Købe mC England
Fra : Ukendt

Dato : 13-09-08 19:43

Hej

Er der nogen der har købt MC i England.

Med hensyn til restgæld og transport af do

MVH Verner

Fra : Killerbee_dk

Dato : 14-09-08 08:28

"Verner" <verner-nypost.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der har købt MC i England.
>
> Med hensyn til restgæld og transport af do
>
> MVH Verner

Hej Verner,

Jeg købte en 916 i UK sidste år, og undersøgte i den forbindelse en del
transportmuligheder.

Det er temmelig dyrt at få transporteret en enkelt mc, derfor valgte jeg at
hente den på en trailer.

Det tog mig og konen et par døgn og så sov vi i bilen.

Jeg købte min mc via ebay og så står de for sikkerheden mht. restgæld og
tyveri etc.

God fornøjelse!

Mvh

Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-08 11:03

OK Tak er du sikker på at de står inde for restgæld ????

Fra : Armand

Dato : 14-09-08 16:37

Killerbee_dk skrev:
> "Verner" <verner-nypost.dk> skrev i en meddelelse

Omkring GB-import er der tillige et par detaljer omkring at
instrumenteringen vil være i MPH og at givent asymetrisk lys vil pege
til den forkerte side.
Forende-stumper er i sagens natur blandt det sværeste at fremskaffe
brugt, så det vil være en fordel dels at orientere sig om given
forekomst af symmetrisk forlygteglas på købsemnet og dels indstile sig
på at skulle vænne sig til miles-indikering for fart og distance!

--
Armand.

Fra : Gimbal

Dato : 14-09-08 18:38

> [...]
> symmetrisk forlygteglas på købsemnet og dels indstile sig på at skulle
> vænne sig til miles-indikering for fart og distance!

De har vel osse gassen siddende i venstre side XD

Fra : Futte & Co.

Dato : 14-09-08 18:48

Gimbal skrev:

> De har vel osse gassen siddende i venstre side XD

De har da bremsepedal i venstre side og gearvælger i højre
hvorimod en tysker vender forkert

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : tp

Dato : 14-09-08 19:28

> De har da bremsepedal i venstre side og gearvælger i højre
> hvorimod en tysker vender forkert
>
> --

gælder vel kun "rigtige" engelske mc'ere fra gamle dage. moderne cykler er
det vel ikke tilfældet. En kammi fik en babyblade fra uk synet uden at gøre
noget ved lyset, så enten er de symetriske .... eller også var synsmanden
bare sjusket .-)

har selv nogle engelske venner som jeg jævnligt låner mc af når jeg er
derovre (senest en BMW HP2... nams og hvis gear mv sad omvendt ville jeg
HELT sikkert have opdaget det

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-08 07:49

On Sun, 14 Sep 2008 20:28:20 +0200, tp wrote:

> En kammi fik en babyblade fra uk synet uden at gøre
> noget ved lyset, så enten er de symetriske .... eller også var synsmanden
> bare sjusket .-)

Jeg kan garantere dig at en Honda har asymetrisk nærlys, såe mon ikke lige
at din kammi skulle få det rettet i stedet for at blænde sagesløse
modkørende :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Armand

Dato : 15-09-08 16:49

Orla Pedersen skrev:

> Jeg kan garantere dig at en Honda har asymetrisk nærlys,

Også en UK'er??

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-08 19:18

On Mon, 15 Sep 2008 17:49:09 +0200, Armand wrote:

> Også en UK'er??

Lige så sikkert som i sit hjemland. Hvorfor dog give afkald på den
sikkerhed når en trediedel** af jordens befolkning kører i venstre side.

** hvis da ikke lige Kina har væltet den statistik de seneste år. :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : Armand

Dato : 16-09-08 01:08

Orla Pedersen skrev:

> Lige så sikkert som i sit hjemland. Hvorfor dog give afkald på den
> sikkerhed når en trediedel** af jordens befolkning kører i venstre side.

En ting er hvilken side der køres i, en anden om lovgivningen fordrer
asymetri :-/
På den US-model jeg havde som back-up til GPZ900'eren sad der en
symmetrisk forlygte monteret!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-08 06:10

On Tue, 16 Sep 2008 02:07:34 +0200, Armand wrote:

> På den US-model jeg havde som back-up til GPZ900'eren sad der en
> symmetrisk forlygte monteret!

Huh ?? Men Du har jo set den, men uanset det lyder det komplet tosset. Også
selvom vi vist heller ikke hár et påbud om asymetrisk nærlys. :-/

Jeg ville nu ikke undvære den feature.....

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-09-08 08:28

Orla Pedersen wrote:

> Huh ?? Men Du har jo set den, men uanset det lyder det komplet tosset. Også
> selvom vi vist heller ikke hár et påbud om asymetrisk nærlys. :-/

Jeg faldt over en US side om Audi 4000 (80/90 her) - den beskrev
problemet med DIN standarden i US - symmetrisk nærlys. Det var åbenbart
en populær opgradering at få rigtige forlygter på..

> Jeg ville nu ikke undvære den feature.....

Ditto.

--
vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-09-08 08:29

Voilá : http://20v.org/light.htm

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 23-09-08 17:22

Torben Scheel skrev:

> [...]
> problemet med DIN standarden i US - symmetrisk nærlys. Det var åbenbart
> en populær opgradering at få rigtige forlygter på..

Efter at have kørt mørkekørsel for første gang i rigtig lang tid (på vej
hjem fra økonomi-løbet Aalborg t/r i søndags), er det gået op for mig at
Barbie'n, der også er en US-model, har en sørgelig forlygtepræstation
helt i ånd med Audi-sidens billed-dokumentation

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 18:59

On Tue, 23 Sep 2008 18:21:59 +0200, Armand wrote:

> Barbie'n, der også er en US-model, har en sørgelig forlygtepræstation
> helt i ånd med Audi-sidens billed-dokumentation

E-mærket forlygte ?

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-08 19:06

On Tue, 23 Sep 2008 19:59:15 +0200, Orla Pedersen wrote:

> E-mærket forlygte ?

Skal da i øvrigt indrømme at lyset på "fie" bestemt ikke var fremragende,
men dog asymetrisk. :-| Der er "makita" i en helt anden liga.

Fra : Armand

Dato : 23-09-08 22:49

Orla Pedersen skrev:

> E-mærket forlygte ?

Bliver nødt til at kigge efter hhv. fotografere!

--
Armand.

Fra : BoA

Dato : 16-09-08 10:02

Armand skrev:

> På den US-model jeg havde som back-up til GPZ900'eren sad der en
> symmetrisk forlygte monteret!

I USA er det almindeligt med symmetrisk
lys på MC. Spørg mig ikke hvorfor, men
måske skyldes det almindelig US hang til
gammeldags teknik - nej, jeg skrev ikke
HD
Da vi skulle have synet konens Honda,
der var en US-model importeret via
Tyskland, påpegede synsmanden straks at
den skulle forsynes med en forlygte, der
var forsynet med E4 godkendelses mærke i
glasset. Det var heldigvis ikke et stort
problem at finde en godkendt
lygteindsats.

BoA

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-08 19:28

Jo Jo tak for de vise ord.
Det viste jeg i forvejen.
Men med restgæld vides ikke

Fra : claus b.p.

Dato : 17-09-08 23:45

> Jo Jo tak for de vise ord.
> Det viste jeg i forvejen.
> Men med restgæld vides ikke

Prøv at kigge på motors.ebay.co.uk der er en link til en adresse hvor man
kan checke restgæld, miles konflikter mm. for et beskedent beløb.

Lagde også lige mærke til at udenlandske købere åbenbart visse steder på
Ebay har et dårligt ry, fordi de springer fra aftalerne. Man skal jo nok
være særdeles hårdhudet eller lade være at byde for højt, for et køretøj man
ikke har en chance for at se, før man byder. Billeder er taknemmelige.

/Claus