hvem sagde racisme??
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 24-08-08 22:36

Fra : @

Dato : 24-08-08 23:10

On Sun, 24 Aug 2008 23:35:46 +0200, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixennej.dk> wrote:

>http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/08/24/220208.htm

ikke at ville have med muhamedanere at gøre har intet med racisme at
gøre

det er blot klogskab

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-08 23:10

Peter K. Nielsen wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/08/24/220208.htm

Det sagde du.

Det er da helt nyt, og har naturligvis *intet* at gøre med de problemer
indvandringen har vist sig at give.

Så nu kan muslimer lige pludselig godt acceptere en dansk svigersøn, - når
han konverterer til islam, ellers går den jo ikke?
Vi har vist ikke tre eksempler på muslimske piger, som gifter sig med vantro
mænd uden at disse må blive muslimer, og snesevis af danske mænd som må lade
sig omvende.

Jeg vil se hvordan undersøgelsen er lavet, før jeg tror på den. Der må være
et stærkt incitament til at bare *sige*, at man gerne vil have en dansk
svigersøn og datter. Hvorfor mon man stadig henter brud og brudgom i
hjemlandet, hvis man er så åben ???

Men lad os nu se, det vil jo være en sensation, hvis tallene pludselig er
byttet om. Det næste bliver vel, at muslimer accepterer homoseksuelle

Du har forresten aldrig kunnet se nogen "racisme" i at muslimske kvinder
ikke MÅ gifte sig med ikke-muslimske mænd, - men du er lynhurtigt ude, hvis
du kan finde noget snavs på gammeldanskerne. Og tillykke med det.

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-08 23:27

Peter K. Nielsen wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/08/24/220208.htm

Kiggede lige på Nyhedsbrevet A4, og så at den tanke, at indvandrere siger
hvad de mener lyder bedst, ikke er helt umulig:

Truslen skal tages alvorligt
Professor i statskundskab ved Aarhus Universitet Peter Nannestad, der har
forsket i islamiske grupperinger, hæfter sig ved, at andelen, der siger, at
de ikke kender noget til Hizb-ut-Tahrir eller ikke ved, hvad organisationen
står for, sammenlagt er vokset fra 34 til 56 procent mellem 2006 og 2008.

»Det virker yderst mærkværdigt. Man kan vel ikke beskylde organisationen for
ikke at have markeret sig i tiden op til undersøgelsen. Og deres budskaber
er ikke sådan til at misforstå,« siger Peter Nannestad.

En mulig udlægning er, at Hizb-ut-Tahrir faktisk vinder sympatisører, som
endnu ikke vil stå frem, mener Peter Nannestad:

»En anden mulighed er, at respondenterne bare i stigende grad er blevet
trætte af at skulle forholde sig til Hizb-ut-Tahrir i tide og utide og
derfor vælger at glide af på spørgsmål om dem.«

Professor i islamiske studier på Aarhus Universitet Mehdi Mozaffari hæfter
sig tilsvarende ved, at hvor det i 2006 var 13 procent af indvandrerne, der
svarede »ved ikke« til spørgsmålet om, hvorvidt de personligt var tilhængere
eller modstandere af Hizb-ut-Tahrir, gælder det i dag 31 procent:

»Det kan betyde, at flere er blevet mere positive over for organisationen,
men ikke vil indrømme det. Men også, at der vokser en ny gene ration frem
med andre interesser end politik og religiøsitet. Begge forklaringer er lige
holdbare.«

Under alle omstændigheder advarer Mehdi Mozaffari om, at tallene kunne tyde
på, at nogle muslimske indvandrere befinder sig i en gråzone, hvor de kan
bevæges i både en demokratisk og ikke-demokratisk retning. Det er værdier,
der er på spil, og udviklingen er i høj grad op til landets politikere,

---

Artikel fra maj i år.

Fra : TBC

Dato : 24-08-08 23:46

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixennej.dk> skrev i meddelelsen

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/08/24/220208.htm

"Kun 38 procent af danskerne er klar til det (at have deres børn gift med
muslimer), ifølge en undersøgelse fra Catinét Research og Analyse Danmark.
På den muslimske side vil knap halvdelen - 48 procent - godt have en dansk
svigersøn eller svigerdatter, skriver Ugebrevet A4. Blandede venskaber
blandt børnene møder modstand hos 16 procent af danskerne og hos 14 procent
af muslimerne."

Det må da få mange af gruppens muslimskfjendske skribenter til at sprutte i
både kransekage og kaffe, siden de nu i flere år har haft så travl med at
forsøge at sælge deres invalide "ubestridelige sandheder" om muslimernes
helt usammenligelige intolerence mod danskere og deres helt usammenlignelige
modvilje mod integration. ...De kaster simpelthen med sten, mens de selv bor
i glashus

At der er nogle der er uden for pædagogisk rækkevidde er hævet over enhver
tvivl. Men lektien er (hvilket også gruppen med hhv dens dominerende
indhold, vs. mange af dens deltagere her vidner meget godt om) at det gælder
for begge parter, at der er store intollerente idioter blandt både
indvandere såvel som gammeldanskere. Det eneste der er en trøst, er at det
da i den mindste fortsat er et mindretal der ødelægger trivlsen, stemningen
og mulighederne for alle os andre.

TBC

Fra : Bo Warming

Dato : 25-08-08 02:12

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> da i den mindste fortsat er et mindretal der ødelægger trivlsen,
> stemningen og mulighederne for alle os andre.

Er der stor stigning i antal muslimer og ikke-muslimer der får børn sammen
og lever sammen længe uden skilsmisse?

Det er vigtigere end hvad folk siger , at de accepterer

Hvormange unge påvirkes af hvad deres forældre ønsker mht partner? Det er
vist færre og færre.

Konfuzianerne kender til Ær din far og din mor, men vi ?

Også om årtier vil de færreste gammeldanskere tiltrækkes af muslimer --
bl.a. fordi muslimer især muslimpiger afviser vantro.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-08-08 06:55

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
> At der er nogle der er uden for pædagogisk rækkevidde er hævet over
> enhver tvivl.

Der kan laves tusindvis af undersøgelser der siger at muslimer ikevil
integreres, de undersøgelser betyder intet, så kommer der EN, JA EN, der
siger det er danskerne, og vupti, så er sandheden endelig kommet frem,
jeg er ikke i tvivl om hvem det er der er uden for pædagoisk rækkevidde.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 07:36

> [...]
> muslimernes helt usammenligelige intolerence mod danskere og deres helt
> usammenlignelige modvilje mod integration. ...De kaster simpelthen med

Skal vi ikke lige glemme muslimfjendske, og tale om de reelle problemer?

Tror DU på, at dem der "bekender sig til islam", som man har brugt som
kriterium for undersøgelsens muslimer, - at de pludselig er imod deres
hellige sharia, og nu godt kan acceptere en vantro svigersøn?

Jeg tror ikke på det før jeg ser det.

Undersøgelsen viser jo iøvrigt at der er en afgrund mellem muslimer og
sekulære danskere, - det kommer ikke til at gå godt, - med 99 pcts
sikkerhed.

Se iøvrigt også:

De skyldige i den mislykkede integration er ifølge Uffe Østergård dem, der
ikke har villet indse og tale om, at de kulturelle forskelle mellem
forskellige befolkningsgrupper udgjorde et problem. Han indrømmer gerne, at
forskere, som han selv, tog det lidt for givet, at sammenhængskraften ville
opstå af sig selv, fordi man forventede, at folk kunne se deres fordel i
den.

»Problemerne blev reelt benægtet i 90'erne, hvor alle så sådan på det, at nu
bor de her, og så får de et arbejde, og så gifter de sig og bliver lige som
os andre. Nu viser det sig, at tingene er langt mere komplicerede. Afstanden
mellem en islamisk baggrund og en ateistisk, lutheransk holdning som vores
er nok en af de største i verden, og derfor er det vigtigt at få problemerne
på bordet og snakket om dem«, siger han.

Uffe Østergaard mener også, at vi har haft en naiv forestilling om, at vores
livsstil er så stærk og attraktiv, at folk ville rykke lige ind i den. Vi
har været blinde for, at der - set udefra - er oplagt negative træk ved
vores kultur, som kan forklare en stor del af de muslimske indvandreres
bekymringer på deres børns vegne. Blandt andet selvmord, larm og ballade i
undervisningslokalerne og druk- og sexkulturen blandt unge.

Uffe Østergaard tror på, at det kan lykkes at forene de forskellige etniske
grupper i et nationalt fællesskab, men det bliver i et mindre homogent
Danmark med en løsere sammenhængskraft. Fra dansk side bliver vi nødt til at
sænke paraderne og overveje, hvad der er kulturelle kerneværdier, og hvad vi
bare slæber rundt på af gammel vane, mener han:

Især De Radikale har jo været rystende naive, som fx jeg har sagt de sidste
15 år.

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 11:14

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse news:007655a2$0$10316$c3e8da3@news.astraweb.com...

> [...]
> opstå af sig selv, fordi man forventede, at folk kunne se deres fordel i

Altså:
"Forskerne" er naive og uvidende.

> [...]
> er nok en af de største i verden, og derfor er det vigtigt at få problemerne
> på bordet og snakket om dem«, siger han.

En følge af den blandt "de uddannede" udbredte ateisme.
Som medfører, at de ikke aner, hvad de taler om, når det drejer sig om religion.
De tror helt alvorligt, at sådant kan bortrationaliseres.

Alene en smule viden om, hvorledes det bestemt aldrig har været uproblematisk for beslægtede religioner som katholismen og protestantismen at klare "blandede" ægteskaber, ville have været uvurderlig.
Men den slags "pjat" har man ikke villet tage alvorligt.

> [...]
> sænke paraderne og overveje, hvad der er kulturelle kerneværdier, og hvad vi
> bare slæber rundt på af gammel vane, mener han:

Manden må jo være totalt blæst i kysen---
Ligesom en ikke ringe del af hans ukulturelle, historieløse og fædrelandsløse klassefæller.
Kort sagt:
Kun halve mennesker.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 11:06

> [...]
> da i den mindste fortsat er et mindretal der ødelægger trivlsen, stemningen

Atter er exempel på naivisters trang til at sluge alt råt.
Blot der er tale om en "Rapport", samt at den bekræfter egne påstande.

man er godt nok ved at være træt af den slags bestillingsarbejde---

Egon

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-08-08 19:17

"TBC" skrev i en meddelelse

> [...]
> i både kransekage og kaffe, siden de nu i flere år har haft så >travl med
> at forsøge at sælge deres invalide "ubestridelige sandheder" om

Og det at være muslimskfjensk er så meget meget negativt i din optik ! ,
hvorimod det at være USA og Israel fjensk er udtryk for et sundt og
progressivt syn på verdenspolitiken.
Er det såden det hænger sammen ?.

En anden pointe er, at det jo ikke er givet at de der ikke ønsker at have
en Muslim som "svigerbarn" har samme grunde
til dette , som du i al din frelsthed forstiller dig.

At der med det samme råbes racisme mod en sådan undersøgelse viser jo blot
et stærkt stereotypt udsyn.
Men naturligvis ! , hvis du har en datter så gør du dig ingen tanker om
hvilken "fyr" hun kommer hjem med.

Så længe Muslimer er så overrepresenteret i statistikken for
hvem der får overførselsindkomst er det vel blot naturligt at en
"ikke muslim" er lidt mere velkommen end en Muslim.
Og sådan er der et hav af grunde til undersøgelsens resultat.
Disse ting er lang mere kompleks end du i din "racisme jagt " forstiller
dig.

> At der er nogle der er uden for pædagogisk rækkevidde er >hævet over
> enhver tvivl. Men lektien er (hvilket også gruppen med hhv dens
> blandt >både indvandere såvel som gammeldanskere. Det eneste der er en

Det er tydeligt at du ikke bevæger dig i div udenlandske forums eller i
flere andre danske forums og debat fora.
Du vil der opdage at "uviljen" og "antisympatien" mod Islam er langt større
og til tider mindst lige så "ondsindet" som i denn gruppe.

Og hvilken stemmning trivls og muligheder er det lige du taler om ??.
At de kan være svære at se , er vist ikke forbeholdt et mindretal i dette
land.
Men hvad ved jeg ! , jeg er jo blot uden for pædagogisk rækkevidde og
gammeldansker , og den slags skal jo ikke høres eller ses
Var der nogen der sage sten og glashus !.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 25-08-08 07:04

<nixen@bixennej.dk> wrote:

>http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/08/24/220208.htm

Jeg kom automatisk til at tænke på Holberg's Erasmus Montanus...

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-08-08 19:24

"Peter K. Nielsen" skrev i en meddelelse

Du sage Racisme !

Du kan slet ikke forstille dig at en uvilje mod Islam og Muslimer
intet han med Racisme at gøre , kan du vel ?.

Jeg vil vædde med at du mener at Israel og Jøderne er hovede årsagen til de
store problemer i mellemøsten , men gør det dig til antisemitit og dine
udsagn antisemitisk
Nej vel !.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 25-08-08 20:12

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen

> "Peter K. Nielsen" skrev i en meddelelse
>

> Du sage Racisme !
>
> Du kan slet ikke forstille dig at en uvilje mod Islam og Muslimer
> intet han med Racisme at gøre , kan du vel ?.

jo da den har jeg skam selv.

men jeg foragter ikke de fremmede. jeg respekterer dem som mennesker og
deltager ikke i den hadefulde propagandakampagne der foregår her i gruppen

> Jeg vil vædde med at du mener at Israel og Jøderne er hovede årsagen til
> de store problemer i mellemøsten

Der tager du så tilgengæld fejl

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 11:37

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en meddelelse news:48b2f8cd$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> store problemer i mellemøsten , men gør det dig til antisemitit og dine

Alene spørgsmålet, hvorledes, til hvilken religion skal børn opdrages til i et "blandet" ægteskab, kan være en uverstigelig mur.
En mur, der absolut INTET har med "razisme" at gøre.

Udenfor ateistiske akademiske kredse vel at mærke.

På grund af manglende kulturel bagage, samt uendelig tro på egen ufejlbarlighed,
kan de ikke forstå, at fordi religiøsitet i deres afstumpede verden er ligegyldigt, gælder dette ikke for normale mennesker.

Selv kan de fake en konvertion, idet en sådan jo er ligegyldig.
Og børnenes fremtid åbenbart ligeledes..!!
Uhæderlig og løgn, altså.
Men for mennesker, der er religiøst opdraget, er sagen ganske alvorlig.
Og burde sandelig også være det, for ateisten.
Både for den enkelte personligt, samt for eventuelt afkoms vedkommende.

At kalde den slags existentielle spørgsmål for "razisme", er jo helt enkelt en uforskammethed af uhyrlig dimension..!!

At lige børn leger bedst, har de aldrig fattet.

Egon