Er der nogen som helst......
Fra : Malene P

Dato : 25-07-08 11:19

....... grund til nogensinde at slippe disse to møgdyr fri igen? De har
formentlig gjort det før og de vil gøre det igen. Lad os så få indført
tso-princippet. Og lad venligst være med at komme med fjollede kommentarer
om stjålne pizzaer.

http://ekstrabladet.dk/112/article1036982.ece

Malene P

Fra : Andreas Andersen

Dato : 25-07-08 16:33

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> formentlig gjort det før og de vil gøre det igen. Lad os så få indført
> tso-princippet. Og lad venligst være med at komme med fjollede kommentarer

Det er vanvittigt dyrt at have folk til at sidde i fængsel. Selvfølgelig
skal de have deres straf, men mon ikke de fleste unge voldsmænd er vokset
fra den slags, når de når 30-årsalderen? 40-årsalderen?

--
Andreas

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-07-08 16:39

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er vanvittigt dyrt at have folk til at sidde i fængsel. Selvfølgelig
> skal de have deres straf, men mon ikke de fleste unge voldsmænd er vokset
> fra den slags, når de når 30-årsalderen? 40-årsalderen?

Afsoning burde automatiseres - pårørende eller Røde Kors eller Folkekirkens
Nødhjælp kunne levere foder. Så er der kun engangsudgift til bygninger og
tremmer mv.

Mvh
Martin

Fra : Andreas Andersen

Dato : 25-07-08 16:49

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> Afsoning burde automatiseres - pårørende eller Røde Kors eller
> Folkekirkens Nødhjælp kunne levere foder. Så er der kun engangsudgift til
> bygninger og tremmer mv.

Haha ja, lad fangerne blive enten så hævnlystne, at de slår alt ihjel når de
kommer ud, eller så knækkede, at de ikke kan andet end ligge i rendestenen -
det skal nok gøre verden til et bedre sted.

--
Andreas

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-07-08 17:00

> [...]
> de kommer ud, eller så knækkede, at de ikke kan andet end ligge i
> rendestenen - det skal nok gøre verden til et bedre sted.

Du foretrækker at knække retskafne borgere uden for fængslet?

Mvh
Martin

Fra : Andreas Andersen

Dato : 25-07-08 17:14

> "Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

> Du foretrækker at knække retskafne borgere uden for fængslet?

Jeg foretrækker at undlade at knække mennesker i almindelighed... Mange
voldsmænd har deres egne problemer at slås med, hvorfor skulle de være
mindre vigtige end andres? Selvfølgelig er der nogle få, der er håbløst
psykotiske, men jeg tror nu de fleste unge mænd, der er røget ud i den
slags, kan hjælpes ud af det igen på en eller anden måde. Måden er ikke at
smide dem i et umenneskeligt fængsel, ej heller at bure dem inde på livstid.

--
Andreas

Fra : /Peter

Dato : 25-07-08 17:19

"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> røget ud i den slags, kan hjælpes ud af det igen på en eller anden
> måde. Måden er ikke at smide dem i et umenneskeligt fængsel, ej heller

Har du løsningen på hvordan det lige skal foregå?

Fra : Andreas Andersen

Dato : 25-07-08 17:42

"/Peter" <nospam@no.mail> wrote in message
> "Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du løsningen på hvordan det lige skal foregå?

Der er selvfølgelig ikke en endegyldig løsning. Jeg har indtryk af, at de
danske fængsler allerede er rimeligt fornuftige - mange modtager vel en
eller anden form for behandling, og har mulighed for f.eks. at tage en
uddannelse imens de afsoner. Jeg så engang en tv-udsendelse om en gruppe
fanger, der blev sendt til Grønland i nogle måneder på overlevelsestur, og
de endte med at have væsentligt mindre tilbagefald til kriminalitet end
gennemsnittet. Ting der giver livet andet indhold end kriminaliteten...

--
Andreas

Fra : '@

Dato : 25-07-08 17:25

On Fri, 25 Jul 2008 17:38:31 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>"Andreas Andersen" <andreas2411@gmail.invalid> skrev i meddelelsen

>Afsoning burde automatiseres - pårørende eller Røde Kors eller Folkekirkens
>Nødhjælp kunne levere foder.

levere foder

den kan fangerne da selv arbejde for,

ligeså med husly og varme

og vogternes løn

fængsler behøver ike være en udgift for samfundet, det er blot et
spørgsmål om at foretage en omlægning af fængselsvæsnet til
selvfinanciering

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : /Peter

Dato : 25-07-08 18:20

"'@" <1.@invalid.net> skrev i en meddelelse

> fængsler behøver ike være en udgift for samfundet, det er blot et
> spørgsmål om at foretage en omlægning af fængselsvæsnet til
> selvfinanciering

Så kan fangerne også selv betale muahemedanerpræsternes (imamer) løn.