stjålet Aprilia RSV Mille fundet på
Fra : Thore Jensen

Dato : 06-09-08 21:26

Hej..

Så lige dette på MC-galleriet..
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8440

Thore

Fra : Thore Jensen

Dato : 06-09-08 21:48

Thore Jensen skrev:
> Hej..
>
> Så lige dette på MC-galleriet..
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=8440
>
> Thore

Fandt selv ejeren via Apriliaklubbben.. og politiet hav fundet ham lige
inden..

Thore

Fra : StreetFighter

Dato : 07-09-08 09:47

Sig mig, er der ikke startspærre på sådan en?

Kan en MC med startspærre reelt startes af tyven?

Fra : Thore Jensen

Dato : 07-09-08 11:49

StreetFighter skrev:
> Sig mig, er der ikke startspærre på sådan en?

Ikke mig bekendt...

Thore

Fra : oz3bto

Dato : 07-09-08 12:01

"StreetFighter" <streetfighter@ghostrider.invalid> skrev i en meddelelse
> Sig mig, er der ikke startspærre på sådan en?
>
> Kan en MC med startspærre reelt startes af tyven?

Når østbanderne kan undgå startspærrende i biler så kan de vel også på MCer

Iøvrigt håber man nogen gange at det er nogen uerfarne knægte der nupper
såen en MC også bliver smidt af pga de ikke kan styre den

Fra : Mikkel Hansen

Dato : 07-09-08 22:05

StreetFighter wrote:
> Sig mig, er der ikke startspærre på sådan en?
>
> Kan en MC med startspærre reelt startes af tyven?

Tjae, en flok genier havde stjålet min gamle cbr600 som havde
startspærre, havde transporteret den 1 km væk og forsøgt at splejse
nogle ledninger sammen, efter at have banket nøglehuset ud. Da det ikke
lykkedes, parkerede de den i vejkanten på støtteben.

Det er smukt i sin genialitet. Men i det mindst er et nøgle/ignition sæt
til en cbr ikke dyrt, eller...

--
Mikkel Hansen » ZX10R

Fra : StreetFighter

Dato : 08-09-08 09:08

On Sun, 07 Sep 2008 23:05:08 +0200, Mikkel Hansen wrote:

> [...]
> nogle ledninger sammen, efter at have banket nøglehuset ud. Da det ikke
> lykkedes, parkerede de den i vejkanten på støtteben.

Gad vide om folk som ikke selv kører MC, egentligt er klar over at der er
startspærre i nyere maskiner med indsprøjtning. Det burde stå markeret ved
tændingslåsen så de ikke ødelægger den uden grund.

Fra : Anders Houmark

Dato : 08-09-08 19:13

> Gad vide om folk som ikke selv kører MC, egentligt er klar over at der er
> startspærre i nyere maskiner med indsprøjtning. Det burde stå markeret ved
> tændingslåsen så de ikke ødelægger den uden grund.

Det står f.eks. på Honda VFR800, vist nok også CBR600 mener jeg.. De har
H.I.S.S. ståenede over tændingslåsen.. og selvom jeg er ret godt inde i
motorcykelmodeller, mærker, forkortelser osv. så kan jeg skisme ikke huske
hvad HISS står for.. andet end at det er noget med startspærre og alarm
eller sådan ca.. hehe

Fra : MKS - 74

Dato : 08-09-08 19:25

On Mon, 8 Sep 2008 20:12:46 +0200, "Anders Houmark"
<no@email.available.dk> wrote:

> [...]
>hvad HISS står for.. andet end at det er noget med startspærre og alarm

HISS - Honda Ignition Security System såmænd.

Desværre ved mange af de mere "tilfældige" tyve heller ikke hvad det
står for, og det er derfor alm. brugt blandt ejere af HISS-cykler,
selv at sætte et par hjemmelavede startspærre-mærkater på, så man
slipper for en forsøgt opbrudt tændingslås (kan blive relativt
dyrt)....

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Thore Jensen

Dato : 08-09-08 20:11

MKS - 74 skrev:

> [...]
> selv at sætte et par hjemmelavede startspærre-mærkater på, så man
> slipper for en forsøgt opbrudt tændingslås (kan blive relativt

Ja, den slags bøvl har man ikke når man slet ikke har nogen tændingslås på..

Og det er de færreste ikke-husky-kørere som overhovedet kan få liv en
sådan en gammel husqvarna

Thore