Hvorfor ryster amerikanerne på hovedet ?
Fra : steen hjortsø

Dato : 27-08-08 14:44

Du kender det godt. Han eller hun taler engelsk og ledsager hver anden
sætning med en særlig intens rysten på hovedet. Hvis det ikke var for
accenten, ville du være i stand til at erkende nationaliteten alene på
denne hovedrysten, typisk amerikansk som den er..

Englændere gør ikke sådan. Men hvad betyder denne hovedrysten, hvor
kommer den fra, og hvorfor er den så skarpt lokaliseret til
amerikanere ? Er amerikanerne selv bevidst om, at de gør sådan ? Og
har jeg ret i, at amerikanske kvinder ryster mere på hovedet end do.
mænd ? Ryster canadiere og australiere også på hovedet, når de taler
med andre ?

Steen Hjortsø

Fra : Jesper

Dato : 27-08-08 22:03

steen hjortsø <steenhjortsoe@gmail.com> wrote:

> [...]
> har jeg ret i, at amerikanske kvinder ryster mere på hovedet end do.
> mænd ? Ryster canadiere og australiere også på hovedet, når de taler

Undskyld jeg spør' Steen, hvad har dette med politik at gøre? Stil
spørgsmålet i dk.kultur.sprog eller dk.videnskab.psykologi, det får både
du og andre mere ud af.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : steen hjortsø

Dato : 27-08-08 15:12

On Aug 27, 11:03 pm, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> [...]
> --
> Jesper
> A dollar in aid to the third world not spend on

Hvem siger, det ikke har noget med politik at gøre ? Hvis fænomenet
f.ex. skal udtrykke oprigtighed, er det da meget interessant, at det
er mest udpræget i verdens mest hykleriske land, ikke ? Med hyklerisk
mener jeg naturligvis afstanden mellem foregiven og reel virkelighed.

Steen Hjortsø

Fra : Jesper

Dato : 27-08-08 22:28

> [...]

> er mest udpræget i verdens mest hykleriske land, ikke ? Med hyklerisk
> mener jeg naturligvis afstanden mellem foregiven og reel virkelighed.

Tag din medicin!

Fra : Kim2000

Dato : 27-08-08 22:39

"steen hjortsø" <steenhjortsoe@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

er mest udpræget i verdens mest hykleriske land, ikke ? Med hyklerisk
mener jeg naturligvis afstanden mellem foregiven og reel virkelighed.

Hvordan skrider det frem med dommedagen?

Fra : Bo Warming

Dato : 28-08-08 07:52

> [...]
> er mest udpræget i verdens mest hykleriske land, ikke ? Med hyklerisk
> mener jeg naturligvis afstanden mellem foregiven og reel virkelighed.

Er Belgien ikke ved at gå i to stykker pga etniske forskelle, men de
foregiver enhed og kan vel kaldes mere hykleriske end os`?

Fra : hanzen

Dato : 28-08-08 08:43

[...]

Lige nu sidder jeg også og ryster på hovedet.
--
hilzen
hanzen

Fra : Martin

Dato : 28-08-08 04:33

On 28 Aug., 09:43, "hanzen" <han...@mailmeej.dk> wrote:
> [...]
> med andre ?
>
> Lige nu sidder jeg også og ryster på hovedet.

Ja det må nok erkende ligeså. Til gengæld har det altid undret mig at
amerikanere nasalerer helt ekstremt. Prøv at sige: "Weeeeeel anywayyyy
I think", ud af næsen. Så er der ingen tvivl om nationaliten!!

mvh
Martin B

Fra : J. Nielsen

Dato : 28-08-08 13:50

On Wed, 27 Aug 2008 13:44:13 -0700 (PDT), steen hjortsø
<steenhjortsoe@gmail.com> wrote:

>Men hvad betyder denne hovedrysten, hvor
>kommer den fra, og hvorfor er den så skarpt lokaliseret til
>amerikanere ?

Hovedrystelserne skyldes resonnanser fra radiobølger, der stimulere
tankekontrolsimplantater- som alle amerikanere bliver udstyret med kort tid
efter fødslen. Hovedformålet (pun intended) med disse implantater er, at
kontrollere publikums reaktioner under optagelsen af TV talkshows.

Ærligt talt, Sten, det troede jeg du vidste.