Min egen lille ulykkesfugl *tsk-tsk*
Fra : Helle Andersen

Dato : 23-07-01 13:47

Den kære Boogaloo...............

I torsdags syntes mormissen lige, at hun skulle
slæbe ham ned fra sofaen og eftersom han
efterhånden er pænt stor og hun er ret lille fik hun
selvfølgelig banket ham ned i gulvet, så han
begyndte at halte slemt igen. *suk*

I går, ved middagstid, syntes jeg så, at nu måtte
det være nok, for hvis ikke benet får ro, heler det jo
aldrig. Jeg besluttede derfor, at spærre ham inde i
soveværelset, hvor han ikke kan hoppe op på
noget og hvor mor-missen normalt aldrig slæber
rundt på killingerne. De andre killinger fik lov at
være i stuen og spæne rundt, så de ikke var så
vilde, når de skulle lukkes ind til ham.

Eika var ret utilfreds med min kreativitet og jeg
måtte pænt lukke hende ud og ind, så hun kunne
holde øje med det hele. På et tidspunkt, hvor hun
er inde hos Boogaloo hører jeg et hyl fra ham og
konstaterer, at hun har besluttet at forsøge at
slæbe ham gennem døren, så hun kan få samlet
flokken. Resultatet er, at Boogie-Barnet har et stort
sår på siden af halsen af hendes ikke helt blide bid.

Jeg renser naturligvis såret, men resten af dagen
sover han konstant og vil intet spise. I løbet af
natten hæver hans hals så meget at han ligner en
pelikan ! Jeg begynder at blive ret bekymret over
hans sløvhed og manglende appetit og får
selvfølgelig ikke sovet mange minutter i nat, for
han vil ligge med hovedet på min ankel. Jeg er
temlig nervøs for, at hans strube eller hans luftveje
evt. kan være beskadiget, så jeg tager til dyrlæge
hér til morgen.

Her bliver såret renset igen og han får et skud
antibiotika + lidt binyrebarkomon for at tage
hævelsen. Samtidigt får jeg lige tjekket hans ben,
der trods alt heldigvis har haft godt af lidt hvile og
ser fint ud nu. Det har sandsynligvis været
brækket, men der skal ikke gøres noget ved det,
for det heler fint. Men nu skal han altså have
Synulox og have renset sår de næste 6 dage.

Mon ikke han snart har opbrugt sin kvota af
mærkværdige skader, den lille fyr ?

Han var forresten sååå dygtig hos dyrlægen og
spandt selvom hun pinte og plagede og stak
ham

--
Hilsen Helle
Curiosity is the very basis of education and if you

Fra : Fie & Christian

Dato : 23-07-01 13:58

Stakkels lille Boogaloo.......Eika må godt nok holde meget af ham, eftersom
hun insisterer på at slæbe rundt på ham I det mindste bliver han bekendt
med dyrlægen tidligt, hvem ved : det kan være han ligerfem bliver helt tryg
ved dyrlæger, når han bliver voksen.

Hilsen
Fie, Tulle og Tilde (som ligger inde i bogreolen og kommer sig over den
store stygge tur til dyrlægen, hvor hun ihvertfald smed pels nok til at
fylde en pude!)

Fra : Grit Wessel

Dato : 23-07-01 15:39

> Mon ikke han snart har opbrugt sin kvota af
> mærkværdige skader, den lille fyr ?

Åååh nej, Helle. Pas på med at skrive sådan - det kan være farligt! ;-D

Men måske kunne du bruge det til at "reklamere" for ham: "Killing sælges!
Garanteret fri for uventede dyrlægeregninger - uheldskvoten ER opbrugt!"
*grin*

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 23-07-01 15:46

nåeeh stakkels lille misser, ja lad os håbe at han ? er færdig med uheld som
kræver dyrlægebehandling ellers ender det jo med at han ser mere til
dyrlægen end til resten af misserfamilien..;((
Melissa sender et MEGAstort spinbrum som en lille trøst..;))
Og jeg en stor krammenusser så den har nu fået nusset det meste af pelsen
af...;))
(måske en forklaring vil være på plads.. når jeg var væk fra Melissa et par
dage, spøgte jeg gerne med at jeg skulle hjem og nusse pelsen af hende)

Var naturligvis også lige inde og se udviklingen i størrelsen og nåe de er
bare så sødde og det billede med onkel Chabél og Eika + en lille miv det er
bare smelte, så sødt du kaldte det vist familie idyl..??

Ellers smart nok af de små at de vil være korthårede, i den varme vi har for
tiden er lang pels vist ikke lige sagen..;((
Melissa kunne snart være leverandør til dynelarsen med at det pels som
ligger rundt om, når hun går en tur...
--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 24-07-01 12:54

In article <3b5c1cf2$0$394$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Helle
Andersen" <helle-andersen@mail.tele.dk> wrote:

> [...]

> lille fyr ?
>
> Han var forresten sååå dygtig hos dyrlægen og spandt selvom hun pinte og

   Alså - stakkels lille mis! Desværre er der vist nogen (Og det gælder
både dyr og mennesker) som har det med at komme til skade. Jeg skal nok
krydse fingre for at Boogaloo ikke får flere

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Kate

Dato : 24-07-01 20:38

Åh Helle,

Stakkels lille Boogie. Tænk at den lille størrelse kunne piske sådan
rund når benet alligevel var brækket. Nu håber jeg sandeligt ikke at han
får varige mén det lille pus.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-07-01 23:36

"Kate" <oliwer@herogder.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3B5DCE93.1B51C973@herogder.tele.dk...
> Åh Helle,
>
> Stakkels lille Boogie. Tænk at den lille størrelse kunne piske sådan
> rund når benet alligevel var brækket. Nu håber jeg sandeligt ikke at han
> får varige mén det lille pus.

Det er jeg sikker på, at han ikke gør, min lille
kriger I dag skal man faktisk kigge meget godt
efter, hvis man skal opfange den mindste smule
halten, så pludselig gik det åbenbart hurtigt med at
hele.

Hans sidste nye påhit er at klatre rundt i mine
fletreoler (der er alt for høje til sådan en lille killing
og til mit blodtryk) og ligge og rulle rundt og
forsøge at "dræbe" mine bøger. *suk* Jeg er
allerede bekymret over hvad han mon roder sig ud
i næste gang. Jeg fortæller ham dagligt, at han
altså kun har ni liv og de skal holde længe endnu.

Underligt nok er han faktisk den roligste af
killingerne, men alligevel er det altid ham, der får
rodet sig ud, hvor han ikke kan bunde.

--
Hilsen Helle
Thousands of years ago, cats were worshipped as gods. Cats have never forgotten this.

Fra : Kate

Dato : 25-07-01 22:27

Helle Andersen wrote:

> [...]
> kriger I dag skal man faktisk kigge meget godt
> efter, hvis man skal opfange den mindste smule
> halten, så pludselig gik det åbenbart hurtigt med at

Det var godt at høre. Heldigvis. Du må nok hellere gå ned og købe noget
beroligende...altså til dig Bare sådan at du ikke får et tilfælde af
ham.
Hvordan går det med Namacoola (rigtigt stavet?)? Er hunblevet endnu mere
venlig overfor andre mennesker?

Fra : Helle Andersen

Dato : 26-07-01 01:56

"Kate" <oliwer@herogder.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3B5F399D.E2593ABB@herogder.tele.dk...
> Det var godt at høre. Heldigvis. Du må nok hellere gå ned og købe noget
> beroligende...altså til dig Bare sådan at du ikke får et tilfælde af
> ham.

Mon Serene Um virker på mennesker ? *GG*

> Hvordan går det med Namacoola (rigtigt stavet?)?

Ja

> Er hun blevet endnu mere
> venlig overfor andre mennesker?

Både ja og nej. Hun kommer meget tit kravlende
op til mig, men kun når det passer hende. Hun er
og bliver vist en rigtig bestemt lille pigemis, men
jeg tror faktisk at hun udvikler sig til en dejlig
voksen mis, hvis man kan lide små damer med
store personligheder.

--
Hilsen Helle
You can always tell a cat, but you can't tell him much.

Fra : Ann K.

Dato : 26-07-01 16:29

Altså Helle!
Hold så op med at fortælle om Namacoola!!!!
JEG MÅ IKKE FÅ HENDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Og det synes jeg altså er synd... både for mig og hende
Når du så sådan fortæller - jamen så bliver jeg jo endnu mere hooked på den
lille dame... Har forsøgt med "hundehvalp lukket ude i regnen"-blikket, men
det hårdhjertede mandfolk, jeg lever sammen med, siger hver gang kun ét
eneste ord: SAGA
Mvh Ann

Fra : Helle Andersen

Dato : 26-07-01 19:52

"Ann K." <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:3b603747$0$3164$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Altså Helle!
> Hold så op med at fortælle om Namacoola!!!!
> JEG MÅ IKKE FÅ HENDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
> Og det synes jeg altså er synd... både for mig og hende

DET synes jeg bestemt også !

> [...]
> det hårdhjertede mandfolk, jeg lever sammen med, siger hver gang kun ét

Måske skulle jeg sende ham det billede jeg lige
har taget, hvor den lille dulle er ved at dræbe min
sutsko - hun er noget så nuser - og _meget_
farlig Eller måske skulle du minde ham om, at
den lille dame jo altså har boet sammen med hans
tilbedte Chabél, så måske er der noget, der har
smittet af ? *NOT*

Hun er simpelthen så morsom. Jeg tror, at hun ved
en fejl er blevet halvt ilder. Ilderne er nemlig så
besynderligt indrettet, at de aldrig leger med deres
bedste legetøj, for det er nemlig så godt, at det
skal skjules i den fjerneste, mørkeste krog. Hun
har noget af det samme. Røde pelsmus er et stort
hit - og ja, de skal helst være røde - man er vel en
pige. Hun får aldrig leget med dem, men futter om
bag døren eller ind under sofaen med dem, og så
er det altså at sofaen pludselig begynder at knurre
som en rotweiler

Drengene er slet ikke så besidderiske overfor
deres legetøj, som hun er, så de knurrer aldrig,
men til gengæld gør hun det adskillige gange
dagligt. Ikke engang de voksne katte tør komme i
nærheden af hende, når den lille heks tager den
attitude på. Så selvom man er lillebitte, kan man
godt være en STOR diva. *GG*

Hvornår kommer du/I og besøger hende igen ? *fedte-fedte*

--
Hilsen Helle
An aquarium is just interactive television for cats.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 26-07-01 20:10

> [...]
> bag døren eller ind under sofaen med dem, og så
> er det altså at sofaen pludselig begynder at knurre

*LOL*
Hende ville jeg godt se in action *G*

Hilsen
Joan

Fra : Ann K.

Dato : 26-07-01 20:32

Hejsa.

>Ikke engang de voksne katte tør komme i
nærheden af hende, når den lille heks tager den
attitude på. Så selvom man er lillebitte, kan man
godt være en STOR diva. *GG*

<>Hmmm - Kom hun i huset, ville der vist være lagt op til det helt store
mentale chok for Tjalfe... Én ting er at bøje af for MOAR (Saga), men såden
en lille pelskugle??? Nej vel! Og jeg tror faktisk, det ville være
sådan, at Namacoola hurtigt ville blive dronningen - dét kan vi ikke gøre
mod Tjalfes selvfølelse *ggg* Og vi har altså ikke flere rum, hvor vi kan
"opbevare" hystader )))
Skal desuden tilføje "Jamen, hun er jo ikke Chabél!!!!"

>Hvornår kommer du/I og besøger hende igen ? *fedte-fedte*
<>Privat mail _er_ afsendt!!!!

Mvh Ann

Fra : Helle Andersen

Dato : 26-07-01 23:13

"Ann K." <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:3b60703f$0$3248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> mod Tjalfes selvfølelse *ggg* Og vi har altså ikke flere rum, hvor vi kan

Så så, nu skal du altså ikke fremstille hende som
et lille monster Hun er faktisk overhovedet ikke
spor dominerende overfor de andre killinger, men
hun forsvarer, hvad der er hendes ! Og det går hun
ganske effektivt

> Skal desuden tilføje "Jamen, hun er jo ikke Chabél!!!!"

Nej, ham er der vist kun én af - selvom der er
meget af ham

--
Hilsen Helle
After a quarrel, a husband said to his wife, "I was a fool when I married you." she replied "yes dear, but I was in love and didn't

Fra : Denise

Dato : 27-07-01 07:07

klip
Helle Andersen <helle-andersen@mail.tele.dk> wrote in message

> selvom der er meget af ham
>
> --
Sludder og vrøvl, han ser ud som han skal.
Hilsen Denise

Fra : Helle Andersen

Dato : 27-07-01 10:29

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en meddelelse news:3b61052a$0$6041$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Sludder og vrøvl, han ser ud som han skal.
> Hilsen Denise

Jeg er sikker på at han selv mener, at han er mager

--
Hilsen Helle
Cat rule #2: Bite the hand that won't feed you fast

Fra : Trine

Dato : 27-07-01 07:58

Vi vil også se billeder ???

/Trine

Fra : Helle Andersen

Dato : 27-07-01 10:27

Billederne af Namacoola, samt nye billeder af Boogaloo er nu lagt op på min hjemmeside

--
Hilsen Helle
http://home19.inet.tele.dk/kat/

Fra : Kate

Dato : 26-07-01 22:29

"Ann K." wrote:

> Altså Helle!
> Hold så op med at fortælle om Namacoola!!!!

Altså Ann dog, denne gang var Helle jo uforskyldt. Hun blev på det
groveste opfordret til at omtale missepigen
Jeg synes også at hun var enormt sød og en pige med personlighed er
altid tiltalende for mig, jeg har selv en af slagsen og hun siger
bestemt også NEJ, til både flere kaniner og flere katte, der er i
forvejen alt for mange af begge slags efter hendes mening. Så jeg kommer
(forhåbentligt) til at vente mange mange år før der flytter unge katte
ind i dette hjem.

Fra : Denise

Dato : 27-07-01 07:08

Hej An

Ann K. <tsars@os.dk> wrote in message
> Har forsøgt med "hundehvalp lukket ude i regnen"-blikket,

Hihi, står og griner, for jeg kan lige se dig for mig.
Hilsen Denise