guldfarvet kæde / KLAR kædespray ?
Fra : Coraggio

Dato : 02-09-08 17:16

Hej NG

Jeg er ved at skulle have skiftet min kæde - og overvejer et komplet
kæde-kit, med et større tandhjul (+3) bagerst og muligvis en guld farvet
kæde (hvilket mærke er "bedst" ?) og i den forbindelse ville jeg høre om der
er nogen herinde der har erfaring med en KLAR kædespray (hvilket mærke ?) så
kæden kunne stå flot og guldfarvet så længe som overhovedet (køre aldrig i
regnvejr)

Hilsen Brian - TL1000R

Fra : Anders Majland

Dato : 02-09-08 19:15

> [...]
> ?) så kæden kunne stå flot og guldfarvet så længe som overhovedet (køre

Så er det lige før en en smule WD40 jo være nok - altså bare en let tåge og
evt tørret efter ... Og det samme til at rengøre med ...

Men min erfaring med brug af ganske almindelig olie der jo også er næsten
gennemsigtig i et tyndt lag er at det er skidtet der gør kæden sort. En
rengjort kæde der er friskt smurt med kædesavsolie ser du "guldet" og ikke
olien. Og i modsætning til wd40 holder den nok lidt længere ...

Fra : MKS - 74

Dato : 02-09-08 19:33

On Tue, 2 Sep 2008 18:15:30 +0200, "Coraggio"
<1HXcoraggio@coraggio.dk(fjern 1HX)> wrote:

> [...]
>kæden kunne stå flot og guldfarvet så længe som overhovedet (køre aldrig i

Profi Dry Lube måske - http://www.profiproducts.com/profidrylube.html

Ikke optimalt i regnvejr, men det kommer du jo så heller aldrig til at
opleve.....

--
-Michael

Fra : Simon

Dato : 03-09-08 14:42

MKS - 74 wrote:

> Profi Dry Lube måske - http://www.profiproducts.com/profidrylube.html

Jeg har små 2000 km på Profi, på en kæde som først blev afrenset fra
tidligere olie-spray-brug. Har kørt en del i regn også. .. Kæden er i
hvert fald ikke blevet sort! Og der kommer ingen pletter på fælgen. Men
virker som om den skal have hyppigt i regnvejr.

"DuPont Teflon Multi-use" - folk der har prøvet det elsker det! Fås vist
ikke i Europa, så skriv til performancelubricant@mail1.dupont.com og
opfordre dem til at få det herover... ;) Sælges for 30 kr for 300 ml i USA!!
http://www2.dupont.com/Consumer_Lubricants/en_US/products/dryfilm.html
http://www.webbikeworld.com/t2/motorcycle-chain-lube/dupont-teflon-chain-lube.htm

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : StreetFighter

Dato : 02-09-08 21:01

On Tue, 2 Sep 2008 18:15:30 +0200, Coraggio wrote:

> er nogen herinde der har erfaring med en KLAR kædespray (hvilket mærke ?)

Det her voks fra tSvansen suger ikke snavs og bliver ikke sort som hvis man
bruger olie.

http://thansen.dk/product.asp?c=2077762607&n=-1514502872&pn=-1495063178

WD40 er efter min mening alt for tyndt og kæden "rasler" når det bruges.

Jeg får et perfekt resultat ved at vaske kæden i petroleum og bruge en stiv
børste. Lad den tørre natten over og kør en lille tur for at varme kæden
op, og giv den så dette voks mens den står og snurrer baghjulet på en
baghjulsløfter

Fra : James Derry

Dato : 03-09-08 00:26

Jeg bruger én fra mmmm Basta tror jeg det hedder.
Niels har ret i, at det er snavset som bliver mest
sort. Jeg kombinerer TYNDT brug af WD 40 (på
kluden, ikke sprøjtet direkte på) til rengøring af
og til efterfulgt af det der kæde spray....indtil
jeg får monteret min Scottoiler på denne!

jas

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 03-09-08 10:47

> [...]
> ?) så kæden kunne stå flot og guldfarvet så længe som overhovedet (køre

Jeg har hvide fælge på min TL'er. De bliver rigtig snavsede med alm.
kædespray. Efter jeg skiftede til Dry lube forsvandt problemet med skidt fra
kæden helt. Det koster en arm, men virker

--
Mvh,
Lars Bjerregaard

Fra : Coraggio

Dato : 03-09-08 15:54

> Jeg har hvide fælge på min TL'er. De bliver rigtig snavsede med alm.
> kædespray. Efter jeg skiftede til Dry lube forsvandt problemet med skidt
> fra kæden helt. Det koster en arm, men virker

Er det Profi Dry Lube - som købes hvor !?

Fra : Simon

Dato : 03-09-08 18:01

Coraggio wrote:
> Er det Profi Dry Lube - som købes hvor !?

louis.de, Touringshop, MC-tech, MCButikken
http://www.google.dk/search?q=profi%20dry-lube&num=30&hl=da&safe=off&meta=cr%3DcountryDK

--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 04-09-08 18:15

> kædespray. Efter jeg skiftede til Dry lube forsvandt problemet med
> skidt fra kæden helt. Det koster en arm, men virker

Desværre korrosionsbeskytter det ikke kæden særlig godt, så jeg ville
kun anbefale det til godtvejr-kørere hvor det tilgengæld virker fint.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 04-09-08 21:04

> Desværre korrosionsbeskytter det ikke kæden særlig godt, så jeg ville kun
> anbefale det til godtvejr-kørere hvor det tilgengæld virker fint.

Kunne da heller aldrig nogensinde finde på at tage min elskede mc med ud i
regnvejr

--
Lars Bjerregaard
TL1000R

Fra : Torben B

Dato : 06-09-08 07:33

"Lars Bjerregaard" <lars@bjerregaard.in> skrev i en meddelelse

> Kunne da heller aldrig nogensinde finde på at tage min elskede mc med ud i
> [...]
Er du bange for at den bliver større,når den bliver vandet ?

Fra : Lars Bjerregaard

Dato : 06-09-08 10:52

> Er du bange for at den bliver større,når den bliver vandet ?

Nej da, men tænk hvis den krymper i vask

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-08 16:53

> [...]

> Jeg er ved at skulle have skiftet min kæde - og overvejer et komplet
> kæde-kit, med et større tandhjul (+3) bagerst og muligvis en guld farvet

DID ZVM2 kæde, og Renthal kædehjul.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08