DDR-Ram - Hvad giver det ?
Fra : pedder

Dato : 23-07-01 13:31

Hej

Hvad betyder det i % - altså på speedometeret.
Jeg har et bundkort der understøtter begge typer, men har ligenu alm. PC133
i.
Kan det betale sig for ydelsen, kontra prisen at skifte ?

pedder

Fra : Per Kristensen

Dato : 23-07-01 14:28

Jeg så engang en sammenligning hos www.anandtech.com , men kan sgu ikke lige
finde den nu. Jeg mener det giver mellem 0-10 %

Fra : Karsten Olesen

Dato : 23-07-01 20:13

> [...]
PC133
> i.
> Kan det betale sig for ydelsen, kontra prisen at skifte ?
___________________________

Man får lidt..meget lidt...men prisen er dernede
efterhånden, at man selvfølgelig køber DDR,
hvis man skal købe nyt IDAG.

Men et 512 MB system med PC-133 er ikke
at foragte, frem for eks. 128 MB DDR-ram...

MVH

Fra : Jonny Jensen

Dato : 25-07-01 16:43

Hej!

Jeg skiftede mine 2x128 MB PC133 ud med 2x256 DDR 2100. Det gav en stigning
i SiSoft Sandra 2001 fra 565 til 780, altså små 40 %. I 3Dmark2001 steg jeg
fra 3908 til 4575 3Dmark. Jeg tror ikke dette havde ret meget med at jeg
også forøgede rammens mængde, det har ikke så meget at sige når bare der er
en 128 stykker (faktisk viste en test hos Anandtech for et par måneder siden
at det ikke altid er godt med mere RAM, Unreal Tournament kørte fx 2,5%
hurtigere med 128 RAM frem for 256).

Systemet:
T-fugl 1333@1400
Asus A7M266