Tyverisikring? erfaringer og statistik eft~
Fra : StreetFighter

Dato : 07-09-08 10:00

Jeg vil høre om nogen her kender til erfaringer og statistik med hvad det
er for MC-er som stjæles og hvordan.

Eksempel:

Stjæles de fra gaden om natten, om dagen, fra garager ekker garageanlæg,
fra indbrud i hjemmet, eller?

Stjæles MC-er med startspærre og/eller GPS mindre end øvrige

Har dem som stjæles fra gaden været låst alene med ratlås eller har tyvene
boltsaks med til kædelåsen.

Bliver MC-en løftet ind i en kassevogn (så nødvendigheden af GPS alarm er
tilstede)

Hvad bør man gøre for at undgå tyveri bedst muligt?

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 07-09-08 10:06

"StreetFighter" <streetfighter@ghostrider.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> er
> tilstede)
>
> Hvad bør man gøre for at undgå tyveri bedst muligt?

Bind en sulten og glubsk Rottweiler fast i sidevognen
--
Michael D

Fra : StreetFighter

Dato : 07-09-08 10:16

On Sun, 7 Sep 2008 11:06:28 +0200, Michael Dahlberg wrote:

> Bind en sulten og glubsk Rottweiler fast i sidevognen

Nu har jeg ikke lige sidevogn på

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 07-09-08 10:40

> Nu har jeg ikke lige sidevogn på
Overvej det!!
Der stjæles meget få sidevogns-maskiner

--
Michael D

Fra : oz3bto

Dato : 07-09-08 11:58

> [...]
> tilstede)
>
> Hvad bør man gøre for at undgå tyveri bedst muligt?

Bedste sikring af 2 hjuleren er at den står aflåset et sted hvor den ikke
kan ses + der er en vovse der passer på den

Selv står mine 2 hjuler lidt forskellige steder
Baneraceren (scooter) står i PC rummet
By raceren (45er scooter) Står ved indgangs døren og hundelemmen
Classicen (wannabee MC 45er) Står i stuen tæt på brændeovnen
MZeren står ude i aflåst skur

Alle 2 hjulerne bliver vogtet at 26kg slædehund

Fra : Gimbal

Dato : 07-09-08 19:43

> Bedste sikring af 2 hjuleren er at den står aflåset et sted hvor den ikke
> kan ses + der er en vovse der passer på den

Ifølge diverse forsikringselskabers præventive råd, så er en motorcykel mere
sikker på et veloplyst offenligt sted, end hengemt i et skur... Ligesom at
der er flere indbrud i mørke villa kvarterer. Jeg ville dog aldrig drømme om
at stille min egen ude ved en befolket vej...bare tanken om alle dem som
kommer forbi i en brandert og lige skal pille/ridse/pisse på den...

Derefter prioriteres en kraftig kædelås, som sidder omkring noget solidt og
stationært, som f.eks. et vejskilt.
Hvis der står ABUS på den, kan du være heldig at de bare går videre til den
næste.

Skivebremselåse har ingen effekt på de professionelle, som bare løfter hele
MC'en ind i en kassevogn.

Jeg har ikke læst nogen statistikker eller lignende vedrørende alarmer, men
valgte selv at købe en med pager, så jeg endelig kan slappe af når min MC
ikke lige er i syne. Alle pengene værd... Jeg mener at have læst, at nogle
forsikringselskaber kræver alarmer monteret på meget dyre modeller, så de må
vel have en effekt.

Mht. hvilke der stjæles flest af, så tror jeg det følger prisen rimeligt
tæt. De professionelle tyve ved udemærket hvilke MC'er der koster mest.

Jeg håber at der en dag kommer noget lignende Batman's tyverisikring på hans
bil...

Fra : oz3bto

Dato : 07-09-08 22:31

"Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tæt. De professionelle tyve ved udemærket hvilke MC'er der koster mest.
>
> Jeg håber at der en dag kommer noget lignende Batman's tyverisikring på

Som jeg altid har lært så kan de ikke stjæle hvad de ikke kan se netop
derfor gemmes den af vejen i skur/huset

Indhegning + vovse gør også en del .. alt efter vovsen..
Min egen ryger omgående på fremmede der lusker rundt på den forkerte side af
hegnet har vi set bevist med 2 knægte der troede de skulle have en hurtig
scooter

Fra : Gimbal

Dato : 07-09-08 23:30

"oz3bto" <no@in.dk> wrote in message

> Som jeg altid har lært så kan de ikke stjæle hvad de ikke kan se netop
> derfor gemmes den af vejen i skur/huset

Jamen jeg har det på samme måde som dig. Forsikringselskaberne er åbenbart
bare ikke enige.

Fra : oz3bto

Dato : 07-09-08 23:55

"Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "oz3bto" <no@in.dk> wrote in message

> Jamen jeg har det på samme måde som dig. Forsikringselskaberne er åbenbart
> bare ikke enige.

Tror også at bopæl har lidt at sige
Risikoen er jo ikke lige stor over alt

Fra : StreetFighter

Dato : 08-09-08 09:33

On Sun, 7 Sep 2008 20:42:47 +0200, Gimbal wrote:

> kommer forbi i en brandert og lige skal pille/ridse/pisse på den...

Ja, eller vælte den fordi de er misundelige

> [...]
> stationært, som f.eks. et vejskilt.
> Hvis der står ABUS på den, kan du være heldig at de bare går videre til den

Abloy 14mm. Den burde ikke kunne klippes?

> Skivebremselåse har ingen effekt på de professionelle, som bare løfter hele
> MC'en ind i en kassevogn.

Man kan også parkere MC-en så en kassevogn ikke kan køre tæt på, og tyvene
så skal slæbe den langt. En skivebremselås vil nok også gøre det sværere at
slæbe den, for med låste hjul skal den bæres hele vejen.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-08 10:35

On Mon, 8 Sep 2008 10:32:39 +0200, StreetFighter wrote:

> Man kan også parkere MC-en så en kassevogn ikke kan køre tæt på, og tyvene
> så skal slæbe den langt. En skivebremselås vil nok også gøre det sværere at
> slæbe den, for med låste hjul skal den bæres hele vejen.

Nøh, de er ligeglade, også med låse, og de fjerner først låsene senere. De
har det nødvendige med, og flytter den let, desværre.... :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Gimbal

Dato : 08-09-08 16:35

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:1mbi43tunphiz$.g7q4o5xz7uau.dlg@40tude.net...

> Nøh, de er ligeglade, også med låse, og de fjerner først låsene senere. De
> har det nødvendige med, og flytter den let, desværre.... :-/

Netop derfor man skal have en kæde som kun kan skæres over med en større
vinkelsliber, monteret omkring solid stolpe eller gulvanker...helst langt
væk fra stik-kontakter, så de ikke kan få strøm til vinkelsliberen!

Fra : StreetFighter

Dato : 08-09-08 23:21

On Mon, 8 Sep 2008 17:34:53 +0200, Gimbal wrote:

> væk fra stik-kontakter, så de ikke kan få strøm til vinkelsliberen!

Akkuværktøj kræver ikke 230v og er effektivt.

Fra : oz3bto

Dato : 08-09-08 23:19

> [...]
> vinkelsliber, monteret omkring solid stolpe eller gulvanker...helst langt
> væk fra stik-kontakter, så de ikke kan få strøm til vinkelsliberen!

Bare tit at låsens styrke er dens svaghed

De meget populære ruko hængelåse (de sorte) til skur o.l. brækker en 14årig
op på under 30sek ved hjælp af en stor svensknøgle/rørtang .. Selve bøjlen
springer når der vrides i den pga. hærdningen

Alarm + solide kæder og låse er et must hvis man ikke har muligheden for
at have den stående bag hegn sammen med en vovse

Fra : StreetFighter

Dato : 08-09-08 23:16

On Mon, 8 Sep 2008 11:35:21 +0200, Orla Pedersen wrote:

> Nøh, de er ligeglade, også med låse, og de fjerner først låsene senere. De
> har det nødvendige med, og flytter den let, desværre.... :-/

Sker det oftest i dag- eller nattetimerne?