Agurketid og suk
Fra : Kim2000

Dato : 16-07-08 12:02

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1033697.ece

Danskernes formue bliver mindre dag for dag skriver EB. Det er jo den
sædvanlige.

Familien Jensen køber i 1990 et hus til 2 millioner. I 2007 er det 8
millioner værd, i 2008 er det 7,7 millioner værd, ergo har Jensen nu
"mistet" 300.000 kroner, men morsomt nok sidder de fortsat i det samme hus,
til samme afdrag, bruger de samme penge. Men uha, lad os da lige tale en
krisestemning op, men i det mindste så kaster pressen sig da ikke over
folkeskolen i så lang tid.

Det hele er simpelthen hysteri.

Fra : JBH

Dato : 16-07-08 12:15

> [...]
> en krisestemning op, men i det mindste så kaster pressen sig da ikke over

Njaa, det syntes familien Sørensen som købte hus til 8 Mill. i 2007 næppe..

mvh
JBH

Fra : Kim2000

Dato : 16-07-08 12:19

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

> Njaa, det syntes familien Sørensen som købte hus til 8 Mill. i 2007
> næppe..

Så skulle familien have spurgt sig selv om huset virkelig var 8 millioner
værd, og har man fået så dum at tage afdragsfrielån med alverdens
rentetilpasningslån eller hvad det nu alt sammen hedder, så man rent faktisk
ikke har penge til at sidde i huset, ja så har man kun sig selv at takke. I
2020 er huset sikkert 10+ værd. De prisstigninger der har været har været
absude, vi tjente på et hus i Silkeborg 1,8 million på at bo i huset i 11
måneder. Fuldstændig absurd, sådan omkring 5000 kroner per dag for at hænge
frakken i entreen.

Fra : JBH

Dato : 16-07-08 12:35

> [...]
> huset i 11 måneder. Fuldstændig absurd, sådan omkring 5000 kroner per dag

Det som forarger mig mest, er at det ser ud til at det bliver os andre
(Staten) som kommer til at hænge på regningen for dem som har levet over
evne. Staten bør ikke gå ind og være sikkerhedsnet for banker og
kreditforeninger som har været for optimistiske i deres udlån.

mvh
JBH

Fra : @

Dato : 16-07-08 12:37

On Wed, 16 Jul 2008 13:14:31 +0200, "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse

>Njaa, det syntes familien Sørensen som købte hus til 8 Mill. i 2007 næppe..

tvang nogen da familien Sørensen til at købe til overpris?

kan man da ikke blive fir for alt det vås

priserne på fast ejendom stiger altid, kortvarige fald rokker ikke ved
den tendens

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : mr

Dato : 16-07-08 12:35

> [...]
> en krisestemning op, men i det mindste så kaster pressen sig da ikke over

Ren agurkehysteri.
Problemet kommer når de afdragsfrie lån skal fornyes. Hvis huset er faldet 1
mill. kan værditabet ikke belånes. De skal finansieres på anden vis - uden
sikkerhed. Det lyder dyrt.
Naturligvis er det trist, men det var og er den risiko man løber på
boligmarkedet. Afdragsfrie lån har aldrig tiltalt mig, men det er en
vurdering den enkelte må gøre. Den enkelte bærer alle konsekvenserne.
Værdistigning i bolig er vel snart den eneste kapitalgevinst der er
skattefri (i visse tilfælde), til gengæld kan tabet ikke trækkes fra.
Ejeren af det hus jeg bor i oplevede en tidobling af værdien. Jeg ser frem
til at opleve det samme :)

Fra : mr

Dato : 16-07-08 13:59

> [...]
> en krisestemning op, men i det mindste så kaster pressen sig da ikke over

men det øger jo ligheden i samfundet!