Fik han kun en pjatdom.....
Fra : Malene P

Dato : 27-07-08 11:34

..... da det kom til stykket? Altså nummer 30 i rækken af mordere og
narkogangstere?

http://www.bt.dk/article/20080727/nyheder/807270312/

Malene P

Fra : /Peter

Dato : 27-07-08 11:38

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> .... da det kom til stykket? Altså nummer 30 i rækken af mordere og
> narkogangstere?
>
> http://www.bt.dk/article/20080727/nyheder/807270312/

Irans metoder ser ud til at virke fint
- forbryderne gør det ihvertfald ikke igen!

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 27-07-08 13:23

/Peter skrev:
> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Irans metoder ser ud til at virke fint
> - forbryderne gør det ihvertfald ikke igen!

Med alle dem de henretter er den præventive effekt vel en anelse tvivlsom.

- cep

Fra : /Peter

Dato : 27-07-08 13:33

"Claus E. Petersen" <snurrberget@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Med alle dem de henretter er den præventive effekt vel en anelse
> tvivlsom.

155 personer i år, er vel ingeting i %-vis forhold til indbyggertallet,
jeg er sikker på det har en forebyggende virkning, især når
afstraffelsen det sker offenligt til skue for alle.

Fra : Thomas M

Dato : 27-07-08 16:13

/Peter wrote:

> 155 personer i år, er vel ingeting i %-vis forhold til
> indbyggertallet, jeg er sikker på det har en forebyggende virkning,
> især når afstraffelsen det sker offenligt til skue for alle.

Det har ikke en forebyggende virkning. Døden sætter dem fri, og det er de
udemærket klar over.

--
/ Thomas

Fra : /Peter

Dato : 27-07-08 16:34

"Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse

> Det har ikke en forebyggende virkning. Døden sætter dem fri, og det er
> de udemærket klar over.

Nå ja der venter dem 72 evige jomfruer, man kan næsten se dem smile .-)

Fra : JBH

Dato : 27-07-08 17:21

> Det har ikke en forebyggende virkning. Døden sætter dem fri, og det er de
> udemærket klar over.

Tager du pis på os, eller er du bare dummere end snot...?

Hvergang en morder aflives, er der en mindre morder i verden...

Havde man f.eks aflivet Peter Lundin allerede da han begik hans første mord
(myrdede hans egen mor), kunne 2 børn og deres mor have været i live idag.
Samme med "Jønke" men her ser det da ud til at etaten er ved at indse at det
ikke er så smart at have sådanne typer rendende løs, selvom juraen de nu
holder ham indespærret med, stinker.

/JBH

Fra : /Peter

Dato : 27-07-08 17:25

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tager du pis på os, eller er du bare dummere end snot...?

Det er bla. sådan nogle som Thomas skyld samfundet
ser ud som det -den dårlige side af det vel at mærke.

Fra : Thomas M

Dato : 27-07-08 18:24

/Peter wrote:

> Det er bla. sådan nogle som Thomas skyld samfundet
> ser ud som det -den dårlige side af det vel at mærke.

Du er syg i dit hoved. Søg hjælp. Mest for din egen skyld.

Dødsstraf er næsten moderen af alle hovsa og nødløsninger. Det er ikke
engang en straf i sig selv. Det at give en straf, indebær li'som at straffen
overståes på et tidspunkt. Gettit?

--
/ Thomas

Fra : /Peter

Dato : 27-07-08 18:30

> [...]
> engang en straf i sig selv. Det at give en straf, indebær li'som at
> straffen overståes på et tidspunkt. Gettit?

Det var nu ikke lige "jeres" syn på dødsstraf jeg tænkte på,
det var mere sådan det generelle plaldderhumanistiske ævl,
i vrider ud af kropepen fra en eller anden åbning.

Fra : Thomas M

Dato : 27-07-08 18:39

/Peter wrote:

> Det var nu ikke lige "jeres" syn på dødsstraf jeg tænkte på,
> det var mere sådan det generelle plaldderhumanistiske ævl,
> i vrider ud af kropepen fra en eller anden åbning.

Og hvad er så det jeg har sagt mht. pladderhumanistiske ævl? Du er i gang
med at forestille dig ting igen. Det kan ikke være sundt.

--
/ Thomas

Fra : /Peter

Dato : 27-07-08 18:44

> Og hvad er så det jeg har sagt mht. pladderhumanistiske ævl? Du er i
> gang med at forestille dig ting igen. Det kan ikke være sundt.

F.eks.:
"Det at give en straf, indebær li'som at straffen overståes på et
tidspunkt. Gettit?"

Hvor HAR du det fra?

Fra : /Peter

Dato : 27-07-08 18:40

"Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse

> Det at give en straf, indebær li'som at straffen overståes på et
> tidspunkt. Gettit?

Hvem har bildt dig det ind, at en straf skal være sådan,
er det "rød stue" der har været fremme med to-sprogspædaglogikken igen?

En straf kan da sagtens være ultimativ -terminal.

Fra : Thomas M

Dato : 27-07-08 18:51

/Peter wrote:

> En straf kan da sagtens være ultimativ -terminal.

Jeg er ikke enig.

--
/ Thomas

Fra : /Peter

Dato : 27-07-08 19:06

> Jeg er ikke enig.

At du ikke er enig er jo ikke ensbetydende med det ikke eksisterer.

Fra : Thomas M

Dato : 27-07-08 19:09

/Peter wrote:

> At du ikke er enig er jo ikke ensbetydende med det ikke eksisterer.

Hvad ikke eksisterer?

--
/ Thomas

Fra : /Peter

Dato : 27-07-08 19:17

> Hvad ikke eksisterer?

Den ultimative straf!

"> En straf kan da sagtens være ultimativ -terminal.
Jeg er ikke enig."

Du er ikke enig i at en straf kan være ultimativ,
hvilket vel er det samme som at mene den ikke eksistereer, eller hvad
mener du?

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 27-07-08 19:08

"Thomas M" <its@secret> writes:

> Jeg er ikke enig.

Livsvarigt fængsel - der rent faktisk er livsvarigt - er vel lige så
terminalt. Pinen bliver bare trukket i en 30-40 år.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Thomas M

Dato : 27-07-08 19:35

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Livsvarigt fængsel - der rent faktisk er livsvarigt - er vel lige så
> terminalt. Pinen bliver bare trukket i en 30-40 år.

Jeg er mere af den mening, at fængsel på livstid, uden mulighed for
prøveløsladelse osv, er en streng straf.

Dødsstraf er bare døden. Der føler man ingenting, og slet ikke at man har
fået en straf. Men at være bevidst om at man sidder indespærret resten af
sit liv - det virker, og det gør ondt - i meget lang tid; Faktisk resten af
livet.

--
/ Thomas

Fra : /Peter

Dato : 27-07-08 19:52

> [...]
> har fået en straf. Men at være bevidst om at man sidder indespærret
> resten af sit liv - det virker, og det gør ondt - i meget lang tid;

Ja, hvis man så oven i købet blev sat på livstidophold i katakomberne
på Kronborg,
så ville den da være helt gal, og menneskerettighedkommisionen, villle
helt sikkert
glemme både i iran og quantanamo.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 27-07-08 19:50

"Thomas M" <its@secret> writes:

> [...]
> indespærret resten af sit liv - det virker, og det gør ondt - i
> meget lang tid; Faktisk resten af livet.

Nu bevæger vi os ud i et filosofisk vand jeg ikke er fuldbefaren på,
men der er da den samme oplevelse i tiden fra domfældelse til
eksekvering af en dødsdom. Og endda med det ekstra pres der er i at
datoen er fastsat.

Personligt er jeg modstander af dødsstraf, fordi der ikke findes en
måde at omgøre straffen på, så det er det rene filosofiske aspekt jeg
tænker på her.

Fra : JBH

Dato : 27-07-08 20:23

> [...]
> sit liv - det virker, og det gør ondt - i meget lang tid; Faktisk resten

Livsvarigt fængsel (og jeg mener LIVSVARIGT) er en syg og ondskabsfuld straf
efter min mening. Aflivning er ikke en straf, men en præventiv
foranstaltning for at forhindre yderligere forbrydelser.

/JBH

Fra : Thomas M

Dato : 27-07-08 18:12

JBH wrote:

> Tager du pis på os, eller er du bare dummere end snot...?

Nej, men noget siger mig at du ikke er den sprødeste kiks i pakken.

> Hvergang en morder aflives, er der en mindre morder i verden...

Hvad er en større straf? At blive aflivet af systemet, eller livstid uden
mulighed for benådelse eller nedsættelse af straf? Hvad tror du forbryderen
føler som den størrste af de to typer straf? Hvilken af de to straffe, gør
ham MEGET bevist om at han har lavet noget lort, og aldrig bliver lukket ud
mens han er i live?

--
/ Thomas

Fra : JBH

Dato : 27-07-08 19:54

> [...]
> forbryderen føler som den størrste af de to typer straf? Hvilken af de to
> straffe, gør ham MEGET bevist om at han har lavet noget lort, og aldrig

Belønning og straf virker adfærdsregulerende på langt de fleste, men ind i
mellem falder en enkelt igennem og her virker det bare ikke. Disse individer
skal aht. den resterende del af befolkningen fjernes fra samfundet især
hvis hvis de har begået personfarlig kriminalitet (mord f.eks)

Men naturligvis falder det dig slet ikke ind, at hele ide'en med at "fjerne"
forbryderen er for at forhindre denne i at begå nye forbrydelser, istedet
ævler du løs om hvor "synd" det er for den "stakkels" forbryder, ofrene
skider du en hatfuld.

/JBH

Fra : /Peter

Dato : 27-07-08 20:02

> [...]
> forbrydelser, istedet ævler du løs om hvor "synd" det er for den
> "stakkels" forbryder, ofrene skider du en hatfuld.

Jamen han er da repræsentant for velmenerne og de har jo den slags
holdninger,
forbryderen er ofret, det er den tendens vi ser i dagligdagen,
som bestemt har bidraget til mindre vold.

Fra : Thomas M

Dato : 27-07-08 21:18

JBH wrote:
> [...]
> forbrydelser, istedet ævler du løs om hvor "synd" det er for den
> "stakkels" forbryder, ofrene skider du en hatfuld.

Hvad fanden ævler du nu om!!?? Jeg synes sgu da ikke det er synd for
forbryderen, og er ligeglad med ofrene.

Fjerner man ikke forbryderen ved at sætte vedkommende i fængsel? Tænk, det
troede jeg faktisk at man gjorde. Jeg ved godt at du og andre er meget
forhippede på at det skal være et øje for et øje, og dræber du én, så skal
du selv ha' dødsstraf osv osv.

Jeg er bare uenig; Sæt de værste svin livsvarrigt i fængsel, og så er det
det.

--
/ Thomas

Fra : JBH

Dato : 28-07-08 07:10

> Hvad fanden ævler du nu om!!?? Jeg synes sgu da ikke det er synd for
> forbryderen, og er ligeglad med ofrene.

Sorry, kom til at sammenligne dig med nogle af de andre velmenere her i
gruppen, kan godt se at du er oprigtig ondskabsfuld og virkelig ønsker
"hævn" overfor forbryderen, som skal angre sin forbrydelse, selvom det ikke
vil gøre nogen forskel.

> [...]
> troede jeg faktisk at man gjorde. Jeg ved godt at du og andre er meget
> forhippede på at det skal være et øje for et øje, og dræber du én, så skal

Hvorfor bliver du ved med at ævle om dødsstraf. Det er IKKE en straf, med
mindre man tror på et liv efter døden. Når man er 112% sikker på forbryderen
er skyldig, og vi snakker om psykopat-mordere som begår overlagt
mord/rovmord, ikke en slåskamp el. som ender op i drab, og så længe
livsvarigt fængsel IKKE er LIVSVARIGT, er en aflivning det eneste som 100%
kan sikre at vedkommende ikke gør det igen.

Vil du selv bo nabo til Peter Lundin når han lukkes ud igen ? Tror du et
længerevarende fængselsophold har kureret ham for at begå flere mord ? (han
sad ca. 8 år i USA for mordet på sin mor)

> Jeg er bare uenig; Sæt de værste svin livsvarrigt i fængsel, og så er det
> det.

Nytteløst og ondskabsfuld. Fængsel har en præventiv virkning overfor helt
almindelige mennesker som har en familie og et arbejde at passe. Selv et
kortere fængselsophold kan have en katastrofal indflydelse på dennes liv.
Livsvarigt fængsel tjener ikke noget formål, med mindre man ikke er 112%
sikker på at forbryderen er skyldig for så kan en aflivning naturligvis ikke
anvendes.

/JBH

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 27-07-08 21:31

/Peter skrev:

> 155 personer i år, er vel ingeting i %-vis forhold til indbyggertallet,
> jeg er sikker på det har en forebyggende virkning, især når
> afstraffelsen det sker offenligt til skue for alle.

Det foresvæver mig at de gentager stuntet hvert år plus/minus et par
stykker fra år til år, men det kan selfølgelig være fordi der bare skal
et antal shows til, af generalpræventive årsager, uanset om folk så har
gjort det de dømmes for.

- cep

Fra : /Peter

Dato : 27-07-08 13:46

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> .... da det kom til stykket? Altså nummer 30 i rækken af mordere og
> narkogangstere?
>
> http://www.bt.dk/article/20080727/nyheder/807270312/

29 på een gang wow!

Er der mon ikke en kærlig sjæl der har filmet det,
og lagt det ud på YouTube

-de lange fald -der hvor hoved ryger af,
er de rigtige gode, synd ikke er noget der 9:16 format,
så man rigtig kunne nyde det

Fra : JBH

Dato : 27-07-08 14:20

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der mon ikke en kærlig sjæl der har filmet det,
> og lagt det ud på YouTube
>
> -de lange fald -der hvor hoved ryger af,

Bruger de ikke kranbiler, dvs.de hejser forbryderen op så ikke halsen
brækker, men kvæles langsomt ?

> er de rigtige gode, synd ikke er noget der 9:16 format,
> så man rigtig kunne nyde det

Ikke noget jeg gad "nyde" og det er ikke den mest humane død.. omvendt
syntes jeg det er helt fint at man bortskaffer sådane dyr i menneskekroppe
ved at aflive dem, istedet som f.eks her i Dk. hvor en morder slipper med
8-10 år.

mvh
JBH

Fra : /Peter

Dato : 27-07-08 14:33

> [...]

> omvendt syntes jeg det er helt fint at man bortskaffer sådane dyr i
> menneskekroppe ved at aflive dem, istedet som f.eks her i Dk. hvor en

Nej.
Men billedligt talt ville et 9:16 format gøre sig bedre til netop den
slags begivenheder.
Nu har Iran jo en lidt anden grænse for hvornår der er tale om dyr,
og hvornår henrettelser er "nødvendige", så måske var det ikke alle der
fortjente den straf,
set med danske øjne.

Men jeg kan forstå mennneskerettigheds-kommisionen har været lidt sent
ude til at redde nogle,
måske fordi de har for travlt med europæiske asylsøgeres rettigheder,
quantanamo og den slags trivialiteter,
de skulle måske hellere koncentrere sig om de virkelige problemer.

Fra : '@

Dato : 27-07-08 15:17

On Sun, 27 Jul 2008 15:33:12 +0200, "/Peter" <nospam@no.mail> wrote:

> [...]
>quantanamo og den slags trivialiteter,
>de skulle måske hellere koncentrere sig om de virkelige problemer.

det har lige nøjagtig hverken FN eller hvad FN's
menneskerettighedskommision er omdøbt til nosser til

FN har udviklet sig til at være talerør for mørkemænd hvis fornemste
opgave det er at være fornærmede over enhver nok så berretiget kritik
af muhamedanisme sharia og muhamedaneres forfølgelse af andre
religioner o.s.v.

der er slet ingen grund til at et demokratisk land som Danmark er i FN

udmeldelsen kan kun gå for langsom

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/