Det lyder lovende og billigt :-)
Fra : Kelloggs

Dato : 23-07-01 09:33

http://www.dixanet.dk/

Mon det holder når det kommer til stykket ?

Fra : Niki Techen

Dato : 23-07-01 09:43

tror jeg ikke du skal regne med Var det bare sandt, så ville det da være
fedt, meeen.. pengene skal jo hentes ind på en eller anden måde, og med det
regnestykke der, sååå...

--
Med Venlig Hilsen

Niki Techen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-07-01 09:46

Den Mon, 23 Jul 2001 10:42:49 +0200 skrev "Niki Techen"
<nbt@pc.dk> :

>Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet

psst... http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Jeg tror nogen ved TDC Internæt kan forklarer dig mere om den
side.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Niki Techen

Dato : 23-07-01 09:49

"Morten Kjaer Nielsen" <mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk>
wrote in message news:t0pnltc4ap1tuh0bu5km964f69c49kb1ij@4ax.com...
> [...]
>
> psst... http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
>
> Jeg tror nogen ved TDC Internæt kan forklarer dig mere om den

Oki!

Fra : Peter

Dato : 23-07-01 09:46

"Kelloggs" skrev
> http://www.dixanet.dk/
> Mon det holder når det kommer til stykket ?

Prøv at læse en måneds tid tilbage på
news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl og news:dk.edb.internet.udbydere.

Eller lav en søgning på "dixanet" på http://groups.google.com

Fra : Windom Earle

Dato : 23-07-01 10:48

Det er i hvertfald fremtidens måde at sælge internet og telefoni på, om det så er noget der giver overskud hos dixa betyder jo ikke
noget. Som der står på deres hjemmeside, så har de dannet alliancer med andre firmaer. Deres plan er måske bare at tvinge prisen ned
hos andre udbydere, så de kan tillade sig at tage penge for andre ting, som nettjenester der er delt op i klasser (som der har været
på tale). Hvis dixa har en stor kapital bag sig, kan de jo køre længe med underskud. Folk vil selvfølgelig vælge dixa til den pris,
og de andre udbydere bliver tvunget til at komme med lignende tilbud. Det var jo samme udvikling vi så, da tdc sidste år satte
prisen voldsomt ned på bredbånd og var de første til at levere flatrate.
Så ja det holder, hvis de har en "Bill Gates" siddende bag roret

Fra : Martin Andersen

Dato : 23-07-01 17:12

Windom Earle wrote:

[SNIP]
Det var jo samme udvikling vi så, da tdc sidste år satte
> prisen voldsomt ned på bredbånd og var de første til at levere flatrate.

Jeg mener det var Cybercity der var først ude med ADSL. Teledanmark kæmpede
med neb og kør for at undgå ADSL og flatrate, og det lykkedes dem også at
udsætte introduktionen med ca 1 år. Imens kunne de sælge deres latterlige
ISDN til blodpriser.

> Så ja det holder, hvis de har en "Bill Gates" siddende bag roret

Martin.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 23-07-01 17:29

On Mon, 23 Jul 2001 18:12:15 +0200, Martin Andersen wrote:
>Windom Earle wrote:
>
>[SNIP]
> Det var jo samme udvikling vi så, da tdc sidste år satte
>
>Jeg mener det var Cybercity der var først ude med ADSL.

Nej, Tele Danmark havde solgt ADSL i par måneder før CC kom på
banen.

>Teledanmark kæmpede med neb og kør for at undgå ADSL og flatrate, og
>det lykkedes dem også at udsætte introduktionen med ca 1 år. Imens
>kunne de sælge deres latterlige ISDN til blodpriser.

Meget sagligt ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Jakob Færch

Dato : 23-07-01 23:02

In article <slrn9lok6h.np6.harvest@freesbee.wheel.dk>,
harvest@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

> Meget sagligt ...

Formuleret lidt mere neutralt er det vel sådan set rigtigt nok:

"Tele Danmark markedsførte i en periode ISDN som et teknologisk
avanceret produkt, på trods af at der på daværende tidspunkt eksisterede
teknologier (læs: adsl) som for de samme penge kunne tilbyde forbrugerne
bedre internetforbindelser.
Denne favorisering af ISDN skete for at kompensere for store
investeringer, som Tele Danmark havde foretaget, før ISDN blev en
forældet teknologi til internetforbindelser til private."

- eller hvad?

/Jakob

Fra : Peter

Dato : 23-07-01 23:26

"Jakob Færch" skrev
> [...]
> investeringer, som Tele Danmark havde foretaget, før ISDN blev en
> forældet teknologi til internetforbindelser til private."

Du skriver om ISDN og ADSL: "for de samme penge".
Hvordan foretager du den prissammenligning?

Jeg er enig i, at ISDN ikke lige frem længere er banebrydende teknologi.
Men generelt er der vel ingen, der tvinger forbrugerne til at købe
internet-produkter fra TDC eller andre udbydere. Og en nogenlunde opvakt
forbruger ved vel, at teknologi hele tiden udvikles og dermed "forældes".
Hvorfor skulle det være anderledes for internet-forbindelser?

Fra : Jakob Færch

Dato : 24-07-01 08:18

In article <3b5ca46e$0$695$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Peter" <mail@nej.tak> wrote:

> "Jakob Færch" skrev
>
> Du skriver om ISDN og ADSL: "for de samme penge".
> Hvordan foretager du den prissammenligning?

Du har selvfølgelig ret i, at ISDN for nogle er billigere; men hvis det
skal være væsentligt hurtigere end et modem, skal man jo køre med to
linier, og så er der immervæk en minuttakst, der relativt hurtigt
flintrer afsted.

Præcis ved hvilket månedligt forbrug, en dobbelt ISDN-linie (plus det
ekstra abonnement) bliver dyrere end fx de mindste adsl-linier ved jeg
ikke...

> Jeg er enig i, at ISDN ikke lige frem længere er banebrydende teknologi.
> Men generelt er der vel ingen, der tvinger forbrugerne til at købe
> internet-produkter fra TDC eller andre udbydere.

Nix, det har du ret i

> Og en nogenlunde opvakt
> forbruger ved vel, at teknologi hele tiden udvikles og dermed "forældes".
> Hvorfor skulle det være anderledes for internet-forbindelser?

Måske. Jeg synes bare, at TDC har markedsført ISDN som en moderne,
fremragende teknologi - og de fleste ikke-teknikere jeg kender hopper på
det...

/Jakob

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-07-01 08:31

"Jakob Færch" <tq1en8p001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
> Du har selvfølgelig ret i, at ISDN for nogle er billigere; men hvis det
> skal være væsentligt hurtigere end et modem, skal man jo køre med to
> linier

Mine og andre tests afslører at i daglig brug føles 64 kbps over dobbelt så
hurtigt som alm modem. Bla fordi latens er væsentlig lavere

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-07-01 23:40

> [...]
> avanceret produkt, på trods af at der på daværende tidspunkt eksisterede
> teknologier (læs: adsl) som for de samme penge kunne tilbyde forbrugerne

Du sammenligner æbler og forlængerledninger.
ISDN er primært et telefoniprodukt

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Jakob Færch

Dato : 24-07-01 08:16

In article <3b5ca7a1$0$800$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote:

> "Jakob Færch" <tq1en8p001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse
>
> Du sammenligner æbler og forlængerledninger.
> ISDN er primært et telefoniprodukt

Netop. Og ISDN er fremragende til telefoni; men det ændrer vel ikke på,
at det er blevet markedsført primært til internetbrug de sidste par år -
hvilket det i mine øjne _ikke_ er specielt velegnet til.

/Jakob

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 24-07-01 16:10

On Tue, 24 Jul 2001 09:15:51 +0200, Jakob Færch wrote in
<tq1en8p001-548935.09155024072001@sunsite.dk>:

>Netop. Og ISDN er fremragende til telefoni; men det ændrer vel ikke på,
>at det er blevet markedsført primært til internetbrug de sidste par år -
>hvilket det i mine øjne _ikke_ er specielt velegnet til.

Hvis man skal foretage disse direkte sammenligninger, skulle
tilgængeligheden af ISDN og ADSL være den samme, nemlig landsdækkende.

Desuden kan man bruge ISDN til både telefon og data, det kan man ikke
med ADSL.

Personligt er jeg godt tilfreds med ISDN som jeg har brugt i et par år
inden jeg kunne få ADSL. Jeg har også ISDN i sommerhuset, hvor det på
grund af den ringe udnyttelse ikke kan betale sig at få ADSL - hvilket
jeg vist heller ikke kan få.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Allan Anonym

Dato : 01-08-01 16:39

> Netop. Og ISDN er fremragende til telefoni; men det ændrer vel ikke på,
> at det er blevet markedsført primært til internetbrug de sidste par år -
> hvilket det i mine øjne _ikke_ er specielt velegnet til.

For nogle brugere er ISDN bedre en ADSL. Fordi det er billigere til deres
forbrugsmønster. Og ISDN _er_ væsentligt bedre en modems. Kun få 56K brugere
kan virkelig få 56000 baud og selvom man kan er ISDN hurtigere (mere end
7kBps vs. 8kBps). ISDN er også hurtigere til at ringe op og skabe
forbindelse.

Til mit eget forbrug er ADSL mest velegnet, men ikke til alle. Desuden kan
det ikke fås alle steder. Og det er også nemmere at lave et sikkert WAN med
ISDN for virksomheder, da man ellers helst skal fungere som sin egen ADSL
udbyder.

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 24-07-01 02:56

On Tue, 24 Jul 2001 00:01:54 +0200, Jakob Færch
<tq1en8p001@sneakemail.com> wrote:

>teknologier (læs: adsl) som for de samme penge kunne tilbyde forbrugerne
>bedre internetforbindelser.

....men der er ikke så meget idé i at markedsføre et produkt som kun
kan leveres i få dele af landet, modsat ISDN som kan leveres overalt?
At der sidenhen er kommet bedre ADSL-dækning vedkommer jo ikke sagen.

>Denne favorisering af ISDN skete for at kompensere for store
>investeringer

Ja, firmaer er nogle fæle sataner, de burde være fint tilfredse med
røde tal på bundlinien.

Daniel Stjernholm Andersen - maria@hirse.dk
http://maria.hirse.dk

Fra : Jakob Færch

Dato : 24-07-01 08:21

In article <3b5dd51f.50519282@news.tele.dk>,
skumling@skumlenet.dk (Daniel Stjernholm) wrote:

> Ja, firmaer er nogle fæle sataner, de burde være fint tilfredse med
> røde tal på bundlinien.

Nej, det bør de da bestemt ikke være.

Det der er sket er, at TDC nok har overinvesteret lidt i ISDN-udstyr.
Nu prøver de at vælte den fejl over på forbrugerne - hvad de
selvfølgelig er i deres gode ret til, de skal jo undgå røde tal.

Det, jeg ikke synes de har ret til er at forsøge at gøre det med en
markedsføring, der i mine øjne er lidt vel rosenrød i forhold til ISDN's
fordele.

/Jakob

Fra : Niels Bachmann

Dato : 24-07-01 20:13

> In article <3b5dd51f.50519282@news.tele.dk>,
> skumling@skumlenet.dk (Daniel Stjernholm) wrote:
[snip]
> Det, jeg ikke synes de har ret til er at forsøge at gøre det med en
> markedsføring, der i mine øjne er lidt vel rosenrød i forhold til ISDN's
> fordele.

Selvfølgelig overdriver reklamer altid, det er nærmest en naturlov.
Men de åbenlyse fordele de slog mest på var jo at man kunne tale telefon og
være på samtidig. Og seføli' at det var hurtigere en 56k.
Man må lære at sortere fra. Hvor mange her køber shampoo eller creme fordi
det er "fyldt med nye ingredienser, Det er bevist!"

MVH/ Niels Bachmann

--
"Mandrake.... Have you ever seen a 'commie drink a glass of water?"

http://www.precious.dk

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 23-07-01 17:19

> http://www.dixanet.dk/
>
> Mon det holder når det kommer til stykket ?

Læs en uddybende artikel på: http://www.ing.dk/arkiv/010609/dixa.html

mvh Bjarne Damsgaard

Fra : Kelloggs

Dato : 23-07-01 18:40

"Bjarne Damsgaard" <bd@city.dk> wrote in message

> Læs en uddybende artikel på: http://www.ing.dk/arkiv/010609/dixa.html
>
> mvh Bjarne Damsgaard

hehe, det besvarer vist mit spørgsmål
Så må bare håbe at CC's prisnedsættelser holder.