Hvor slemt ser det egenligt ud i år?
Fra : tp

Dato : 07-09-08 08:33

Der var jo en i går også, http://jp.dk/indland/trafik/article1430943.ece
men jeg har indtryk af at det ikke har været så slemt i år. nogle der ved
det?

Fra : Hekto

Dato : 07-09-08 08:40

On Sun, 07 Sep 2008 09:32:42 +0200, tp wrote:

> Der var jo en i går også, http://jp.dk/indland/trafik/article1430943.ece
> men jeg har indtryk af at det ikke har været så slemt i år. nogle der
> ved det?

34-36 stykker .... ihvertfald så mange at det har offentlighedens og
øvrighedens bevågenhed. Selv om DK er et af de sikreste lande at køre på
MC i, er det jo alligevel mange når en stor del er meningsløse.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 07-09-08 09:15

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse

> [...]
> på
> MC i, er det jo alligevel mange når en stor del er meningsløse.

Det er de vel alle sammen!
Hvis ikke, så giv et eksempel på en meningsfyldt dødsulykke!
;-(
--
Michael D

Fra : Gimbal

Dato : 07-09-08 09:23

> 34-36 stykker .... ihvertfald så mange at det har offentlighedens og
> øvrighedens bevågenhed. Selv om DK er et af de sikreste lande at køre på
> MC i, er det jo alligevel mange når en stor del er meningsløse.

Men stadigvæk så få, at det kommer i medierne hver gang.
Og husk så nu, stor bue uden om kvindelige bilister ;)
Folk der taler i mobil under kørsel...hav en bakke æg på styret til at kaste
efter dem!

Fra : Niels Pein

Dato : 07-09-08 14:21

"Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> skrev ...

> Folk der taler i mobil under kørsel...hav en bakke æg på styret til at
> kaste efter dem!
Man kører også selv meget pænere, når man skal holde styr på sådan en bakke
æg uden at "spilde".

--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : StreetFighter

Dato : 07-09-08 10:12

On Sun, 7 Sep 2008 09:32:42 +0200, tp wrote:

> http://jp.dk/indland/trafik/article1430943.ece

Hvem havde skylden i sådan en tragisk ulykke?
Synes godt nok det er chokerende at brage ind i siden på en bil så den
vælter om på taget

Fra : Hekto

Dato : 07-09-08 10:41

On Sun, 07 Sep 2008 10:15:12 +0200, Michael Dahlberg wrote:

> Det er de vel alle sammen!
> Hvis ikke, så giv et eksempel på en meningsfyldt dødsulykke! ;-(

Jeg kan da give dig eksempler på selvforskyldte dødsulykker. Der er en
lille gruppe der er uden for pædagogisk rækkevidde, og som både
forårsager forudsigelige ulykker og giver en utrolig negativ omtale, der
skader alle os andre. Disse ulykker er praktiseret Darwinisme.

De meningsløse er dem der kunne have været undgået ved mere opmærksomhed
fra medtrafikanterne.

Fra : Hekto

Dato : 07-09-08 10:45

On Sun, 07 Sep 2008 11:11:40 +0200, StreetFighter wrote:

> Hvem havde skylden i sådan en tragisk ulykke? Synes godt nok det er
> chokerende at brage ind i siden på en bil så den vælter om på taget

Teknisk har bilisten vel skylden, idet hun måske ikke overhold
vigepligten?

På den anden side har dem på MC ikke kørt særligt forudsigeligt hvis de
har kørt med så høj hastighed at bilen vælter? Havde de ike kørt med
hovedet under armen, havde de sikkert kørt rundt og nydt det gode vejr
lige nu.

Fra : KentBM

Dato : 07-09-08 12:10

Hekto skrev:
> Teknisk har bilisten vel skylden, idet hun måske ikke overhold
> vigepligten?
Der er maks. 50 km/t på stedet og muligvis kun 40. Nu står der ikke
hastigheden på motorcyklen, men der er ikke ret gode oversigts forhold
som jeg husker det fra min tur fredag aften.

Du kan ikke, hverken som billist eller som motorcyklist nå at opdage en
modkørende, der kører særligt meget hurtigere end det tilladte.

Der skal altså temmelig høj hastighed for at en motorcykel vælter en
bil. Eller også har motorcyklen bare været usædvanligt heldigt.

Så det er muligt, at forsikringsselskabet er enig med dig. Men det kan
sagtens vise sig, at kvinden ikke havde en chance og er totalt uskyldig.

--

Kent

Fra : Ralph Køster

Dato : 07-09-08 15:42

Ulykken i går skete hvor der er 60 kmt og de 3 Bandidos rockere menes at
have kørt 110 kmt.
Man kan gøre meget selv for at undgå ulykker.

Ralph.

Fra : Ulvir

Dato : 07-09-08 15:54

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i meddelelsen
> Ulykken i går skete hvor der er 60 kmt og de 3 Bandidos rockere menes at
> have kørt 110 kmt.

Bandidos? Så er det Guds vilje..

Fra : Ole

Dato : 07-09-08 17:36

Ulvir wrote:

> "Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev i meddelelsen
>
> Bandidos? Så er det Guds vilje..

Fjols!

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 07-09-08 18:18

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> skrev i en meddelelse

> Fjols!

Well, it takes one to know one!

--
Michael D

Fra : Ole

Dato : 08-09-08 18:22

Michael Dahlberg wrote:

> Well, it takes one to know one!
>
> --
> Michael D

Måske i /din/ verden.

Her nede på jorden hvor *jeg* befinder mig ,
er det aldrig morsomt når andre dør!

Jeg /har/ lagt mærke til nogle her mener
at det er hvis en tyv bliver smadret når
han har scoret en MC, men det er /ikke/
OK at ønske død over andre!

Måske den nye tone herinde også er grund
at nogle af de gamle røvhuller ikke
kommer her mere

Det er /aldrig/ "svovt" når andre dør!

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 08-09-08 18:56

> [...]
> han har scoret en MC, men det er /ikke/
> OK at ønske død over andre!
>
> Måske den nye tone herinde også er grund

Nej, og det har jeg aldrig påstået.
Hvis du havde set mit indlæg lidt tidligere i tråden harcelerer jeg over
udtrykket meningsløs ulykke som jeg læser som det modsatte af
meningsfyldt !
ALLE ulykker er meningsløse, og ALLE trafikdrab er meningsløse!
Jeg kommenterede udelukkende på at du kalder forfatteren til et indlæg
for "fjols"
Jeg er enig med dig i at hans indlæg var uheldigt, men vil gentage, med
henvisning til at du bruger øgenavne eller nedsættende betegnelser:
Det kræver et fjols, at genkende et!
--
Michael D

Fra : Ulvir

Dato : 08-09-08 19:27

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kommenterede udelukkende på at du kalder forfatteren til et indlæg
> for "fjols"

Guuud, var det mig han beskrev som et fjols? Jeg troede det var møntet på
ham som kørte ind i siden af en bil med det dobbelte tilladt hastighed..

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-09-08 09:19

Ulvir wrote:

> Guuud, var det mig han beskrev som et fjols? Jeg troede det var møntet
> på ham som kørte ind i siden af en bil med det dobbelte tilladt hastighed..

Han er ikke et fjols. Han er død.

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 10-09-08 12:31

Fra : N/A

Dato : 10-09-08 12:31

Fra : N/A

Dato : 10-09-08 12:31

Fra : N/A

Dato : 10-09-08 12:31

Fra : N/A

Dato : 10-09-08 12:31

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 10-09-08 01:28

On 9 Sep., 10:19, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Han er ikke et fjols. Han er død.

Der var ikke angivet om det var nutid eller datid.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 10-09-08 09:32

<Niels.Pein@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Han er ikke et fjols. Han er død.

Der var ikke angivet om det var nutid eller datid.

Der er ingen forskel på nutid og datid af "at dø"!
;-(
--
Michael D

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-09-08 12:31

Niels.Pein@gmail.com wrote:

> Der var ikke angivet om det var nutid eller datid.

OK - tak for sproglektionen. Hvad med "smuk" og "levende" - er det samme
regler når det er blevet datid?

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 10-09-08 21:07

Fra : N/A

Dato : 10-09-08 12:31

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 10-09-08 07:07

On 10 Sep., 13:30, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> OK - tak for sproglektionen. Hvad med "smuk" og "levende" - er det samme
> regler når det er blevet datid?

Lad os tage et par eksempler:

Rita Hayworth? Smuk!
"Nej, hun er ikke smuk, hun er død."
Javist, men hun _var_ smuk.

Eller (hvis det skal være levende personer):
"Smuk" kan man også sige om både Natalie Portman og Kate Moss.
Præciseringen må være; Natalie Portman er smuk; Kate Moss var smuk.

Ovenstående er naturligvis ubestridelige fakta, og har intet med
personlig smag eller deslige at gøre.
Desuden er jeg sprogekspert, og lider ikke under fordomme, idet jeg
ved alt.

--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-09-08 21:07

Niels.Pein@gmail.com wrote:

> [...]
> personlig smag eller deslige at gøre.
> Desuden er jeg sprogekspert, og lider ikke under fordomme, idet jeg

Kære BanditOrakel.

Hvordan er det en signaturadskiller ser ud på usenet?

- - --
Kærlig hilsen,
YamaLeven