at komme til Århus på 1:30 t over Storebælt. Mon ikke det er
godt nok? Det kan umuligt blive dyrere en den foreslåede bro over Samsø.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on
family planning is a dollar wasted!
htp://theextract.blogspot.com/

Per Rønne (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 28-08-08 18:54

Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > På:
> >
> > <http://ing.dk/artikel/90649?nyhedsbrev>
> >
> > kan man se at en fast forbindelse over Samsø, der vil kunne reducere en
> > togrejse mellem Århus og København til en time, ikke ligefrem ligger i
> > kortene.
> >
> > Forbindelsen vurderes til at ville koste mellem 100 og 137 milliarder
> > kroner, eller mere end Storebælt, Øresund og Fehmernbælt - tilsammen.
> >
> > Og den ville være så dyr, at en brugerfinanciering ikke vil kunne komme
> > på tale.
> >
> > Så der fik Århus borgmester Nicolai Wammen, og Kejserinden på Københavns
> > Rådhus sig en and ...
>
> Hvis vi bygger højhastighedsbane som vore nabolande, så burde det være
> en smal sag at komme til Århus på 1:30 t over Storebælt. Mon ikke det er
> godt nok? Det kan umuligt blive dyrere en den foreslåede bro over Samsø.

Århus er nok for lille til en højhastighedsbane; her kræves nok en
millionby.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Jesper (28-08-2008)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 28-08-08 20:34

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
>
> > Hvis vi bygger højhastighedsbane som vore nabolande, så burde det være
> > en smal sag at komme til Århus på 1:30 t over Storebælt. Mon ikke det er
> > godt nok? Det kan umuligt blive dyrere en den foreslåede bro over Samsø.
>
> Århus er nok for lille til en højhastighedsbane; her kræves nok en
> millionby.

Nu skal toget jo nok ikke til Århus alene, men også til Odense, Horsens
og Ålborg og banestrækningen Ålborg - Fredericia kan også bruges til en
højhastighedsbane der skal koble Jylland på det tyske højhastighedsnet,
så det der skal laves af højhastighedsbane i Danmark er København -
Hamborg via Femernbælt, København - Ålborg og Fredericia - Hamborg.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on
family planning is a dollar wasted!
htp://theextract.blogspot.com/

Per Rønne (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 03-09-08 17:32

Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
> >
> > > Hvis vi bygger højhastighedsbane som vore nabolande, så burde det være
> > > en smal sag at komme til Århus på 1:30 t over Storebælt. Mon ikke det er
> > > godt nok? Det kan umuligt blive dyrere en den foreslåede bro over Samsø.
> >
> > Århus er nok for lille til en højhastighedsbane; her kræves nok en
> > millionby.
>
> Nu skal toget jo nok ikke til Århus alene, men også til Odense, Horsens
> og Ålborg og banestrækningen Ålborg - Fredericia kan også bruges til en
> højhastighedsbane der skal koble Jylland på det tyske højhastighedsnet,
> så det der skal laves af højhastighedsbane i Danmark er København -
> Hamborg via Femernbælt, København - Ålborg og Fredericia - Hamborg.

Jeg tror ikke på en højhastighedsbane med stop i nogen som helst dansk
provinsby. Den omtalte højhastighedsbane skal da også køre non-stop
Stockholm-København-Hamburg ... med fortsættelse til Napoli ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Poul E Hansen (03-09-2008)
Kommentar
Fra : Poul E Hansen


Dato : 03-09-08 12:34

On 28 Aug., 17:12, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> På:
>
> <http://ing.dk/artikel/90649?nyhedsbrev>
>
> kan man se at en fast forbindelse over Samsø, der vil kunne reducere en
> togrejse mellem Århus og København til en time, ikke ligefrem ligger i
> kortene.
>
> Forbindelsen vurderes til at ville koste mellem 100 og 137 milliarder
> kroner, eller mere end Storebælt, Øresund og Fehmernbælt - tilsammen.
>
> Og den ville være så dyr, at en brugerfinanciering ikke vil kunne komme
> på tale.
>
> Så der fik Århus borgmester Nicolai Wammen, og Kejserinden på Københavns
> Rådhus sig en and ...
>
> --
> Per Erik Rønnehttp://www.RQNNE.dk

JP-lederen idag iriteres over, at der satses på Fehmarnbro som kun
gavner hovedstadsregionen. Man kunne da ellers godt også glæde sig
over svenskere n kan køre til Hamborg og videre hurtigt (og omvendt).
Endda uden at skabe trængsel på de fynske og sydjyske veje. Samt den
positive betydning dette også ville kunne få for Danmark.

Per Rønne (04-09-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 04-09-08 10:39

Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:

> On 28 Aug., 17:12, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> > På:
> >
> > <http://ing.dk/artikel/90649?nyhedsbrev>
> >
> > kan man se at en fast forbindelse over Samsø, der vil kunne reducere en
> > togrejse mellem Århus og København til en time, ikke ligefrem ligger i
> > kortene.
> >
> > Forbindelsen vurderes til at ville koste mellem 100 og 137 milliarder
> > kroner, eller mere end Storebælt, Øresund og Fehmernbælt - tilsammen.
> >
> > Og den ville være så dyr, at en brugerfinanciering ikke vil kunne komme
> > på tale.
> >
> > Så der fik Århus borgmester Nicolai Wammen, og Kejserinden på Københavns
> > Rådhus sig en and ...

> JP-lederen idag iriteres over, at der satses på Fehmarnbro som kun
> gavner hovedstadsregionen. Man kunne da ellers godt også glæde sig
> over svenskere n kan køre til Hamborg og videre hurtigt (og omvendt).
> Endda uden at skabe trængsel på de fynske og sydjyske veje. Samt den
> positive betydning dette også ville kunne få for Danmark.

Ja, JP ville jo hellere bruge sjællandske skattepenge på at etablere en
forbindelse over Samsø til 100-137 milliarder kroner, som der ikke ville
være trafikunderlag til at lade brugerfinanciere.

Fehmernbæltforbindelsen skal betales af brugerne. 22% af disse antages
at ville være danskere, så hele 78% vil altså blive betalt af
fortrinsvist tyskere og svenskere ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste