Hygiejnens farlighed, omkostninger og løgn~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-08-08 10:32

Hygiejnens farlighed, omkostninger og løgne

Der er velvære forbundet med rent tøj og en seng med nystrøget linned, og
vand hindrer ildelugt fra armhule, og fodsvamp og lyskesvamp kan holdes nede
med vask - og kan også holdes nede uden vask bl.a. ved ventilation.

Overklassens lediggang er blevet fyldt ud med kurbade og badeanstalter, hvor
man sladrede og intrigerede, og den der skaffede sig de rette informationer
på disse mødesteder, blev vinder ved at indgå i de rette mafiøse netværk. Så
de udstødte der puklede med jorden eller ikke passede ind i smalltalken fik
dårligt ry, og det kan være selvopfyldende profeti og give lav selvtillid og
dermed sygdom.

Derfor kan TRO på sundhed ved vask opstå, men sikker viden har vi ikke om,
at vand på huden har forebygget nogen infektion eller anden sygdom.

Når Napoleon bad sin kone om ikke at vaske sig i nogle dage før han kom
hjem fra felttog, er det fordi man anså legemets egen lugt for at være
sexet.

Når tobakslugt nu udryddes, påstås det at vi bliver mere følsomme for lugt
af "prut og sved" men dette er klart uden sundhedsbetydning.

Vask kan - både med og uden sæbe - føre til at huden affedtes og bliver
modtagelig for infektion.

Politikens anmeldelse 27.8 af britisk bog om baderitualer gør det klart at
epidemier ikke har haft sammenhæng med skift i vaskevaner.

Samme dag beretter EB om en turist der ledte efter toilet og var alene på
ubefærdede steder så han blev overfaldet og var savnet i et døgn. Offentlige
transportmidler er også farlige nu og da ved, at man pludselig er alene med
voldsmænd i et førerløst tog eller kabine eller i bus, hvor chaffør ikke
skrider ind.

Den enkelte ved bedst hvordan fordele og ulemper afvejes, og beslutninger
bør ikke forvirres af ønsketænkning om, at der er sundhedsgavn af de gængse
rutiner mht toilet og badeværelse. Ulemper kan let være i overvægt, incl mht
at nedsætte naturlige forsvar mod sygdom.

De, der falder på glatte badeværelsesgulve, eller berøves mens de leder
efter toilet på øde steder, ville have gavn af at have syltetøjsglas i
lommen. Dette supplement til toiletbrug har ingen ulemper og plastemballager
er mere handy end glas med skruelåg og bør masseproduceres - eller kan
findes blandt brugte emballager. En gummihandske er bekvem at have i lommen
og kan tisses i og bæres til afløb, hvis man overraskes af tissetrang fjernt
fra toilet (solide rengøringsgummihandsker er bedst, men man kan også bruge
kondom eller plastpose - visse hundeposer og emballageposer er vandtætte
også i splejsningerne. Det bør afprøves inden man forlader sig på en sådan
allestedsnærværende billigløsning). Husk at der kan være store ulemper ved
at forlade fællesskabet for at finde toilet.

Fra : Kert Rats

Dato : 23-08-08 10:40

> [...]
> allestedsnærværende billigløsning). Husk at der kan være store ulemper ved
> at forlade fællesskabet for at finde toilet.

Jeg plejer at skylle min krop under den varme bruser og grundigt bruseskylle
de steder, hvor kroplugten er skrap. Uden brug af sæbe er jeg ren og
ikke-lugtende efter badet.
Håret får dog lige lidt shampoo, for ellers kan jeg ikke få det rent og
lugtfrit.

Har du en metode til at rengøre hår uden brug af sæbe/shampoo?

Venligst

Kert Rats

Fra : Bo Warming

Dato : 23-08-08 11:13

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lugtfrit.
>
> Har du en metode til at rengøre hår uden brug af sæbe/shampoo?

Jeg nyder karbad ugentlig men anser det for et bekvemmeligheds og
nydelsesspørgsmål og ikke noget om sundhed

Dejligt at høre at andre forstår at kun lyske og armhule er vigtig

Jeg talte med en dansk betjent der havde været i kz og fortalte at efter ½
år uden bad var hans hud grå. Men der er intet usundt ved de døde
hudceller,som svømmer af når jeg tager karbad.

Jeg har ikke brugt shampo i årevis men klipper mit hår meget kort når det er
fedtet og det er varmt.

Hvorfor skal dit hår være lugtfrit - kan nogen lugte det på en meters
afstand?
Det tror jeg aldrig at normal bakerievækst i hovedbund kan forårsage

Da min søn var ½ år fik han ildelugtende "arp" svamp i hovedbunden og det
lugtede på få centimeters afstand. Jeg slikkede det af og så kom det ikke
igen.

Får jeg mon dom for pædofili?
Jeg havde læst at visse naturfolk slikker deres babyer rene hvis hudsygdom
og at spyt har nyttige stoffer

Kun hvis du har kæreste der ofte har næsen tæt ved din hovedbund er der
grund til at gøre noget - hvad med slikken, hvis du kan tåle
skinhead-udseende for en tid?