Jeres mening om Tilde
Fra : Fie & Christian

Dato : 23-07-01 13:54

Hej Gruppe

Ja, så er jeg der igen og beder om jeres mening om Tilde.

Jeg har været nede hos Raiku idag med Tilde og fik noget medicin mod hendes
angst. Så langt så godt. Problemet er nu bare at Tilde først og fremmest har
taget rigtig meget på siden sidste besøg, selvom hun var fået R/D
restriktivt. Hun er gået fra at veje 4,85 kg til at veje 5,6 kg på 3
måneder! Og Tilde er en meget spinkel kat, som ca. burde veje 3 kg. Raiku
kunne ikke forklare hvorfor, men det har sikkert en del at gøre med hendes
mangel på motion, eftersom hun ikke vil lege med hverken os eller Tulle.

Mht. til hendes angst har vi fået nogle piller med hjem. Jeg synes bare
ikke, at det er helt ideelt. 1 ud af 20 katte udvikler sukkersyge af
pillerne, og med Tildes vægt synes jeg, det er lidt roulette-spil. Derudover
vil pillerne virke lidt sløvende, hvilket absolut ikke er beforedrende for
hendes overvægt.

Hvad siger I? Hvad ville I gøre? Synes I at jeg skulle lade hende spise
pillerne i den måned, som Raiku foreslog? Jeg overvejer lidt at besøge
Lanbohøjskole med Tilde og få en anden mening, men har til gengæld så stor
tiltro til Raiku, at jeg næsten ikke kan forestille mig at de har en anden
mening.

Jeg håber I vil hjælpe mig lidt

Hilsen
Fie

Fra : Helle Andersen

Dato : 23-07-01 13:59

"Fie & Christian" <fiehein@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:L8V67.4907$oH6.462540@news010.worldonline.dk...

> Hvad siger I? Hvad ville I gøre? Synes I at jeg skulle lade hende spise
> pillerne i den måned, som Raiku foreslog?

Jeg ville gøre som Raiku foreslår og prøve det af.

Som jeg ser det, har I ikke rigtigt noget at miste.
Skulle det gå helt galt, og det hele ender med en
aflivning, er I vel ikke meget værre stillet end nu ?
Eller har du andre og bedre alternativer i
tankerne ? Jeg krydser fingre for, at det hele går
fint !

--
Hilsen Helle
"ANY question addresed to a cat can be counted

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-07-01 17:35

Hejsa

Min tillid til Landbohøjskolens almindelige konsultation kan ligge et meget
lille sted efter flere dårlige erfaringer.

Jeg ville følge Raikus anvisninger. Måske bliver Tilde tykkere - eller som
svenskerne siger: Mere rund og god - men hvis kuren virker, vil hun nok
begynde at lege, når den er slut. Med hensyn til diabetes, så går det at
behandle/holde nede.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Fie & Christian

Dato : 23-07-01 20:03

Hejsa

Vi har også besluttet, ret hurtigt, at påbegynde med medicinen og se hvad
der sker. Så må vi bare håbe på det bedste

Hilsen
Fie

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 24-07-01 12:11

Hej Fie!
Held og lykke herfra, i hvert fald.
Hilsen Birgitte

Fra : Kate

Dato : 24-07-01 20:42

Hej Fie

Jeg er ked af at Tilde har det så skidt og jeg kender ikke Raiku andet
end af omtale og jeg har aldrig hørt dårligt om hende. Nu hvor i er
påbegyndt en behandling synes jeg bestemt at i skal tage den måned med.
Uanset hvad der sker bagefter vil i ihverttilfælde ikke sidde tilbage
med en gnavende tvivl om i gjorde hvad i kunne.
Jeg håber meget at Tilde bliver en tryg kat, så kan i jo bekymre jer om
hendes overvægt bagefter.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk