Rust på NY kværn
Fra : Gimbal

Dato : 12-09-08 14:23

Hej,

Jeg er fundet noget rust i et hjørne af min bagsvinger...på en 2 måneder ny
kværn. Er der ikke noget som hedder rust-garanti, ligesom på biler?

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 12-09-08 20:19

> Jeg er fundet noget rust i et hjørne af min bagsvinger...på en 2 måneder
> ny
> kværn. Er der ikke noget som hedder rust-garanti, ligesom på biler?

Hmm, er den en kina "kværn" eller en suzuki ? :)

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Gimbal

Dato : 13-09-08 01:23

"Lars Bisgaard" <Igenlcb@mail.dk(fjern Igen)> wrote in message

> Hmm, er den en kina "kværn" eller en suzuki ? :)

Kawasaki er6

Der er tale om overflade rust, dvs en brun plet på det ellers sølvfarvede
metal.

Skal jeg bare bide det i mig og give den en gang WD40, eller klage til
forhandler?

Takker

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 13-09-08 09:23

> [...]
> metal.
>
> Skal jeg bare bide det i mig og give den en gang WD40, eller klage til

Jeg ville nok køre en tur op til forhandleren og lade ham kigge på det og se
hvad han mener om sagen, 2 måneder gammel er jo helt ny :)
sådan da :)

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Jes Vestervang

Dato : 14-09-08 22:29

"Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> writes:

> Der er tale om overflade rust, dvs en brun plet på det ellers sølvfarvede
> metal.
>
> Skal jeg bare bide det i mig og give den en gang WD40, eller klage til
> forhandler?

Gnid rusten væk med wd40 og tør alle metalflader ex. bremser over med
en klud med wd40 eller lignende på. Selv et næsten usynligt lag gør
underværker.

Et andet godt trick er at lade være med at parkere sin mc udenfor, det
kan få de fleste cykler til at se småsørgelige ud, hvis ikke de er
godt beskyttede med olie.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Johnny Hansen

Dato : 14-09-08 12:26

> Mvh
>
> Lars Bisgaard

Du har vist nogle fordomme som du skal ha' professionel hjælp til....

johnny

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 14-09-08 13:56

"Johnny Hansen" <johnny-hcrap@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Du har vist nogle fordomme som du skal ha' professionel hjælp til....
>
> johnny

Kender du en der kan hjælpe mod det så bliver du vist hurtig rig :)

Mvh.

Lars Bisgaard
Der har haft flere suzuki'er.... nye som gamle.

Fra : Nielsen

Dato : 14-09-08 16:27

> Hmm, er den en kina "kværn" eller en suzuki ? :)

Så på en Honda VFR 800A fra sidste år. Velholdt, men med lidt rust på
bagstellet under sadlen - og det er en MC til næsten 200.000. Så alle mærker
kan vist ruste.....

/Ths

Fra : Armand

Dato : 14-09-08 16:43

Nielsen skrev:

> Så på en Honda VFR 800A fra sidste år. Velholdt, men med lidt rust på
> bagstellet under sadlen - og det er en MC til næsten 200.000. Så alle mærker
> kan vist ruste.....

Jup!
Og det er ikke rustskader, det er "hyggejob til vintersæsonen"!

--
Armand.

Fra : Bo

Dato : 12-09-08 22:37

Som jeg har forstået "rust garanti" = vi garanterer at køretøjet ruster.

De"garantier"der gives dækker typisk gennemtæring af karosseriplader
(som aldrig opstår inden for garantiperioden, medmindre man kører i
saltvand), og den slags pladematerialer er svære at finde på motorcykler.

/Bo