Er DF hævet over EU?
Fra : Zeki

Dato : 06-08-08 17:36

DF vil ikke efterleve den omtalte EU-dom og vil nu lade som om de sidste
uger ikke har fundet sted.

Men den går ikke ifølge statsministeren:

"Han afviser blankt Dansk Folkepartis krav om bare at se stort på dommen.

»Vi foretager os selvfølgelig ikke noget, som er i konflikt med jura og
lovgivning. Vi vil selvfølgelig opføre os lovligt."

http://www.politiken.dk/politik/article547980.ece

Har Fogh ret? Begår DF - og evt Danmark - en "ulovlighed" ved at stå fast og
ignorere gældne aftaler?

Eller er det helt fint at Dansk Folkeparti bringer Danmark på kollisionskurs
med EU ved ikke at efterleve en EU-dom?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 06-08-08 18:28

"Zeki" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Eller er det helt fint at Dansk Folkeparti bringer Danmark >på
> kollisionskurs med EU ved ikke at efterleve en EU-dom?

Hvad syntes du selv ?.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Zeki

Dato : 06-08-08 18:39

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4899df27$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad syntes du selv ?.

Jeg mener at lov er lov og loven skal overholdes. Ellers er det jo anarki.
Desværre viser DF sit grimme udemokratiske ansigt igen ved at "kræve" at vi
blæser på de (internationale) regler vi har tiltrådt og underskrevet.

Hvis danskerne ikke er tilfredse med at skulle rette ind efter "storebror"
EU, så kan de jo bare stemme på DF eller EL (næste gang)

EU er ikke et tag-selv-bord som man kan gøre brug af efter
forgodtbefindende.

Håber at han også denne gang står som vinderen når tågen er lettet.
Tidligere var jeg ikke med ham - det er jeg 100% nu i denne sag.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 06-08-08 19:10

"Zeki" skrev i en meddelelse

> Jeg mener at lov er lov og loven skal overholdes. Ellers er >det jo
> anarki.

Naturligvis , enig

> Desværre viser DF sit grimme udemokratiske ansigt igen >ved at "kræve" at
> vi blæser på de (internationale) regler vi har tiltrådt og >underskrevet.

Tænk nu på at det er en af dine "mærkesager" , hvordan havde du stået hvis
det eks vis var farven på pølser eller sådan noget , nu er det mennesker det
handler om det ved jeg godt , jeg ved også at det er meget hårdt og
umeneskeligt for mange. Men vi skal vel også tænke på de massive problemer
vi har med de "familiesamførte" som vi allerede har her i landet , bla en
meget stor "arbejdsløshed" blandt disse grupper.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Zeki

Dato : 06-08-08 19:31

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4899e90f$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Tænk nu på at det er en af dine "mærkesager" , hvordan havde du stået hvis
> det eks vis var farven på pølser eller sådan noget

Uha. Jeg finder det særdeles farligt - og ikke særligt betryggende for
demokratiet - hvis vores politikere og lovgivere forsøger at vedtage love ud
fra følelser på bekostning af fornuft, omtanke og jura.

DF har kun sig selv at bebrejde for de store følelsesudbrud den sidste uge.
Den 19.april 2004 underskrev Bertel Haarder, på vegne af regeringen og DF
tydeliggørelsen af de rettigheder som gør sig gældende vedrørende "fri
bevægelighed" og som altså gælder den dag i dag, eller indtil DF på en eller
anden måde får sat stopklodsen i.

Vi kunne med andre ord have haft denne debat for fire år siden, hvis DF
havde været mere vågne dengang. Spørgsmålet er om Fogh m.fl kendte til dette
"hul", men efterfølgende intet foretog sig, eller sagde, for at bevare
borgfreden og DF's støtte.

Det ligner efterhånden åben krig mellem DF og V (K). Skatteminister
Khristian Jensen får dermed nok ret i sine profetier meget tidligere end han
måske havde regnet med da han forleden forudså at der - i takt med at V
bliver mere liberal - vil komme et tidspunkt hvor V og DF ikke kan være i
stue sammen længere.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 06-08-08 19:51

"Zeki" skrev i en meddelelse

> Uha. Jeg finder det særdeles farligt - og ikke særligt >betryggende for
> demokratiet - hvis vores politikere og lovgivere forsøger >at vedtage love
> ud fra følelser på bekostning af fornuft, omtanke og jura.

Nu er det jo sådan at EU er rigtig meget jura og ikke særligt meget omtanke
og fornuft !.
Alle beslutninger tages ud fra føelser i en eller anden grad , det er kun
menneskeligt.

> DF har kun sig selv at bebrejde for de store >følelsesudbrud den sidste
> uge.

Kan du se ? , dine føelser spiller en større rolle en du regner med !
Din holdning til DF for dig til se dig blindt på og ikke klart
på problemet , EU's ministre og EF-domstolen har en meget stor del af
ansvaret i denne sag. Det komme man meget svært uden om .
Venstre siger også at det var uklart hvad man sage Ja til i 2003 , du kan
altså ikke ensidig beskylde DF for "sagen"
Men det gør ikke det du siger usandt , men det store billede
er langt mere kompleks .

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Zeki

Dato : 06-08-08 20:02

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4899f29d$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kan du se ? , dine føelser spiller en større rolle en du regner med !
> Din holdning til DF for dig til se dig blindt på og ikke klart
> på problemet

Underlig sammenligning, men ok.

Jeg kan godt se hvad du mener, og har selv tænkt over dette. Derfor har jeg
for længe siden lovet mig selv at samtlige påstande skal kunne bakkes op af
reel dokumentation, med mindre jeg gør det tydeligt at jeg blot giver udtryk
for min subjektive holdning.

Kan du i øvrigt komme med bare et konkret eksempel på at jeg skulle have
"stirret mig blind"?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 06-08-08 20:22

"Zeki" skrev i en meddelelse

> Kan du i øvrigt komme med bare et konkret eksempel på >at jeg skulle have
> "stirret mig blind"?

Nu lyder det jo så voldsomt at " stirre blind" , du har da også ret i din
kritik af DF langt han af vejen.
Men du skriver eks vis DF dit DF dat , men intet om at
EF-domstolen består af embedsmænd uden noget folkeligt mandat , og at det er
et demokratisk problem at disse embedsmænd for mere og mere politisk magt
over vores udlændingpolitik , som også Birthe Rønn har været inde på.
Birthe Rønn siger også at det er på tide at rejse det principielle
spørgsmål, om ikke EF-Domstolen har fået for meget magt og er til skade for
EU-demokratiet.
Det skal jo også lige med , i det samlede billede.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : ' @

Dato : 06-08-08 20:33

On Wed, 6 Aug 2008 21:02:11 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>for min subjektive holdning.
>
>Kan du i øvrigt komme med bare et konkret eksempel på at jeg skulle have

du beskæftiger dig på et bestemt område altid i meget kritiske
vendinger meget mere med budbringeren end med budskabet

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : ' @

Dato : 06-08-08 20:26

On Wed, 6 Aug 2008 19:38:41 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
>meddelelse news:4899df27$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>Jeg mener at lov er lov og loven skal overholdes.

brud på aftaler og andet er da hverdag i EU

f.eks. efterlever hverken Tyskland Frankrig eller Italien de regler
for Euro-samarbejdet de selv har vedtaget

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 10:14

Zeki wrote:
> [...]
> meddelelse news:4899df27$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> EU er ikke et tag-selv-bord som man kan gøre brug af efter

Sig det til dommerne.

Fra : Jesper

Dato : 07-08-08 14:46

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>
> Håber at han også denne gang står som vinderen når tågen er lettet.
> Tidligere var jeg ikke med ham - det er jeg 100% nu i denne sag.

Skal Grundloven også holdes? Jeg tænker her på § 20 om afståelse af
suverænitet i "nærmere bestemt omfang".
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Zeki

Dato : 07-08-08 14:58

> Skal Grundloven også holdes? Jeg tænker her på § 20 om afståelse af
> suverænitet i "nærmere bestemt omfang".

Godt spottet og glimrende eksempel.

Du kan vælge at se på det sådan: I USA har de forskellige stater ret til at
vedtage forskellige love. F.eks vedrørende dødsstraf. Men der er også nogle
overordnede love som gælder alle stater, som vedtages i Washington. Dette
gælder især love der handler om nationens sikkerhed. Ingen stater kan sige
sig fri for disse love. Ikke engang den meget reformglade Arnold kan stille
noget op med Patriot Act f.eks.

Sådan er det at være med i et fælleskab.

Ligeledes er Danmark også med i det europæiske fælleskab, hvor vi har
skrevet under på at vi som nation vil overholde visse "overordnede love."
Danskerne har tidligere gennem en folkeafstemning besluttet at det skal være
sådan.

Derfor nytter det ikke at henvise til Grundloven. For demokratiet har jo
talt.

Fra : Jesper

Dato : 07-08-08 15:23

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> sådan.
>
> Derfor nytter det ikke at henvise til Grundloven. For demokratiet har jo

Det du taler om med dødstraf i USA har ikke en skid relevans i Danmark
Zeki, fordi EU ikke er en føderation i forfatningsmæssig forstand.
Danmarks Riges Grundlov står til hver en tid over EU domstolens domme.

Fra : Zeki

Dato : 07-08-08 15:28

> Det du taler om med dødstraf i USA har ikke en skid relevans i Danmark
> Zeki, fordi EU ikke er en føderation i forfatningsmæssig forstand.
> Danmarks Riges Grundlov står til hver en tid over EU domstolens domme.

Ja, men at påstå at overholdelse af EU-regler/afgive suverænitet skulle være
grundlovsstridigt er altså ikke korrekt, for det er jo NETOP grundloven som
"gør det muligt for Danmark at være medlem af organisationer som for
eksempel FN og Europarådet.

EU's institutioner kan blandt andet på visse områder udstede regler, der
gælder umiddelbart i Danmark, og EU har dermed adgang til at udøve
beføjelser, som ellers er en del af den nationale selvbestemmelsesret
(suverænitet). "

Læs mere her:
http://www.eu-oplysningen.dk/dkeu/dk/grundlov/

Fra : Jesper

Dato : 07-08-08 15:45

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> gælder umiddelbart i Danmark, og EU har dermed adgang til at udøve
> beføjelser, som ellers er en del af den nationale selvbestemmelsesret

http://jp.dk/meninger/kronik/article1402936.ece

Kronik: I Danmark gælder dansk ret
Af Ole Hasselbalchs jur. dr. Humlebæk
05.08.08

Tilslutningen til EU er ikke en irreversibel blankocheck, som giver
denne organisations institutioner adgang til i al fremtid at diktere,
hvad der skal være dansk ret, skriver dagens kronikør. Da en russisk
kosmonaut efter at have cirklet længe i verdensrummet blev spurgt, hvad
han havde savnet mest, svarede han, at det var at gå en tur i skoven.
Eksemplet er illustrativt for noget, der kendetegner de fleste
mennesker: Man skønner ikke på det, man har, førend man har mistet det.
Derfor overser man også let, hvad der er nødvendigt for at bevare sine
goder. Sådanne forglemmelser kan være kritiske, og begås de af
toppolitikere, vil de evt. føre til samfundets kollaps.

Den russiske kosmonauts konstatering er relevant i sommerens debat om
udlændingelovgivningen ctr. EU-domstolen.

Medierne og de fleste politikere tog længe kun refleksmæssigt stilling
til udlændingeproblematikken, og refleksen ledte ikke til det vigtigste,
nemlig fremtidsperspektivet. Dette var og er i EU-området, at det her er
lykkedes at skabe livsforhold, som flertallet af jordens befolkning
misunder os så inderligt, at de søger hertil i et sådant omfang, at vor
verdensdel vil forsvinde i kaos, hvis ikke fænomenet tages højtideligt.
Allerede nu er udviklingen så vidt fremskreden, at dette vil ske, hvis
ikke en massiv del af dem, der allerede er kommet, repatrieres.

Rettidig omtanke i så henseende var imidlertid længe ikke værdsat og
står for så vidt stadig i ringe kurs. Når f.eks. irakiske tolke følte
sig truede, så måtte der laves en særordning, der gav dem mulighed for
at slå sig ned her. Når danskere efter års lovgivningsmæssige
forsømmelser påområdet ikke mere bare kan få lov til at gifte sig her og
nu med hvem som helst udefra, så er det for en stor del af pressen og
mange politikere skammeligt, synd og umenneskeligt. Når kun 1.700 af
20.000 bosniske flygtninge er rejst hjem igen, uagtet deres land med
dansk hjælp er bragt i nogenlunde orden, noteres det i DR's tv-nyheder
23/7 08 som en succeshistorie.

Rækken af eksempler kan gøres endeløs - og hver for sig udgør de søm til
den kiste, i hvilken EU-landene med tilhørende økonomi, kultur og
demokratiske systemer vil blive stedt til hvile inden for en overskuelig
fremtid, hvis ikke der gøres noget drastisk for at forhindre det.

Med øjne, der er så fugtige af medfølelse, at horisonten forsvinder,
kaster alt for mange alt for indflydelsesrige mennesker sig gang sig på
gang ud i en stillingtagen, som ingen stillingtagen rummer til vort p.t.
mest presserende problem.

Manglen på omtanke mht. de langsigtede konsekvenser af det, der foregår,
som de nævnte eksempler illustrerer, trives imidlertid bedst i
samfundets top, hvor man ikke sålet får virkeligheden at føle direkte på
egen krop.

Ved valget i 2001 gik det op for de ledende danske politikere, at de
måtte de tage højde for de problemer, indvandringen skaber, hvis de
ville forblive på toppen. Heraf udsprang den nugældende
udlændingelovgivning. Blandt det flertal af europæiske politikere, der
stadig er stand til at nedtromle vælgernes bekymringer på dette felt,
stortrives en manglende praktisk ansvarlighed derimod stadig. Ligeledes
har den frodig grobund dér, hvor man slet ikke er afhængig af et
folkeligt mandat - herunder i de talrige studerekamre, centre, udvalg,
kommissioner, agenturer og tilsvarende steder, hvor kloge hoveder samt
dem, der elsker idealer og store ideer for sportens skyld, kan lege med
hinandens tanker fjernt fra verdens larm.

For at tage et nyligt eksempel:

Kan det undre, at når et såkaldt Europæisk Agentur for Grundliggende
Rettigheder får kæmpebeløb til at arbejde med "racisme, fremmedhad og
dertil relateret intolerance", såproducerer agenturet en 2008-rapport,
hvorefter den slags er et problem i Europa? I dette foretagende sidder
jo uafhængige teoretikere så tæt, at de simpelt hen ikke lader sig vælte
omkuld. End ikke når de bruger pengene påat undersøge et fænomen, der
ikke er defineret, men har udspring i tankemæssige vanvidskonstruktioner
fostret på den yderste venstrefløj (påvist i Ugeskrift for Retsvæsen
2007 B s. 241 ff).

Lige så lidt kan det undre, at det er andre teoretikere og tilhængerne
af besnærende verdensanskuelser, der først rykker ud til forsvar, når
seriøsiteten i den slags studier betvivles. Som f.eks. i JP 14/7 Jørgen
Dragsdahl, hvis mangel på virkelighedsfornemmelse endog er så stor, at
han i dag må føre indviklede injuriesager om, hvorvidt han i sin tid
havde forvildet sig derhen, hvor han med føje kunne karakteriseres som
KGB-agent.

Ellers kan det undre, at det altid fortrinsvis er teoretikere, der med
støvet bølgende om sig hiver alderstegne, med gummiparagraffer
overlæssede internationale konventioner af stalden, når virkelighedens
behov sætter spor i udlændingelovgivningen?

Kan det derfor egentlig undre, at EF-domstolen ind imellem afsiger
domme, der leder i den modsatte retning af, hvad europæernes aktuelle
problemer tilsiger, selv om den havde haft andre muligheder?

Europæisk samarbejde er visselig langt at foretrække frem for de
samkvemsformer, der prægede vor verdensdel førhen. Problemet er
imidlertid, at man ved at lade dette samarbejde styre af sværmere,
teknokrater, amokløbere blandt de lærde samt andre uden horisont sætter
den folkelige opbakning bag den europæiske tanke over styr.

Det er det, der i markant grad er ved at ske.

Nu står vi ikke bare med et vanvittigt EU-agentur, nogle højtråbende
menneskerettighedsakrobater med tilhørende følgagtige journalister eller
noget tredje af mindre betydning. Næh, vi står - igen - med en afgørelse
fra EF-domstolen, som ligger fjernt fra den europæiske virkeligheds
behov.

I et demokrati er de siddende politikeres risiko for at blive sparket ud
ved næste valg en garanti for, at der ikke lovgives hen i vejret. Hos os
udledes gældende ret derfor af vedtagelser i folkevalgte forsamlinger,
hvor enhver kan henvende sig med oplysninger, problemer og indsigelser.
På dette grundlag fremdestilleres gennem åben diskussion, hvad der skal
gælde. Beslutter de folkevalgte intet, kan folk (i det store og hele)
bestemme selv.

En domstolsafgørelsetræffes derimod bag lukkede døre på grundlag af den
af de folkevalgte vedtagne lovgivning og under indtryk af, hvad
advokaterne har sagt.

EF-domstolen har imidlertid for sit vedkommende den vane selv at skabe
ret ud over, hvad vi herhjemme er vant til, at domstole tillader sig.

Det formelle påskud er oftest, at de af politikerne vedtagne traktater
og andre regler indeholder nogle overordnede principper, der kan
fortolkes på. Problemet er bare, at disse principper er så rummelige, at
de meget langt ligner glimmerplatheder, hvis udmøntning i praksis efter
dansk retsfølelse og -tradition vil være overladt til efterfølgende
beslutning hos de folkevalgte.

Man kan mistænke, at den reelle årsag til EF-domstolens tendens til at
træde i lovgivers sted i sådanne og andre tilfælde ikke blot er en anden
forfatningstradition, men også den bagudskuende EU-fundamentalisme, som
naturligt vil være EU-ansattes - herunder EU- dommeres - ledefyr.

Den danske demokratiske måde at skabe ret på kan ikke komme som nogen
overraskelse, hverken for EF-domstolen eller syd for Alperne. Det kan
heller ikke være nogen overraskelse, at stillingen derfor i Danmark må
være den, at hvor der ikke er taget rimeligt klart stilling i de
EU-retlige regelsæt, som Danmark har tiltrådt, såhar det danske
folketing forbeholdt sig retten til selv at fylde hullet ud.

Tilslutningen til EU er i øvrigt heller ikke en irreversibel
blankocheck, som giver denne organisations institutioner adgang til i al
fremtid at diktere, hvad der skal være dansk ret. Der er således grund
til at erindre om, at den lovgivende magt ifølge grundlovens § 3 er hos
Folketinget (og kongen) og derfor ikke definitivt kan overdrages til
anden side. Hvis et folketingsflertal gennemfører en klokkeklar
lovgivning på et område, kan EF-domstolen følgelig ikke med hjemmel i
lovgivningen om Danmarks tiltrædelse af EU med bindende virkning i
Danmark vedtage det modsatte.

Højesteret refererer til det danske folketing. Hvis beslutninger i
Folketinget fastsætter, hvad der skal gælde hos os, er det følgelig
dette, der mådømmes efter på dansk grund. Bliver der problemer med EU i
den anledning, er det Folketingets ansvar - og EU's overvejelse, om en
sådan konfrontation er risikoen værd.

Hvem véd - måske ligger netop her et lille lands mulighed for at
fremprovokere ansvarlighed i et stort spørgsmål.

Hvis EF-domstolen derfor dømmer eller ligefrem lovgiver på tværs af,
hvad den danske lovgiver klart har vedtaget, i et sagsforhold,
Folketinget med god føje ikke anså for berørt af EU-retlige regler, må
det være EF-domstolens problem. Skulle denne endog gå hen og få
lejlighed til at mene, at der af den grund skal idømmes Danmark
sanktioner for manglende overholdelse af en afgørelse, må det også være
dens eget problem.

Dette vil givetvis give mange såkaldte EU-eksperter slagtilfælde.

Men det bliver Europa næppe ringere af.

Fra : Zeki

Dato : 07-08-08 17:06

> http://jp.dk/meninger/kronik/article1402936.ece
>
> Kronik: I Danmark gælder dansk ret
> Af Ole Hasselbalchs jur. dr. Humlebæk

Nu tager jeg ikke den tidligere formand for Den Danske Forening som ser
farlige muslimer overalt, særligt seriøst, og det er der heldigvis stort set
ingen andre - hverken politikere, jurister eller embedsmænd - der gør.

Hans ærinde er udelukkende at provokere.

Men du mener så at han skal bruges som sandhedsvidne til at fortælle os hvad
der er op og ned, rigtigt og forkert?

Hvorfor tager du ikke stilling til den jura fra EU-oplysningen som jeg
henviste til i stedet?

Fra : Jesper

Dato : 07-08-08 20:26

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> der er op og ned, rigtigt og forkert?
>
> Hvorfor tager du ikke stilling til den jura fra EU-oplysningen som jeg

Han er doktor Jur., hvad er du?

Fra : Zeki

Dato : 07-08-08 20:30

> Han er doktor Jur., hvad er du?

Ikke-fordomsfuld!!!

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-08 20:58

Zeki wrote:

> Ikke-fordomsfuld!!!

Var det en vittighed? Prøv at læse "Et delt Folk", og se hvem der var
idioter, og netop fordomsfulde så det næsten gør ondt at læse, og hvem der
var saglige, faglige og realistiske

Derudover siger han:

[...]

Præcis det samme som professor i EU-ret Hjalte Rasmussen siger, - er han
også "fordomsfuld", fordi han ikke har dine fordomme?

Fra : Jesper

Dato : 07-08-08 21:04

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> Ikke-fordomsfuld!!!

Du mener halvstuderet røver?

Fra : Zeki

Dato : 07-08-08 20:47

> Han er doktor Jur., hvad er du?

Og hvad er han sammenlignet med følgende:

"Regeringen skal ikke gøre sig nogen illusioner om, at det bliver let at
skaffe flertal i Bruxelles for at ændre EUs lovgivning. Det fastslår Sergio
Carrera, ekspert i EUs retlige samarbejde ved tænketanken Centre for
European Policy Studies i Bruxelles. Hans vurdering støttes af Marlene Wind,
EU-ekspert ved Københavns Universitet."
http://www.berlingske.dk/article/20080805/politik/708050034/

""I et eller andet omfang bliver Danmark nødt til at rette ind. Man kan ikke
bare sætte alt i bero," siger Thomas Gammeltoft-Hansen, der forsker i EU og
udlændingepolitik ved Dansk Institut for Internationale Studier."
http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-13947123.html?forside

"Integrationsminister Birthe Rønn Hornbechs (V) ønske om at få EU's
ministerråd til at sætte EF-domstolen på plads er løsrevet fra hendes
politiske muligheder i EU, og skulle hun endelig få det gennemført, ville
det være udemokratisk. Så klar er meldingen fra Marlene Wind, lektor ved
Institut for Statskundskab ved Københavns Universitet."
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/293222:Danmark--EU-eksperter-kritiserer-Roenn-og-Pind

Fra : Jesper

Dato : 07-08-08 21:03

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
> det være udemokratisk. Så klar er meldingen fra Marlene Wind, lektor ved
> Institut for Statskundskab ved Københavns Universitet."

Læs hvad professor Dr Jur ved Københavns Universitet skriver om sagen.
http://www.uriasposten.net/index.php?p=6021

Fra : Zeki

Dato : 07-08-08 21:07

> Læs hvad professor Dr Jur ved Københavns Universitet skriver om sagen.
> http://www.uriasposten.net/index.php?p=6021

Igen igen ignorer du fuldstændig min argumentation og kilder, for at henvise
til Uriaposten som blot er en subjektiv blog?

Du bliver da også mere og mere desperat i din argumentation og
dokumentation.

Du ønsker jo slet ikke debat - blot at få ret!

Tro hvad du vil....

Fra : Jesper

Dato : 07-08-08 21:23

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>
> Du bliver da også mere og mere desperat i din argumentation og
> dokumentation.
>
> Du ønsker jo slet ikke debat - blot at få ret!

Utilfreds med Uriasposten? Så får du Politiken i stedet for:
http://politiken.dk/indland/article545446.ece

Fra : Zeki

Dato : 07-08-08 21:43

> Utilfreds med Uriasposten? Så får du Politiken i stedet for:
> http://politiken.dk/indland/article545446.ece

Jamen, han har jo helt ret, ham din kilde:

"Hjalte Rasmussen vurderer, at Danmark vil tabe og blive idømt bøder"

Fra : Jesper

Dato : 07-08-08 22:04

Zeki <Zeki@nope.dk> wrote:

> Jamen, han har jo helt ret, ham din kilde:
>
> "Hjalte Rasmussen vurderer, at Danmark vil tabe og blive idømt bøder"

OG at det er det værd, Danmark skal kæmpe for sin sag og betale de bøder
der måtte falde af. EU bliver rigere af det Zeki Laurent Sadic.

Fra : ' @

Dato : 08-08-08 02:01

On Thu, 7 Aug 2008 22:22:56 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Utilfreds med Uriasposten? Så får du Politiken i stedet for:
>http://politiken.dk/indland/article545446.ece

det er budskabet manden ikke bryder sig om, men da han ikke evner at
argumentere imod dette skal der i stedet klages over afsenderen

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Zeki

Dato : 07-08-08 15:30

> Danmarks Riges Grundlov står til hver en tid over EU domstolens domme.

Hov, jeg kom til at paste det forkerte afsnit i forrige indlæg. Ikke at det
gør den store forskel, men her er det jeg ville have sat ind:

"Når Danmark skal tilslutte sig forpligtelser, der indebærer indgreb i den
nationale selvbestemmelsesret (suverænitetsafgivelse), er det ikke nok at
følge grundlovens § 19. I stedet skal en særlig procedure i grundlovens § 20
følges.
Grundlovens § 20 er grundlaget for, at Danmark kan deltage i EU-samarbejdet.
Bestemmelsen betyder, at den danske stat kan afgive en del af sin
suverænitet til EU uden at komme i konflikt med den danske grundlov."

Fra : Peter Bang

Dato : 06-08-08 18:39

Zeki <Zeki@nope.dk> skrev:
> [...]
>
>http://www.politiken.dk/politik/articl e547980.ece
>
>Har Fogh ret? Begår DF - og evt
>Danmark - en "ulovlighed" ved at stå fast og

DF kan jo ikke bede embedsfolket om at begå lovbrud. Det er
muligt, at DF har hovedet så langt oppe i egne røvhuller i ren
begejstring over egne evner, at de helt har glemt, at
Folketinget er lovgivende og ikke udøvende. Og hvis de udøvende
ikke overholder lovgivningen, så kommer de dømmende efter dem.
Altsammen uden, at DF bliver spurgt eller hørt.

Det kunne iøvrigt være interessant at høre fra DF om, hvorvidt
de har en hitliste over love, jeg ikke behøver forholde sig til,
hvis jeg ikke lige er politisk enig. Jeg kunne helt sikkert
komme på et par stykker jeg kunne have lyst til at se stort på.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 06-08-08 19:16

"Peter Bang (slet P8TEP)" skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis jeg ikke lige er politisk enig. Jeg kunne helt sikkert
> komme på et par stykker jeg kunne have lyst til at se >stort på.

Hvis vi ser på lande som Grækenland , Spanien og Italien
så er der altså "love" fra EU som er syltet i årevis og på det nærmeste
ubrugelige i de lande.
Og hvis vi ydermere ser på EU's CV udi skandaler fra div embedsmænd og
politiker , ja så er DF's udmeldning vel nærmest "dukse agtig".

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Bang

Dato : 06-08-08 19:57

Michael Meidahl Jensen <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev:

> [...]
Du har ret. Lad os tage hinanden i hænderne og synke til samme
ringe niveau.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 06-08-08 20:10

"Peter Bang (slet HS8W6)" skrev i en meddelelse

> Du har ret. Lad os tage hinanden i hænderne og synke til >samme
> ringe niveau.

Nej Peter Naturligvis skal vi ikke det , men vi skal vel heller ikke "pumpe"
en sag op hvor den ikke høre hjemme.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Peter Bang

Dato : 06-08-08 20:44

Michael Meidahl Jensen <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev:

>Nej Peter Naturligvis skal vi ikke det
>, men vi skal vel heller ikke "pumpe"
>en sag op hvor den ikke høre hjemme.

Korrekt. Men lov skal holdes. Hvis man ikke synes lovgivningen
fungerer hensigtsmæssigt, så må man arbejde på at ændre den.
Ikke bare 'overse' den. Den der autonome holdning til, at man
ikke gider følge gældende lov, er noget rod. Og det vil ødelægge
demokratiet.

Fra : N_B_DK

Dato : 06-08-08 20:50

"Peter Bang (slet HASQK)" <peterbang@HASQKprivat.dk> wrote in message
>Og det vil ødelægge demokratiet.

Undskyld men hvilket demokrati ? det "demokrati" i EU eller det i DK,
for som det er nu, kan de danske politikere jo ikke længere bestemme
vores egen politik.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Michael Weber

Dato : 07-08-08 06:08

N_B_DK wrote:
> "Peter Bang (slet HASQK)" <peterbang@HASQKprivat.dk> wrote in message
>
> Undskyld men hvilket demokrati ?

Har vi skrevet under eller har vi ikke skrevet under ?

Michael Weber
Mod humor kæmper selv Guderne forgæves.

Fra : N_B_DK

Dato : 07-08-08 07:12

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote in message

> Har vi skrevet under eller har vi ikke skrevet under ?

arhh så du ved altså godt at vores demokrati er sat ud af kraft, men vil
ikke indrømme det.

Fra : Michael Weber

Dato : 07-08-08 14:36

N_B_DK wrote:
> "Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote in message

> arhh så du ved altså godt at vores demokrati er sat ud af kraft, men vil
> ikke indrømme det.

Da vores demokrati ikke er sat ud af kraft, er der intet at indrømme.
Men blækket er tørt.

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-08 09:20

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> Har vi skrevet under eller har vi ikke skrevet under ?
>

> --
> Med venlig hilsen
> Michael Weber
> Mod humor kæmper selv Guderne forgæves.

Kan man ikke, med nogen ret, sige:
Nogen har skrevet under.

Efter aktivt at have forholdt befolkningen både sandheden, mulighed for åben
debat samt muligheden for at stemme?

Egon

Fra : Peter Bang

Dato : 07-08-08 16:51

N_B_DK <admin@spamme.dyndns.dk> skrev:
>"Peter Bang (slet HASQK)"
> [...]
Bare rolig. Du behøver ikke røre en finger.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 06-08-08 20:53

"Peter Bang (slet HASQK)" skrev i en meddelelse

> [...]
> Ikke bare 'overse' den. Den der autonome holdning til, at >man
> ikke gider følge gældende lov, er noget rod. Og det vil >ødelægge

Enig , men jeg mener blot at vi lige skal have med at EF-domstolen består af

Fra : ' @

Dato : 06-08-08 21:03

On 06 Aug 2008 19:44:22 GMT, Peter Bang <peterbang@HASQKprivat.dk>
(slet HASQK) wrote:

>Korrekt. Men lov skal holdes.

Danmark har altid, lige siden indtræden i EF som senere er omdøbt til
EU og sikkert om ganske få år igen tager navneforandring til Fort
Neuropa, været duksen når det gjalt om at efterleve EU's regler og
hurtigt få disse regler til at fungere på nationalt plan, så at DK en
enkelt gang slår hælene i i en sag hvor det rent faktisk drejer sig
om velfærdsstatens overlevelese er der slet intet galt i,

det gale er i denne forbindelse at dommere begynder at blande sig i
politik

>Ikke bare 'overse' den. Den der autonome holdning til, at man
>ikke gider følge gældende lov, er noget rod. Og det vil ødelægge
>demokratiet.

det er et problem at dommere begynder at politisere, det er
ødelæggnede for demokratiet, og for EU

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : ' @

Dato : 06-08-08 20:31

On 06 Aug 2008 18:57:10 GMT, Peter Bang <peterbang@HS8W6privat.dk>
(slet HS8W6) wrote:

>Du har ret. Lad os tage hinanden i hænderne og synke til samme
>ringe niveau.

at nogen siger fra overfor EU-galskaben er da et sundhedstegn

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Peter Bang

Dato : 06-08-08 20:45

' @ <1.'@invalid.net> skrev:
>On 06 Aug 2008 18:57:10 GMT, Peter Bang
<peterbang@HS8W6privat.dk>

>at nogen siger fra overfor EU-galskaben er da et sundhedstegn

Jeg er sikker på at møgungerne på Jagtvej i sin tid tænkte
nogenlunde det samme.

Fra : Kim2000

Dato : 06-08-08 20:31

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i en
meddelelse news:4899ea71$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Og hvis vi ydermere ser på EU's CV udi skandaler fra div embedsmænd og
> politiker , ja så er DF's udmeldning vel nærmest "dukse agtig".

Det mest rigtige må være at hæve aldersgrænsen til 25 år, forsøgelseskravet
til 100.000 og nogle andre småting, så kan domstolen bruge 8-10 år en gang
mere, og så ændre vi det bare en gang mere.

Fra : Peter Bang

Dato : 06-08-08 20:47

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> skrev:

> [...]
>til 100.000 og nogle andre småting,
>så kan domstolen bruge 8-10 år en gang
>mere, og så ændre vi det bare en gang mere.

Du mener, at det er en god idé at drukne problematisk lovgivning
i bureaukrati?

Eller kun en god idé, når det lige passer ind i din lille verden?

Fra : ' @

Dato : 06-08-08 21:06

On 06 Aug 2008 19:47:21 GMT, Peter Bang <peterbang@1IWJSprivat.dk>
(slet 1IWJS) wrote:

>Du mener, at det er en god idé at drukne problematisk lovgivning
>i bureaukrati?
>
>Eller kun en god idé, når det lige passer ind i din lille verden?

du synes helt at glemme at der er et flertal i danmark som ønsker en
stram udlændingepolitik og derfor har sammensat det danske folketing
som det ser ud

det vil da være dybt udemokratisk at gå mod flertallet af
befolkningen,

så hellere melde sig ud af hele EU-cirkuset

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 07-08-08 15:58

Kim2000 wrote:
> [...]
> til 100.000 og nogle andre småting, så kan domstolen bruge 8-10 år en gang
> mere, og så ændre vi det bare en gang mere.

Sikke dog en fin holdning at have til lovgivning man ikke bryder sig om.

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 06-08-08 19:36

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> DF vil ikke efterleve den omtalte EU-dom og vil nu lade som om de sidste
> uger ikke har fundet sted.

Ret trist for EU, men godt for Danmark, at DF nu sætter dagsordenen.

Fra : Zeki

Dato : 06-08-08 19:43

"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i en
meddelelse news:34-dnbcMAqBqcwTVnZ2dnUVZ8qPinZ2d@giganews.com...

> Ret trist for EU, men godt for Danmark, at DF nu sætter dagsordenen.

Det har de ellers gjort de sidste mange år.

DF har forvandlet det lille tolerante paradis til et sort får i EU.

Skulle der være nogen der går og tror, at Danmark indenfor Europa stadig har
ry for at være en liberal og tolerant nation, så tro om igen. Danmark står i
de fleste europæiske medier og befolkninger frem, som det land i Vesteuropa,
der har fjernet sig længst fra de vestlige/humanistiske værdier - de værdier
man netop i Danmark tidligere var så stolte af.

Du tænker sikkert at det er fint nok så længe vi kan afholde "muslimske
mørkemænd" for at komme ind i landet og "indføre sharialov i gaderne."

Men du oversér at: "Udenlandsk arbejdskraft skræmmes væk af danskerne

Vi danskere er så lukkede og selvfede, at vi ikke tager os godt af
udenlandske medarbejdere. Dumt fordi det er i vores egen interesse at få
udlændinge til at falde til, så vi ikke mangler arbejdskraft,« siger Lars
Nørby Johansen, der er formand for Danmarks Vækstråd
Dansk Erhverv er bekymret over, at tallene viser en øget tendens til
udvandring.

»Inden for handel, transport og Service må en tredjedel af virksomhederne
sige nej til opgaver, fordi de mangler arbejdskraft.

I LO har man flere bud på, hvorfor Danmark har svært ved at tiltrække og
fastholde arbejdskraft.

»Det er både skattesystemet, og så er der regeringen og Dansk Folkepartis
fremmedhad. Vi er blevet kendt rundt omkring i verden som nogen, der er
meget lidt imødekommende."
www.business.dk/article/20080603/okonomi/706030059/

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 06-08-08 19:54

> »Det er både skattesystemet, og så er der regeringen og Dansk Folkepartis
> fremmedhad. Vi er blevet kendt rundt omkring i verden som nogen, der er
> [...]

Uden den nuværende regering, havde skattetrykket om muligt været endnu
større.

Men der kunne spares mange skattekroner, ved at sende den utilpassede
fremmede
hjem. Den fremmede koster alle os gode danskere over 40 mia. kr om året.

Fra : Zeki

Dato : 06-08-08 20:07

> [...]
> fremmede
> hjem. Den fremmede koster alle os gode danskere over 40 mia. kr om året.

Og hvorfor skal de fleste danskere betale til en masse uproduktive, sure og
negative mennesker, som stemmer på Dansk Folkeparti med det hovedformål at
kunne fortsætte med at rage andre og mere produktive eller klogere danskeres
penge til sig via Verdens højeste skattetryk?
Dansk Folkeparti er det af samtlige partier i Folketinget, hvis vælgere har
det suverænt laveste uddannelsesniveau og som følge heraf også det parti,
hvis vælgere betaler mindst i skat og modtager mest i sociale ydelser.

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-08-08 20:23

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i meddelelsen

> Og hvorfor skal de fleste danskere betale til en masse uproduktive, sure
> og negative mennesker

Zeki er altså enig. Lad os nu tage en ting af gangen, så vil DF muligvis
have gjort sig overflødig.

Mvh
Martin

Fra : J. Nielsen

Dato : 06-08-08 21:22

On Wed, 6 Aug 2008 20:42:45 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>der har fjernet sig længst fra de vestlige/humanistiske værdier - de værdier
>man netop i Danmark tidligere var så stolte af.

Det er da uendeligt ligegyldigt hvad en sammenspist elite i EU mener.
'vestlige/humanistiske værdier' er blot tomme fraser, som samme elite
konstant må bekræfte hinanden i. Skal vi nu til at føre politik efter
graden af politisk pres?

Iøvrigt er jeg temmelig sikker på, at vores omdømme blandt
'almindelige mennesker' rundt om i Europa er højere end nogensinde.
Vi hører som sædvaneligt kun sagen fra de politisk korrekte
meningsdanneres side. Prøv at hælde lidt øl på en svensker eller
englænder og spørg dem så, hvad de mener om den multikulturelle
velsignelse...
--
-JN-

Fra : Bo Warming

Dato : 07-08-08 01:55

"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i en
meddelelse news:34-dnbcMAqBqcwTVnZ2dnUVZ8qPinZ2d@giganews.com...

> Ret trist for EU, men godt for Danmark, at DF nu sætter dagsordenen.

Hvis EU tog mod glisrupsk visdom fra DF, ville det være LYKKELIGT OG IKKE
TRIST for EU

Gid Fogh mander sig op til at adlyde Mor Pia 100% - for der er vores land og
EU har ikke sanktionsmuligheder at straffe os med hvis vi prioriterer egen
sikkerhedspolitik højere end jurafnidder fra en pjatdomstol.

Fra : Kim2000

Dato : 06-08-08 20:30

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eller er det helt fint at Dansk Folkeparti bringer Danmark på
> kollisionskurs med EU ved ikke at efterleve en EU-dom?

Der er åbnet en ladeport for nasserøve, end ikke engang forsørgelse kan man
nu kræve af dem der henter en ægtefælle, det må sguda for fan ikke være for
meget at forlange. EU skal blande sig uden om dansk politik, hvad vil alle I
velmener mon sige den dag EF domstolen vedtager at nakkeskyde samtlige
rødhårede på torvet, vil I også bare gøre det "fordi det siger domstolen".
Nu må I fandme styre jer. Danmark er et selvstændigt land, en eller anden
tilfældig domstol kan sguda ikke vedtage at nedlægge landet.

Fra : Zeki

Dato : 06-08-08 20:49

> [...]

> eller anden tilfældig domstol kan sguda ikke vedtage at nedlægge landet.

Sikke så mange ord... om ingenting!

Interessant som en reel problemstilling som vedrører DINE og MINE
rettigheder, kan drejes hen i retning af "jamen, de fremmede som vil vælte
ind over grænsen..."

Problemstillingen her er ikke om "EU skal blande sig eller ej". Den handler
tværtimod om vi skal følge de love som vi er forpligtet til, eller ej, for
vi (regeringen med DF's billigelse) HAR jo skrevet under på at de skal
blande sig.

Måske burde du læse mit indlæg igen, og så stemme på Enhedslisten næste gang
der er valg hvis du er så stor EU-modstander.

Fra : Thomas M

Dato : 07-08-08 08:24

Zeki wrote:

> Interessant som en reel problemstilling som vedrører DINE og MINE
> rettigheder, kan drejes hen i retning af "jamen, de fremmede som vil
> vælte ind over grænsen..."

Hvorfor synes du ikke, at fremmede allerede render over grænsen, ind i
landet?

Sjældent har der vist været observeret så mange kriminelle sigøjnere, ditto
øst-europærere osv osv, i gadebilledet.

Schengen Aftalen har gjort Danmark til lidt af et tagselv bord, for fremmede
med kriminelle tilbøjeligheder. Jeg er spændt på at høre, hvorfor du evt.
synes at dette IKKE måtte være tilfældet?

--
/ Thomas

Fra : Zeki

Dato : 07-08-08 14:37

"Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sjældent har der vist været observeret så mange kriminelle sigøjnere,
> ditto øst-europærere osv osv, i gadebilledet.

Jeg kan garantere dig for at byggebranchen ville stå med et gevaldigt
problem hvis Danmark var et lukket land for f.eks polske håndværkere.

Klart at der er brådne kar. Jeg mener også at der har været en del
overskrifter om østeuropæiske bander som kommer hertil i sommerperioden.
Men de havde jo været her, lovligt eller ulovligt, uanset hvilken lovgivning
der var gældende.

Men du mener måske at dette er vejen frem:
http://img151.imageshack.us/img151/4144/kronikdanskvirus0267905cr4.jpg

?

Fra : N_B_DK

Dato : 06-08-08 20:53

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> [...]
> gøre det "fordi det siger domstolen". Nu må I fandme styre jer.
> Danmark er et selvstændigt land, en eller anden tilfældig domstol kan

Hvis det generer DF, så jo, så er der ingen grænser for hvad man vil gå
med til.

Fra : Michael Weber

Dato : 07-08-08 16:00

N_B_DK wrote:
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Hvis det generer DF, så jo, så er der ingen grænser for hvad man vil gå
> med til.

Ja, EU er blot en Europæisk konspiration for at generere DF.
SÅ vigtige og interessante er DF nemlig.

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-08 09:30

> [...]
> eller anden tilfældig domstol kan sguda ikke vedtage at nedlægge landet.

Man erindrer for længe siden, hvor en flok naivister i deres strålende
godhed ikke kunne accepterer, at der i lovgivningen blev skelnet mellem
personer af vestlig moralsk og religiøs observans og resten af verden.
Man opfandt udtryk som "razisme", "mangfoldighed" og "multikulturel".

På hvilken baggrund man så lavede love.

Det var der, kimen til nutidens elendighed blev lagt.

I årevis lagde de låg på debatten, og nægtede at indse følgerne af deres
"godhed".

Nu, hvor kimen er spiret, står vi nærmest med er skov af Trifitter.

Men de "gode", der sidder trygt bag det elektrificerede trådhegn, afskærmet
fra virkeligheden, opfatter intet.
Skulle de måske svagt begynde at lugte lunten, vil de under ingen
omstændigheder indrømme fejltagelserne.

(de kan jo altid støtte sig til løgnene fra diverse skatteyderbetalte
"dokumentationscentrer")

Men sandheden er jo en hård krabat at lyve bort---

Egon