Bom i parkeringsanlæg ville ikke op?
Fra : Fister

Dato : 09-09-08 11:39

For nogle uger siden holdte jeg bag en ven ved udkørslen fra et
parkeringsanlæg af den slags hvor de første timer er gratis. Vi havde kun
været der 3 min og da vi skulle ud, så snuppede automaten ved bommen bare
billetten og skrev at der ikke var betalt. Imens voksede køen bag og de
dyttede og blev sure. Han kørte i en 4W med kængurugitter og derfor kunne
han nemt køre bommen af (den knækkede helt af), og ud kom vi alle.

Har I oplevet dette selv?

Og kan parkeringsselskabet kræve erstatning for bommen eller er det nødværge
?
Hvad tror I der sker med ham :-/

Fister

Fra : Ole Hansen

Dato : 09-09-08 12:18

Fister wrote:

> Og kan parkeringsselskabet kræve erstatning for bommen eller er det
> nødværge ?
> Hvad tror I der sker med ham :-/

Selvfølgelig kan de det.. At man bliver sur og gal over at skulle vente
lidt giver ikke en ret til selvtægt.

--
Ole Hansen

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-09-08 14:51

Ole Hansen wrote:
> At man bliver sur og gal over at skulle
> vente lidt giver ikke en ret til selvtægt.

Han fik jo et ildebefindende og skulle straks på hospitalet.
Han fik det så heldigvis bedre kort tid efter.

/jim

Fra : Christian Stidsen

Dato : 09-09-08 12:18

I relation til dette har jeg haft en lille oplevelse i Billund Lufthavn.
Her er der også fine parkeringspladser med bomme o.s.v.
Men... jeg kom kørende på mc og bommen gik ikke op da jeg skulle IND på
parkeringspladsen, jeg kunne faktisk slet ikke få en billet fra automaten.
Er det fordi mc'en er for let, så systemet ikke opdager den holder der ?

Heldigvis var der tilpas med luft ved siden af bommen, så jeg sneg mig
rundt om og lavede samme nummer ved udkørslen.

Christian

--
FZS600

Fra : Dak

Dato : 09-09-08 14:19

> Er det fordi mc'en er for let, så systemet ikke opdager den holder der ?

Ja

> Heldigvis var der tilpas med luft ved siden af bommen, så jeg sneg mig
> rundt om og lavede samme nummer ved udkørslen.

Visse bomme er netop lavet til dette formål. Især hvis du kører ind i et
storcenter som f.eks. Fields så vil du kunne opleve forskellige længder
bomme. Motorcykler er undtaget at betale for at parkere der. Men så har de
også et specielt område de skal parkere på.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Gimbal

Dato : 09-09-08 16:12

"Dak" <dak_nFJERNEMIG@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> bomme. Motorcykler er undtaget at betale for at parkere der. Men så har de
> også et specielt område de skal parkere på.

Det samme som med parkometre. Hvis du har betalt for at parkere en MC, er du
blevet snydt.

Fra : KentBM

Dato : 15-09-08 19:30

Dak skrev:
> [...]
> bomme. Motorcykler er undtaget at betale for at parkere der. Men så har de
> også et specielt område de skal parkere på.
Hvor er det? Jeg bruger tit Fields, men har aldrig set MC-parkering.

--

Kent

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-09-08 12:48

Fister wrote:
> parkeringsanlæg

> da vi skulle ud

> derfor kunne han nemt køre bommen af (den knækkede
> helt af)

> Har I oplevet dette selv?

Yep. Legoland. Billetmaskinen virkede slet ikke, og vi var en 8-10 biler da
jeg kom til. Jeg steg ud og bøjede bommen, så den knækkede ikke. Den
strittede bare lidt opad.

> Og kan parkeringsselskabet kræve erstatning for bommen eller er det
> nødværge ?

De kom rendende og brokkede sig og ville have navn og alt muligt. Hvad de
ikke fik. Jeg sagde de kunen skrive min nrplade og ringe til polisen.

> Hvad tror I der sker med ham :-/

Jeg hørte ikke noget.
Vi vil gerne høre fra dig når du ved noget mere.

/jim

Fra : Fister

Dato : 09-09-08 15:06

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote in message

> De kom rendende og brokkede sig og ville have navn og alt muligt. Hvad de
> ikke fik. Jeg sagde de kunen skrive min nrplade og ringe til polisen.

Godt gået.

> Vi vil gerne høre fra dig når du ved noget mere.

ok

Fister

Fra : Dak

Dato : 09-09-08 14:22

> [...]
> været der 3 min og da vi skulle ud, så snuppede automaten ved bommen bare
> billetten og skrev at der ikke var betalt.

Huskede i at køre billetten igennem betalingsautomaten først? Selvom man er
derinde i de tilladte minutter så skal den igennem betalingsautomaten for at
registrere at den er "betalt" med 0 kr.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : Fister

Dato : 09-09-08 15:01

> Huskede i at køre billetten igennem betalingsautomaten først? Selvom man
> er derinde i de tilladte minutter så skal den igennem betalingsautomaten
> for at registrere at den er "betalt" med 0 kr.

Nej det gjorde vi ikke
Det stod der ingen steder på det store skilt eller ved automaten.
Den burde vel spytte billetten ud igen og meddele at den skulle puttes i
betalingsautomaten først?
Det er da helt tåbeligt at tage gidsler på denne måde og blokere alt
færdsel, ikke

Fister

Fra : Lars / Viborg

Dato : 09-09-08 19:35

"Fister" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Det er da helt tåbeligt at tage gidsler på denne måde og blokere alt
> færdsel, ikke?

- Joeh, men nu er alt betalt parkering vel egentlig generelt tåbeligt,
eller hva'???

Flyt til Viborg, der har byrådet og regeringen til sammen lige nedsat forbud
mod betalt parkering...!!

Lars / Viborg

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-09-08 13:06

Lars / Viborg wrote:

> Flyt til Viborg, der har byrådet og regeringen til sammen lige nedsat
> forbud mod betalt parkering...!!

Så er det da netop en dårlig idé at bo dér?

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 11-09-08 21:34

Lars / Viborg skrev:

> [...]
> eller hva'???
>
> Flyt til Viborg, der har byrådet og regeringen til sammen lige nedsat

Eller til Fredericia, hvor det endnu ikke har forekommet (men derimod er
til kedelig debat p.t.)!

--
Armand.