/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Ser ud til at folkesundheden skal fikses.
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 02:10

---
Et totalforbud mod rygning i idrætsforeninger og skoler. Højere
afgifter på tobak, som heller ikke længere skal kunne købes frit
overalt, men kun ganske få steder, f.eks på apoteket.
---
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13601430.html?rss

---
Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen vil presse usunde danskere til at
skifte livsstil ved at hæve afgifterne på tobak, alkohol og sukker
---
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/28/003216.htm?rss=true


Ser jo lovende ud, men lad os nu se om de har hår nok på ryggen til at
få de ting igennem, de får sgu min stemme.

--
It's to late...



 
 
Kim2000 (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 28-07-08 02:32


"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:g6j695$25qm$1@newsbin.cybercity.dk...
> ---
> Et totalforbud mod rygning i idrætsforeninger og skoler. Højere afgifter
> på tobak, som heller ikke længere skal kunne købes frit overalt, men kun
> ganske få steder, f.eks på apoteket.
> ---
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13601430.html?rss
>
> ---
> Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen vil presse usunde danskere til at
> skifte livsstil ved at hæve afgifterne på tobak, alkohol og sukker
> ---
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/28/003216.htm?rss=true
>
>
> Ser jo lovende ud, men lad os nu se om de har hår nok på ryggen til at få
> de ting igennem, de får sgu min stemme.
>

Sagt af den samme regering, der ikke vil forbyde farvestoffer i slik, der
gør børnene hyperaktive og hindre deres læring? Tror du selv på det? Det er
en ren og skær for at gøre sig lidt interessant, nu har jeg da fx lært hans
navn



Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 02:36

Kim2000 frembragte:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:g6j695$25qm$1@newsbin.cybercity.dk...
>> ---
>> Et totalforbud mod rygning i idrætsforeninger og skoler. Højere afgifter på
>> tobak, som heller ikke længere skal kunne købes frit overalt, men kun
>> ganske få steder, f.eks på apoteket.
>> ---
>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13601430.html?rss
>>
>> ---
>> Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen vil presse usunde danskere til at
>> skifte livsstil ved at hæve afgifterne på tobak, alkohol og sukker
>> ---
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/28/003216.htm?rss=true
>>
>>
>> Ser jo lovende ud, men lad os nu se om de har hår nok på ryggen til at få
>> de ting igennem, de får sgu min stemme.
>>
>
> Sagt af den samme regering, der ikke vil forbyde farvestoffer i slik, der gør
> børnene hyperaktive og hindre deres læring?

Enig, men EU bestemmer tilsyneladende for meget på det punkt.

> Tror du selv på det? Det er en
> ren og skær for at gøre sig lidt interessant, nu har jeg da fx lært hans navn
>

Ikke umuligt, men tanken er da skøn

--
It's to late...



Kim2000 (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 28-07-08 03:11


"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:g6j7q1$269l$1@newsbin.cybercity.dk...
> Kim2000 frembragte:
>> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>> news:g6j695$25qm$1@newsbin.cybercity.dk...
>>> ---
>>> Et totalforbud mod rygning i idrætsforeninger og skoler. Højere afgifter
>>> på tobak, som heller ikke længere skal kunne købes frit overalt, men kun
>>> ganske få steder, f.eks på apoteket.
>>> ---
>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13601430.html?rss
>>>
>>> ---
>>> Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen vil presse usunde danskere til at
>>> skifte livsstil ved at hæve afgifterne på tobak, alkohol og sukker
>>> ---
>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/28/003216.htm?rss=true
>>>
>>>
>>> Ser jo lovende ud, men lad os nu se om de har hår nok på ryggen til at
>>> få de ting igennem, de får sgu min stemme.
>>>
>>
>> Sagt af den samme regering, der ikke vil forbyde farvestoffer i slik, der
>> gør børnene hyperaktive og hindre deres læring?
>
> Enig, men EU bestemmer tilsyneladende for meget på det punkt.
>

Det er utroligt man ikke kan finde ud af at stå fast en gang imellem.

Regeringen får så mange rapporter, de læser dem, men de forstår bare ikke
indholdet. Lad mig bare nævne et stykker fra folkeskoleregi (fordi jeg
kender mest til det, det gælder sikkert mange områder):

Forsøg med sundskolemad gennemføres i københavnske skoler, faktisk er der
gennemført disse forsøg siden '95. Konklusionen er at eleverne opleves som
mere rolige, mere modtagelige for undervisning, bedre trivsel, bedre
karakter. Lærerne anslår at de lærer mellem 25-50% mere på en skoledag.
Eleverne mener de nu kan holde til en hel dags skolegang. Vægten blandt
eleverne er faldet med 5%

Regeringens svar (det gælder også Nyrup): Vi må heller give folkeskolen et
løft - lad os give dem 1 ekstra dansktime og indenfor rammerne, så sparer vi
den millard. Og så kan vi måske iværksatte forsøg nummer 12 indenfor 13 år,
selvom de forgående 12 har givet entydigt det samme resultat.

En rapport i 2006 fastslår at landsbyskoleelever klarer sig mindst ligeså
godt som elever fra store skoler.
Undervisningsminister: Hvilke initiativer kan vi gøre for at sikre
fagligheden på de små skoler?? Man lærer mest på de store skoler fastslås
der. HALLO, den rapport du selv har bestilt har lige fortalt dig at intet er
galt på landsbyskolerne.

Vægten blandt landets skoleelever er stigende, lyder svaret på en rapport
fra 2005.
Svaret: Lad os indføre en matematiktime mere og fjerne 2 idrætstimer.... (to
år senere indføres så en "ekstra times idræt")

En rapport fastslår i starten af året at mad i børnehaver er fremragende
fordi børn fra hjem fra socialt belastede familier og fra fattige familier
ikke altid får et varmt måltid mad om dagen.
Svar: Regeringen indfører madordning - som tilbud mod betaling. Jeps, så fik
vi lige givet de stærkeste familier et måltid mad, mens de svage familier
ikke tager imod det.

Man kan selv fortsætte listen.

(Alle forsøgene kan man læse om i Folkeskolen)




Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 06:07

Kim2000 tastede følgende:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:g6j7q1$269l$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Kim2000 frembragte:
>>> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:g6j695$25qm$1@newsbin.cybercity.dk...
>>>> ---
>>>> Et totalforbud mod rygning i idrætsforeninger og skoler. Højere afgifter
>>>> på tobak, som heller ikke længere skal kunne købes frit overalt, men kun
>>>> ganske få steder, f.eks på apoteket.
>>>> ---
>>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13601430.html?rss
>>>>
>>>> ---
>>>> Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen vil presse usunde danskere til at
>>>> skifte livsstil ved at hæve afgifterne på tobak, alkohol og sukker
>>>> ---
>>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/28/003216.htm?rss=true
>>>>
>>>>
>>>> Ser jo lovende ud, men lad os nu se om de har hår nok på ryggen til at få
>>>> de ting igennem, de får sgu min stemme.
>>>>
>>>
>>> Sagt af den samme regering, der ikke vil forbyde farvestoffer i slik, der
>>> gør børnene hyperaktive og hindre deres læring?
>>
>> Enig, men EU bestemmer tilsyneladende for meget på det punkt.
>>
>
> Det er utroligt man ikke kan finde ud af at stå fast en gang imellem.
>
> Regeringen får så mange rapporter, de læser dem, men de forstår bare ikke
> indholdet. Lad mig bare nævne et stykker fra folkeskoleregi (fordi jeg kender
> mest til det, det gælder sikkert mange områder):
>
> Forsøg med sundskolemad gennemføres i københavnske skoler, faktisk er der
> gennemført disse forsøg siden '95. Konklusionen er at eleverne opleves som
> mere rolige, mere modtagelige for undervisning, bedre trivsel, bedre
> karakter. Lærerne anslår at de lærer mellem 25-50% mere på en skoledag.
> Eleverne mener de nu kan holde til en hel dags skolegang. Vægten blandt
> eleverne er faldet med 5%
>
> Regeringens svar (det gælder også Nyrup): Vi må heller give folkeskolen et
> løft - lad os give dem 1 ekstra dansktime og indenfor rammerne, så sparer vi
> den millard. Og så kan vi måske iværksatte forsøg nummer 12 indenfor 13 år,
> selvom de forgående 12 har givet entydigt det samme resultat.
>
> En rapport i 2006 fastslår at landsbyskoleelever klarer sig mindst ligeså
> godt som elever fra store skoler.
> Undervisningsminister: Hvilke initiativer kan vi gøre for at sikre
> fagligheden på de små skoler?? Man lærer mest på de store skoler fastslås
> der. HALLO, den rapport du selv har bestilt har lige fortalt dig at intet er
> galt på landsbyskolerne.
>
> Vægten blandt landets skoleelever er stigende, lyder svaret på en rapport fra
> 2005.
> Svaret: Lad os indføre en matematiktime mere og fjerne 2 idrætstimer.... (to
> år senere indføres så en "ekstra times idræt")
>
> En rapport fastslår i starten af året at mad i børnehaver er fremragende
> fordi børn fra hjem fra socialt belastede familier og fra fattige familier
> ikke altid får et varmt måltid mad om dagen.
> Svar: Regeringen indfører madordning - som tilbud mod betaling. Jeps, så fik
> vi lige givet de stærkeste familier et måltid mad, mens de svage familier
> ikke tager imod det.
>
> Man kan selv fortsætte listen.
>
> (Alle forsøgene kan man læse om i Folkeskolen)

Som du jo nok ved, så skal de jo rode med et eller andet, og lige for
tiden er det sundhed, jeg håber de sætter prisen ned på grønt og frugt,
det ville være rart.

--
It's to late...



' @ (28-07-2008)
Kommentar
Fra : ' @


Dato : 28-07-08 15:45

On Mon, 28 Jul 2008 07:07:27 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen
@post.cybercity.dk> wrote:


>Som du jo nok ved, så skal de jo rode med et eller andet, og lige for
>tiden er det sundhed, jeg håber de sætter prisen ned på grønt og frugt,
>det ville være rart.


jae

differentieret MOMS så de bassale sunde fødevarer blev momsfri vil
virke meget bedre end afgifter


men som Svend Auken måtte indrømme - miljø er godt men kroner i
statskassen er bedre


det samme gør sig sikkert gældende indefor sundhedsområdet


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 06:02

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
news:g6j7q1$269l$1@newsbin.cybercity.dk

> Enig, men EU bestemmer tilsyneladende for meget på det punkt.

Hvad mener du med på det punkt ? hvilke punkter kan vi da snart selv
bestemme længere ?

> Ikke umuligt, men tanken er da skøn

Jeg finder ikke mellemøsten ret skøn, og de har da ellers præcis den
slags.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 06:06

N_B_DK skrev den 28-07-2008:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
> news:g6j7q1$269l$1@newsbin.cybercity.dk
>
>> Enig, men EU bestemmer tilsyneladende for meget på det punkt.
>
> Hvad mener du med på det punkt ? hvilke punkter kan vi da snart selv bestemme
> længere ?

Det er et godt spørgsmål, men listen er ved at være ret kort.

>
>> Ikke umuligt, men tanken er da skøn
>
> Jeg finder ikke mellemøsten ret skøn, og de har da ellers præcis den slags.

Aner ikke hvad de har i mellemøsten, men noget af deres mad smager
altså godt.

--
It's to late...



N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 06:45

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
news:g6jk41$2ab5$1@newsbin.cybercity.dk

> Aner ikke hvad de har i mellemøsten, men noget af deres mad smager
> altså godt.

Ja måske, men smager deres "vi skal nok bestemme hvad du må spise, gøre,
tænke" osv ligeså godt ? det er jo den vej du gerne vil, når du vil
lægge afgift på sukker og alkohol, men ikke på fedt.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 07:11

N_B_DK kom med denne ide:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
> news:g6jk41$2ab5$1@newsbin.cybercity.dk
>
>> Aner ikke hvad de har i mellemøsten, men noget af deres mad smager
>> altså godt.
>
> Ja måske, men smager deres "vi skal nok bestemme hvad du må spise, gøre,
> tænke" osv ligeså godt ? det er jo den vej du gerne vil, når du vil lægge
> afgift på sukker og alkohol, men ikke på fedt.

For min skyld kan de da bare lægge afgift på fedt også, og iøvrigt så
er der jo ingen der forbyder dig at spise usundt/ryge, det bliver bare
dyre.

For min skyld ingen alarm.

--
It's to late...



N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 16:20

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
news:g6jnue$2bk9$1@newsbin.cybercity.dk

> For min skyld kan de da bare lægge afgift på fedt også, og iøvrigt så
> er der jo ingen der forbyder dig at spise usundt/ryge, det bliver bare
> dyre.

Der burdes lægges afgift på formynderi.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 19:23

N_B_DK udtrykte præcist:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
> news:g6jnue$2bk9$1@newsbin.cybercity.dk
>
>> For min skyld kan de da bare lægge afgift på fedt også, og iøvrigt så
>> er der jo ingen der forbyder dig at spise usundt/ryge, det bliver bare
>> dyre.
>
> Der burdes lægges afgift på formynderi.

Det er jo ikke formynderi, priserne får bar et nøk op, som det er nu,
kan du købe 1KG slik for 30kr, det er _alt_ for billigt, sådan et kilo
burde koste 100kr.

Men det vil jo stadig være muligt at købe skidtet, så formynderi er det
ej.

--
It's to late...



Hauge (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 28-07-08 19:28

Mr.Larsen wrote:
> Det er jo ikke formynderi, priserne får bar et nøk op, som det er nu,
> kan du købe 1KG slik for 30kr, det er _alt_ for billigt, sådan et kilo
> burde koste 100kr.

Hvorfor burde det det? Fordi en flok mindrebebrikkede ikke kan styre sit
eget forbrug?

> Men det vil jo stadig være muligt at købe skidtet, så formynderi er
> det ej.

Ja tyskland bliver et bedre og bedre land at handle i. Allerede på
bajersiden kan det svare sig at køre fra Århus.. Hvis alt "giften" skal
stige flere hundrede %, så kan det jo endnu bedre svare sig. Co2'en længe
leve..

/Hauge



Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 19:32

Hauge frembragte:
> Mr.Larsen wrote:
>> Det er jo ikke formynderi, priserne får bar et nøk op, som det er nu,
>> kan du købe 1KG slik for 30kr, det er _alt_ for billigt, sådan et kilo
>> burde koste 100kr.
>
> Hvorfor burde det det? Fordi en flok mindrebebrikkede ikke kan styre sit eget
> forbrug?

Nej, men priserne er urealistiske lave på netop slik.

>
>> Men det vil jo stadig være muligt at købe skidtet, så formynderi er
>> det ej.
>
> Ja tyskland bliver et bedre og bedre land at handle i. Allerede på bajersiden
> kan det svare sig at køre fra Århus.. Hvis alt "giften" skal stige flere
> hundrede %, så kan det jo endnu bedre svare sig. Co2'en længe leve..

Måske, men EU vil jo sikkert kigge på den slags problemer også, så i
sidste ende, skal du nok til USA efter de gode tilbud.

--
It's to late...



Hauge (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Hauge


Dato : 28-07-08 19:43

Mr.Larsen wrote:
> Nej, men priserne er urealistiske lave på netop slik.

Javelja..Sygelig holdning at have, men sådan er det jo for dem der *ikke*
selv kan styre sig, og skal have hjælp.

> Måske, men EU vil jo sikkert kigge på den slags problemer også, så i
> sidste ende, skal du nok til USA efter de gode tilbud.

Så kan det jo sikkert også svare sig til den tid.
Men sygeligt, det er det. Mon ikke de overtykke fjolser der sidder i slottet
burde kikke på sig selv først, og tage en meget kraftig slankekur, *før* de
tuder op om hvad vi andre skal?!.

/Hauge



Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 19:50

Hauge formulerede mandag:
> Mr.Larsen wrote:
>> Nej, men priserne er urealistiske lave på netop slik.
>
> Javelja..Sygelig holdning at have, men sådan er det jo for dem der *ikke*
> selv kan styre sig, og skal have hjælp.

Dem der ikke kan styre sig, vil jo sikkert gerne betale prisen, men nye
"misbrugere" undgås måske, da prisen sikkert vil være afgørende.

>
>> Måske, men EU vil jo sikkert kigge på den slags problemer også, så i
>> sidste ende, skal du nok til USA efter de gode tilbud.
>
> Så kan det jo sikkert også svare sig til den tid.
> Men sygeligt, det er det. Mon ikke de overtykke fjolser der sidder i slottet
> burde kikke på sig selv først, og tage en meget kraftig slankekur, *før* de
> tuder op om hvad vi andre skal?!.

Nu er de jo folkevalgte, og som sådan taler de for os alle.

--
It's to late...



N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 20:09

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
news:g6l4cu$2slc$1@newsbin.cybercity.dk
> Nu er de jo folkevalgte, og som sådan taler de for os alle.

Nej de gør de sq ikke, de taler ene og alene for at de skal huskes (for
hvad er ligegyldigt), bare de huskes

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 20:07

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
news:g6l3b1$2s6e$1@newsbin.cybercity.dk
> Hauge frembragte:
>> Mr.Larsen wrote:
>>> Det er jo ikke formynderi, priserne får bar et nøk op, som det er
>>> nu, kan du købe 1KG slik for 30kr, det er _alt_ for billigt, sådan
>>> et kilo burde koste 100kr.
>>
>> Hvorfor burde det det? Fordi en flok mindrebebrikkede ikke kan styre
>> sit eget forbrug?
>
> Nej, men priserne er urealistiske lave på netop slik.

Er de ? eller er det priserne på sunde fødevarer der er urealistisk høje
?


--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 20:12

N_B_DK skrev den 28-07-2008:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
> news:g6l3b1$2s6e$1@newsbin.cybercity.dk
>> Hauge frembragte:
>>> Mr.Larsen wrote:
>>>> Det er jo ikke formynderi, priserne får bar et nøk op, som det er
>>>> nu, kan du købe 1KG slik for 30kr, det er _alt_ for billigt, sådan
>>>> et kilo burde koste 100kr.
>>>
>>> Hvorfor burde det det? Fordi en flok mindrebebrikkede ikke kan styre
>>> sit eget forbrug?
>>
>> Nej, men priserne er urealistiske lave på netop slik.
>
> Er de ? eller er det priserne på sunde fødevarer der er urealistisk høje ?

Ja det er de, og er sunde fødevare nu også så dyre, en agurk 6.-kr en
pose æbler 20.-kr osv.

Men vi kan da håbe at de sænker eller fjerne afgiften på grønt/frugt.

--
It's to late...



N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 20:07

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
news:g6l2qg$2rvm$1@newsbin.cybercity.dk

> Men det vil jo stadig være muligt at købe skidtet, så formynderi er
> det ej.

Nej selvfølgelig er det ikke det, adfærdsregulerende tiltag har nemlig
intet med formynderi at gøre.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 20:13

N_B_DK kom med denne ide:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
> news:g6l2qg$2rvm$1@newsbin.cybercity.dk
>
>> Men det vil jo stadig være muligt at købe skidtet, så formynderi er
>> det ej.
>
> Nej selvfølgelig er det ikke det, adfærdsregulerende tiltag har nemlig intet
> med formynderi at gøre.

Vil varen stadig være tilgængelige?

--
It's to late...



N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 20:44

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
news:g6l5np$2t4k$1@newsbin.cybercity.dk

> Vil varen stadig være tilgængelige?

Nu behøver du ikke gøre dig dum vel ? sættes prisen op til 10000,- er
varen så stadig tilgængelig (ret længe) ? nej.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


' @ (28-07-2008)
Kommentar
Fra : ' @


Dato : 28-07-08 20:38

On Mon, 28 Jul 2008 20:22:59 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen
@post.cybercity.dk> wrote:

>N_B_DK udtrykte præcist:
>> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
>> news:g6jnue$2bk9$1@newsbin.cybercity.dk
>>
>>> For min skyld kan de da bare lægge afgift på fedt også, og iøvrigt så
>>> er der jo ingen der forbyder dig at spise usundt/ryge, det bliver bare
>>> dyre.
>>
>> Der burdes lægges afgift på formynderi.
>
>Det er jo ikke formynderi,


jo det er det da ganske bestemt,


ethvert tiltag fra samfundets side som gøres for at fremme/bremse
bestemte handlinger er formynderi



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Lyrik (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 28-07-08 09:23

>"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
>news:g6j7q1$269l$1@newsbin.cybercity.dk...
> Kim2000 frembragte:
>> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>> news:g6j695$25qm$1@newsbin.cybercity.dk...
>>> ---
>>> Et totalforbud mod rygning i idrætsforeninger og skoler. Højere afgifter
>>> på tobak, som heller ikke længere skal kunne købes frit overalt, men kun
>>> ganske få steder, f.eks på apoteket.
>>> ---
>>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13601430.html?rss
>>>
>>> ---
>>> Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen vil presse usunde danskere til at
>>> skifte livsstil ved at hæve afgifterne på tobak, alkohol og sukker
>>> ---
>>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/28/003216.htm?rss=true
>>>
>>>
>>> Ser jo lovende ud, men lad os nu se om de har hår nok på ryggen til at
>>> få de ting igennem, de får sgu min stemme.
>>>
>>
>> Sagt af den samme regering, der ikke vil forbyde farvestoffer i slik, der
>> gør børnene hyperaktive og hindre deres læring?
>
> Enig, men EU bestemmer tilsyneladende for meget på det punkt.
>
>> Tror du selv på det? Det er en ren og skær for at gøre sig lidt
>> interessant, nu har jeg da fx lært hans navn
>
> Ikke umuligt, men tanken er da skøn
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Ja hvor er det "skønt" med ekstraskatter og afgifter som skal "opdrage"
befolkningen(læs din nabo) som i en anden kinesisk opdragelseslejr.
Hvad blev der af FRIHED? Det er det vi har for lidt af.

Jens


Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 19:25

Lyrik skrev:

>
> Ja hvor er det "skønt" med ekstraskatter og afgifter som skal "opdrage"
> befolkningen(læs din nabo) som i en anden kinesisk opdragelseslejr.
> Hvad blev der af FRIHED? Det er det vi har for lidt af.

Du bidrager jo kun hvis du køber den vare der er beskattet, men det er
det samme jammer, som ved fartbøder.

Lad os nu se om det overhovedet bliver, og gør det, så ser jeg _intet_
galt i det, vare er jo stadig tilgængelig.

--
It's to late...



N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 20:10

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
news:g6l2uk$2s0h$1@newsbin.cybercity.dk
> Lad os nu se om det overhovedet bliver, og gør det, så ser jeg _intet_
> galt i det, vare er jo stadig tilgængelig.

Så ser jeg heller intet galt i at folk med formynderi tendenser ganske
forsvinder, hvordan må folk selv tænke sig til.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 06:00

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
news:g6j695$25qm$1@newsbin.cybercity.dk
> Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen vil presse usunde danskere til at
> skifte livsstil ved at hæve afgifterne på tobak, alkohol og sukker

Hvorfor tør de ikke lægge afgift på fedt også ? eller gå hele vejen og
forbyde ALT som ikke på en eller anden måde kan skade en person der bare
vil skade sig selv, vi skal jo beskytte ALLE.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 06:05

N_B_DK har bragt dette til verden:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
> news:g6j695$25qm$1@newsbin.cybercity.dk
>> Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen vil presse usunde danskere til at
>> skifte livsstil ved at hæve afgifterne på tobak, alkohol og sukker
>
> Hvorfor tør de ikke lægge afgift på fedt også ? eller gå hele vejen og
> forbyde ALT som ikke på en eller anden måde kan skade en person der bare vil
> skade sig selv, vi skal jo beskytte ALLE.

Det bliver sikkert næste skridt, du ved lidt af gangen

--
It's to late...



S. A. Thomsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 28-07-08 07:13

On Mon, 28 Jul 2008 03:09:46 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen
@post.cybercity.dk> wrote:

>Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen vil presse usunde danskere til at
>skifte livsstil ved at hæve afgifterne på tobak, alkohol og sukker
>http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/28/003216.htm?rss=true

Hva' fa'en.... Er han socialkammerat der er undercover...???

>Ser jo lovende ud, men lad os nu se om de har hår nok på ryggen til at
>få de ting igennem, de får sgu min stemme.

Forbud og højere skatter/afgifter, er ikke lige min kop the....

Nej, så hellere fjerne/nedsætte afgifter på sunde ting...

Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 07:16

S. A. Thomsen:
> On Mon, 28 Jul 2008 03:09:46 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen
> @post.cybercity.dk> wrote:
>
>> Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen vil presse usunde danskere til at
>> skifte livsstil ved at hæve afgifterne på tobak, alkohol og sukker
>> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/28/003216.htm?rss=true
>
> Hva' fa'en.... Er han socialkammerat der er undercover...???
>
>> Ser jo lovende ud, men lad os nu se om de har hår nok på ryggen til at
>> få de ting igennem, de får sgu min stemme.
>
> Forbud og højere skatter/afgifter, er ikke lige min kop the....

Afgifterne er da en fin ting, så er det jo op til en selv om man vil
købe det dyre og usunde.

>
> Nej, så hellere fjerne/nedsætte afgifter på sunde ting...

Enig, det bør komme som en sidegevinst, men mon ikke det også sker.

--
It's to late...



S. A. Thomsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 28-07-08 07:24

On Mon, 28 Jul 2008 08:16:19 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen
@post.cybercity.dk> wrote:

>> Forbud og højere skatter/afgifter, er ikke lige min kop the....
>
>Afgifterne er da en fin ting, så er det jo op til en selv om man vil
>købe det dyre og usunde.

Hvorfor så ikke aflevere ALT hvad du ejer til staten, som i det gamle
sovjet...???

>> Nej, så hellere fjerne/nedsætte afgifter på sunde ting...
>
>Enig, det bør komme som en sidegevinst, men mon ikke det også sker.

Jeg bryder mig IKKE om, at staten skal "bestemme" hvad der er
godt/skidt for mig...

PS: Jeg ryger IKKE...

Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 07:27

S. A. Thomsen skrev:
> On Mon, 28 Jul 2008 08:16:19 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen
> @post.cybercity.dk> wrote:
>
>>> Forbud og højere skatter/afgifter, er ikke lige min kop the....
>>
>> Afgifterne er da en fin ting, så er det jo op til en selv om man vil
>> købe det dyre og usunde.
>
> Hvorfor så ikke aflevere ALT hvad du ejer til staten, som i det gamle
> sovjet...???

Det er ikke helt det samme.

>
>>> Nej, så hellere fjerne/nedsætte afgifter på sunde ting...
>>
>> Enig, det bør komme som en sidegevinst, men mon ikke det også sker.
>
> Jeg bryder mig IKKE om, at staten skal "bestemme" hvad der er
> godt/skidt for mig...

Det gør de jo heller ikke, du kan jo stadig købe det, det bliver bare
dyre.

>
> PS: Jeg ryger IKKE...

Heller ikke jeg.

--
It's to late...



S. A. Thomsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 28-07-08 08:31

On Mon, 28 Jul 2008 08:27:17 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen
@post.cybercity.dk> wrote:

>>> Afgifterne er da en fin ting, så er det jo op til en selv om man vil
>>> købe det dyre og usunde.
>>
>> Hvorfor så ikke aflevere ALT hvad du ejer til staten, som i det gamle
>> sovjet...???
>
>Det er ikke helt det samme.

Nej, men det kommer tættere og tættere på...

>>>> Nej, så hellere fjerne/nedsætte afgifter på sunde ting...
>>>
>>> Enig, det bør komme som en sidegevinst, men mon ikke det også sker.
>>
>> Jeg bryder mig IKKE om, at staten skal "bestemme" hvad der er
>> godt/skidt for mig...
>
>Det gør de jo heller ikke, du kan jo stadig købe det, det bliver bare
>dyre.

At sige "Det er helt frivilligt at købe en pakke smøger til 1000kr" er
noget vrøvl... Det er IKKE frivilligt, da du så skal undvære mad...

>> PS: Jeg ryger IKKE...
>
>Heller ikke jeg.


Carsten Riis (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 28-07-08 15:58

S. A. Thomsen skrev den 28-07-2008 09:30:

>
> At sige "Det er helt frivilligt at købe en pakke smøger til 1000kr" er
> noget vrøvl... Det er IKKE frivilligt, da du så skal undvære mad...
>

Så må man bare prioritere mad fremfor smøger.




--
Med venlig hilsen
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 19:28

S. A. Thomsen kom med følgende:
> On Mon, 28 Jul 2008 08:27:17 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen
> @post.cybercity.dk> wrote:
>
>>>> Afgifterne er da en fin ting, så er det jo op til en selv om man vil
>>>> købe det dyre og usunde.
>>>
>>> Hvorfor så ikke aflevere ALT hvad du ejer til staten, som i det gamle
>>> sovjet...???
>>
>> Det er ikke helt det samme.
>
> Nej, men det kommer tættere og tættere på...

Nej, det bliver vi nu ikke enige om.

>
>>>>> Nej, så hellere fjerne/nedsætte afgifter på sunde ting...
>>>>
>>>> Enig, det bør komme som en sidegevinst, men mon ikke det også sker.
>>>
>>> Jeg bryder mig IKKE om, at staten skal "bestemme" hvad der er
>>> godt/skidt for mig...
>>
>> Det gør de jo heller ikke, du kan jo stadig købe det, det bliver bare
>> dyre.
>
> At sige "Det er helt frivilligt at købe en pakke smøger til 1000kr" er
> noget vrøvl... Det er IKKE frivilligt, da du så skal undvære mad...

Så må man jo gøre et valg, jeg ville f.eks. gerne have en rumraket, men
det kan jeg ikke få, da den er _alt_ for dyr, så jeg må "nøjes" med min
cykel og så kigge på rumraketter i fjernsynet.

--
It's to late...



S. A. Thomsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 28-07-08 20:12

On Mon, 28 Jul 2008 20:27:42 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen
@post.cybercity.dk> wrote:

>>>> Jeg bryder mig IKKE om, at staten skal "bestemme" hvad der er
>>>> godt/skidt for mig...
>>>
>>> Det gør de jo heller ikke, du kan jo stadig købe det, det bliver bare
>>> dyre.
>>
>> At sige "Det er helt frivilligt at købe en pakke smøger til 1000kr" er
>> noget vrøvl... Det er IKKE frivilligt, da du så skal undvære mad...
>
>Så må man jo gøre et valg, jeg ville f.eks. gerne have en rumraket, men
>det kan jeg ikke få, da den er _alt_ for dyr, så jeg må "nøjes" med min
>cykel og så kigge på rumraketter i fjernsynet.

Sikke noget pladder... Det har intet med "frit valg" at gøre...

Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 20:14

S. A. Thomsen tastede følgende:
> On Mon, 28 Jul 2008 20:27:42 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen
> @post.cybercity.dk> wrote:
>
>>>>> Jeg bryder mig IKKE om, at staten skal "bestemme" hvad der er
>>>>> godt/skidt for mig...
>>>>
>>>> Det gør de jo heller ikke, du kan jo stadig købe det, det bliver bare
>>>> dyre.
>>>
>>> At sige "Det er helt frivilligt at købe en pakke smøger til 1000kr" er
>>> noget vrøvl... Det er IKKE frivilligt, da du så skal undvære mad...
>>
>> Så må man jo gøre et valg, jeg ville f.eks. gerne have en rumraket, men
>> det kan jeg ikke få, da den er _alt_ for dyr, så jeg må "nøjes" med min
>> cykel og så kigge på rumraketter i fjernsynet.
>
> Sikke noget pladder... Det har intet med "frit valg" at gøre...

Det har det da, du køber det du synes du har brug for, og mener du det
er for dyrt har du ikke brug for det.

--
It's to late...



S. A. Thomsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 28-07-08 20:43

On Mon, 28 Jul 2008 21:13:43 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen
@post.cybercity.dk> wrote:

>>>>>> Jeg bryder mig IKKE om, at staten skal "bestemme" hvad der er
>>>>>> godt/skidt for mig...
>>>>>
>>>>> Det gør de jo heller ikke, du kan jo stadig købe det, det bliver bare
>>>>> dyre.
>>>>
>>>> At sige "Det er helt frivilligt at købe en pakke smøger til 1000kr" er
>>>> noget vrøvl... Det er IKKE frivilligt, da du så skal undvære mad...
>>>
>>> Så må man jo gøre et valg, jeg ville f.eks. gerne have en rumraket, men
>>> det kan jeg ikke få, da den er _alt_ for dyr, så jeg må "nøjes" med min
>>> cykel og så kigge på rumraketter i fjernsynet.
>>
>> Sikke noget pladder... Det har intet med "frit valg" at gøre...
>
>Det har det da, du køber det du synes du har brug for, og mener du det
>er for dyrt har du ikke brug for det.

Du fortsætter med dit vrøvl...

Hvis du sætter prisen på en bil til 10mill, så er det sgu heller et
frit valg, om du vil købe en bil....

Ukendt (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-07-08 11:04


"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:t68s84p1chgdinu6ueumbs6ukj4gibid2e@4ax.com...
>
> Hvis du sætter prisen på en bil til 10mill, så er det sgu heller et
> frit valg, om du vil købe en bil....


Og er man folkepensionist, hvor er da det "frie valg" mellem mad uden en øl
og "velbekomme smøg" og kattemad uden tilbehør?

Igen ser man den konsoliderede overklasse pleje egne sindsyge ideer, uden
sans for de reelle følger for mange i samfundet.

I skulle skamme jer, skulle I..!!

Egon


S. A. Thomsen (29-07-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 29-07-08 12:35

On Tue, 29 Jul 2008 12:03:30 +0200, "Egon Stich"
<egonstregstichsnabelamail.dk> wrote:

>> Hvis du sætter prisen på en bil til 10mill, så er det sgu heller et
>> frit valg, om du vil købe en bil....
>
>
>Og er man folkepensionist, hvor er da det "frie valg" mellem mad uden en øl
>og "velbekomme smøg" og kattemad uden tilbehør?

Kattemad er da dyrere end rigtig mad...



N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 20:44

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
news:g6l5pj$2t4n$1@newsbin.cybercity.dk

> Det har det da, du køber det du synes du har brug for, og mener du det
> er for dyrt har du ikke brug for det.

Suk.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


S. A. Thomsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 28-07-08 23:14

On Mon, 28 Jul 2008 21:44:16 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>> Det har det da, du køber det du synes du har brug for, og mener du det
>> er for dyrt har du ikke brug for det.
>
>Suk.

Jeg kan kun give dig ret...

Claus E. Petersen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Claus E. Petersen


Dato : 28-07-08 23:53

S. A. Thomsen skrev:
> On Mon, 28 Jul 2008 08:27:17 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen
> @post.cybercity.dk> wrote:
>
>>>> Afgifterne er da en fin ting, så er det jo op til en selv om man vil
>>>> købe det dyre og usunde.
>>> Hvorfor så ikke aflevere ALT hvad du ejer til staten, som i det gamle
>>> sovjet...???
>> Det er ikke helt det samme.
>
> Nej, men det kommer tættere og tættere på...
>
>>>>> Nej, så hellere fjerne/nedsætte afgifter på sunde ting...
>>>> Enig, det bør komme som en sidegevinst, men mon ikke det også sker.
>>> Jeg bryder mig IKKE om, at staten skal "bestemme" hvad der er
>>> godt/skidt for mig...
>> Det gør de jo heller ikke, du kan jo stadig købe det, det bliver bare
>> dyre.
>
> At sige "Det er helt frivilligt at købe en pakke smøger til 1000kr" er
> noget vrøvl... Det er IKKE frivilligt, da du så skal undvære mad...
>
>>> PS: Jeg ryger IKKE...
>> Heller ikke jeg.
>

Det er skam frivilligt.
Det er så bare en bestemt indtægtsgruppe der så har råd til at være usunde.

- cep


S. A. Thomsen (29-07-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 29-07-08 09:23

On Tue, 29 Jul 2008 00:52:55 +0200, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@yahoo.com> wrote:

>> At sige "Det er helt frivilligt at købe en pakke smøger til 1000kr" er
>> noget vrøvl... Det er IKKE frivilligt, da du så skal undvære mad...
>>
>>>> PS: Jeg ryger IKKE...
>>> Heller ikke jeg.
>
>Det er skam frivilligt.
>Det er så bare en bestemt indtægtsgruppe der så har råd til at være usunde.

Sikke noget vrøvl...

Hvis en bil kostede 100mill kr, så det kun var de stinkende rige der
havde råd til at købe en, så er det da heller ikke frivilligt for mig
om jeg vil købe en bil....

Claus E. Petersen (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Claus E. Petersen


Dato : 29-07-08 12:04

S. A. Thomsen skrev:
> On Tue, 29 Jul 2008 00:52:55 +0200, "Claus E. Petersen"
> <snurrberget@yahoo.com> wrote:
>
>>> At sige "Det er helt frivilligt at købe en pakke smøger til 1000kr" er
>>> noget vrøvl... Det er IKKE frivilligt, da du så skal undvære mad...
>>>
>>>>> PS: Jeg ryger IKKE...
>>>> Heller ikke jeg.
>> Det er skam frivilligt.
>> Det er så bare en bestemt indtægtsgruppe der så har råd til at være usunde.
>
> Sikke noget vrøvl...
>
> Hvis en bil kostede 100mill kr, så det kun var de stinkende rige der
> havde råd til at købe en, så er det da heller ikke frivilligt for mig
> om jeg vil købe en bil....

Næ, ikke mere end en månerejse, men eksemplet var en pakke smøger til 1000,-
Her kan nogle så vælge smøgerne *og* maden, mens andre må vælge smøgerne
*eller* maden.

- cep

S. A. Thomsen (29-07-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 29-07-08 12:41

On Tue, 29 Jul 2008 13:03:55 +0200, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@yahoo.com> wrote:

>> Hvis en bil kostede 100mill kr, så det kun var de stinkende rige der
>> havde råd til at købe en, så er det da heller ikke frivilligt for mig
>> om jeg vil købe en bil....
>
>Næ, ikke mere end en månerejse, men eksemplet var en pakke smøger til 1000,-

HVAD skulle begrundelsen for at en pakke smøger skulle koste
1000kr...??? Det kan da ikke være økonomi, da tobaksrygning TOTALT set
bidrager positivt til samfundet...

>Her kan nogle så vælge smøgerne *og* maden, mens andre må vælge smøgerne
>*eller* maden.

Hvorfor mener du at det kun er de "rige" der må ryge...???

At du kalder det "frit valg" at have valget mellem "spise" eller "ryge
og dø af sult", er da komplet latterligt...

Carsten Riis (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 29-07-08 12:57

S. A. Thomsen skrev den 29-07-2008 13:40:
> On Tue, 29 Jul 2008 13:03:55 +0200, "Claus E. Petersen"
> <snurrberget@yahoo.com> wrote:
>
>>> Hvis en bil kostede 100mill kr, så det kun var de stinkende rige der
>>> havde råd til at købe en, så er det da heller ikke frivilligt for mig
>>> om jeg vil købe en bil....
>> Næ, ikke mere end en månerejse, men eksemplet var en pakke smøger til 1000,-
>
> HVAD skulle begrundelsen for at en pakke smøger skulle koste
> 1000kr...??? Det kan da ikke være økonomi, da tobaksrygning TOTALT set
> bidrager positivt til samfundet...
>

Der findes visse former for indtægter som man vist godt kan være foruden.

Hvad med kemifabrikker, hvor man slækker lidt på miljøkravene fordi de
bidrager positivt til samfundet i form af arbejdspladser og
skatteindtægter....vil du gerne have den type indtægter?

Er det ikke kommunekemi som ligger i Nyborg.....de har vist lige brug
for lidt lagerplads....i din baghave..... du får lidt indtægter som
bidrager positivt til din økonomi. Vil du gerne have de indtægter?



>> Her kan nogle så vælge smøgerne *og* maden, mens andre må vælge smøgerne
>> *eller* maden.
>
> Hvorfor mener du at det kun er de "rige" der må ryge...???
>
> At du kalder det "frit valg" at have valget mellem "spise" eller "ryge
> og dø af sult", er da komplet latterligt...

rygning er trods alt ikke en nødvendighed, men en vane som koster kassen
i sundhedsvæsnet. Ressourcer som sagtens kunne anvendes bedre på en
anden måde.

men du skal vist lige have en omgang KOL eller lungekræft for at fatte det.



--
Med venlig hilsen
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

S. A. Thomsen (29-07-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 29-07-08 13:23

On Tue, 29 Jul 2008 13:56:31 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@gmail.com> wrote:

>> HVAD skulle begrundelsen for at en pakke smøger skulle koste
>> 1000kr...??? Det kan da ikke være økonomi, da tobaksrygning TOTALT set
>> bidrager positivt til samfundet...
>
>Der findes visse former for indtægter som man vist godt kan være foruden.
>
>Hvad med kemifabrikker, hvor man slækker lidt på miljøkravene fordi de
>bidrager positivt til samfundet i form af arbejdspladser og
>skatteindtægter....vil du gerne have den type indtægter?

TOTALT irrelevant udenomssnak...

>Er det ikke kommunekemi som ligger i Nyborg.....de har vist lige brug
>for lidt lagerplads....

Lagerplads...??? Til hvad...???

>i din baghave..... du får lidt indtægter som
>bidrager positivt til din økonomi. Vil du gerne have de indtægter?

Latterlig udenomssnak.... Du kan da være hamrende ligeglad med om
Maren over i vestjylland ryger tobak til at forbedre hendes
livskvalitet...

>>> Her kan nogle så vælge smøgerne *og* maden, mens andre må vælge smøgerne
>>> *eller* maden.
>>
>> Hvorfor mener du at det kun er de "rige" der må ryge...???
>>
>> At du kalder det "frit valg" at have valget mellem "spise" eller "ryge
>> og dø af sult", er da komplet latterligt...
>
>rygning er trods alt ikke en nødvendighed,

Det er der da så meget der ikke er... F.eks. mobiltelefoner...

>men en vane som koster kassen
> i sundhedsvæsnet.

Suk... Du tror stadig på den løgn...

>Ressourcer som sagtens kunne anvendes bedre på en
>anden måde.

Det er et faktum at en gennemsnits-ryger er billigere for samfundet
end en gennemsnits-ikke-ryger...

>men du skal vist lige have en omgang KOL eller lungekræft for at fatte det.

Gaaaaaaaaaab.... Hod dig til emnet....

Carsten Riis (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 29-07-08 17:32

S. A. Thomsen skrev den 29-07-2008 14:22:
> On Tue, 29 Jul 2008 13:56:31 +0200, Carsten Riis
> <carsten.riis@gmail.com> wrote:
>
>>> HVAD skulle begrundelsen for at en pakke smøger skulle koste
>>> 1000kr...??? Det kan da ikke være økonomi, da tobaksrygning TOTALT set
>>> bidrager positivt til samfundet...
>> Der findes visse former for indtægter som man vist godt kan være foruden.
>>
>> Hvad med kemifabrikker, hvor man slækker lidt på miljøkravene fordi de
>> bidrager positivt til samfundet i form af arbejdspladser og
>> skatteindtægter....vil du gerne have den type indtægter?
>
> TOTALT irrelevant udenomssnak...
>

og så kører det igen.

Hvor går din grænse for, hvilke indtægter samfundet skal have selvom der
er en menneskelig omkostning i den anden side?


>> Er det ikke kommunekemi som ligger i Nyborg.....de har vist lige brug
>> for lidt lagerplads....
>
> Lagerplads...??? Til hvad...???
>

vuuuuussshhhh sagde det og S A T fattede ikke eksemplet om, at det
nok ikke er alle indtægter som er gode at have.





>> i din baghave..... du får lidt indtægter som
>> bidrager positivt til din økonomi. Vil du gerne have de indtægter?
>
> Latterlig udenomssnak....

den går altså i din baghave, når kommunekemi skal have noget ekstra
lagerplads.



> Du kan da være hamrende ligeglad med om
> Maren over i vestjylland ryger tobak til at forbedre hendes
> livskvalitet...
>

ork ja, men hun vil gerne bruge mine skattepenge til en omgang
lungekræftbehandling.


>>>> Her kan nogle så vælge smøgerne *og* maden, mens andre må vælge smøgerne
>>>> *eller* maden.
>>> Hvorfor mener du at det kun er de "rige" der må ryge...???
>>>
>>> At du kalder det "frit valg" at have valget mellem "spise" eller "ryge
>>> og dø af sult", er da komplet latterligt...
>> rygning er trods alt ikke en nødvendighed,
>
> Det er der da så meget der ikke er... F.eks. mobiltelefoner...
>

men hvad skade gør mobiltelefoner på sundhedsbudgettet?


>> men en vane som koster kassen
>> i sundhedsvæsnet.
>
> Suk... Du tror stadig på den løgn...
>

Og du har naturligvis dokumentation for, at det er løgn.




>> Ressourcer som sagtens kunne anvendes bedre på en
>> anden måde.
>
> Det er et faktum at en gennemsnits-ryger er billigere for samfundet
> end en gennemsnits-ikke-ryger...
>

Det kan du naturligvis dokumententere.


>> men du skal vist lige have en omgang KOL eller lungekræft for at fatte det.
>
> Gaaaaaaaaaab.... Hod dig til emnet....

kom med noget dokumentation!


--
Med venlig hilsen
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

N_B_DK (29-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 29-07-08 23:13

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
news:488f0554$0$90274$14726298@news.sunsite.dk

> men du skal vist lige have en omgang KOL eller lungekræft for at
> fatte det.

Du skal da nok have smadret fjæset med en drænspade, det er samme slags
latterlige pis at skrive som det du gjorde.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Carsten Riis (30-07-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 30-07-08 10:21

N_B_DK skrev den 30-07-2008 00:12:
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
> news:488f0554$0$90274$14726298@news.sunsite.dk
>
>> men du skal vist lige have en omgang KOL eller lungekræft for at
>> fatte det.
>
> Du skal da nok have smadret fjæset med en drænspade, det er samme slags
> latterlige pis at skrive som det du gjorde.
>

Truer du med vold?

--
Med venlig hilsen
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

N_B_DK (30-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 30-07-08 21:53

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
news:48903269$0$90267$14726298@news.sunsite.dk

>> Du skal da nok have smadret fjæset med en drænspade, det er samme
>> slags latterlige pis at skrive som det du gjorde.
>>
>
> Truer du med vold?

Ikke mere end du truer med biologiske våben.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Claus E. Petersen (30-07-2008)
Kommentar
Fra : Claus E. Petersen


Dato : 30-07-08 03:14

S. A. Thomsen skrev:
> On Tue, 29 Jul 2008 13:03:55 +0200, "Claus E. Petersen"
> <snurrberget@yahoo.com> wrote:
>
>>> Hvis en bil kostede 100mill kr, så det kun var de stinkende rige der
>>> havde råd til at købe en, så er det da heller ikke frivilligt for mig
>>> om jeg vil købe en bil....
>> Næ, ikke mere end en månerejse, men eksemplet var en pakke smøger til 1000,-
>
> HVAD skulle begrundelsen for at en pakke smøger skulle koste
> 1000kr...??? Det kan da ikke være økonomi, da tobaksrygning TOTALT set
> bidrager positivt til samfundet...

For at få en begrundelse må du spørge dem der ønsker en sådan afgift.
Jeg har røget i mange år, og ryger stadig, men jeg er da ganske klar
over at ikke-rygere har det mindst ligeså godt som mig selv.
Hvis man fra politisk side vil fjerne ryge problemer, så skulle man
forbyde import og salg af tobak. punktum.
Meeeeen så kommer man til at mangle x mia i kassen nu og her, og den går
self. ikke.

>
>> Her kan nogle så vælge smøgerne *og* maden, mens andre må vælge smøgerne
>> *eller* maden.
>
> Hvorfor mener du at det kun er de "rige" der må ryge...???

Dét mener jeg heller ikke, men det vil vel være effekten af en afgift på
990 kroner for 20 cigaretter.

>
> At du kalder det "frit valg" at have valget mellem "spise" eller "ryge
> og dø af sult", er da komplet latterligt...

Det er da et frit valg.. i det mindste er det personens eget valg. Hvor
frit vil du have det?

- cep

S. A. Thomsen (30-07-2008)
Kommentar
Fra : S. A. Thomsen


Dato : 30-07-08 09:18

On Wed, 30 Jul 2008 04:13:43 +0200, "Claus E. Petersen"
<snurrberget@yahoo.com> wrote:

>>> Næ, ikke mere end en månerejse, men eksemplet var en pakke smøger til 1000,-
>>
>> HVAD skulle begrundelsen for at en pakke smøger skulle koste
>> 1000kr...??? Det kan da ikke være økonomi, da tobaksrygning TOTALT set
>> bidrager positivt til samfundet...
>
>For at få en begrundelse må du spørge dem der ønsker en sådan afgift.
>Jeg har røget i mange år, og ryger stadig, men jeg er da ganske klar
>over at ikke-rygere har det mindst ligeså godt som mig selv.
>Hvis man fra politisk side vil fjerne ryge problemer, så skulle man
>forbyde import og salg af tobak. punktum.

Ja, det er den eneste logikske konsekvens...

>Meeeeen så kommer man til at mangle x mia i kassen nu og her, og den går
>self. ikke.

Præcis...

>>> Her kan nogle så vælge smøgerne *og* maden, mens andre må vælge smøgerne
>>> *eller* maden.
>>
>> Hvorfor mener du at det kun er de "rige" der må ryge...???
>
>Dét mener jeg heller ikke, men det vil vel være effekten af en afgift på
>990 kroner for 20 cigaretter.
>>
>> At du kalder det "frit valg" at have valget mellem "spise" eller "ryge
>> og dø af sult", er da komplet latterligt...
>
>Det er da et frit valg.. i det mindste er det personens eget valg. Hvor
>frit vil du have det?

Det har intet med "frit valg" at gøre....

Det vil svare til at kalde det "frit valg" i Zimbabwe, her for nyligt
(stem på Mugabe eller få tæsk)...

Carsten Riis (30-07-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 30-07-08 10:24

S. A. Thomsen skrev den 30-07-2008 10:18:
......
>
> Det har intet med "frit valg" at gøre....
>
> Det vil svare til at kalde det "frit valg" i Zimbabwe, her for nyligt
> (stem på Mugabe eller få tæsk)...

nej, der er da kæmpe forskel på hvordan du prioriterer dit
rådighedsbeløb eller om de demokratiske spilleregler om frie og
uafhængige valg er sat ude af kraft.


men det forstår du nok ikke.


--
Med venlig hilsen
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

N_B_DK (30-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 30-07-08 21:54

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
news:4890331b$0$90267$14726298@news.sunsite.dk

> men det forstår du nok ikke.

I din verden er det også et frit valg at brandbeskatte mejeri B med 600%
men mejeri A fjernes moms og evt afgifter, det er jo dit frie
(afgiftbelagte) valg.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 18:47

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
news:g6jo7v$2bqa$1@newsbin.cybercity.dk

> Afgifterne er da en fin ting, så er det jo op til en selv om man vil
> købe det dyre og usunde.

Sætninger som ovenstående burde kunne udløse en øjeblikkelig aflivning
(nu er det lidt ekstremt sat op, men kan du nu se det psykopatiske, i at
sige, så er det jo selv op til en selv om man vil gøre det eller ej ?)

Hvorfor skal DU eller andre bestemme hvad folk spiser eller ikke spiser
? i guder hvor jeg dog hader den slags.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


' @ (28-07-2008)
Kommentar
Fra : ' @


Dato : 28-07-08 18:59

On Mon, 28 Jul 2008 19:47:10 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
>news:g6jo7v$2bqa$1@newsbin.cybercity.dk
>
>> Afgifterne er da en fin ting, så er det jo op til en selv om man vil
>> købe det dyre og usunde.
>
>Sætninger som ovenstående burde kunne udløse en øjeblikkelig aflivning
>(nu er det lidt ekstremt sat op, men kan du nu se det psykopatiske, i at
>sige, så er det jo selv op til en selv om man vil gøre det eller ej ?)
>
>Hvorfor skal DU eller andre bestemme hvad folk spiser eller ikke spiser
>? i guder hvor jeg dog hader den slags.


indtil videre har dødeligheden ligget konstant på 100%

nogle dør unge, andre ikke


man kan ikke fjerne en "mislyd" uden fokus straks flyttes til den
næste



indtil videre har politikernes formynderi hovedsageligt været for et
eneste formål

flere penge i kassen(mere magt til magthaverne)



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 19:05

"' @" <1.'@invalid.net> wrote in message
news:b22s84hkqqpi359r8j5ce6p760plj8ctf0@4ax.com
> indtil videre har politikernes formynderi hovedsageligt været for et
> eneste formål
>
> flere penge i kassen(mere magt til magthaverne)

Enig, han burde druknes i varmt svinefedt.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


' @ (28-07-2008)
Kommentar
Fra : ' @


Dato : 28-07-08 20:37

On Mon, 28 Jul 2008 20:05:19 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"' @" <1.'@invalid.net> wrote in message
>news:b22s84hkqqpi359r8j5ce6p760plj8ctf0@4ax.com
>> indtil videre har politikernes formynderi hovedsageligt været for et
>> eneste formål
>>
>> flere penge i kassen(mere magt til magthaverne)
>
>Enig, han burde druknes i varmt svinefedt.


!!!!!!!!!!


det er bestemt urent (haram)


--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 19:30

N_B_DK formulerede spørgsmålet:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
> news:g6jo7v$2bqa$1@newsbin.cybercity.dk
>
>> Afgifterne er da en fin ting, så er det jo op til en selv om man vil
>> købe det dyre og usunde.
>
> Sætninger som ovenstående burde kunne udløse en øjeblikkelig aflivning (nu er
> det lidt ekstremt sat op, men kan du nu se det psykopatiske, i at sige, så er
> det jo selv op til en selv om man vil gøre det eller ej ?)
>
> Hvorfor skal DU eller andre bestemme hvad folk spiser eller ikke spiser ? i
> guder hvor jeg dog hader den slags.

Det er der jo heller ingen der vil bestemme, du bestemmer da selv om du
vil købe tingene, de koster bare mere end du mener de er værd.

--
It's to late...



N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 20:12

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
news:g6l37g$2s5v$1@newsbin.cybercity.dk
> Det er der jo heller ingen der vil bestemme, du bestemmer da selv om
> du vil købe tingene, de koster bare mere end du mener de er værd.

Næ for jeg vil stadig købe dem, men det irriterer mig at jeg skal betale
mere fordi der findes idioter der ikke selv kan styre deres forbrug, ser
hellere de tosser blev aflivet.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 20:14

N_B_DK kom med denne ide:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
> news:g6l37g$2s5v$1@newsbin.cybercity.dk
>> Det er der jo heller ingen der vil bestemme, du bestemmer da selv om
>> du vil købe tingene, de koster bare mere end du mener de er værd.
>
> Næ for jeg vil stadig købe dem, men det irriterer mig at jeg skal betale mere
> fordi der findes idioter der ikke selv kan styre deres forbrug, ser hellere
> de tosser blev aflivet.



--
It's to late...



Ukendt (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-07-08 11:00


"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:488e061f$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
> news:g6jo7v$2bqa$1@newsbin.cybercity.dk
>
>> Afgifterne er da en fin ting, så er det jo op til en selv om man vil
>> købe det dyre og usunde.
>
> Sætninger som ovenstående burde kunne udløse en øjeblikkelig aflivning (nu
> er det lidt ekstremt sat op, men kan du nu se det psykopatiske, i at sige,
> så er det jo selv op til en selv om man vil gøre det eller ej ?)
>
> Hvorfor skal DU eller andre bestemme hvad folk spiser eller ikke spiser ?
> i guder hvor jeg dog hader den slags.
>
> --
> MVH. N_B_DK
> KVM consol købes (1024X768 eller højere)
> Pioneer CLD-D925 købes.
>


Du har fuldstændig ret.
Men det psykopatiske er værre endnu.
Fordi det, sikkert bevidst, overses hvor i samfundet sådant rammer.
De rige er sgu ligeglade.
de kan "prioritetrer".
De fattige derimod--
De må nøjes med det billigste.
Om de vil eller ej.

Så aflivning?
Bør overvejes..!!

Egon


putte (29-07-2008)
Kommentar
Fra : putte


Dato : 29-07-08 11:51

On Tue, 29 Jul 2008 11:59:41 +0200, "Egon Stich"
<egonstregstichsnabelamail.dk> wrote:

>De fattige derimod--
>De må nøjes med det billigste.
>Om de vil eller ej.

Jamen - Det ville da være dejligt at det billigste så også er det
sundeste (for en gangs skyld!) Det er ren win-win!


Ukendt (30-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-07-08 15:16


"putte" <putte . nutte @nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
news:sgtt841ol7tt90s3u9d1sv3cpe4crmhlur@4ax.com...
> On Tue, 29 Jul 2008 11:59:41 +0200, "Egon Stich"
> <egonstregstichsnabelamail.dk> wrote:
>
>>De fattige derimod--
>>De må nøjes med det billigste.
>>Om de vil eller ej.
>
> Jamen - Det ville da være dejligt at det billigste så også er det
> sundeste (for en gangs skyld!) Det er ren win-win!
>


Det kommer du aldrig til at opleve.
Desværre.-((

Egon


E.M. (28-07-2008)
Kommentar
Fra : E.M.


Dato : 28-07-08 07:50


"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:g6j695$25qm$1@newsbin.cybercity.dk...
> ---
> Et totalforbud mod rygning i idrætsforeninger og skoler. Højere afgifter
> på tobak, som heller ikke længere skal kunne købes frit overalt, men kun
> ganske få steder, f.eks på apoteket.
> ---
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13601430.html?rss
>
> ---
> Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen vil presse usunde danskere til at
> skifte livsstil ved at hæve afgifterne på tobak, alkohol og sukker
> ---
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/28/003216.htm?rss=true
>
>
> Ser jo lovende ud, men lad os nu se om de har hår nok på ryggen til at få
> de ting igennem, de får sgu min stemme.

Det er en gang varm luft, gennemføres det, vil det bare sætte ekstra skub i
grænsehandlen, det tvivler jeg meget på at de er interesserede i.

E.M.



N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 18:51

"E.M." <em@dbmail.dk> wrote in message
news:488d6c13$0$90271$14726298@news.sunsite.dk

> Det er en gang varm luft, gennemføres det, vil det bare sætte ekstra
> skub i grænsehandlen, det tvivler jeg meget på at de er interesserede
> i.

Og det bliver slutningen på hans såkaldte karriere, på den ene eller
anden måde.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 19:35

E.M.:

>
> Det er en gang varm luft,

Garanteret.

> gennemføres det, vil det bare sætte ekstra skub i
> grænsehandlen, det tvivler jeg meget på at de er interesserede i.

Ikke hvis de tænker sig om, EU er med garanti med på den slags,
folkesundhed er et _HIT_ i stortset alle lande indenfor EU.

--
It's to late...



N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 20:13

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
news:g6l3gs$2s7e$1@newsbin.cybercity.dk

> Ikke hvis de tænker sig om, EU er med garanti med på den slags,
> folkesundhed er et _HIT_ i stortset alle lande indenfor EU.

EU skal jo før eller siden komme med noget der gør at der bliver oprør
med idioterne, og bliver hele bundtet smidt i en vulkan, ja så mister
jeg nu ingen søvn over det.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Claus E. Petersen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Claus E. Petersen


Dato : 28-07-08 11:40

Mr.Larsen skrev:
> ---
> Et totalforbud mod rygning i idrætsforeninger og skoler. Højere afgifter
> på tobak, som heller ikke længere skal kunne købes frit overalt, men kun
> ganske få steder, f.eks på apoteket.
> ---
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13601430.html?rss
>
> ---
> Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen vil presse usunde danskere til at
> skifte livsstil ved at hæve afgifterne på tobak, alkohol og sukker
> ---
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/28/003216.htm?rss=true
>
>
> Ser jo lovende ud, men lad os nu se om de har hår nok på ryggen til at
> få de ting igennem, de får sgu min stemme.
>

Sundhedsministeren giver ikke en hujende fis for folkesundheden, men med
dét påskud kan man skrabe nye afgifter til sig på trods af skatteloftet
der ellers forhindrer en forhøjelse af skatter og afgifter.

- cep

Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 19:36

Claus E. Petersen forklarede:

> Sundhedsministeren giver ikke en hujende fis for folkesundheden, men med dét
> påskud kan man skrabe nye afgifter til sig på trods af skatteloftet der
> ellers forhindrer en forhøjelse af skatter og afgifter.

Du bidrager jo kun hvis du køber de ramte produkter.

--
It's to late...



Kim2000 (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 28-07-08 20:07


"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:g6l3jj$2sca$1@newsbin.cybercity.dk...
> Claus E. Petersen forklarede:
>
>> Sundhedsministeren giver ikke en hujende fis for folkesundheden, men med
>> dét påskud kan man skrabe nye afgifter til sig på trods af skatteloftet
>> der ellers forhindrer en forhøjelse af skatter og afgifter.
>
> Du bidrager jo kun hvis du køber de ramte produkter.
>

Man skal bare se at få fjernet moms på frugt og grønt.



Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 20:15

Kim2000 formulerede spørgsmålet:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:g6l3jj$2sca$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Claus E. Petersen forklarede:
>>
>>> Sundhedsministeren giver ikke en hujende fis for folkesundheden, men med
>>> dét påskud kan man skrabe nye afgifter til sig på trods af skatteloftet
>>> der ellers forhindrer en forhøjelse af skatter og afgifter.
>>
>> Du bidrager jo kun hvis du køber de ramte produkter.
>>
>
> Man skal bare se at få fjernet moms på frugt og grønt.

Enig.

--
It's to late...



Carsten Riis (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 29-07-08 08:50

Kim2000 skrev den 28-07-2008 21:06:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:g6l3jj$2sca$1@newsbin.cybercity.dk...
>> Claus E. Petersen forklarede:
>>
>>> Sundhedsministeren giver ikke en hujende fis for folkesundheden, men med
>>> dét påskud kan man skrabe nye afgifter til sig på trods af skatteloftet
>>> der ellers forhindrer en forhøjelse af skatter og afgifter.
>> Du bidrager jo kun hvis du køber de ramte produkter.
>>
>
> Man skal bare se at få fjernet moms på frugt og grønt.
>
>

Dumt forslag (bare se hvad der skete med sodavandsprisen på specielt
mærkevarer, da sodavandsafgiften blev reduceret)...... Detailhandlen og
producenterne vil bare øge prisen på frugt og grønt, så forbrugeren i
sidste ende betaler det samme.


Det eneste som hjælper:

- markedsføringsforbud af usunde produkter
- vareplacerings-påbud om, at de usunde produkter skal placeres på
salgsreducerende placeringer i forretningerne.
- entydig og klar mærkningsordning, hvor industri og detailhandel ikke
har indflydelse på design og placering af mærket på emballagen.


Og ja, fødevaremyndighederne skal udstyres med de rette værktøjer til at
vurdere hvilke varer som er sunde og usunde.
Der vil naturligvis være en del produkter, hvor der er tvivl. Der er
dog også en stor mængde produkter, hvor det er temmelig entydigt hvor
meget produktet bør fylde i en sund kostplan.




--
Med venlig hilsen
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Ukendt (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-07-08 11:07


"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:488ecb8d$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Kim2000 skrev den 28-07-2008 21:06:
>> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>> news:g6l3jj$2sca$1@newsbin.cybercity.dk...
>>> Claus E. Petersen forklarede:
>>>
>>>> Sundhedsministeren giver ikke en hujende fis for folkesundheden, men
>>>> med dét påskud kan man skrabe nye afgifter til sig på trods af
>>>> skatteloftet der ellers forhindrer en forhøjelse af skatter og
>>>> afgifter.
>>> Du bidrager jo kun hvis du køber de ramte produkter.
>>>
>>
>> Man skal bare se at få fjernet moms på frugt og grønt.
>
> Dumt forslag (bare se hvad der skete med sodavandsprisen på specielt
> mærkevarer, da sodavandsafgiften blev reduceret)...... Detailhandlen og
> producenterne vil bare øge prisen på frugt og grønt, så forbrugeren i
> sidste ende betaler det samme.
>
>
> Det eneste som hjælper:
>
> - markedsføringsforbud af usunde produkter
> - vareplacerings-påbud om, at de usunde produkter skal placeres på
> salgsreducerende placeringer i forretningerne.
> - entydig og klar mærkningsordning, hvor industri og detailhandel ikke har
> indflydelse på design og placering af mærket på emballagen.
>
>
> Og ja, fødevaremyndighederne skal udstyres med de rette værktøjer til at
> vurdere hvilke varer som er sunde og usunde.
> Der vil naturligvis være en del produkter, hvor der er tvivl. Der er dog
> også en stor mængde produkter, hvor det er temmelig entydigt hvor meget
> produktet bør fylde i en sund kostplan.
>
>
>

Det har de jo, myndighederne.
Men de hverken vil eller tør anvende dem.
Der markedføres utvivlsomt farlige fødemidler, som burde fjernes fra
markedet.
Men istedet for at gøre det, focuserer man på relativt uskadelige
nydelsesmidler, alene fordi det ånbenbart tiltaler nypuritanske elementer i
befolkningen.
Som derved dysses i søvn, og glemmer de reelt farlige ting.

Hvor er puritanere dog lette at manipulerer--
De skal blot kunne føle sig gode og fromme, og magthaverne har fred.

Egon



Carsten Riis (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 29-07-08 13:04

Egon Stich skrev den 29-07-2008 12:07:
>
> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:488ecb8d$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

>> Og ja, fødevaremyndighederne skal udstyres med de rette værktøjer til
>> at vurdere hvilke varer som er sunde og usunde.
>> Der vil naturligvis være en del produkter, hvor der er tvivl. Der er
>> dog også en stor mængde produkter, hvor det er temmelig entydigt hvor
>> meget produktet bør fylde i en sund kostplan.
>>
>>
>>
>
> Det har de jo, myndighederne.

desværre nej.


de forsøgte med en spismest, spismindre, spismindst ordning, men fik
desværre ikke lovgrundlag til at indføre ordningen obligatorisk.....og
frivillighedens vej tja det ville detailhandel og producenter ikke, da
man mente at det ville skade forbrugeren?

Jeg savner bare at se hvordan? Det ville skade salgstallene på
spismindst-produkterne.....men det er ligesom også dem som der bliver
spist for meget af.....og så er dalende salgstal altså kun den gode
retning for disse produkter.


> Men de hverken vil eller tør anvende dem.

De kan ikke!

Myndigheder har desværre kun lov til at gøre noget, når der er
lovgrundlag til det. men hvad hjælper lovgrundlaget, når der ikke
følger ressourcer til forbyggelse, opfølgning og sanktionering?


Bare se den kære markedsføringslov, hvor der er ganske få eksempler på
nogen "udtalelser" fra forbrugerombudsmand hhv. -styrelse og nogen
latterlige små bøder i form af hvad fortjenesten er for at bryde loven.



> Der markedføres utvivlsomt farlige fødemidler, som burde fjernes fra
> markedet.
> Men istedet for at gøre det, focuserer man på relativt uskadelige
> nydelsesmidler, alene fordi det ånbenbart tiltaler nypuritanske
> elementer i befolkningen.


snarere en fødevarebranche (producent og detailhandel) som har alt for
meget magt!



--
Med venlig hilsen
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Ukendt (30-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-07-08 15:18


"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:488f06f8$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Egon Stich skrev den 29-07-2008 12:07:
>>
>> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:488ecb8d$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>> Og ja, fødevaremyndighederne skal udstyres med de rette værktøjer til at
>>> vurdere hvilke varer som er sunde og usunde.
>>> Der vil naturligvis være en del produkter, hvor der er tvivl. Der er
>>> dog også en stor mængde produkter, hvor det er temmelig entydigt hvor
>>> meget produktet bør fylde i en sund kostplan.
>>>
>>>
>>>
>>
>> Det har de jo, myndighederne.
>
> desværre nej.
>
>
> de forsøgte med en spismest, spismindre, spismindst ordning, men fik
> desværre ikke lovgrundlag til at indføre ordningen obligatorisk.....og
> frivillighedens vej tja det ville detailhandel og producenter ikke, da man
> mente at det ville skade forbrugeren?
>
> Jeg savner bare at se hvordan? Det ville skade salgstallene på
> spismindst-produkterne.....men det er ligesom også dem som der bliver
> spist for meget af.....og så er dalende salgstal altså kun den gode
> retning for disse produkter.
>
>
>> Men de hverken vil eller tør anvende dem.
>
> De kan ikke!
>
> Myndigheder har desværre kun lov til at gøre noget, når der er lovgrundlag
> til det. men hvad hjælper lovgrundlaget, når der ikke følger ressourcer
> til forbyggelse, opfølgning og sanktionering?
>
>
> Bare se den kære markedsføringslov, hvor der er ganske få eksempler på
> nogen "udtalelser" fra forbrugerombudsmand hhv. -styrelse og nogen
> latterlige små bøder i form af hvad fortjenesten er for at bryde loven.
>
>
>
>> Der markedføres utvivlsomt farlige fødemidler, som burde fjernes fra
>> markedet.
>> Men istedet for at gøre det, focuserer man på relativt uskadelige
>> nydelsesmidler, alene fordi det ånbenbart tiltaler nypuritanske elementer
>> i befolkningen.
>
>
> snarere en fødevarebranche (producent og detailhandel) som har alt for
> meget magt!
>
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Carsten Riis
> www.de3faktorer.dk
> Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Du har slet ikke fået den tanke, at de forskellige myndigheder samt dommere,
ligger med røven i vejret for kapitalen?
Mulighederne er der.
Man ønsker blot ikke at anvende dem.
Beklageligt, men sandt.

Egon



Carsten Riis (31-07-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 31-07-08 09:47

Egon Stich skrev den 30-07-2008 16:18:
>

> Du har slet ikke fået den tanke, at de forskellige myndigheder samt
> dommere, ligger med røven i vejret for kapitalen?

nej, for jeg opfinder ikke konspirationsteorier


> Mulighederne er der.
> Man ønsker blot ikke at anvende dem.
> Beklageligt, men sandt.

jamen, så vis mig lige en eneste lovtekst som giver
fødevaremyndighederne mulighed for at indføre tvungne mærkningsordning.

Bemærk lige fødevareloven skriver om en masse "kan" og
"fødevareministeren kan lave nærmere regler".
Og når der i en lovtekst står kan så er det langt fra sikker, at
tingene bliver gennemført.
Hvis du samtidig ser på de ressourcer (i kroner og ører)...svjh 130
millioner kroner som hele fødevareministeriet har til rådighed. Så er
det ikke særlig mange penge vs. den milliardkapital industrien har til
rådighed.



--
Med venlig hilsen
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Ukendt (01-08-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-08-08 08:34


"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:48917bdc$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Egon Stich skrev den 30-07-2008 16:18:
>>
>
>> Du har slet ikke fået den tanke, at de forskellige myndigheder samt
>> dommere, ligger med røven i vejret for kapitalen?
>
> nej, for jeg opfinder ikke konspirationsteorier

Hvorefter du skriver en masse, som reelt viser, at udsagnet om politikeres
prostitution er sandt.

Og nej, du "opfinder" sikkert ikke noget som helst.
Du kan ikke


egon


N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 20:14

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
news:g6l3jj$2sca$1@newsbin.cybercity.dk

> Du bidrager jo kun hvis du køber de ramte produkter.

Skal vi ikke bare forbyde karbad, senge, køkkener, osv også ? der sker
langt de felste uheld omtalte steder, og når folk nu ikke kan passe godt
nok på dem selv, ja så må staten jo.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Carsten Riis (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 29-07-08 08:52

N_B_DK skrev den 28-07-2008 21:13:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
> news:g6l3jj$2sca$1@newsbin.cybercity.dk
>
>> Du bidrager jo kun hvis du køber de ramte produkter.
>
> Skal vi ikke bare forbyde karbad, senge, køkkener, osv også ? der sker
> langt de felste uheld omtalte steder, og når folk nu ikke kan passe godt
> nok på dem selv, ja så må staten jo.
>

tja, det er jo staten som bliver bedt om at redde folks røv, når den er
blevet for stor.

Prisen blev sidste efterår vurderet til: 15 milliarder kroner

hvad er så mere naturligt, at staten laver en præventiv indsats, så man
kan spare/reducere disse 15 milliarder kroner.


--
Med venlig hilsen
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

N_B_DK (31-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 31-07-08 00:01

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
news:488ecc06$0$90262$14726298@news.sunsite.dk

> hvad er så mere naturligt, at staten laver en præventiv indsats, så
> man kan spare/reducere disse 15 milliarder kroner.

Ganske enkelt et årligt tvunget kontrol hos lægen, og udfra denne
kontrol fastsættes ens sundhedsbidrag, er man overvægtig, ja så betaler
man mere, men det ville du næppe bryde dig om, du er jo en af de tosser
der ikke kan styre hvad du kster i hovedet, og derfor mener du det er
staten der skal styre det for dig.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Claus E. Petersen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Claus E. Petersen


Dato : 28-07-08 23:46

Mr.Larsen skrev:
> Claus E. Petersen forklarede:
>
>> Sundhedsministeren giver ikke en hujende fis for folkesundheden, men
>> med dét påskud kan man skrabe nye afgifter til sig på trods af
>> skatteloftet der ellers forhindrer en forhøjelse af skatter og afgifter.
>
> Du bidrager jo kun hvis du køber de ramte produkter.
>

Pointen var at ideen ikke er fostret af idealisme, men af ren og skær
pengetrang.

- cep

Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 23:55

Claus E. Petersen udtrykte præcist:
> Mr.Larsen skrev:
>> Claus E. Petersen forklarede:
>>
>>> Sundhedsministeren giver ikke en hujende fis for folkesundheden, men med
>>> dét påskud kan man skrabe nye afgifter til sig på trods af skatteloftet
>>> der ellers forhindrer en forhøjelse af skatter og afgifter.
>>
>> Du bidrager jo kun hvis du køber de ramte produkter.
>>
>
> Pointen var at ideen ikke er fostret af idealisme, men af ren og skær
> pengetrang.

Muligt, men man bidrager altså kun hvis man køber produkterne.

--
It's to late...



Bo Warming (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Bo Warming


Dato : 29-07-08 00:47

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:488e4cfe$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Mr.Larsen skrev:
>> Claus E. Petersen forklarede:
>>
>>> Sundhedsministeren giver ikke en hujende fis for folkesundheden, men med
>>> dét påskud kan man skrabe nye afgifter til sig på trods af skatteloftet
>>> der ellers forhindrer en forhøjelse af skatter og afgifter.
>>
>> Du bidrager jo kun hvis du køber de ramte produkter.
>>
>
> Pointen var at ideen ikke er fostret af idealisme, men af ren og skær
> pengetrang.

Satte vi ikke sprutafgifter ned for at undgå smugling og harmonisere med EU
?




' @ (28-07-2008)
Kommentar
Fra : ' @


Dato : 28-07-08 15:30

On Mon, 28 Jul 2008 03:09:46 +0200, Mr.Larsen <mrlarsen
@post.cybercity.dk> wrote:

>---
>Et totalforbud mod rygning i idrætsforeninger og skoler. Højere
>afgifter på tobak, som heller ikke længere skal kunne købes frit
>overalt, men kun ganske få steder, f.eks på apoteket.
>---
>http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13601430.html?rss
>
>---
>Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen vil presse usunde danskere til at
>skifte livsstil ved at hæve afgifterne på tobak, alkohol og sukker
>---
>http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/07/28/003216.htm?rss=true
>
>
>Ser jo lovende ud, men lad os nu se om de har hår nok på ryggen til at
>få de ting igennem, de får sgu min stemme.


gad vide hvorfor animalsk fedt ikke skal afgiftbelægges?

det er mindst lige så usundt som glukose

har landbrugets organisationer virkelig så stor magt?



--
If you want to make peace, you don't talk to your friends.
You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Mr.Larsen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 28-07-08 19:38

' @ har bragt dette til os:

>
> gad vide hvorfor animalsk fedt ikke skal afgiftbelægges?

Ville ellers være oplagt, men det kommer sikkert.

>
> det er mindst lige så usundt som glukose

Endda mere.

>
> har landbrugets organisationer virkelig så stor magt?

Det vil tiden vise, jeg håber det ikke.

--
It's to late...



N_B_DK (28-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 28-07-08 18:43

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
news:g6j695$25qm$1@newsbin.cybercity.dk

> Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen vil presse usunde danskere til at
> skifte livsstil ved at hæve afgifterne på tobak, alkohol og sukker

Jeg tror mere han er træt af politik, og ønsler at ryge ud med et brag.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Claus E. Petersen (28-07-2008)
Kommentar
Fra : Claus E. Petersen


Dato : 28-07-08 23:48

N_B_DK skrev:
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
> news:g6j695$25qm$1@newsbin.cybercity.dk
>
>> Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen vil presse usunde danskere til at
>> skifte livsstil ved at hæve afgifterne på tobak, alkohol og sukker
>
> Jeg tror mere han er træt af politik, og ønsler at ryge ud med et brag.
>

Jeg er ret sikker på at det ikke er hans egen idé.
Staten fattes penge, og forslaget passer bedst til sundhedsministeren.

- cep

Ukendt (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-07-08 10:57


"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:488e053b$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> "Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> wrote in message
> news:g6j695$25qm$1@newsbin.cybercity.dk
>
>> Sundhedsminister Jakob Axel Nielsen vil presse usunde danskere til at
>> skifte livsstil ved at hæve afgifterne på tobak, alkohol og sukker
>
> Jeg tror mere han er træt af politik, og ønsler at ryge ud med et brag.
>
> --
> MVH. N_B_DK
> KVM consol købes (1024X768 eller højere)
> Pioneer CLD-D925 købes.
>


Når man ser på idioten, får man let den tanke, for han er jo smældfed, at
han i virkeligheden ønsker priserne så højt op, at selv hans indkomstklasse
må undværer.
Fordi han behøver denne hjælp til at leve sundt---

Egon


N_B_DK (31-07-2008)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 31-07-08 00:02

"Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> wrote in message
news:488eea18$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Når man ser på idioten, får man let den tanke, for han er jo
> smældfed, at han i virkeligheden ønsker priserne så højt op, at selv
> hans indkomstklasse må undværer.
> Fordi han behøver denne hjælp til at leve sundt---

Vi er 100% enige, det kan sq kun være folk der ikke selv kan finde ud af
det, der vil have staten til at styre det for dem.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)
Pioneer CLD-D925 købes.


Ukendt (31-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-07-08 07:48


"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
news:4890f2f8$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...
> "Egon Stich" <egonstregstichsnabelamail.dk> wrote in message
> news:488eea18$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
>
>> Når man ser på idioten, får man let den tanke, for han er jo
>> smældfed, at han i virkeligheden ønsker priserne så højt op, at selv
>> hans indkomstklasse må undværer.
>> Fordi han behøver denne hjælp til at leve sundt---
>
> Vi er 100% enige, det kan sq kun være folk der ikke selv kan finde ud af
> det, der vil have staten til at styre det for dem.
>
> --
> MVH. N_B_DK
> KVM consol købes (1024X768 eller højere)
> Pioneer CLD-D925 købes.
>


Ja gid det var så enkelt.
Virkeligheden er mere uhyggelig.
Det vi oplever, er en flok asketer, der er så overbeviste om egen
fortræffelighed, at de uden tøven vil tvinge andre til !at være lykkelige".
For de ved bedst---
Får de så opbakning af gruppen af ærkeliberalister, hvis hjerne sidder i
pengepungen, sker hvad vi oplever.

Egon


Mr.Larsen (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 29-07-08 07:03

Ser ud til at folk med hang til usunde sager, bliver redet af
skatteministeren.

---
Skatteminister Kristian Jensen (V) giver nu sin ministerkollega,
sundhedsminister Jakob Axel Nielsen (K), en kold skulder midt i
sommerheden.

Sundhedsministeren foreslog i dagbladet Politiken i går, at man i den
kommende skattereform hæver afgifterne på tobak, sukker og alkohol for
at forbedre sundheden og finansiere lavere skat på arbejde.

Men en ekspert vurderer, at det kan få grænsehandelen til at
eksplodere, så samfundet samlet mister milliarder i moms og
punktafgifter, uden at man opnår det ønskede løft i sundheden. Også
Kristian Jensen løfter en advarende finger.

"Nu er der kommet nogle strøtanker fra sundhedsministeren, men det er
vigtigt, at regeringen har et helhedssyn på det her. Det, der er
væsentligt for sundheden, er jo, hvor mange cigaretter der bliver
røget, og ikke om de er købt i Danmark eller udlandet," siger Kristian
Jensen.
---

http://borsen.dk/politik/nyhed/136952/newsfeeds_rss/

Så ingen grund til panik

--
It's to late...



Kim2000 (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 29-07-08 08:01


"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:g6mbrh$9e3$1@newsbin.cybercity.dk...
> Ser ud til at folk med hang til usunde sager, bliver redet af
> skatteministeren.
>
> ---
> Skatteminister Kristian Jensen (V) giver nu sin ministerkollega,
> sundhedsminister Jakob Axel Nielsen (K), en kold skulder midt i
> sommerheden.
>
> Sundhedsministeren foreslog i dagbladet Politiken i går, at man i den
> kommende skattereform hæver afgifterne på tobak, sukker og alkohol for at
> forbedre sundheden og finansiere lavere skat på arbejde.
>
> Men en ekspert vurderer, at det kan få grænsehandelen til at eksplodere,
> så samfundet samlet mister milliarder i moms og punktafgifter, uden at man
> opnår det ønskede løft i sundheden. Også Kristian Jensen løfter en
> advarende finger.
>
> "Nu er der kommet nogle strøtanker fra sundhedsministeren, men det er
> vigtigt, at regeringen har et helhedssyn på det her. Det, der er
> væsentligt for sundheden, er jo, hvor mange cigaretter der bliver røget,
> og ikke om de er købt i Danmark eller udlandet," siger Kristian Jensen.
>

Det er også helt unødvendigt, hvis man fjerner afgifter og moms på frugt og
grønt, så vil markedskræfterne hurtigt gøre slik, kager, smøger osv vil
føles dyrere.



Mr.Larsen (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Mr.Larsen


Dato : 29-07-08 08:43

Kim2000 forklarede den 29-07-2008:

> Det er også helt unødvendigt, hvis man fjerner afgifter og moms på frugt og
> grønt, så vil markedskræfterne hurtigt gøre slik, kager, smøger osv vil føles
> dyrere.

Det måtte de gerne gøre, men det gør de desværre nok ikke.

--
It's to late...



Carsten Riis (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 29-07-08 08:54

Kim2000 skrev den 29-07-2008 09:00:

>
> Det er også helt unødvendigt, hvis man fjerner afgifter og moms på frugt og
> grønt, så vil markedskræfterne hurtigt gøre slik, kager, smøger osv vil
> føles dyrere.
>
>

Næh, der vil bare ske "prisudvikling", så forbrugeren i sidste ende
betaler det samme for frugt og grønt som før.


Det er sket med andre varers afgifter som er sænket, men priserne er
ikke synderligt blevet mindre. Snarere omvendt.




--
Med venlig hilsen
Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Ukendt (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-07-08 11:13


"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:488ecc99$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Kim2000 skrev den 29-07-2008 09:00:
>
>>
>> Det er også helt unødvendigt, hvis man fjerner afgifter og moms på frugt
>> og grønt, så vil markedskræfterne hurtigt gøre slik, kager, smøger osv
>> vil føles dyrere.
>
> Næh, der vil bare ske "prisudvikling", så forbrugeren i sidste ende
> betaler det samme for frugt og grønt som før.
>
>
> Det er sket med andre varers afgifter som er sænket, men priserne er ikke
> synderligt blevet mindre. Snarere omvendt.
>
>



Det ved vi jo alle.
Det åbne spørgsmål er snarere:
Med denne viden, hvorledes kan nogen da stadig tro på liberalisnmens ideer?
Såsom myten om "udbud og efterspørgsel"?
Der påstås at skulle kunne skabe konkurrence og lavere priser?



Egon


Ukendt (29-07-2008)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-07-08 11:10


"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:g6mbrh$9e3$1@newsbin.cybercity.dk...
> Ser ud til at folk med hang til usunde sager, bliver redet af
> skatteministeren.
>
> ---
> Skatteminister Kristian Jensen (V) giver nu sin ministerkollega,
> sundhedsminister Jakob Axel Nielsen (K), en kold skulder midt i
> sommerheden.
>
> Sundhedsministeren foreslog i dagbladet Politiken i går, at man i den
> kommende skattereform hæver afgifterne på tobak, sukker og alkohol for at
> forbedre sundheden og finansiere lavere skat på arbejde.

Altså:
Ideen er, at de rigeste, der får mest ud af en skattelettelse, fortsat kan
dyrke deres laster.
De fattigste derimod, kan næppe købe mange smøger for deres
"skattelettelse".

Igen et overklasseprojekt..!!
Intet andet.

Egon


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste