Pia K. har racistiske synspunkter ifølge H~
Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 14:44

http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB03540000

"Det må lægges til grund, at Karen Sunds udtalelse i første række havde sin
baggrund
i de synspunkter, Pia Kjærsgaard havde givet udtryk for i sin tale på Dansk
Folkepartis
årsmøde den 2.-3. oktober 1999. Disse synspunkter omfattede ikke alene en
argumentation
for at begrænse den fremtidige indvandring, men som anført i byrettens
præmisser også et
skarpt og unuanceret angreb på herboende indvandrer specielt muslimske. Pia
Kjærsgaard
omtalte i den forbindelse Dansk Folkepartis forslag om hjemsendelse af en
hel
indvandrerfamilie, hvis et medlem af familien gør sig skyldig i gentagen
kriminalitet ,
og ingen opdragelse er mulig."

hmm..."...skarpt og unuanceret angreb på herboende indvandrer specielt
muslimske."
Pia K. har tilsyneladende racistiske synspunkter.

"I sagsomkostninger for byretten, landsretten og Højesteret skal
indstævnte, Pia Kjærsgaard, inden 14 dage efter denne
højesteretsdom afsigelse betale 50.000 kr. til Karen Sunds. "

Og Pia K. fik lov at betale for gildet.
Thank You, Pia K., fordi du anlagde sagen.
:)

Michael Weber
Mod humor kæmper selv Guderne forgæves.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-07-08 15:15

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote in message
> http://www.cfje.dk/cfje/Lovbasen.nsf/ID/LB03540000

> :)

Imponrende 9 år har du været om at finde ud af det, og så undrer det dig
at vi er mange der finder dig mentalt udfordret ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 15:29

N_B_DK wrote:
> "Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote in message

> Imponrende 9 år har du været om at finde ud af det, og så undrer det dig
> at vi er mange der finder dig mentalt udfordret ?

Hvad du mener om mig er jeg ligeglad med, men dommen
er nu interessant....også idag.

Fra : N_B_DK

Dato : 19-07-08 15:42

> Hvad du mener om mig er jeg ligeglad med, men dommen
> er nu interessant....også idag.

For folk der har mere travlt med at finde mudder end at deltage i det
nuværende årtusinde ja, men det er vist aftalt på et stort møde for
venstrefløjen, at det er vigtigere at stå i stampe, end at forny sig,
men lad nu dem om det.

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 15:44

N_B_DK wrote:
> [...]
> nuværende årtusinde ja, men det er vist aftalt på et stort møde for
> venstrefløjen, at det er vigtigere at stå i stampe, end at forny sig,

Dommen er fra 2003 og er en Højesteretsdom, hvilket
gør at den er principiel.
Faktisk har ikke interesseret mig før, hvad folk er dømt eller ikke
dømt for, men når man så begyder at grave...er det jo interessant.

Fra : /Peter

Dato : 19-07-08 15:26

"Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> højesteretsdom afsigelse betale 50.000 kr. til Karen Sunds. "
>
> Og Pia K. fik lov at betale for gildet.
> Thank You, Pia K., fordi du anlagde sagen.

Ja, det kan være dyrt at sige sanheden.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-07-08 17:46

Følgende er skrevet af Michael Weber:

> Pia K. har tilsyneladende racistiske synspunkter.

Det vil sige, er man dømt 1 gang for noget, så er man skyldig i al den
efterfølgende tid.

Det vil sige, at tager man en af anden etnisk oprindelse i en
kriminalitet, så er din logik, at han vil fortsætte med at være
kriminel, hvad skal vi så beholde dem for, i følge dig kan de jo ikke
stoppe med deres kriminelle aktiviteter.

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 18:18

Mr.Larsen wrote:
> Følgende er skrevet af Michael Weber:

> Det vil sige, er man dømt 1 gang for noget, så er man skyldig i al den
> efterfølgende tid.

Det er kun en domstol, der kan afgøre skyldsspørgsmål og ingen anden domstol
har dømt anderledes, f.eks. ved appel.
Så dommen står i domstolenes retsbøger "for tid og evighed".

> [...]
> kriminel, hvad skal vi så beholde dem for, i følge dig kan de jo ikke
> stoppe med deres kriminelle aktiviteter.

Nej, det vil det ikke sige.
En kriminel vil blive ved med at være kriminel hvis vedkommende
forsat laver kriminalitet og hvis vedkommende holder op med at
være kriminel, vil dommen som vedkommende har modtaget, stå

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-07-08 18:20

Efter mange tanker skrev Michael Weber:

> Det er kun en domstol, der kan afgøre skyldsspørgsmål og ingen anden domstol
> har dømt anderledes, f.eks. ved appel.
> Så dommen står i domstolenes retsbøger "for tid og evighed".

Korrekt.

> [...]
> være kriminel, vil dommen som vedkommende har modtaget, stå
> i domstolenes retsbøger "for tid og evighed".

Men du mener at PiaK stadig er racist på baggrund af den dom, eller?

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 18:44

Mr.Larsen wrote:

> Korrekt.

> Men du mener at PiaK stadig er racist på baggrund af den dom, eller?

Nej.
Jeg mener Pia K. har racistiske synspunkter, hvilket dommen fastslår.

Fra : Kim2000

Dato : 19-07-08 19:22

> Nej.
> Jeg mener Pia K. har racistiske synspunkter, hvilket dommen fastslår.

Du skulle dog ikke mindre end 9 år tilbage for at finde et racistisk
synspunkt. Domstolen har defineret hvad racisme er, det er ikke racisme at
konstatere at 23% af folk fra Mellemøsten i Danmark er kriminelle. Det er
bare et simpelt faktum. Det er heller ikke racisme at konstatere at samtlige
muslimske lande befinder sig i middelalderen. Det er bare simpelt faktum.

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-07-08 19:42

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Du skulle dog ikke mindre end 9 år tilbage for at finde et racistisk
> synspunkt.

Undskyld, men folks udtalelser bliver da ikke racistiske af at nogle
rødfascister i højesteret og den europæiske menneskeret på bedste orwellske
facon sidder og tillægger ordene ny betydning.

Det er jo blot endnu et tydeligt tegn på rødfascismens katastrofale
indflydelse.

Pias racisme skulle bestå i at kræve hjemsendelse af en familie, hvis et
medlem af familien gør sig skyldig i gentagen kriminalitet , og ingen
opdragelse er mulig.

Knaldgod ide der kunne have sparet mange danske for (ægte) racistiske
overfald!

Mvh
Martin

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 19:44

Kim2000 wrote:

> Du skulle dog ikke mindre end 9 år tilbage for at finde et racistisk
> synspunkt.

Jeg skulle tilbage til 2003 for at finde en Højesteretsdom.

> [...]
> bare et simpelt faktum. Det er heller ikke racisme at konstatere at
> samtlige muslimske lande befinder sig i middelalderen. Det er bare

Det kommer vel an på hvad formålet med præsentationen af fakta er
og i hvilken kontekst disse fakta indgår.
F.eks. når du nu bruger en generalisering som
"muslimske lande befinder sig i middelalderen" kan det, ganske faktuelt,
ikke lade sig gøre.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-07-08 19:59

Michael Weber formulerede lørdag:

> Jeg skulle tilbage til 2003 for at finde en Højesteretsdom.

Ja og?

> Det kommer vel an på hvad formålet med præsentationen af fakta er
> og i hvilken kontekst disse fakta indgår.

Du mener altså hvis man een gang har gjort noget forkert, så skal man
straffes for det i al fremtid?

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 20:14

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-07-08 20:24

Michael Weber forklarede den 19-07-2008:

> Nej.

Hvorfor mener du så, at denne gamle sag skal trækkes frem, hvad kan den
bruges til?

Fra : Henning Sørensen

Dato : 19-07-08 22:22

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> Det er heller ikke racisme at konstatere at samtlige muslimske lande
> befinder sig i middelalderen. Det er bare simpelt faktum.

Hvilke muslimske lande har du været i for nylig, siden du kan udtale dig så
skråsikkert?
"Middelalder" er ikke sådan jeg ville karakterisere de muslimske lande jeg
har været i de seneste år.

/Henning.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-08 20:00

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> Nej.
> Jeg mener Pia K. har racistiske synspunkter, hvilket >dommen fastslår.

Det er forkert ! , Pia Kærsgaard's udtalelse er kun racistisk
i dit sprogbrug

citat :
Karen Sunds udtalelse blev fremsat i en relevant politisk sammenhæng og
måtte opfattes som møntet ikke på Pia Kjærsgaards person, men på de
synspunkter, hun havde givet udtryk for som formand for Dansk Folkeparti.
Efter en samlet vurdering finder Højesteret herefter, at Karen sunds'
anvendelse af udtrykket "racistiske synspunkter" ikke under de foreliggende
omstændigheder kan anses for utilbørlig, og at Karen sunds derfor ikke har
overtrådt straffelovens § 267, stk. 1."

Karen Sunds frikendes for hun har ikke overtrådt straffelovens paragraf 267
stk 1.

Det er altså ikke det samme som at en negativ
holdning overfor invandre gennerelt, er racistisk.

Pia kærsgaar's udtalelser er altså ikke racistiske
i den første eller anden defination af ordet racisme
fra Dansk Sprognævn , den tredie der finder Højesteret det betænkeligt at
lægge til, grund, at udtrykket "racistiske synspunkter" også alene har
kunnet opfattes som sigtende til den tredje betydning af ordet racisme.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 20:13

Michael Meidahl Jensen wrote:

> [...]
> lægge til, grund, at udtrykket "racistiske synspunkter" også alene har
> kunnet opfattes som sigtende til den tredje betydning af ordet racisme.

Karen Sunds blev frikendt for at kalde Pia K.s synspunkter racistisk.
Havde Pia K. ikke haft racistiske synspunkter, var Karen Sunds blevet dømt.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-08 20:31

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> Karen Sunds blev frikendt for at kalde Pia K.s >synspunkter racistisk.

Nej hun blev frikendt for ærekrænkelser
Højsteret frikendte Karen Sunds og lagde i afgørelsen vægt på, at hendes
udtalelser var fremsat i en relevant politisk sammenhæng og ikke var møntet
på Pia Kjærsgaard som person.
Altså har hun ikke krænket Pia Kjærsgaard's ære .

>Havde Pia K. ikke haft racistiske synspunkter, var Karen >Sunds blevet
>dømt.

Højesteret lagde også vægt på, at Karen Sunds udtalelse havde karakter af en
mening. Hermed er Højesteret på linie med Menneskeretsdomstolens praksis

Så nej , du prøver at bekræfte din egen holdning .
Det er ikke racistisk at have en negativ holdning over for indvandring eller
indvandrer i almindelighed.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 20:54

Michael Meidahl Jensen wrote:

> Nej hun blev frikendt for ærekrænkelser

Korrekt, det er ikke æreskrænkende at sige at Pia K. har racistiske
synspunkter.
Hvornår er noget ærekrænkelse, Meidahl ?

> [...]

> Højesteret lagde også vægt på, at Karen Sunds udtalelse havde karakter af
> en mening. Hermed er Højesteret på linie med Menneskeretsdomstolens

Ja, det er klart.

> Så nej , du prøver at bekræfte din egen holdning .
> Det er ikke racistisk at have en negativ holdning over for indvandring
> eller indvandrer i almindelighed.

Du misser det implicitte ved dommen.
Hvad tror du, der skulle til for at Karen Sunds blev dømt for ærekrænkelse ?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-08 21:23

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> Hvornår er noget ærekrænkelse, Meidahl ?

Åbenbart , efter højsteret's mening ( i dette tilfælde) når det ikke bliver
fremsat i en relevant politisk sammenhæng

> Korrekt, det er ikke æreskrænkende at sige at Pia K. har >racistiske
> synspunkter.

Åbenbart , efter højsteret's mening ( i dette tilfælde) når det bliver
fremsat i en relevant politisk sammenhæng

> Du misser det implicitte ved dommen.

En af os gør ja !

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 21:27

Michael Meidahl Jensen wrote:
> Åbenbart , efter højsteret's mening ( i dette tilfælde) når det ikke
> bliver fremsat i en relevant politisk sammenhæng .

Så ærekrænkelse gælder ikke, tror du, hvis det bliver fremsat i relevant
politisk sammenhæng ?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-08 21:36

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> Så ærekrænkelse gælder ikke, tror du, hvis det bliver >fremsat i relevant
> politisk sammenhæng ?

Jeg tror ikke noget som helst ! , jeg læser dommen fra højsteret .
Og i dette tilfælde var der frifindelse fordi "krænkelsen" blev fremsat i
relevant politisk sammenhæng ! , vil du benægte det ?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 21:49

Michael Meidahl Jensen wrote:

> Jeg tror ikke noget som helst ! , jeg læser dommen fra højsteret .

Godt. Men derfor kan du vel godt give din vurdering.

> Og i dette tilfælde var der frifindelse fordi "krænkelsen" blev fremsat i
> relevant politisk sammenhæng ! , vil du benægte det ?

Det var ikke en "krænkelse" og Højesteret lagde også vægt på den relevante
politiske sammenhæng. Men husk på at dommen er baseret på en samlet
vurdering.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-07-08 19:57

Michael Weber kom med følgende:

> Nej.
> Jeg mener Pia K. har racistiske synspunkter, hvilket dommen fastslår.

Du kan da ikke laste hende for noget idag som hun gjorde dengang, eller
er det bare den der dobbelt std. der ligger og driller?

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 20:16

Mr.Larsen wrote:
> Michael Weber kom med følgende:

> Du kan da ikke laste hende for noget idag som hun gjorde dengang, eller
> er det bare den der dobbelt std. der ligger og driller?

Jeg konstaterer hvad Højesteret har fastslået.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-07-08 20:24

Michael Weber formulerede lørdag:

> Jeg konstaterer hvad Højesteret har fastslået.

Ja dengang, hvorfor mener du den er aktuel nu?

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 20:31

Mr.Larsen wrote:
> Michael Weber formulerede lørdag:

> Ja dengang, hvorfor mener du den er aktuel nu?

Fordi der i gruppen, gennem tiden, har været diskussion om, hvad racisme er.
Og derfor undersøgte jeg det og fremlagde to domme, her i gruppen i en tid
hvor der ikke sker så meget påden politiske front .i.e. "agurketid".

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-07-08 20:36

Michael Weber tastede følgende:

> [...]
> Og derfor undersøgte jeg det og fremlagde to domme, her i gruppen i en tid
> hvor der ikke sker så meget påden politiske front .i.e. "agurketid".

Den dom kan du _intet_ bruge til, du kan konstatere at det hun sagde
dengang blev taget for racistisk, men du er nødt til at kører en sag
hver gang, ellers vil det _kun_ være din vurdering, og den er stadig
intet værd.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-08 21:05

> [...]

> tid
> hvor der ikke sker så meget påden politiske front .i.e. >"agurketid".

Ja så var det da også nærliggende at starte med DF .

Det er jo kun DF der er racister her i Danmark , ingen overfald på Jøder
eller Grøndlænder der bliver jaget ud af deres hjem.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 21:07

Michael Meidahl Jensen wrote:

> Ja så var det da også nærliggende at starte med DF .
>
> Det er jo kun DF der er racister her i Danmark , ingen overfald på Jøder
> eller Grøndlænder der bliver jaget ud af deres hjem.

Jeg forholder mig til hvad domstolene har dømt og ikke hvad pressen har

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-08 21:33

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> Jeg forholder mig til hvad domstolene har dømt

Det må vi huske til næste gang at debatten er om indvandrekriminalitet.

>og ikke >hvad pressen har
> dømt.

Grøndlændere der bliver jaget ud af deres hjem er altså ikke racisme ?.
Jøder der overfaldes er heller ikke , kun i pressen ??

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 21:39

Michael Meidahl Jensen wrote:

> Det må vi huske til næste gang at debatten er om indvandrekriminalitet.

Ja, husk mig endelig på at jeg skal forholde mig til om folk er dømte, hvis
jeg skulle
glemme det.

> Grøndlændere der bliver jaget ud af deres hjem er altså ikke racisme ?.
> Jøder der overfaldes er heller ikke , kun i pressen ??

Hvilke specifikke sager skriver du om om hvem er dømt ?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-08 22:24

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> Hvilke specifikke sager skriver du om om hvem er >dømt ?

Ja hvem er dømt ? , Morten Messerschmidt og nogle andre
er dømt .
Pia Kjærsgaard er ikke dømt ! , Karen Sunds er frikendt for æreskrænkelse ,
det maler du så op som en dom for
Racisme mod Pia Kjærsgaard.

Nu vil du lige med et ikke diskuterer hvad racisme er , med mindre der er en
dom , det på trods af at du skriver længre opp i tråden "Fordi der i
gruppen, gennem tiden, har været diskussion om, hvad racisme er.Og derfor
undersøgte jeg det og fremlagde to domme"

Jeg spørger så igen , er overfald på jøder racisme ?
Er det racisme når et helt kvarter's unge jager nogle Grøndlændere ud af
deres bolig ?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 22:40

> [...]
> er dømt .
> Pia Kjærsgaard er ikke dømt ! , Karen Sunds er frikendt for æreskrænkelse

Altså, konkrete domme.

> [...]
> undersøgte jeg det og fremlagde to domme"
>
> Jeg spørger så igen , er overfald på jøder racisme ?

Det kan det naturligvis sagtens være.
Jøder er jo f.eks. ikke undtaget fra Racismeparagraffen, heldigvis da.
Jeg hørte engang et radio-program på P1(klub-værelset tror jeg det hed)
om en jødisk pige, der havde været ude for, hvad der lød som racistiske
udtalelser fra andre. Og desuden var hun rimelig træt at blive slået i
hartkorn
med Israels gøren og laden eller ihvertfald blive konfronteret med deres
handlinger
og skulle forsvare dem.

> Er det racisme når et helt kvarter's unge jager nogle Grøndlændere ud af
> deres bolig ?

For mig, ligger den på grænsen idet det er unge og jeg derfor er i tvivl om
det er racisme eller "ungdoms-idioti" (eller hvad man skal kalde det).
Ganske som jeg er i tvivl om motivet bag drabet på avisbuddet var racistisk
blot fordi gerningsmændene brugte ordet "Perkeresvin", hvilket for mig
ligeledes kan have været et udtryk for "ungdoms-idioti".

Når du nu nævner ovenstående eksempler på muligt racisme,
mener du så at ovenstående er eksempler på racisme, der er overset ?

Fra : N_B_DK

Dato : 19-07-08 21:38

> Jeg forholder mig til hvad domstolene har dømt og ikke hvad pressen
> har dømt.

I guder en gang lort at lukke ud, men hvad som helst for at svine DF
til.

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 21:52

N_B_DK wrote:
> "Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> wrote in message

> I guder en gang lort at lukke ud, men hvad som helst for at svine DF
> til.

Tillæg mig bare alverdens motiver, men faktum er at der forelægger en
Højesteretsdom.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-08 22:26

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> Tillæg mig bare alverdens motiver, men faktum er at der >forelægger en
> Højesteretsdom.

Nej der gør ikke ! , der er en dom der frifinder Karen Sunds .
Resten forgår åbenbart i din fantasi.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 22:43

Michael Meidahl Jensen wrote:

> Nej der gør ikke ! , der er en dom der frifinder Karen Sunds .
> Resten forgår åbenbart i din fantasi.

Der forelægger ikke en Højesteretsdom, men en dom der frifinder Karen Sunds
?
Ehh....hvad er forskellen ?

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-08 23:11

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> Der forelægger ikke en Højesteretsdom, men en dom der >frifinder Karen
> Sunds
> ?
> Ehh....hvad er forskellen ?

Når nogen beskylder dig for blot at ville svine PK som racist , kan du jo
ikke bare returnerer " Der forlægger en dom".
Og der med insinuerer at dommen dømmer PK som racist.

Der forlægger en frifindelse for æreskrænkelse , altså PK kan ikke forvente
at hendes ære er krænket når hun siger det hun gør , i den politiske
sammenhæng.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 20-07-08 10:20

Michael Meidahl Jensen wrote:

> Når nogen beskylder dig for blot at ville svine PK som racist , kan du jo
> ikke bare returnerer " Der forlægger en dom".
> Og der med insinuerer at dommen dømmer PK som racist.

At folk ikke kan finde ud af, at der foreligger en dom hvori Kraen Sunds
er blevet frikendt for at mene Pia K. har racistisk synssunkter, er
ikke mit problem.

Din opfattelse af insinuering ligger i din egen tolkning af
betydningen "racistiske synspunkter". Det er dit problem...ikke mit.

> Der forlægger en frifindelse for æreskrænkelse , altså PK kan ikke
> forvente at hendes ære er krænket når hun siger det hun gør , i den
> politiske sammenhæng.

Men konsekvensen er dét, er jo at man kan kalde folk alverdens ting, hvis
blot
man drejer det i en "politisk sammenhæng".
Tror du selv man kan det ?

Du misser, Meidahl at Højesteret dømmer i sager af principiel karakter og at
deres domme vil blive brugt som reference-ramme ved By- og Landsretter.
Desuden misser du at de faktisk ikke kan andet end at tage den politiske
sammenhæng med i deres betragtninger, da de naturligvis ikke kan
gå imod international lovgivning og da slet ikke, når der foreligger
en dom vedr. samme ( domstolens dom af 26. februar 2002 ).
Det er jo netop det, de skriver i bemærkningerne til dommen.
Hvis de undlod at tage det med i deres betragtning og undlod at
nævne det, vil dommen, som referenceramme, ikke være fyldestgørende
og de vil dermed ikke have lavet deres arbejde godt nok.
Ligeledes misser du at det er en _samlet_ vurdering Højesteret foretager:
[...]

Så hvis en By- eller Landsret, fremadrettet, står med en lignende sag,
kan de kigge på denne og de vil kunne læse at de skal tage den
politiske sammenhæng med i deres vurdering.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-07-08 02:44

> Tillæg mig bare alverdens motiver, men faktum er at der forelægger en
> Højesteretsdom.

Og den dom skaber behov for en lovændring.

Der bør genovervejes hvordan opnåes størst mulig lykke for flest mulig
danskere og med særlig vægt på lovlydige danskeres behov.

Det hænder at en folkelig presse vurderer klogere end domstole - men indtil
lovændring må domstolen naturligvis adlyde lovtekst, hvis den er klar.

Fra : Thomas M

Dato : 19-07-08 22:07

N_B_DK wrote:

> I guder en gang lort at lukke ud, men hvad som helst for at svine DF
> til.

Vil du selv helst dømmes i pressen eller af en domstol?

--
/ Thomas

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-08 22:31

"Thomas M" skrev i en meddelelse

> Vil du selv helst dømmes i pressen eller af en domstol?

Hvem er blevet dømt for hvad ? , højsteret har frikendt Karen Sunds.

Nu lige med et skal der en dom til for at man er racistisk eller hvad ? ,
det må vi huske når din sære beskyldninger mod DF næste gang toner frem her
i gruppen.
Selv plejer du ikke at hold dig tilbage for at bruge pressen ,blot det
handler om det racistiske DF

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Thomas M

Dato : 20-07-08 08:33

> [...]

> toner frem her i gruppen.
> Selv plejer du ikke at hold dig tilbage for at bruge pressen ,blot det

Svarer du ikke på det forkerte indlæg?

Jeg spørger om NB_DK helst vil dømmes i pressen eller af en domstol, og
venter stadig svar på det. Det er et ret simpelt spørgsmål.

--
/ Thomas

Fra : N_B_DK

Dato : 20-07-08 08:53

"Thomas M" <its@secret> wrote in message

> Jeg spørger om NB_DK helst vil dømmes i pressen eller af en domstol,
> og venter stadig svar på det. Det er et ret simpelt spørgsmål.

Helt klart domstolene, de frifinder jo faktisk alle.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 20-07-08 12:48

"Thomas M" skrev i en meddelelse

> Svarer du ikke på det forkerte indlæg?

Jo , Undskyld Thomas det gik lidt stærkt.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Thomas M

Dato : 20-07-08 13:17

Michael Meidahl Jensen wrote:

> Jo , Undskyld Thomas det gik lidt stærkt.

Det er okay

--
/ Thomas

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-07-08 21:01

> Jeg konstaterer hvad Højesteret har fastslået.

Af hjertet tak. Dén information havde vi andre ikke formået at finde frem.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 21:02

Jens Bruun wrote:
> "Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> Af hjertet tak. Dén information havde vi andre ikke formået at finde frem.

Andres formåen lader jeg andre om at udtale sig om.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-08 19:43

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> hmm..."...skarpt og unuanceret angreb på herboende >indvandrer specielt
> muslimske."
> Pia K. har tilsyneladende racistiske synspunkter.

En negativ holdning over for indvandrere er så i din optik racistisk.
Du finder det ikke betænkeligt ? , højsteret gjorde !.
Eller plejer du dit ego her , på en lidt unuanceret måde.

citat :
"Det fremgår af Karen Sunds forklaring for landsretten, at hun anvendte
udtrykket "racistiske synspunkter" i den tredje betydning, nemlig som
sigende til Pia Kjærsgaards og Dansk Folkepartis negative holdning over for
indvandrere. Da denne holdning må anses for almindeligt kendt i den danske
befolkning, og da det også må anses for almindeligt kendt, at der ikke er
grundlag for at beskylde Pia Kjærsgaard og Dansk Folkeparti for at have
racistiske synspunkter i nogen af de to førstnævnte betydninger af ordet
racisme, finder Højesteret det betænkeligt at lægge til, grund, at

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 19:59

Michael Meidahl Jensen wrote:

> En negativ holdning over for indvandrere er så i din optik racistisk.

> Du finder det ikke betænkeligt ? , højsteret gjorde !.
> Eller plejer du dit ego her , på en lidt unuanceret måde.

Jeg forholder mig til Højesterets dom, hvilket næppe kan
kaldes "unuanceret". Hvis man så mener at Højesterets dom er
unuanceret...det er så en anden sag.

> [...]
> at udtrykket "racistiske synspunkter" også alene har kunnet opfattes som
> sigtende til den tredje betydning af ordet racisme"

Præcis!
Højesteret er i fin overensstemmelse med Dansk Sprognævn om
den trejde måde at beskrive racisme på.

Men på trods af deres betænkelighed ved trejde måde,
konkluderer Højesteret :
[...]
og ingen opdragelse er mulig. Der må ved vurderingen endvidere lægges
vægt på, at Karen Sunds udtalelse blev fremsat i en relevant politisk

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-07-08 20:07

Michael Weber formulerede lørdag:

> Jeg forholder mig til Højesterets dom, hvilket næppe kan
> kaldes "unuanceret". Hvis man så mener at Højesterets dom er
> unuanceret...det er så en anden sag.

Det er stadig en gammel dom, og som du selv siger, så skal man da ikke
lastes for noget man har gjort, men det man evt. gør, eller er der
forskel på hvor man kommer fra?

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 20:21

Mr.Larsen wrote:
> Michael Weber formulerede lørdag:

> Det er stadig en gammel dom, og som du selv siger, så skal man da ikke
> lastes for noget man har gjort, men det man evt. gør, eller er der
> forskel på hvor man kommer fra?

Er det en last at Pia K. har racistiske synspunkter ?

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-07-08 20:26

Michael Weber kom med følgende:

> Er det en last at Pia K. har racistiske synspunkter ?

_Havde_ eller er det din dobbelt std. der træder i kraft når vi snakker
om andre en dem af anden etnisk oprindelse?

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 20:36

Mr.Larsen wrote:
> Michael Weber kom med følgende:

> _Havde_ eller er det din dobbelt std. der træder i kraft når vi snakker
> om andre en dem af anden etnisk oprindelse?

Har hun ændret mening ?

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-07-08 20:40

Michael Weber forklarede den 19-07-2008:

> Har hun ændret mening ?

Det er ikke det hun er dømt for, det var en udtalelse, man må gerne
have en mening, også når den går imod dem af anden etnisk oprindelse,
men det er den måde man ytre det på der er afgørende.

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 20:57

Mr.Larsen wrote:
> [...]
> have en mening, også når den går imod dem af anden etnisk oprindelse,
> men det er den måde man ytre det på der er afgørende.

Tjaee...hvis hun har ændret mening, kunne det jo gå hen og være ærekrænkelse
at sige
hun har racistiske synspunkter.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 19-07-08 21:19

Michael Weber skrev den 19-07-2008:

> Tjaee...hvis hun har ændret mening, kunne det jo gå hen og være ærekrænkelse
> at sige
> hun har racistiske synspunkter.

Altså du mener, at har man een gang forbrudt sig, så er man til tid og
evig skyldig.

Skal vi prøve med et ord, du sikkert har hørt før "HYKLER" lyder det
bekendt?

Fra : Bo Warming

Dato : 19-07-08 21:24

"Mr.Larsen" <mrlarsen @post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Michael Weber forklarede den 19-07-2008:

Ja, ofte

> Det er ikke det hun er dømt for, det var en udtalelse, man må gerne have
> en mening, også når den går imod dem af anden etnisk oprindelse, men det
> er den måde man ytre det på der er afgørende.

Måden er luksus, substans er det interessante

Da Glistrup var i folketinget påstod Pia at han var imod religionsfrihed når
han kritiserede Islam
Hun var imod skat og for EU da Glisrup var det.
Hun er uden integritet og mener nu modsat.
Men hun er tingets gavnligste partileder

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-07-08 21:02

> Er det en last at Pia K. har racistiske synspunkter ?

Egentlig ikke, selvom det er lykkes dig at få hylekoret til at gå med på
dine præmisser. Tillykke.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Weber

Dato : 19-07-08 21:05

Jens Bruun wrote:
> "Michael Weber" <michael@BLABLAmichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> Egentlig ikke, selvom det er lykkes dig at få hylekoret til at gå med på
> dine præmisser. Tillykke.

Tak.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 19-07-08 21:38

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> Egentlig ikke, selvom det er lykkes dig at få hylekoret til >at gå med på
> dine præmisser. Tillykke.

Hylekoret ?.

--
Venlig Hilsen