Forsikring af MC - skade i bil ?
Fra : driis

Dato : 13-09-08 09:55

Hej

Jeg skal ud og købe en ny MC og prøver at bruge diverse beregnere på
nettet til at finde forsikringsprisen på det nye vidunder.
Jeg har kørt 5 år skadefrit på MC. Men i den periode har jeg haft 2
skader på min bilforsikring (den ene pga. hærværk, den anden hvor jeg
blev påkørt bagfra), den sidste for ganske nylig.

Er der nogen der ved hvordan forsikringsselskaberne forholder sig til
det ? Kan jeg regne med at jeg har 5 års anciennitet (fordi jeg ingen
skader har haft på motorcykel), eller tæller skaderne i bil imod ? Det
betyder jo ganske mange tusinde kr. i prisforskel på en
kaskoforsikring på f.eks. en Honda CBR600, som jeg overvejer at købe.

På forhånd tak for hjælpen,
Mvh Dennis Riis

Fra : driis

Dato : 13-09-08 10:26

On 13 Sep., 17:54, driis <dennis.r...@gmail.com> wrote:
> [...]
> betyder jo ganske mange tusinde kr. i prisforskel på en
> kaskoforsikring på f.eks. en Honda CBR600, som jeg overvejer at købe.

.... Mit forsikringsselskab skriver dette:
"Anciennitet
Det er udelukkende kørsel på motorcykel, der tæller som anciennitet.

Kørsel på motorcykel tæller derimod som anciennitet, når du tegner
bilforsikring."