MC uden papir
Fra : Niels Jørgensen

Dato : 10-09-08 21:38

Hvis jeg finder en cykel helt uden papire, hvordan får jeg så den på danske
plader.
Jeg har set på en i tyskland, men ejeren har ikke haft den registret.

Den er billig 15000,-kr for en CBR 600 F4.

/ Niels

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-09-08 21:41

On Wed, 10 Sep 2008 22:38:07 +0200, Niels Jørgensen
<nijo@tech2media.dk> wrote:

Hej Niels.

>Hvis jeg finder en cykel helt uden papire, hvordan får jeg så den på danske
>plader.

Ganske enkelt - Det får du ikke.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Lars / Viborg

Dato : 10-09-08 21:46

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i meddelelsen
> On Wed, 10 Sep 2008 22:38:07 +0200, Niels Jørgensen
> <nijo@tech2media.dk> wrote:
>
> Hej Niels.

> Ganske enkelt - Det får du ikke.

- Du kan bruge den til mark / bane-ræs. Den kommer ikke på plader, det kan
lade sig gøre med særdeles gamle og sjældne ting, men ikke noed nyere...

Lars / Viborg

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-09-08 22:05

On Wed, 10 Sep 2008 22:46:26 +0200, "Lars / Viborg" <lars@s2v.dk>
wrote:

Hej Lars.

> - Du kan bruge den til mark / bane-ræs. Den kommer ikke på plader, det kan
>lade sig gøre med særdeles gamle og sjældne ting, men ikke noed nyere...

Heller ikke den går hvis tingene kommer fra udlandet.

Der er tilfælde hvor papirene på tidligere danskindregistrerede
køretøjer er forsvundet, og der senere er givet tilladelse til
genindregistrering.
Papirene på danskindregistrerede køretøjer kan føres tilbage til ca.
1965, så de fleste efter det år kan få genudstedt papirene.
Før 1964 findes der intet, og så er det op til ejeren at anskueliggøre
(bevise) at man er den retmæssige ejer, og at køretøjet har været
registreret i DK tidligere.
Jeg taler af erfaring - Min Super Fox har været møllen igennem

Politiet lider, med rette, af en panisk angst for at medvirke til
"hvidvaskning" af køretøjer der er stjålet i udlandet.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 11-09-08 22:02

Niels Jørgensen skrev:
> Hvis jeg finder en cykel helt uden papire, hvordan får jeg så den på
> danske plader.
> Jeg har set på en i tyskland, men ejeren har ikke haft den registret.
>
> Den er billig 15000,-kr for en CBR 600 F4.

"papirer" er andet end indregistrerings-attester - Før
indregistrerings-øjeblikket er køretøjets "ausweiss" dets fabriks og
type -papirer som pågældende ejer(!) derfro burde have istedet :-|

Noget andet er at såfremt at den ikke har været indregistreret i
udlandet regnes den for at være ny og beskattes derefter

Noget tredie er at det kun er brugte import-motorcykler (som de
EU-udenlandske myndigheder derigennem står inde for en typeforekomst af)
at man relativt enkelt kan indregistrere herhjemme !

--
Armand.

Fra : BigMac

Dato : 12-09-08 05:50

> [...]
hvis den aldrig har været indreg, skal den også overholde de nyeste EU
forureningskrav EU norm 2 eller 3

Fra : Richard

Dato : 14-09-08 04:49

On 10 Sep., 22:38, Niels Jørgensen <n...@tech2media.dk> wrote:
> Hvis jeg finder en cykel helt uden papire, hvordan får jeg så den på danske
> plader.
> Jeg har set på en i tyskland, men ejeren har ikke haft den registret.

Din eneste mulighed er nok at få ejeren til at registrere den i D,
lade den väre registreret der i 6 mdr., derefter köbe den af ham,
almelde den i D og så tage den hjem som normalt.

> Den er billig 15000,-kr for en CBR 600 F4.

Afghängig af, hvad ejeren skal give for at få cyklen indregistreret i
D – hvis det overhovedet er muligt – og holde den indregistreret i 6
mdr., stiger prisen jo nok lidt

--
Richard