|
| Stumper til en Honda VF 750 S årg: 85 Fra : Kell Petersen |
Dato : 15-09-08 10:30 |
|
Hejsa
Købte en top-brændt MC. (hærværk-tyveri forsøg)
Forreste del af Lednings nettet, så skal nok have et komplet
samt tank
og alt i plastik.
samt alt hvad der har været monteret på og omkring styret.
Nu leder jeg efter et sted hvor man kan få billige stumper,,
Tyskland/ DK-ophuggere/ private/ MC-klubber......
Er der nogle mc interesserede som har et par gode adresser, og gerne nogle
gode web-shops med reservedele, til de mest almindelige tin som skruer bolte
og andre dele som ikke kan genbruges fra en gammel slidt maskine.
Mvh
Kell Petersen
som mangler en god del til....
Honda VF 750 S /V45 årg 85
Honda CB 750 F årg 80/84
| |
Arne Lorenzen (15-09-2008)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 15-09-08 12:14 |
|
Kell Petersen skrev den 15 sep 2008 i
news:48ce2b24$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Er der nogle mc interesserede som har et par gode adresser, og
> gerne nogle gode web-shops med reservedele, til de mest
> almindelige tin som skruer bolte og andre dele som ikke kan
> genbruges fra en gammel slidt maskine.
Prøv og kigge her: http://www.honda-v4.com/sabmag/index2.html
--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183
| |
Richard (15-09-2008)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 15-09-08 13:53 |
|
On 15 Sep., 13:14, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:
> Kell Petersen skrev den 15 sep 2008 inews:48ce2b24$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
> > Er der nogle mc interesserede som har et par gode adresser, og
> > gerne nogle gode web-shops med reservedele, til de mest
> > almindelige tin som skruer bolte og andre dele som ikke kan
> > genbruges fra en gammel slidt maskine.
>
> Prøv og kigge her: http://www.honda-v4.com/sabmag/index2.html
Kunne ikke have sagt det bedre selv, Arne; der er hjælp at hente
Kell, indimellem du læser på trådene om stumper etc. i V4 Forum på
honda-v4.com kan du prøve at ringe til de danske ophuggere LC Racing,
Rønnede på Sjælland og (tror jeg nok) MC Huset, Kølvrå (ret mig
gerne).
Hos huggerne i D finder du næppe meget til din model, idet den kun
blev solgt i F og IT foruden det restparti, der blev solgt herhjemme i
'86. Der er formentlig flere dele fra den amerikanske VF700S fra '84
og '85, som passer på din – og jeg går ud fra din er en '85 model,
ikke blot indregistreret første gang det år. Se stelnummer
fortegnelsen på honda-v4.com - der skal være et 3-tal efter RC07-2 i
stelnummeret hhv efter RC07E-2 i motornummeret.
På eBay i F og IT tilbydes indimellem cykler som din og af og til også
stumper; dit behov for ledningsnet og tank antyder, at en
reservedelsmaskine fra Sydeuropa kunne være den bedste og billigste
løsning.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 GibBernakken
'84 V65 Sabre CAN Redneck Bro & '85 V65 Sabre AZ Redneck bro
DFMC-profil: http://dfmc.dk/?id=132
| |
Michael Dahlberg (15-09-2008)
| Kommentar Fra : Michael Dahlberg |
Dato : 15-09-08 21:42 |
|
>"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
>news:cff236cb-44cc-4649-90f8-8838706efb4b@y21g2000hsf.googlegroups.com...
>On 15 Sep., 13:14, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
>wrote:
>> Kell Petersen skrev den 15 sep 2008
>> inews:48ce2b24$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>>
>> > Er der nogle mc interesserede som har et par gode adresser, og
>> > gerne nogle gode web-shops med reservedele, til de mest
>> > almindelige tin som skruer bolte og andre dele som ikke kan
>> > genbruges fra en gammel slidt maskine.
>>
>> Prøv og kigge her: http://www.honda-v4.com/sabmag/index2.html
>Kunne ikke have sagt det bedre selv, Arne; der er hjælp at hente
>Kell, indimellem du læser på trådene om stumper etc. i V4 Forum på
>honda-v4.com kan du prøve at ringe til de danske ophuggere LC Racing,
>Rønnede på Sjælland og (tror jeg nok) MC Huset, Kølvrå (ret mig
>gerne).
Kølkær, ikke Kølvrå
www.mc-huset.dk/
--
Michael D
| |
Arne Lorenzen (16-09-2008)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 16-09-08 19:40 |
|
Richard skrev den 15 sep 2008 i
news:cff236cb-44cc-4649-90f8-8838706efb4b@y21g2000hsf.googlegroups.co
m:
> On 15 Sep., 13:14, Arne Lorenzen
> <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:
>> Kell Petersen skrev den 15 sep 2008
>> inews:48ce2b24$0$15900$edfadb0f@dtext
> 01.news.tele.dk:
>>
>> > Er der nogle mc interesserede som har et par gode adresser, og
>> > gerne nogle gode web-shops med reservedele, til de mest
>> > almindelige tin som skruer bolte og andre dele som ikke kan
>> > genbruges fra en gammel slidt maskine.
>>
>> Prøv og kigge her: http://www.honda-v4.com/sabmag/index2.html
>
> Kunne ikke have sagt det bedre selv, Arne; der er hjælp at hente
>
Ja, man skal holde sig til for at komme før dig
--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Velvidende at du er klar enestående uddybning - hatten af!
| |
Kell Petersen (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Kell Petersen |
Dato : 18-09-08 08:56 |
|
HEHEHEHE
Ja ,, men det er en rar ting , når vennerne kæmper om at komme først med
nogle gode svar..
jeg starter med at lede hos den/de links jeg har modtaget ,,
Jeg takker for hjælpen , og vender tilbage ,,
Hvis jeg selv finder andre ,,
>>>
>>> > Er der nogle mc interesserede som har et par gode adresser, og
>>> > gerne nogle gode web-shops med reservedele, til de mest
>>> > almindelige tin som skruer bolte og andre dele som ikke kan
>>> > genbruges fra en gammel slidt maskine.
>>>
>>> Prøv og kigge her: http://www.honda-v4.com/sabmag/index2.html
>>
>> Kunne ikke have sagt det bedre selv, Arne; der er hjælp at hente
>>
>
> Ja, man skal holde sig til for at komme før dig
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
> Velvidende at du er klar enestående uddybning - hatten af!
| |
Kell Petersen (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Kell Petersen |
Dato : 18-09-08 09:03 |
|
Takker for INFO..
Det var lækkert , havde glemt at jeg havde læst det et sted på nettet , blev
også overrasket over at der kun var en på Ebay.de.. til 500 eoru auktion
Kan se at du selv har en ,,
og ja ,, den er reg i 1985
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:cff236cb-44cc-4649-90f8-8838706efb4b@y21g2000hsf.googlegroups.com...
On 15 Sep., 13:14, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:
> Kell Petersen skrev den 15 sep 2008
> inews:48ce2b24$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
>
> > Er der nogle mc interesserede som har et par gode adresser, og
> > gerne nogle gode web-shops med reservedele, til de mest
> > almindelige tin som skruer bolte og andre dele som ikke kan
> > genbruges fra en gammel slidt maskine.
>
> Prøv og kigge her: http://www.honda-v4.com/sabmag/index2.html
Kunne ikke have sagt det bedre selv, Arne; der er hjælp at hente
Kell, indimellem du læser på trådene om stumper etc. i V4 Forum på
honda-v4.com kan du prøve at ringe til de danske ophuggere LC Racing,
Rønnede på Sjælland og (tror jeg nok) MC Huset, Kølvrå (ret mig
gerne).
Hos huggerne i D finder du næppe meget til din model, idet den kun
blev solgt i F og IT foruden det restparti, der blev solgt herhjemme i
'86. Der er formentlig flere dele fra den amerikanske VF700S fra '84
og '85, som passer på din – og jeg går ud fra din er en '85 model,
ikke blot indregistreret første gang det år. Se stelnummer
fortegnelsen på honda-v4.com - der skal være et 3-tal efter RC07-2 i
stelnummeret hhv efter RC07E-2 i motornummeret.
På eBay i F og IT tilbydes indimellem cykler som din og af og til også
stumper; dit behov for ledningsnet og tank antyder, at en
reservedelsmaskine fra Sydeuropa kunne være den bedste og billigste
løsning.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 GibBernakken
'84 V65 Sabre CAN Redneck Bro & '85 V65 Sabre AZ Redneck bro
DFMC-profil: http://dfmc.dk/?id=132
| |
Richard (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 18-09-08 12:15 |
|
On 16 Sep., 20:39, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:
> >> Prøv og kigge her: http://www.honda-v4.com/sabmag/index2.html
>
> > Kunne ikke have sagt det bedre selv, Arne; der er hjælp at hente
> >
>
> Ja, man skal holde sig til for at komme før dig
Nåeh, det er lidt on/off, som tiden byder. Men et kært emne som dette
må jeg da svare på
Men du havde jo selv en veffer længe før mig, så dine erfaringer
stikker jo dybere, ikk?
> Velvidende at du er klar enestående uddybning - hatten af!
Nåeh, måske, men efter vi har samlet så meget af det på honda-v4.com,
var dit vink måske alligevel det mest rationelle
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 GibBernakken
'84 V65 Sabre CAN Redneck Bro & '85 V65 Sabre AZ Redneck bro
DFMC-profil: http://dfmc.dk/?id=132
| |
Richard (18-09-2008)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 18-09-08 12:55 |
|
On 18 Sep., 10:03, "Kell Petersen" <NOshivS...@VELprivat.dk> wrote:
> Takker for INFO..
Velbe', velbe'
> Det var lækkert , havde glemt at jeg havde læst det et sted på nettet , blev
> også overrasket over at der kun var en på Ebay.de.. til 500 eoru auktion
Udbudet svinger der, du kan jo også prøve at kigge efter en
donormaskine på et af de tyske eller hollandske brugtmarkeder.
Men vigtigst af alt...
> og ja ,, den er reg i 1985
....skal du se at stadfæste årgangen; en indreg. i '85 tyder på en
overgemt 83'er eller måske endda en '82'er . Sidstnævnte har fx en
anderledes udformet og monteret tank end dem fra '83 og senere, der
blot afveg fra hinanden i farven. Og instrumentpanelet skiftede fra
'83 på EU- og USA-modellerne, men ikke canadierne, hvilket har stor
betydning for ledningsnettet. Du ser hurtigt den rigtige årgang i
stel-/motornummeroversigten på honda-v4.com
Hvor stammer din VFS iøvrigt fra? - er den brugtimporteret eller
oprindelig solgt her? - har du et billede af den liggende et sted?
Og til sidst et hjertesuk på gruppens vegne: Vil du ikke nok være sød
at skrive neden under det, du svarer på, og klippe det af den
besvarede mail væk, som ikke er relevant for dit svar. Så er det meget
lettere at læse din besked for os andre
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 GibBernakken
'84 V65 Sabre CAN Redneck Bro & '85 V65 Sabre AZ Redneck bro
DFMC-profil: http://dfmc.dk/?id=132
| |
Kell Petersen (20-09-2008)
| Kommentar Fra : Kell Petersen |
Dato : 20-09-08 10:31 |
|
>Og til sidst et hjertesuk på gruppens vegne: Vil du ikke nok være sød
>at skrive neden under det, du svarer på, og klippe det af den
>besvarede mail væk, som ikke er relevant for dit svar. Så er det meget
>lettere at læse din besked for os andre
Okay sorry, har ikke deltaget i grupperne her længe
Maskinen er ifølge en anden site på nettet
Honda VF 750 S /C sabre 1982 RC07 stelnummmer mellem 2000001-2100000
Maskinen kåbte jeg i den blå avis på en auktion , med en køb nu pris på
3000,- hvilket jeg gjorde..
Så den er rimelige billig og håber at kunne importere noget lignende fra
udlandet , medmindre at jeg kan finde en donor maskine til tilsvarende pris.
max 6000,-
vinter projektet har en max på total 10.000- + tid...
Jeg prøver lige at finde ud af noget..
Sletter min hjemmeside , og smider lidt foto der .
kig ind på www.lostviking.dk
i løbet af dagen idag.
| |
Arne Lorenzen (20-09-2008)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 20-09-08 15:16 |
|
Kell Petersen skrev den 20 sep 2008 i
news:48d4c2bf$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> kig ind på www.lostviking.dk
> i løbet af dagen idag.
Shit en bunke!
Én ting (bortset fra knofedt som du tilsyneladende har rå mængder af
:
Hvor varm har den været under branden - hvilken mistanke må man have
til risikoen for at stellet er partielt udglødet og dermed som
spaghetti?
--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.lundhansen.dk
| |
Kell Petersen (21-09-2008)
| Kommentar Fra : Kell Petersen |
Dato : 21-09-08 01:20 |
|
>> kig ind på www.lostviking.dk
>> i løbet af dagen idag.
>
> Hvor varm har den været under branden - hvilken mistanke må man have
> til risikoen for at stellet er partielt udglødet og dermed som
> spaghetti?
Jeg formoder at alu krakelere ,, hvis det har fået mere varme end godt er..
Køleren er tæt og ikke skadet ,, kun blæservingen er skrottet
Ventildækslerne er hårde og ser OK ud ,, når soden er vasket af..
Karburatorerne er til skrot.
ultralydsrens kan vist ikke klar det ..
Nye billeder er lagt ud..
| |
Arne Lorenzen (21-09-2008)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 21-09-08 07:48 |
|
Kell Petersen skrev den 21 sep 2008 i
news:48d5932f$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> Jeg formoder at alu krakelere ,, hvis det har fået mere varme end
> godt er.. Køleren er tæt og ikke skadet ,, kun blæservingen er
> skrottet Ventildækslerne er hårde og ser OK ud ,, når soden er
> vasket af.. Karburatorerne er til skrot.
> ultralydsrens kan vist ikke klar det ..
>
> Nye billeder er lagt ud..
Og stellet ?
Jeg synes det ser ud som om der har været godt fut i den - malingen
brændt væk, nå jeg ka´ da osse bare være ligeglad ;-=
--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.lundhansen.dk
| |
Kell Petersen (28-10-2008)
| Kommentar Fra : Kell Petersen |
Dato : 28-10-08 03:57 |
|
Så fandt jeg en Donor maskine ,, over i vig til 6000,-
import fra Holland.. klar til at flytte over..
Stellet er slebet rent ,, ensartet klang-lyd på stellet.
Tanken er malet sort lige som stellet ,, så nu skal alle plast dele fra
Donormaskinen lige have en tur med spray-flasken , hvis der ikke dukker en
maler op med et godt tilbud..
mangler også lige emblemerne på sidedækslerne ,, der hedder den jo Sabra.
Har besluttet mig for at genbruge gaffel og bagsvinger, og begge hjul..
samt muligvis motoren, motoren skal bare have de andre karburider på..
Hollænder motoren har godt nok fået ny kobling , men har fået flydende
pakning som skæmmer blokken enormt...
| |
Arne Lorenzen (28-10-2008)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 28-10-08 11:52 |
|
Kell Petersen skrev den 28 okt 2008 i
news:4906d68d$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:
> mangler også lige emblemerne på sidedækslerne ,, der hedder den jo
> Sabra.
SABRE it is
--
Mvdlh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183
| |
Richard (20-09-2008)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 20-09-08 05:52 |
|
On 20 Sep., 11:30, "Kell Petersen" <NOshivS...@VELprivat.dk> wrote:
> Maskinen kåbte jeg i den blå avis på en auktion , med en køb nu pris på
> 3000,- hvilket jeg gjorde..
> Så den er rimelige billig
Tjah, hvis du synes det Hold aop, det kalder jeg et projekt,
hatten af for dit mod og indsat med at bevare en af disse maskiner
> og håber at kunne importere noget lignende fra
> udlandet , medmindre at jeg kan finde en donor maskine til tilsvarende pris.
Præcis, – billederne antyder, at det bedste ville være at rense og
lakere stellet og flytte dele over fra en importcykel. Den ser godt
nok slem ud på billederne.
> vinter projektet har en max på total 10.000- + tid...
Det er sikkert muligt, forudsat at stelnummeret er ubeskadiget og kan
læses, så du kan genbruge stellet. Der er vist en grænse for, hvor
meget man må genopbygge et køretøj for, uden at betale ny afgift. Det
ved andre eller Skat.
Iøvrigt viser billederne, at det er en '82-motor: Luftfilterkassen er
åben i siden, hvor de udbrændte filtre har siddet, kun '82 havde
filtrene siddende der. Styrstubbene findes også kun på '82 og '83 (og
de canadiske fra '84 og '85). Vær opmærksom på, at forgaflen blev
ændret fra og med '83 til bl.a. lidt tykkere gaffelben, muligvis også
lidt med geometri, husker ikke lige, om de passer på '82-stel.
Det korte af det lange er, at der findes masser af '82ere i fx D og
UK, som kunne tjene som billige donormaskiner. Men nu du er igang med
så stort et projekt, bør du skifte knastaksler og lejeoverfald,
vippearme, olietilledningsrør, knastkædestrammer til de senere
forbedrede versioner fra en gang i '83 og frem, hvis ikke det allerede
er gjort i din eller den nye donormotor. Det kan du læse mere om på
honda-v4.com, ligesom fichen også afslører, hvilke stumper der er er
ændret.
Alternativt kan du finde en senere motor, evt. fra en VF750C eller
VF700S. Du skal blot være opmærksom på el- og tændingsdelene, som også
blev ændret lidt gennem årene, igen afslører fichen hvilke
Glæder mig til at se billeder fra projektet, som det skrider frem.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Richard (28-10-2008)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 28-10-08 15:11 |
|
On 28 Okt., 03:56, "Kell Petersen" <NOshivS...@VELprivat.dk> wrote:
> Så fandt jeg en Donor maskine ,, over i vig til 6000,-
> import fra Holland.. klar til at flytte over..
Det var hurtigt, Kell, det skrider jo hastigt frem, dit ædle
vinterprojekt!
> Har besluttet mig for at genbruge gaffel og bagsvinger, og begge hjul..
> samt muligvis motoren, motoren skal bare have de andre karburider på..
Check nu kunststofdelene fra den udbrændte omhyggeligt, der skal nok
ikke så meget varme til at deformere dem, så gamle de er nu.
> Hollænder motoren har godt nok fået ny kobling , men har fået flydende
> pakning som skæmmer blokken enormt...
Ja, det ser ikke godt ud, men kunne det ikke være lettere at rense
den? Forudsat at dens knaster og vippetøj ser pæne ud; det bør du
efterse omhyggeligt.
Et tip: Inden du sætter motoren i stellet, skulle du samle
koblingshydraulikken og kontrollere, at det virker. Se godt efter
pakdåserne, hvor aktiveringsarmen bliver skubbet ind gennem
motordækslet bag slavecylinderen, De bliver slidt og især den inderste
er svær at skifte, når motoren sidder i stellet. (Det kan gøres,
proceduren kaldes noget med 'key hole fix' og 'clutch pushrod repair'
og er omtalt på de tekniske sider på sabmag.com, sikkert også på
honda.v4.com et sted Men check det hellere, inden du monterer
motoren.
Glæder mig til at se mere...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 GibBernakken
'84 V65 Sabre CAN Redneck Bro & '85 V65 Sabre AZ Redneck bro
DFMC-profil: http://dfmc.dk/?id=132
| |
Kell Petersen (03-11-2008)
| Kommentar Fra : Kell Petersen |
Dato : 03-11-08 16:25 |
|
Det var hurtigt, Kell, det skrider jo hastigt frem, dit ædle
vinterprojekt!
> Har besluttet mig for at genbruge gaffel og bagsvinger, og begge hjul..
> samt muligvis motoren, motoren skal bare have de andre karburider på..
Check nu kunststofdelene fra den udbrændte omhyggeligt, der skal nok
ikke så meget varme til at deformere dem, så gamle de er nu.
> Hollænder motoren har godt nok fået ny kobling , men har fået flydende
> pakning som skæmmer blokken enormt...
Ja, det ser ikke godt ud, men kunne det ikke være lettere at rense
den? Forudsat at dens knaster og vippetøj ser pæne ud; det bør du
efterse omhyggeligt.
Et tip: Inden du sætter motoren i stellet, skulle du samle
koblingshydraulikken og kontrollere, at det virker. Se godt efter
pakdåserne, hvor aktiveringsarmen bliver skubbet ind gennem
motordækslet bag slavecylinderen, De bliver slidt og især den inderste
er svær at skifte, når motoren sidder i stellet. (Det kan gøres,
proceduren kaldes noget med 'key hole fix' og 'clutch pushrod repair'
og er omtalt på de tekniske sider på sabmag.com, sikkert også på
honda.v4.com et sted Men check det hellere, inden du monterer
motoren.
_____________
Ja , undskyld stavefejlen med Aét i Sabre
Takker for dine/jeres gode tips..
Som jeg suger til mig med Kyshånd..
Det går jo lidt tungt for tiden ,, har endnu ikke afviklet mine
efterårs/vinterferie, men regner med at jeg bliver færdigt med den i en af
perioderne
Jeg er blevet helt vildt med Tekniken , så jeg overvejer at købe en til ,
hvis prisen er rigtigt.
bare sådan noget som tyveri-wiren er genial.. hvis man husker at bruge
den.. , og cockpittet,, fancy ting de lavede i 80érne.
Jeg har lagt fotos på
www.kell.lostviking.dk
både min CB og Vefferne..
Billeder på Vefferne blive lagt jævnligt , når der sker nyt ,,
Desværre skal jeg have overmalet den grimme grå farve på tank og
sideskjolde..
Jeg ville prøve at ramme det look , som den stod med inden branden...
| |
Richard (04-11-2008)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 04-11-08 11:38 |
|
On 3 Nov., 16:24, "Kell Petersen" <NOshivS...@VELprivat.dk> wrote:
> Ja , undskyld stavefejlen med Aét i Sabre
>
Nåeh, den ses selv hos forretninger som MC Forum og Danish Custom
Import, der har solgt brugte V4'er i mange år
> Det går jo lidt tungt for tiden ,, har endnu ikke afviklet mine
> efterårs/vinterferie, men regner med at jeg bliver færdigt med den i en af
> perioderne
Ja, så kan du sikkert komme i mål med den iver, du lögger for
dagen
> Jeg er blevet helt vildt med Tekniken , så jeg overvejer at købe en til ,
> hvis prisen er rigtigt.
Sådan, god jagt, der burde stå flere af de ældste VFSer rundt omkring;
de har i mange år været lidt svære at sælge pga. de problemer med
knastsmøringen, der plagede især de tidlige årgange. I D og UK dukker
de også op på eBay jævnligt.
> tyveri-wiren er genial.. hvis man husker at bruge
> den.. , og cockpittet,, fancy ting de lavede i 80érne.
Ja, havde du ikke sagt det, havde jeg foreslået at finde en VF1100S /
V65 Sabre som supplement. Men tyverisikringswiren og museorglet /
Tokyo-by-night var unik for de allerførste VF750S. Wiren og den
tilhørende elektronik og holder er vist iøvrigt svær at få fat på, men
du har sikkert en reserve, ikke?
> Jeg har lagt fotos på www.kell.lostviking.dk både min CB og Vefferne.
Ja, tak, kigger på dem indimellem, når site'n ellers er oppe (og
derfor ikke lige nu
..
> Desværre skal jeg have overmalet den grimme grå farve på tank og
> sideskjolde..
> Jeg ville prøve at ramme det look , som den stod med inden branden...
Når blot tanken er ok inden i, er lakken nok blot en biting, som
Karlsson på taget sagde. En gang bagesodakur og POR15-forsegler ville
i modsat fald kunne gøre den som næsten ny igen indeni.
Honda's farvekode på stel og lakdele står i fiche'n (gætter på NH1,
Honda's standardsort) og numrene på de originale transfers står også i
fichen. Den kan jeg evt. hjælpe dig med en TIFF af, hvis du ikke har
en kopi allerede eller har langt til din forhandler. Skriv blot
direkte. cmsnl.com har de fleste af de senere '84-85-transfers, så
måske også dine røde. Ellers kan en skiltemager skære dem efter et
foto.
God jagt,
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Richard (13-11-2008)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 13-11-08 11:46 |
|
On 3 Nov., 16:24, "Kell Petersen" <NOshivS...@VELprivat.dk> wrote:
> bare sådan noget som tyveri-wiren er genial.. hvis man husker at bruge
> den.. , og cockpittet,, fancy ting de lavede i 80érne.
Kell, hvis du i mangel af den ægte vare kan leve med C/Magna'ens (og
de senere S/Sabre's) pendant til museorglet som baggrundstapet på din
pc, kan du hente det på hollandske Chris Boullarts nye site:
http://www.magnamaniac.com
Se nederst under de mange andre Honda V4 wallpapers
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
|
|