Sjoveste mc
Fra : Kim

Dato : 05-09-08 20:29

Hej

Nu har jeg været ude og lege lidt på fruens mc igen, og syntes at det
er den sjoveste mc jeg endnu har kørt på.
Jeg har haft flg mc i nævnte rækkefølge:

MZ 150es
Suzuki 550GT
Honda CB360
Suzuki 750 ES
Suzuki 1100 EF
Suzuki 650 Freewind
Suzuki 650 Vstrom
Suzuki TS 185
Yamaha Xt 550
Suzuki 650 Freewind

Og prøvet en del flere, men Freewind'en er uden tvivl den sjoveste mc
jeg endnu har kørt på. Den første var jeg nødt til at sælge da jeg
skulle have Vstromen. Men så fik hun heldigvis kørekort, og så så jeg
mit snit til at få en Freewind igen

Men så kom jeg til at tænke på, at det kunne være sjovt at høre hvad i
forskellige syntes er den sjoveste mc i har kørt på er for en maskine.

Mvh. Kim Hansen.

Som tænker på at skifte sin Vstrom ud med en Freewind til foråret.

650 Vstrom
Xt550
650 Freewind
Rmz 450

Fra : Kim

Dato : 05-09-08 20:32

Hov jeg har da også haft en lille
Yamaha twin jet 100
og en Suzuki Dr250

Mvh. Kim Hansen.

Fra : MKS - 74

Dato : 05-09-08 20:54

On Fri, 05 Sep 2008 21:28:47 +0200, Kim <sletksh@postzone.dk> wrote:

>Men så kom jeg til at tænke på, at det kunne være sjovt at høre hvad i
>forskellige syntes er den sjoveste mc i har kørt på er for en maskine.

Honda RS250R...

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Gimbal

Dato : 05-09-08 21:01

"Kim" <sletksh@postzone.dk> wrote in message
> Hej

Jeg har godt nok kun prøvet at køre på 7 forskellige MC'er, og nogle af dem
kun een gang, men den sjoveste har været Kawasaki ER6 (F & N), som er
ergonomisk, har godt riv og er meget smidig i sving. Det er så også hvad jeg
selv valgte at købe... Jeg har set en del andre af dem på vejene, også. Jeg
ville kun bytte den ud hvis det var til en supersport.

Fra : Bjarne K.

Dato : 05-09-08 22:14

"Kim" <sletksh@postzone.dk> wrote in message
> Hej

Jeg tog kørekort på en MZ250 med fede Leo (kørerlæren) bagpå. Jo, han sad
bagpå og kørte ikke i bil som man gør idag.

Den kunne slet ikke trække os (jeg er også fed) , så efter et par timers
kørsel (fordelt over nogle dage) havde jeg overhoved ikke styr på det med
MC. Det kunne Leo godt se, så beordrede han os ned på havnen, og imens han
fik en øl ved havne kiosken, drønede jeg alene rundt på MZ'erne. og efter
bare en times enekørsel mente Leo jeg var klar til at gå op til køreprøven.
Jeg bestod (tror ikke den går idag)

Mener bestemt at det var kardantræk, og den gav altså nogle mærkelige lyd
fra sig, når vi Leo og mig gav den gas.

Bjarne K.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-08 22:59

Bjarne K. skrev:

> Mener bestemt at det var kardantræk

Nok snarere lukket kædekasse
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : tp

Dato : 05-09-08 23:38

> [...]
>
> Men så kom jeg til at tænke på, at det kunne være sjovt at høre hvad i
> forskellige syntes er den sjoveste mc i har kørt på er for en maskine.

Uha, det er jo noget meget subjektivt noget. Du ved... noget med følelser
ikk

Den sjoveste.. hmm, jeg tror det var en Srad 750 fra suzi. Måske kan en 07
CBR600 blande sig. I ved, den der der tager næsten 16.000rpm og rykker som
en 1000 gjorde for 10 år siden. Ulempen ved Srad'en var nok, at mine
øjnebryn groede sammen, jeg fik huktænder, og jeg fik lyst til at køre på en
måde jeg aldrig siden har kørt på.

Jeg har haft mange maskiner gennem tiden, møder op til mange af åbent hus
arrangementerne, og har bytte mc med mange gutter for en tur, så jeg vil
vove at påstå at jeg har prøvet de fleste. Og hvad er jeg så endt op med
når jeg ny synes at en sporty mc er sjovest..... en bimmer!!!

Jeg har idag en R1100RS. Den er komfortabel, den er rimelig rap, den kan
kastes rundt i sving grundet det lave tyngdepunkt. Den kan følge en 95'er
CBR600 på bane. Konen har godkendt den. Den er ekstrem billig i drift og
simpel i drift.....og den er til salg, for den "kilder ikke i maven", og
dermed mangler gnisten, akkurat som nogle sikkert oplever det i deres
kærlighedsforhold. Altså noget med følelser og meget lidt med fornuft, men
lad høre hvad folk siger.

Mvh Tp
på jagt efter noget "sport touring" da det bedste kompromis, dvs K1200RS,
CBR11, GTR14 (for dyr), FJR1300 (måske indenfor rækkevidde), ZX9R (hvis
drengerøven i mig sejrer)

Fra : Rene´

Dato : 06-09-08 03:19

Helt klart en Honda CBR 1100, som jeg prøvekørte sidste år.
Når man kommer fra en Kawa ER5 over på sådan en fætter, skal der
holdes godt fast i roret når man lægger for kaj, og så har den en fed,
dyb tone fra den originale udstødning.
Efter den prøvetur var jeg lige hjemme og checke økonomien om der
kunne puttes en Honda ind, men desværre ville det blive lidt for
meget. Men sikke en følelse at dreje på det håndtag.

Fra : Ralph Køster

Dato : 06-09-08 12:38

Doing it every day

Ralph
CBR 1100 XX

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 06-09-08 10:24

Her ikke prøvet vildt mange, men hvis jeg komme med et bud er jeg nød til at
dele det op i to: Den sjoveste og det sejeste.

Den sjoveste er Yamaha R1 med RAM-air og det hele. 180 HK til 180 Kg cykel.
Har aldrig været så forskrækket før i mit liv, og bliver det sandssynligvis
heller ikke lige med det samme...

Den sejeste er klart Harley Davidson VRod. Super design, sprøøød Porsche
motor (eller noet) Sidder fantastisk og er konge af Milwaukee for en kort
stund.

HD'eren fik mig til smile som en lille dreng i en slikbutik. Klart den
fedeste.

Michael

Fra : Jim Andersen

Dato : 08-09-08 11:25

Michael Kirkegaard wrote:
> [...]
> for en kort stund.
>
> HD'eren fik mig til smile som en lille dreng i en slikbutik. Klart den

Enig. Det er en af de få maskiner hvor man drejer på håndtaget og tænker
"hvad fanden er det for en underlig hylende lyd?" og så sekundet efter
opdager at det er dig selv der udstøder et glædesskrig.

Nr 2 er en gixxer 600. Lethåndterlig, skrigende omdrejninger, sublime
bremser. Nr 3 er en MT-01. Syret maskine.

/jim

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-08 13:43

Jeg har haft

RD350
XJ600S
TRX850
ZRX1200S

....og har da prøvet lidt af hvert f.eks. Yamaha Fazer, HD V-Rod, Buell
(nøgenmodel, husker ikke modellen), BMW R1100S, Thundercat, RF600, og en
masse andet skrammel.

Den sjoveste oplevelse, er nok da jeg kørte på TRX'eren og havde haft byttet
cykel med R1100S en eftermiddag.
Vi standsede i vejkanten, og byttede tilbage. Orienterede mig bagud, satte
igang og - hvad fanden var det - jeg var over i modsatte vejbane. Det var
ikke meningen.
Det var ikke BMW'en jeg kørte på mere
Ham med BMW'en sagde også at det var ligesom TRX'eren havde "mere runde hjul
på tværs".

Nå, men den sjoveste er nok TRX eller Buell.

Den mest praktiske er min nuværende ZRX1200S.

Hvis jeg fik en tur igen på en RD350 er jeg iøvrigt sikker på at den ville
være pisse sjov, men dengang kunne jeg ikke køre den, så jeg havde den kun
1/2 år, så blev den skiftet til XJ600 som var sådan lidt mere begyndervenlig

/Allan

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 06-09-08 08:02

Hej .

Det er sjovt når man læser tråden, at der er mange der forbinder den
sjoveste med den hurtigste ...! det forbavser mig faktisk lidt....

Har haft/har
Kawasaki ER-5
Suzuki GSX600F
Moto Guzzi Nevada 750 Club
Yamaha XJ 600 S Diversion
Suzuki GSF 1200 N Bandit
BMW K 1200 RS
Honda XBR 500 S
BMW R 1150 GS
BMW R 65 GS

Har prøvet
Suzuki GSF 600 Bandit
Suzuki TU 250
Jawa 350 Blue
Moto Guzzi California 1100 ie
Aprilia Pegaso 650
Suzuki LS 650 Savage
Suzuki VS 1400 Intruder
Suzuki VL 1500 Intruder
Suzuki SV 650 N
Aprilia NTV 1000 CapoNord
Harley Davidson Dyna
Yamaha XJR 1300
BMW R 1100 RT
BMW R 1150 RT
BMW K 1200 GT (156hk)
BMW R 1200 R
BMW R 1200 GS
BMW F 800 GS
BMW F 650 GS (Twin)
Hyosung GT 650 N
Suzuki AN 400 Burgman
Suzuki DL 650 VStrom
Suzuki DL 1000 VStrom
Honda CBF 600 S
Honda CBF 1000 S
Honda STX 1300 Pan European
Honda NT 650 V Deauville
Yamaha FZ6 Fazer
Kawasaki Versys

Skulle ikke undre mig hvis jeg har glemt nogen

Dem hvor jeg kan huske at jeg har smilt mest når jeg har taget hjelmen
af er umidelbart nok
Suzuki DL 650 VStrom og BMW F 650 GS Twin .....

/Dennis

Fra : MKS - 74

Dato : 06-09-08 15:40

On Sat, 6 Sep 2008 07:01:45 -0700 (PDT), Dennis Hellan Pedersen
<dhp@dalbynet.dk> wrote:

>Hej .
>
>Det er sjovt når man læser tråden, at der er mange der forbinder den
>sjoveste med den hurtigste ...! det forbavser mig faktisk lidt....

Det forbavser mig faktisk lidt at du mener det er mange ,
umiddelbart vel under ½-delen, selvom det i flere tilfælde kan være
lidt svært at afgøre om den sjoveste cykel folk har nævnt, også er
hurtigste de har prøvet!?

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 07-09-08 14:15

Sjov, det er en MZ ES 150, den er langsom afslappende og giver lyst
til at køre en masse ture.

Sjov er også en 400cc changfa diesel MZ med variator den skaber masser
af opmærksomhed, kører ca 50km/l og har en standtid på ca 3000timer,
og det er mange km

Sjov er for mig når det får mig til at slappe af, dvs under 90-100 kmt
gerne 75-80

kim

Fra : Niels Pein

Dato : 08-09-08 00:23

Hvilken mc der er sjov, afhænger da af hvad/hvordan det er man skal køre.
Jeg har ikke hverken haft eller kørt ret mange forskellige mc'er, men de
fleste har været sjove på deres måde.

Den sjoveste jeg har prøvet var nok en YZF400 offroader, som var hurtig på
gassen og ville gå på baghjulet hele tiden. Jeg prøvede den desværre kun en
enkelt omgang på et endurospor i Kolding.
Men den har nok ikke været sjov på en motorvej.

Eller min Yamaha DT125R, som var ombygget til offroad, og som havde fået så
mange ture at det kunne være lige meget om den blev udsat for et styrt mere
eller mindre. Så bliver det sjovt at køre offroad, når man ikke behøver
bekymre sig om materiellet, men bare kan smide den.

Men selvom man taler ren gadekørsel, er der forskel på om den skal være sjov
i byen, på de små snoede sogneveje, eller på motorvejen, og hvad man
egentlig mener med "sjov".

Jeg tror noget af det sjoveste på gaden må være en fed trike. Jeg overvejer
at investere i sådan een, simpelthen på grund af "positiv-faktoren".
Om det så rent faktisk er en MC, kan vel diskuteres.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA (sjov nok på de store veje)

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-09-08 12:28

Kim wrote:

> Men så kom jeg til at tænke på, at det kunne være sjovt at høre hvad i
> forskellige syntes er den sjoveste mc i har kørt på er for en maskine.

De fedeste oplevelser har været på vej "op"

MZ TS 150 - fedt - adgangsbiletten til motorvej, hvor min FZ1 ikke måtte
komme
CB400F - flot, og lød bedre end MZ'eren. Noget hurtigere var den også.
VF750S - potent og ny i sammenligning med de andre - og fed V4 motor.
GSX1100F styrede derhen hvor jeg tænkte - i forhold til VF'eren en super
velstyrende maskine
***Så var der børnepause***
FJ1100 kunne klemmes i budgettet efter 6 års tørke - smilet har sjældent
været bredere. Men ikke pga. køreegenskaber
TDM900 fungerer og passer til mine lange ben - som den første maskine.
Kan det hele, men har ikke så meget charme

Den sjoveste er nok den Laverda 500 jeg prøvede da jeg havde CB'eren -
der var udfordring for en uskyldig ung mand.

Næste sjove maskine _må_ blive noget der kan køre i skoven.

--
vh
Torben