Din psykose kan DU selv helbrede. Kun du
Fra : Bo Warming

Dato : 19-08-08 17:19

Vi er allesammen tossede.
Særlig sundhed ved normalitet kan ikke begrundes.
Føler man sig udstødt pga sine særheder, så slavisk kopier de normale eller
løb linen ud og vælg den oplagte planB atg "fremture i galskaben så man
bliver viis"
Der er en grund til at man har opfundet originale tanker, som uforstående
uvedkommende kalder tvangstanker. Men bør gøre sit projekt færdig og få det
bedste ud af det.
At sige undskyld er for børn,
Voldelige psykosediagnosticerede er yderst sjældne, når bortses fra
voldsmænd der har fået behandlingsdom og som nok aldrig ville være blevet
kaldt sindsyge, hvis ikke de var blevet grebet i vold eller voldstrusler

" Hvor var Buddha og Muhammed eller Shakespeare dog
lykkelige, at der ikke var nogle gode slægtninge og læger, som helbredte dem
for deres ekstaser og inspiration. Hvis Muhammed havde taget ormepulver for
sine nerver, kun arbejdet to timer i døgnet og drukket mælk, så ville der
ikke være blevet mere tilbage af dette enestående menneske end hans hund.
Læger og gode slægtninge sørger i sidste instans for, at menneskeheden
bliver sløvet. Middelmådighed vil blive anset for genialitet, og
civilisationen vil gå til grunde. Tjekhov

site< I have learned much from disease, which life could have never
taught me anywhere else.Goethe (1749-1832)German Poet, Dramatist, Novelist,
and Scientist

site< Sanity is a madness put to good uses, waking life is a dream
controlled. George Santayana

site<"Målet er ikke enhed eller harmoni - det er skældsord for
Nietzsche -målet er at det fortrængte og problematiske kanaliseres over i
noget konstruktivt" Safranski

site<< Af alle trøste-midler er der intet, der gør folk, som trænger
til trøst, så godt som den påstand, at i deres situation gives ingen trøst.
Der i ligger en sådan udmærkelse, at de på ny rejser hovedet. Friedrich
Nietzsche

site<< Argumenter for dine begrænsninger og sandelig de er dine.
Anders Bak-Nielsen

site<< Det er ikke længere blot et spørgsmål om at være rask. I dag
skal man finde sig en sygdom, man kan lide. Jackie Mason

site<< En meget stor dyd består i at dræbe sine lidenskaber. En større
dyd, der består i at afbalancere dem. Camus

site<< Goethe: "Det er fordi jeg dengang var gal, at jeg idag er
fornuftig. Oh, filosof, som kun ser det momentane, hvor dit syn er kort. Dit
blik er ikke skabt til at følge lidenskabernes underjordiske arbejde."

site<< Hvis ikke du kan slippe af med familieskeletterne, så kan du
lige så godt få dem til at danse. George Bernhard Shaw

site<< Look into the depth of your own soul and learn first to know
yourself, then you will understand why this illness was bound to come upon
you and perhaps you will thenceforth avoid falling ill.
Sigmund Freud

site<< Man skal ikke søge at eliminere sine komplekser - man skal
bringe sig i overensstemmelse med dem: Det er dem der styrer vor opførsel
her i verden. Camus

site<< The strongest symptom of wisdom in man is his being sensible of
his own follies. Rochefoucauld
(1613-1680)French Classical Writer

site<< There is a pleasure sure, in being mad, which none but madmen
know, John Dryden

site<< To lie still and think little is the cheapest medicine for
diseases of the soul.Nietzsche

siTE<<< "Jeg har den lykke efter hele årtusinders vildfarelser og
forvirringer at have genfundet den vej, der fører til et ja og et nej. Jeg
lærer et nej til alt, hvad der svækker - alt hvad der udmatter.
Nietzsche

site<<< Først har man møje med at emancipere sig fra sine lænker, og
sluttelig må man endog emancipere sig fra denne emancipation! Enhver af os
må, om også på meget forskellig vis, doktorere på sin lænke-syge
(Ketten-Krankheit), også efter at han har brudt lænkerne.Nietzsche

site<<< Jo tak, jeg har det nogenlunde. Dødsårsagerne holder hinanden i
skak. C.J. Hambro

site<<< Much of your pain is self chosen. It is the bitter potion by
which the physician within you heals your sick self.
Kahlil Gibran

site<<< Noble deeds and hot baths are the best cures for depression.
Dodie Smith

siTE<<< Problemet er ikke at jeg er paranoid men at jeg ikke er paranoid
nok Woody Allen

site<ps En genial mand begår ingen vildfarelser. Hans fejl er
viljesakter og er portaler til opdagelse. James Joyce

siterf<<< Det er mig ikke nok at lynet ikke mere gør skade. Jeg vil ikke
aflede det: det skal lære at arbejde for mig. Zarathustra/Nietzsche (bog4
kap 13,7.)