Bedste køb af brugt MC ?
Fra : driis

Dato : 07-09-08 06:21

Hej

Jeg er i gang med at afhænde min Suzuki GSF 400 Bandit, da jeg vil
have noget større.

Jeg vil gerne have en MC, der er forholdsvis ny, med fuldkåbe, cirka
600-800 cc og i prisklassen mellem 50 og 70.000 kr.
Umiddelbart overvejer jeg Suzuki SV 650 S, Suzuki GSX 600 F, Honda CBR
600 F3, eller Kawasaki ER6-f (sidstnævnte lidt dyrere end de andre,
men så er den ny
Jeg har også kigget på Honda VFR 750, men synes de er alt for dyre -
f.eks. 60000 for en '91er, den er alligevel 17 år gammel !

Hvad er det bedste køb på brugtmarkedet i den klasse ?

Sidst men ikke mindst, kan det betale sig at købe her sidst på sæsonen
(isf. til foråret) - eller er det en skrøne ?

Håber der sidder nogle med gode input eller råd !

Mvh. Dennis Riis

Fra : Per

Dato : 07-09-08 16:43

driis wrote:
> [...]
> f.eks. 60000 for en '91er, den er alligevel 17 år gammel !
>
> Hvad er det bedste køb på brugtmarkedet i den klasse ?

Af dem du nævner ville jeg personligt se på SV650 og CBR600 F3.

VFR er for gammel og for dyr imo.

Hvad med at se efter noget som ikke alle og enhver har - der kan man ofte
gøre et rigtig godt køb.

Kender du Yamaha TRX 850 ?

Se her:

http://www.dba.dk/asp/soegning/soegning.asp?Niveau=&OldNiveau=&Annoncetype=2&Sortering=&Sorteringtype=&kortsogX=0&kortsogY=0&kortsogRad=0&kortsogXArea=0&kortsogYArea=0&kortsogRadArea=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&FavoritNavn=&SoegningId=&FirstSearch=1&BilledVisning=&SektionId=8&KategoriId=23&RubrikId=%5B55010%3B55023%5D&navdatatype2=2&navQuerytype2=1&nav2DependantNavigatorNumber=0&navdata2=%5EYamaha%24&navdatatype5=1&navName5=%C5rgang&navQuerytype5=2&nav5DependantNavigatorNumber=0&MatrixType5=0&matrix5=0&navdatatype8=2&navQuerytype8=1&nav8DependantNavigatorNumber=0&navdata8=0&PrisFra=0&PrisTil=9999999&Fritekst=trx&navdatatype6=1&navName6=Antal+km&navQuerytype6=2&nav6DependantNavigatorNumber=0&Forhandler=0&navdatatype4=1&navName4=Motor&navQuerytype4=2&nav4DependantNavigatorNumber=0&MatrixType4=0&matrix4=0&AntalDage=0&RegionId=0

Den synes jeg er rigtig interessant i det prisleje - og de kører rigtig
rigtig godt.....

> Sidst men ikke mindst, kan det betale sig at købe her sidst på sæsonen
> (isf. til foråret) - eller er det en skrøne ?

Der er helt sikkert noget om snakken, du kan være heldig at spare 5-10.000
kr afhængig af årstiden.

/Per

Fra : Niels Jørgensen

Dato : 07-09-08 17:43

"driis" <dennis.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> (isf. til foråret) - eller er det en skrøne ?
>
> Håber der sidder nogle med gode input eller råd !

Hvor nyt er "forholdsvis ny" 2, 5 ell 10 år.

Jeg har selv lige købt en CBR 600 F3 fra 1996, det er en kanon maskine
den har krafter nok til maskeldige klip i kortet
og hvis du kan li' at svinge på de små veje så er den yderst styrevillig.
Jeg harværet på udkik i over et år og fand frem til at den jeg fik mest for
pengende for
var en CBR fra 1996 el 1997.
Min er købt ude afgift og står mig i 51000 og den har lige rundet 13500 på
klokken.

Håber du finder en som passe til dig.

Fra : Jakob

Dato : 08-09-08 07:42

On 7 Sep., 17:43, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> rigtig godt.....

> Der er helt sikkert noget om snakken, du kan være heldig at spare 5-10.000

Har selv her i maj 08 hentet en VFR750F RC36-2 fra '95 hjem fra
Berlin. Med afgift kom det ca. til at koste 65000,-. Syns bestemt det
er et godt køb. Den har kørt 54000 km og der er stadig mange km
tilbage i den. Har desuden været 2 gange på trackday, og tro mig - den
kan uden problemer være med. Det enste der er lidt dårligt ved den er
vægten, 236 kg.

Tjek den ud her: http://picasaweb.google.com/nordenlund/BlandetMC#5207175632473507490

Kig på mobile.de - og spørg hvis du skal have nogle råd vedr.
transport eller afgift.

Mvh. Jakob

Fra : driis

Dato : 08-09-08 10:34

On 8 Sep., 15:42, Jakob <nordenl...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Kig på mobile.de - og spørg hvis du skal have nogle råd vedr.

Det lyder billigt, i forhold til hvad man kan finde i Danmark - jeg
har altid syntes at der var for meget bøvl forbundet med at importere
fra Tyskland, men det kan da være det skal genovervejes.
Jeg er vist nødt til at komme ud og prøve dels en CBR 600 og en VFR
hos en forhandler, før jeg beslutter mig for typen.

Hvordan gjorde du med transport hjem fra Tyskland ? Jeg tænker det vil
være nemmest bare at køre den hjem selv, men hvad gør man så med nr..
plader ?

Mvh. Dennis

Fra : Niels Jørgensen

Dato : 08-09-08 22:20

> [...]
>
> Hvordan gjorde du med transport hjem fra Tyskland ? Jeg tænker det vil
> være nemmest bare at køre den hjem selv, men hvad gør man så med nr.

Jeg ville hente den på en trailer hvis jeg var dig.
Der er massere af gode cykler i tyskland, og det er ikke svært at køre til
toldsyn og syn, herefter til forsikring og
til sidst til skat for at betale afgift og nr plade, vupti og du er kørende.

Se evt dette link:
http://bilimport.tkrath.dk/ det er godt nok om biler men der er ikke den
store forskel

Håber du finder en MC
MVH Niels
CBR600F3

Fra : Jakob

Dato : 10-09-08 05:40

On 8 Sep., 18:34, driis <dennis.r...@gmail.com> wrote:

> [...]
> plader ?
>
> Mvh. Dennis- Skjul tekst i anførselstegn -

Jeg fik betalt en gut over ebay.de til at transportere den fra Berlin
til Puttgarden. Kostede mig vist nok 160€. Havde ikke selv muligheden
for at låne en bil, Og leje en ville være for dyrt. Man skal jo også
betale færgen osv osv.

Ved færgelejet i Puttgarden "trillede" jeg den ombord. Måtte dog lige
bruge 15 min med det tyske grænsepoliti på at argumentere mig uden om
en 500€ bøde, da jeg havde sat DK prøveplader på før jeg var kommet
igennem betalingsanlægget. De mærkede på min udstødning og blev
overbevist om at jeg kun lige var trillet 30 meter rundt om hjørnet
fra parkeringspladsen.

Derefter gik det lige ud af landevejen (motorvejen til Kbh).

Mvh. Jakob