Hondapigen II (CB 500 ´77) - Karb. problem~
Fra : PaUZathrus

Dato : 11-09-08 13:50

Jeg vil bare lige tjekke op på noget:
Hun har de sidste dage smidt en del benzin når jeg har parkeret hende,
samt når jeg har kørt har hun været lidt træg i starten, (Lyder som om
hun kun kører på 3 Cyl) men så lige pludsels render hun som hun skal.
Jeg har læst et fif med at lige give svømmerhusene et gok, og da jeg
kom hjem i dag, og hun havde kørt skidt hele vejen (10-15km). Fik hun
et par ordentlige nogle med en hammer... måske ikke SÅ vildt - men nok
til at den der dims der kører op og ned øverst i karbsne (den runde
der holder nålen) satte sig fast. Jeg har masseret de 2 yderste, og nu
kan de glide op og ned igen - MEN - nu lyder det som om hun kører på
2 Cyl. og benzinen pisser ud når den ikke er startet.
Spørgsmålet er - Er det afmontering og total rensning af Svømmerhuse/
bundkar i karburatoren der skal til ? Eller skal jeg ud og se mig om
efter en ny karburator?

Jeg håber atter på gode råd - :)

Brian og en noget utilfreds Hondapigen II

Fra : PaUZathrus

Dato : 12-09-08 16:33

Og de 2 cylindreproblemet - En død Platin - Hun er nu renset, fået
skiftet Platin - og kører nu igen :) HERLIGT :)
Brian

Fra : Kell Petersen

Dato : 15-09-08 09:49

Tillykke ,,
Det lød ellers som om at det var svømmernålen som havde sat sig fast og
druknede dyret ,,
Så fint nok at du ikke begyndte det forkerte sted..

Fra : PaUZathrus

Dato : 15-09-08 12:27

On 15 Sep., 10:49, "Kell Petersen" <NOshivS...@VELprivat.dk> wrote:
> [...]
>
> Og de 2 cylindreproblemet - En død Platin - Hun er nu renset, fået
> skiftet Platin - og kører nu igen :) HERLIGT :)

Herligt med Modifikationer - Den kører og kører ok - men ikke optimalt
- der er noget galt i Karburatoren - så jeg skal have fat i en anden -
pis.
Så hvis der er nogen der ligger inde med en CB 500 Karb til Hondapigen
II vil hun blive meget glad.
Brian

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-08 20:09

On Mon, 15 Sep 2008 11:26:31 -0700 (PDT), PaUZathrus wrote:

> Herligt med Modifikationer - Den kører og kører ok - men ikke optimalt
> - der er noget galt i Karburatoren - så jeg skal have fat i en anden -
> pis.

Gokkede Du alligevel _for_ hårdt. :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : PaUZathrus

Dato : 15-09-08 14:55

On 15 Sep., 21:08, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

> Gokkede Du alligevel _for_ hårdt. :-/
>
> --
> mvh
> Orla Pedersenhttp://home20.inet.tele.dk/tfv/mchttp://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
> 25-8-08

sad bare og ventede på den kom - ;) - Men ja :( Desværre -
NU har jeg fået et par bud på karbs. Hvad ville en fornuftigt pris
være på en sådan. (altså et fuldt sæt med 4 stk.)
Brian