Tjekke restgæld, hvordan?
Fra : Daniel Nielsen

Dato : 10-09-08 16:40

Hej NG

Jeg skal meget snart ud og have ny(brugt) cykel, og har fundet en GSF650
'06.

Jeg vil blive den 3. ejer af den, ved ikke om det er noget jeg skal tænke
nærmere over. Den har også kun kørt 10.500 km.
Da det er en forholdsvis ny cykel, kunne jeg forestille mig der måske kunne
være noget retgæld i den, men ved ikke hvordan det fungere, og hvordan jeg
kan tjekke det, når jeg skal ud og se den.

Takker på forhånd

Daniel Nielsen - Pt uden køretøj

Fra : SB

Dato : 10-09-08 16:52

"Daniel Nielsen" <blog@pivotpoint.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne være noget retgæld i den, men ved ikke hvordan det fungere, og
> hvordan jeg kan tjekke det, når jeg skal ud og se den.

Bed om køretøjets stelnummer og kontakt bilbogen

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/tinglysning/bilbogen/Pages/default.aspx

koster vist lidt at få det oplyst.

men hvis ham der har MC'n uden at kny udlevere stelnummeret til dig og han
ved det er for at checke restgæld, så er der sjældent noget, ellers
fortæller de det samtidig med.

gjorde det ved en campingvogn, jeg vidste var gæld i, fik oplyst hvem der
var panthaver hvorefter jeg betalte gælden ud og ejeren fik så restbeløbet,
en del af handlen, men længe siden nu, så har ingen ide om hvad prisen er
for at få det oplyst i dag

Søren

Søren

Fra : MotoCoder

Dato : 10-09-08 11:12

On 10 Sep., 17:52, "SB" <sobo@[SLETTES]ofir.dk> wrote:

> Bed om køretøjets stelnummer og kontakt bilbogen
>
> http://www.domstol.dk/saadangoerdu/tinglysning/bilbogen/Pages/default...
>
> koster vist lidt at få det oplyst.

Det koster skam ikke spor - og de er meget venlige og effektive
derinde, som regel behøver du heller ikke hele stelnummeret for de
første par hundrede tegn er som regel fast for model og årgang. Men få
alligevel det hele, bare for en sikkerheds skyld.

Der er flere gode råd her: http://www.fdm.dk/public/mc/kobogsalg/
blandt andet en slutseddel som er lige til at bruge, en fordel for
både sælger og køber.

Mvh
Peter
GSX 600 F, '98