gule pletter under lakken ?
Fra : Coraggio

Dato : 06-09-08 23:25

Hej NG

I sommers købte jeg mig en TL1000R fra ´98 - det er ikke til at se at den er
10år, men den har nogen mærkelige små gule pletter på SUZUKI mærkerne under
lakken på tanken - er det nogen som selv har oplevet den, eller kender til
det !?

Jeg havde tænkt på at få slibte tanken og givet den en ny gang klar lak -
men gad vide om det hjælper !?

Ses på "klemmen" imorgen - sov godt

Brian - TL1000R

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-08 08:58

On Sun, 7 Sep 2008 00:25:02 +0200, Coraggio wrote:

> [...]
> lakken på tanken

> Jeg havde tænkt på at få slibte tanken og givet den en ny gang klar lak -

Jeg tror at Du skal holde fingrene væk, med mindre at Du er klar til en
komplet omlakering incl. staferinger :-/ De gule pletter er givetvis lakken
som har sluppt sit greb i mærkerne, og det er nærmest umuligt at slibe ned
til mærket så præcist, at mærket ikke ødelægges.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-09-08 08:45

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> som har sluppt sit greb i mærkerne, og det er nærmest umuligt at slibe ned
> til mærket så præcist, at mærket ikke ødelægges.

Jup - hands off. Hvis underlakken er en solid farve (uden metallic) kan
man være forgyldt og have held med at fjerne lak og mærker - montere nye
mærker og lakere. Men man skal være klar til at det kan blive til en
fuld omgang man skal ud i.

Metallic - no chance in hell.

--
vh