Så starter opgøret mellem V og DF
Fra : Zeki

Dato : 08-08-08 14:46

Det har længe været undervejs.

"Fogh i hårdt angreb på DF "
http://www.bt.dk/article/20080808/politik/808080372/

Lad mig kaste statsministerens spørgsmål ud i denne gruppe:

"Jeg er bare nødt til at sige, at det kan ikke i en retsstat være en løsning
at følge Dansk Folkepartis råd om bare at trodse domstolens afgørelse. Det
kan ikke nogen seriøst mene, vel?"

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-08-08 15:10

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Det har længe været undervejs.

Nej.

> "Jeg er bare nødt til at sige, at det kan ikke i en retsstat være en
> løsning at følge Dansk Folkepartis råd om bare at trodse domstolens
> afgørelse. Det kan ikke nogen seriøst mene, vel?"

Whatever. At DF og V siger lige nøjagtig dét, alle forventer i denne
situation, får du til et "opgør". Gaaab.

DF og V hænger sammen som ærtehalm. Fogh har lige lagt afstand til forslaget
om at opprioritere liberale værdier i partiet samtidig med, at han lover DF
deres ligelønskommision med deraf følgende forgyldning af DF's kernevælgere;
de i forvejen snotforkælede, inkompetente og luddovne, offentligt ansatte.

V og DF slås om at være det mest socialdemokratiske parti, og denne
kappestrid kan næppe betegnes som et opgør. Jeg vil tro, opgøret kommer til
at stå mellem V og K, og lad det komme snart. Den nuværende regering stinker
med Fogh bag rattet, og vi trænger til en liberal/konservativ oprustning i
dette land. Ny Alliance ligner mere og mere et seriøst bud på et parti,
der - sammen med K - kan presse de mange etablerede socialdemokratier.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-08-08 15:28

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> oprustning i dette land. Ny Alliance ligner mere og mere et seriøst bud på
> et parti, der - sammen med K - kan presse de mange etablerede

Du skal lige huske at have vælgerkorpset til at stemme for din
drømmeregering.
Der er meget rødt affald der trænger til at muges ud. Luk DR til en start.

Mvh
Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-08-08 15:35

> Du skal lige huske at have vælgerkorpset til at stemme for din
> drømmeregering.

Ja, og dér falder kæden desværre af. 3/4 af vælgerne lever af
overførselsindkomster eller er offentligt ansatte, så det har nok lange
udsigter. Der sker nok først noget, når den sidste 1/4, der skraber hele
hyren hjem til familien Danmark, skrider.

> Der er meget rødt affald der trænger til at muges ud. Luk DR til en
> start.

Lukke DR? Hvorfor dog det? Lad dog DR arbejde på markedsvilkår. Lad dem, der
ønsker DR, betale licensen. Jeg vil nødigt undvære DR2, og betaler gerne til
dén kanal.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 08-08-08 15:50

> [...]
>
> Lukke DR? Hvorfor dog det? Lad dog DR arbejde på markedsvilkår. Lad dem,
> der ønsker DR, betale licensen. Jeg vil nødigt undvære DR2, og betaler

Fint - jeg forudser blot at konsekvensen er den samme.

Mvh
Martin

Fra : Mendoza

Dato : 08-08-08 18:49

Martin Larsen wrote:
> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen

Og af den sidste 1/4, udfører de 90% arbejdsopgaver for det offentlige.

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-08 18:00

> [...]
> udsigter. Der sker nok først noget, når den sidste 1/4, der skraber hele
> hyren hjem til familien Danmark, skrider.

Du har så evig ret.

/Kim

Fra : mr

Dato : 09-08-08 06:31

>Ny Alliance ligner mere og mere et seriøst bud på et parti,
> der - sammen med K - kan presse de mange etablerede socialdemokratier.
>
> --
NA et seriøst bud?
that´ll be the day

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 08-08-08 18:57

"Zeki" skrev i en meddelelse

> Det har længe været undervejs.
>
> "Fogh i hårdt angreb på DF "

Hmm.... , det er ret tydeligt at du håber på at DF bliver isoleret fra V og
K , eller at V bevæger sig mod S og RV
i et fremtidig samarbejde.
Men spørgsmålet er så hvor meget der ændre sig , og især hvor meget der
ændre sig i dine "mærke sager" , de fremmede og flygtninge familiesamføring
o.s.v.
Og det må jo være disse sager der ligger dig på sinde ? ,
for DF's socialpolitik miljøpolitik økonomiskepolitik o.s.v er jo ikke
markant anderledes fra andre partier.

Jeg tro faktisk at vi ikke kommer til at se de store udsving
i "fremmede politiken" hvis DF bliver kørt ud på et side spor som du ønsker.
Problemet er at de barske realiteter banker på i disse år , vi ser også RV
nærme sig S i spørgsmålet om indvandre politikken.
Problemet er ikke så meget "indvandrer kriminalitet " ( selv om det er stort
nok) men snare det store antal "fremmede" der lever af overførelsesindkomst
o.s.v.
Disse "tal" kende politikerne på borgen og ved at noget må gøres , det går
den rigtige vej men der er meget langt igen.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Bo Warming

Dato : 08-08-08 20:46

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:489c8910$1$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Der var i TV langt mere appel i

"Helles angreb på Fogh" om at han bagatelliserede et hjørne

Så den rigtig interessante angrebskrig er vel

"Folketinget imod EU"

Fra : Lyrik

Dato : 08-08-08 21:28

> [...]
> løsning at følge Dansk Folkepartis råd om bare at trodse domstolens
> afgørelse. Det kan ikke nogen seriøst mene, vel?"
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er utåleligt at love afgjort i Folketinget kan ophæves af fremmede
landes retsvæsen! De har intet mandat fra den danske befolkning til at føre
politik i Danmark. De har ikke mandat til at lave danske love.

Det har de lige gjort! De har omstødt danske love og du siger at det er der
da ingen der vil opponere imod-håbe-håbe!
Jo du kan kraftdulleme tro at det er der én der vil, det vil jeg!

Vi skal ud af EU! Begrundelsen er at fremmede magter overtager Danmark!
Det kan da ingen seriøst mene at de skal,-vel?

Hilsen
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 09-08-08 01:28

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vi skal ud af EU! Begrundelsen er at fremmede magter overtager Danmark!
> Det kan da ingen seriøst mene at de skal,-vel?

Fogh kalder det et lille "hjørne"

Men det kan hurtigt blive en kæmpe _ladeport_ og indvandring bør falde, ikke
stige.

Bøssepartnere skal ikke kunne familiesammenføres. - mandlige indvandrere er
særlig farlige - det er indlysende

Ligestilling mellem kønnene er ofte VANVID

Statistik om mænds lovbrud er sikker.

Fra : mr

Dato : 09-08-08 13:16

> [...]
> er særlig farlige - det er indlysende
>
> Ligestilling mellem kønnene er ofte VANVID

åh ja Bo. Du vil jo kun importere udenlandske nikkedukkekvinder. Nu er der
bare ikke så mange kvindelige håndværkere, andet end dem der tørrer røv på
gamle mænd

Fra : Zeki

Dato : 09-08-08 07:04

> [...]
> landes retsvæsen! De har intet mandat fra den danske befolkning til at
> føre politik i Danmark. De har ikke mandat til at lave danske love.

Nu må du respektere demokratiet, når et flertal af danskere tidligere har
bestemt at det skal være sådan.

Desuden:

"Grundlovens § 20 er grundlaget for, at Danmark kan deltage i
EU-samarbejdet. Bestemmelsen betyder, at den danske stat kan afgive en del
af sin suverænitet til EU uden at komme i konflikt med den danske grundlov."
http://www.eu-oplysningen.dk/dkeu/dk/grundlov/

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-08 07:19

Zeki wrote:
> [...]
> EU-samarbejdet. Bestemmelsen betyder, at den danske stat kan afgive
> en del af sin suverænitet til EU uden at komme i konflikt med den

Du glemte denneher:

Stk. 1. Beføjelser, som efter denne grundlov tilkommer rigets myndigheder,
kan ved lov i nærmere bestemt omfang overlades til mellemfolkelige
myndigheder, der er oprettet ved gensidig overenskomst med andre stater til
fremme af mellemfolkelig retsorden og samarbejde.

Man havde IKKE bestemt, at EU skulle bestemme Danmarks indvandringspolitik,
og heller ikke at en flok ikke-valgte dommere skulle kunne strække nogle
elastikparagraffer ud i det absurde.
Hjalte Rasmussen var helt sikker på at hvis Lissabon-traktaten blev vedtaget
så ville dommerne også vedtage at vores SU skulle gælde ALLE i EU, selv om
man hævder at traktaten ikke ændrer på sådanne ting.

Vi har IKKE vedtaget, at EU skal kunne nedlægge det danske velfærdssystem,
men det er jo det de er ved at gøre.

Fra : Zeki

Dato : 09-08-08 11:26

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> Vi har IKKE vedtaget, at EU skal kunne nedlægge det danske velfærdssystem,
> men det er jo det de er ved at gøre.

Nah...det klarer den nuværende regering fint, helt uden hjælp fra EU.

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-08 15:02

Zeki wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en
> meddelelse news:005ab2ad$0$10297$c3e8da3@news.astraweb.com...
>
> Nah...det klarer den nuværende regering fint, helt uden hjælp fra EU.

Sikke noget pjat at hævde, - stigninger under denne regering har være tre
gange højere end Socialdemokraterne havde planlagt, hvis de var fortsat.
Ville "I" så have hævdet at SocDem fuldstændig fjernede velfærden?

Er der ingen grænser for "jeres" overdrivelser?

Nu skal det jo iøvrigt vise sig hvor godt vores "system" er, når
verdensøkomien bremser op, - foreløbig er Danmark første land i EU med en
regulær recession - selv om vi stadig har kæmpeindtægter fra olien og fuld
beskæftigelse.

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 11:42

> [...]
> Ville "I" så have hævdet at SocDem fuldstændig fjernede velfærden?
>
> Er der ingen grænser for "jeres" overdrivelser?

Er der ingen grænsr for din dumhed?

For det må da være dumhed, om man tror, at velfærd alene kan måles på, hvor
mange penge der bruges?
Og dumhed, om man ikke kan forstå, at mange penge alene bruges på papir,
kontrol og djøflønninger.
Men dog figurerer i den cigarkasse, der kaldes "udgifter til vælfærd"--

Find du dit regneark frem, og prøv om du kan finde ud af, om stigningerne
muligvis skulle svare til den øgede kontrol og administration, ja endog have
fjernet midler fra de egentlige kerneydelser, som enhver normalt begavet kan
se, er blevet ringere?

Liberal ideologi af religiøse dimensioner kan sandelig forblænde
mennesker---

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 15:41

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> skrev i en meddelelse

> Liberal ideologi af religiøse dimensioner kan sandelig forblænde
> mennesker---

JA - uha !

Al den der personlige frihed må vi for enhver pris hellere undgå.

Det galloperende bureaukrati har INTET med liberal ideologi at gøre - tvært
imod.

I et ordentligt liberalt samfund ville staten slet ikke have beføjelser til
at pålægge gud
og hverman al den kontrol og administration, idet det jo slet ikke ville
være staten
der skulle levere alle disse velfærdsydelser.

Carl Alex Friis Nielsen
Elsk mig - tag mig som jeg tror jeg er !

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-08 12:56

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn*mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Al den der personlige frihed må vi for enhver pris hellere undgå.
>
> Det galloperende bureaukrati har INTET med liberal ideologi at gøre -

Jævnfør hvad jeg skrev om forblændelse.

Fra : mr

Dato : 09-08-08 17:18

> [...]
> landes retsvæsen! De har intet mandat fra den danske befolkning til at
> føre politik i Danmark. De har ikke mandat til at lave danske love.

andre lande? Du mener EU ikke? - som håndhæver en lov DK folketing har
tiltrådt. Du har ikke helt forstået konceptet

Fra : mr

Dato : 09-08-08 17:15

> [...]
> løsning at følge Dansk Folkepartis råd om bare at trodse domstolens
> afgørelse. Det kan ikke nogen seriøst mene, vel?"

samme som hvert eneste år op til landsmøderne. Allerede i dag er der
fordragelighed. DF falder til patten når de har afreageret. De ændrer ikke
en disse. Tom snak og rutinepræget retorik. EU rører DF aldrig ved.