Trafikvest - farvevalg
Fra : Jan B

Dato : 03-09-08 06:41

Hvilken farve trafikvest (gul eller orange) ses bedst om dagen?
Om natten?

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-09-08 13:52

Jan B skrev:
> Hvilken farve trafikvest (gul eller orange) ses bedst om dagen?
> Om natten?

Gul ("vampyrgrøn").
Orange synes jeg ikke virker nær så godt.
En god, gedigen mc-vest er denne type, med elastik i siderne.
Den fåes i forskellige størrelser, og så er der en god lynlås i, i
stedet for den bovlamme velcroløsning, der går i ged efter få ture på
motorvej eller i blæst:
http://www.mc-select.dk/img/Kushitani_refleksvest.gif

Godt nok koster vesten så lidt mere - 2-300 kr - men den holder så til
gengæld bedre, fordi den er lavet specielt til mc-brug.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 03-09-08 17:28

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Godt nok koster vesten så lidt mere - 2-300 kr - men den holder så til
> gengæld bedre, fordi den er lavet specielt til mc-brug.

T-Hansen sælger også een rigtig fin vest til kun 99,-
www.thansen.dk/products.asp?c=2079330982&n=2039585333
Lynlås, faconsyet og med refleks.
Hilsen Matthias

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 03-09-08 13:13

> T-Hansen sælger også een rigtig fin vest til kun 99,-www.thansen.dk/products.asp?c=2079330982&n=2039585333
> Lynlås, faconsyet og med refleks.
> Hilsen Matthias

Faconsyet ! ............... fy fassan ! ...... nårhh...ok kan se at
den også kan fås i 5 x XL

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-09-08 21:28

Jan B <jan_buchwald@yahoo.dk> writes:

> Hvilken farve trafikvest (gul eller orange) ses bedst om dagen?

Usynlig vest, og det har virket over små 100.000 km

Arh, jeg er blevet overset et par gange, men der tror jeg ikke vesten
ville have gjort en forskel alligevel.
--
mvh Jes Vestervang @ SV1000S & DT125R

Fra : Gimbal

Dato : 05-09-08 21:10

"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> wrote in message

> Usynlig vest, og det har virket over små 100.000 km

Jeg mener selv at en tilpas høj coolness-faktor gør at man ikke bliver
overset.
Øjet bliver simpelthen automatisk ledt til at fokusere på ting som er seje
og imponerende.
Så for at højne min trafiksikkerhed har jeg investeret i spejlvisir og
titanium toe-sliders.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 22:01

"> Hvilken farve trafikvest (gul eller orange) ses bedst om dagen?
> Om natten?
Aner det ikke men min er sort med hvid skrift på ryggen, det har virket fint
for mig i ca 17 år.
Jeg har altid kørt efter at bilister kun er på vejen for at få ram på mig,
så kommer der en bil på en sidevej er jeg meget agtpågivende.
De 2 gange jeg har kysset asfaldt, har udelukende skyldes overmod fra min
side.

Mvh Ove som ikke iføre sig cykel hjelm og grøn vest

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 22:04

> Mvh Ove som ikke iføre sig cykel hjelm og grøn vest

Den kan jeg godt se kan misforståes, så her kommer lige en tilføjelse:

Mvh Ove som heller aldrig fører mc uden hjelm og komplet læder( erfaring
siger mig at goretex tøj kan give store brandmærker )

Fra : m0rt3n

Dato : 04-09-08 18:49

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse
> Aner det ikke men min er sort med hvid skrift på ryggen, det har virket
> fint for mig i ca 17 år.

Det anede mig! De (bilisterne) KAN jo godt se ud af ruderne - de er bare
ikke motiverede for det, når det blot er en almindelig MC, men du og dine
kollegaer kan de nemt få øje på...
-m0rt3n zrx1100