Lamda sonde
Fra : Ukendt

Dato : 06-09-08 10:42

Jeg er ved at montere en sådan på min nye styrebox (Computer) som egenligt
kun skal bruges til at få turbo Mcen kørt ind med

På en sådan er der 3 ledninger og som jeg forstår det skal den ene måle
mellem 0-5 v og skal ind i boxen og de andre 2 er til at varme den op ? men
hvor og hvad skal de +- 12 volt hmmmm kan det være rigtigt

--
PE
www.kvikteam.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 06-09-08 15:50

PE skrev:
> [...]
> mellem 0-5 v og skal ind i boxen og de andre 2 er til at varme den op ? men
> hvor og hvad skal de +- 12 volt hmmmm kan det være rigtigt

Hvis den måler mellem 0 og 5v er det en såkaldt bredbånds sonde. Den
skal man huske at den virker modsat almindelige sonder hvad angår
spænding og blandingsforhold. Nu kender jeg ikke lige dem, men på
almindelige plejer den sorte at være signal/måleledning og de to grå til
spænding. Der er retningen ligegyldig. Hvilke farver har du?.

--
MVH

Ib Jakobsen