Obama:mur mellem indfødt og indvandrer ska~
Fra : Bo Warming

Dato : 25-07-08 08:04

Obama:mur mellem indfødt og indvandrer skal væk

Det er et farligt synspunkt at os der kom først skal miste fordele

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 25-07-08 10:15

> Obama:mur mellem indfødt og indvandrer skal væk
>
> Det er et farligt synspunkt at os der kom først skal miste fordele

Tjoh, men nu er det jo de nytilkomne, der i USA har placeret indianerne
i reservater.

Indianernes forhold i USA, er jo et skræmmeeksempel på hvad der sker,
hvis ikke landets oprindelige befolkning formår at holde fremmede væk.

Fra : Kim2000

Dato : 25-07-08 10:38

"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i en
meddelelse news:3qidnU24T6gGBBTVnZ2dnUVZ8uGdnZ2d@giganews.com...
> [...]
>
> Indianernes forhold i USA, er jo et skræmmeeksempel på hvad der sker,
> hvis ikke landets oprindelige befolkning formår at holde fremmede væk.

Ja, når man ser cowboyfilm får man det helt dårligt. Det er forresten meget
interessant den mentalitetsændring der er sket i USA, frem til for 20-30 år
siden var indianerne altid på film fremstillet som sygeligt voldelige
tosser, i dag er billedet langt mere nuanceret. Det var forresten også
befriende at se Lettes from Iwo jema (sådan staves det helt sikkert ikke,
men udtal det højt, så ved du nok hvad jeg prøver at skrive) hvor japanerne
fremstilles som mennesker og ikke som ynkelige feje dræbermaskiner.
Amerikanerne fik kaffen galt i halsen da den kom.

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-07-08 11:05

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hvor japanerne fremstilles som mennesker og ikke som ynkelige feje
> dræbermaskiner. Amerikanerne fik kaffen galt i halsen da den kom.

Japserne kæmpede til (næsten) sidste mand. De var 21000 og kun 216 blev
taget som fanger.
Kunne vi have lånt lidt af den "kæmp til sidste mand" mentalitet ville vi
aldrig være havnet i den muhamsersuppedas vi sidder i nu.
Men folket er forædt og orker ikke at se.

Mvh
Martin

Fra : Kim2000

Dato : 25-07-08 11:06

> [...]
> aldrig være havnet i den muhamsersuppedas vi sidder i nu.
> Men folket er forædt og orker ikke at se.

Hvis der havde været internet under 2. verdenskrig kan man grue for om
vesten havde ført krigen til ende.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-07-08 23:56

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

Finner mod russere var også fantastisk forskellig fra dansk apati p.t.
Siden 1864 har vi stolet på stormagtshjælp - og det går jo med Bush men hvad
med Ogama? Han vil fjerne mure mellem indfødte og indvandrere....

> Hvis der havde været internet under 2. verdenskrig kan man grue for om
> vesten havde ført krigen til ende.

Der var andre øer med OGSÅ ENORME amerikanske tabstal og enorme japanske
tabstal

Okinawa påstås at være årsagEN til, at man brugte atombombe, men man
behøvede jo ikke at indtage selve Japan for at have vundet krigen.
Japanske civiles selvmord var her skræmmende - men hvorfor ?

En Jernring om landet, der ikke er selvforsynende, havde været nok
De havde ikke olie, stål, ikke mange fly, ikke mange skibe
Hvorfor bombe? Kun for at afprøve ny bombeteknik, bl.a. abombe og
brandbombeindramning af papirhuse (det sidste dræbte langt flere end uran og
plutonium bomberne.)

Havde man dræbt kejseren, havde flertallet af japanerne nok begået selvmord,
siger Noriko, som jeg bor sammen med

En giftgasbombe mod kejserpaladset havde kunne vinde krigen og forsvar mod
sådant manglede

USA havde gittgas med mod tyskerne i Italien men ramtes selv af egen gas da
Luftwaffe ramte skibene i en havn - det nævnes sjældent.

Behøvede man indtage Ivo Jima - man havde hangarskibe nok til at komme tæt
ved Tokyo og bombe kejserpaladsett, hvis beskyttelsesrum ikke var dybt

Ligesom på D-dag gjorde USA ikke nok for at begrænse egne tabstal - en
overvægt af fly holdtes tilbage - måske man ville have høje USA-tabstal for
enormt høje tabstal havde jo USAs allierede allerede

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-07-08 00:34

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Behøvede man indtage Ivo Jima - man havde hangarskibe nok til at komme tæt
> ved Tokyo og bombe kejserpaladsett, hvis beskyttelsesrum ikke var dybt

Nej, men krigen gik bedre for amerikanerne end ventet, så de havde tid til
at rydde grundigt op, så deres bombemaskiner kunne nå Tokio uden forvarsel.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 26-07-08 01:06

> [...]
>>

> Nej, men krigen gik bedre for amerikanerne end ventet, så de havde tid til
> at rydde grundigt op, så deres bombemaskiner kunne nå Tokio uden

At lade så mange amerikanere dø unødigt på Iwo Jima gør man da ikke fordi
man har tid at rydde på

Doolittles "Hornet" hangarskib viste tidligt i krigen at USA kunne bombe
Tokyo uden at have baser nær Tokyo

Krigen gik enormt godt med ubåde der sænkede al japansk handelstrafik og
koder blev brudt så man vidste alt om Japan.
Hvorfor bombe? (andet end militærdepoter og lignende)
Uden handelsskibe ville Japan være hjælpeløs pga nul olie og stål - og ris
manglede man også

USAmyndighederne spillede ikke med åbne kort overfor sin befolkning om denne
krig.

Der døde virkelig mange amerikanske soldater pga japanerdygtighed incl på
Okinawa - måske USA-generaler var nysgerrige om bekæmpelse af så dygtig en
fjende og ikke ville opgive at afprøve egne mænds dygtighed og derfor ofrede
egne mænd

Også D-dag er en skandale når man havde fly nok til at sikre brohoved inde i
landet - at faldskræmstropper spillede fallit ved Arnhem betyder ikke at de
ikke kunne have vundet krigen andre steder.
Men ejede luftrummet 99,99% og havde ikke mangel på ammo eller andet.

Generalerne _legede_ og fandt det måske uværdigt at bombe et smukt palads.