nyt cd-rom drev
Fra : Kong Kent

Dato : 23-07-01 09:56

Hej NG

Mit cd-rom drev driller og kører ustabilt. Jeg skal derfor have et nyt, og
så kan det vel ligeså godt blive et dvd-rom drev, ik?

Hvad kan I anbefale? Hvad er bedst og hvad giver mest for pengene? (det er
ikke altid det samme)
Lad mig høre jeres bud på det bedste dvd-rom drev der findes (gerne egne
erfaringer)

På forhånd tak.

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 23-07-01 10:16

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke altid det samme)
> Lad mig høre jeres bud på det bedste dvd-rom drev der findes (gerne egne

Har kun et råd.... UNDGÅ SLOT-IN................ De går alt for nemt i
stykker, hvadenten der er CD-rom eller DVD

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 23-07-01 11:51

Aopen er billige, kender dog kun deres CD-Rom drev men de kører perfekt hos
mig.
Toshiba har jeg gode erfaringer med men de er lidt dyrere...

hilsen
Thomas

Fra : Deaster

Dato : 24-07-01 08:59

> "Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> Har kun et råd.... UNDGÅ SLOT-IN................ De går alt for nemt i
> stykker, hvadenten der er CD-rom eller DVD

Hmmm mit pioneer 36x slot in er snart 4 år gammelt og kører stadigt uden
problemer.

Jesper (Deaster)
Some people are alive only
because it's illegal to kill them

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 27-07-01 12:19

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
(det
> er

> Hmmm mit pioneer 36x slot in er snart 4 år gammelt og kører stadigt uden

Så er du en af de få heldige.... Alle jeg kender der har haft CD/DVD-drev
med slot-in har motoren og/eller lukkemekanismen stået af indefor 9
måneder... Det er jo ikke det store problem, når der stadig er garanti på,
men når det så gør det igen efter nye 9 måneder er garantien røget...

Tray er sgu det eneste der er til at stole på....

Caddy er også noget møg..

Fra : Deaster

Dato : 28-07-01 14:51

KLIP>>

> [...]
> måneder... Det er jo ikke det store problem, når der stadig er garanti på,
> men når det så gør det igen efter nye 9 måneder er garantien røget...

Hvorfor det?? Du bytter da bare det andet også, der jo 1 års reklamationsret
når du får udleveret en ny vare istedet for den gamle.

Jesper (Deaster)
Some people are only alive

Fra : Madman

Dato : 23-07-01 16:48

Min erfaring er, at DVD-drev ikke er særlige gode til at læse
almindelige CDR. Jeg har prøvet med Pioneer 103, som stod af ret
hurtigt og har fået erstattet det med et endnu ringere, nemlig LG DRD
8080B. Mit foreslag er derfor altid at have et mindst et almindeligt
CD-Rom drev.

Hilsen Madman

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 23-07-01 18:36

"Kong Kent" <kongkent@anarki.dk> wrote in news:9jgorr$g6b$1@sunsite.dk:

> Mit cd-rom drev driller og kører ustabilt. Jeg skal derfor have et nyt,
> og så kan det vel ligeså godt blive et dvd-rom drev, ik?

Helt at erstatte dit CD-ROM med et DVD-ROM er måske ikke det smarteste.
Mange DVD drev er noget krakilske mht. hvilke CD skiver de vil læse.

Selv har jeg købt et Asus E612 DVD drev, af følgende grunde: Det er støjfrit
når det kører DVD, det er regionskodefrit(når man har fjernet en jumper),
hastigheden på CD delen kan låses til en lavere hastighed så man undgår
støvsugereffekten.

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Jens Christensen

Dato : 23-07-01 21:43

Jeg har en Toshiba XM-6202B (32x) kørende på tredje år, og har aldrig haft
problemer med det.

Jens

Kent Oldhøj <wol@oldhoj.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns90E7C74C12D67OLDHOJ@212.54.64.135...