Nummerplade under sæde
Fra : Gimbal

Dato : 01-09-08 12:06

Hej alle,
og tak for en god tur til dem som var med på Bakken. Min første tur :)

På vej hjem i går så jeg en racer som havde nummerpladen monteret inde bag
baghjulet, lige over bagsvingeren. Det vil sige inde i skærmkassen... den
var rimeligt læselig, alt efter vinkelen man kiggede fra, men bestemt ikke
in-your-face...er det virkeligt lovligt? Jeg ville selv rigtigt gerne gemme
min nummerplade af vejen, da den er en kæmpe byld i æstetikken på min MC!

- Kim

Fra : Peter Graff

Dato : 01-09-08 16:21

"Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> in-your-face...er det virkeligt lovligt? Jeg ville selv rigtigt gerne
> gemme min nummerplade af vejen, da den er en kæmpe byld i æstetikken på

Hej Kim

>Det er ikke lovligt

MVH

Peter Graff

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 01-09-08 19:02

"Peter Graff" <peter.graff@oncable.dk> writes:

> "Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

>Det er ikke lovligt

.... i Danmark. I Sverige skulle det være lovligt, til polisen irritation.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 01-09-08 22:12

<snip>da den er en kæmpe byld i æstetikken på min MC<snip>

bad du ikke om at få en firkantet nummerplade ? de er langt at
foretrække for de aflange

¶;--D

Kim

BMW R100RS 1977
MZ ETZ 301 Saxon Fun - Velorex 562
MZ ES 150-1 1974
MZ TS 150 1981
MZ ETS 250 1972
MZ ETZ 250 1986
MZ ETZ 250 Saxon Tour 1994

Fra : Gimbal

Dato : 02-09-08 01:42

<kim.svensson@tdcadsl.dk> wrote in message
> <snip>da den er en kæmpe byld i æstetikken på min MC<snip>
>

> bad du ikke om at få en firkantet nummerplade ? de er langt at
> foretrække for de aflange
>
> ¶;--D

LOL

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-09-08 07:49

kim.svensson@tdcadsl.dk wrote:
> <snip>da den er en kæmpe byld i æstetikken på min MC<snip>
>

> bad du ikke om at få en firkantet nummerplade ? de er langt at
> foretrække for de aflange

I danmark fås kun tilnærmet firkantede - dog med afrundede hjørner for
at beskytte betjente for rifter ved §77 eftersyn (overenskomst af 1923).
Alle er rektangulære, men i forskellige størrelser og farver.

I japan kan man derimod få en plade der ville klæde selv Barbie eller en
R1'er : http://animeworld.com/news/2007/07/cloud-shaped-license-plates.html

--
vh
Torben

Fra : Gimbal

Dato : 02-09-08 14:30

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
> I japan kan man derimod få en plade der ville klæde selv Barbie eller en
> R1'er :
> http://animeworld.com/news/2007/07/cloud-shaped-license-plates.html

Nydelig... Jeg ville dog være mere end tilfreds med MC nummerplader i
USA-størrelse. De danske er bare store og grimme... Det burde blive det
næste tiltag - a la ønskenummerplader - betal dig til en mindre plade. Eller
særlige numre til MC, så de fylder mindre med samme skrift. Vi behøver ikke
to bogstaver og 99.999 tal... To bogstaver + 999 tal skulle være mere end
rigeligt. :)

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 02-09-08 15:23

> [...]
> skrift. Vi behøver ikke to bogstaver og 99.999 tal... To bogstaver +
> 999 tal skulle være mere end rigeligt. :)
Køb en knallert-45 de har numre fra 001 -699, eller en traktor, 700-
999.

--
Michael D

Fra : Gimbal

Dato : 02-09-08 18:40

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote in message

> Køb en knallert-45 de har numre fra 001 -699, eller en traktor, 700- 999.
>
> --
> Michael D

Jeg kan vel drosle min MC ned så den kun kan køre 45.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 02-09-08 19:44

> "Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> wrote in message

> Jeg kan vel drosle min MC ned så den kun kan køre 45.
Ja, eller finde et par potter, der får den til at lyde som en gammel
Ferguson
--
Michael D

Fra : James Derry

Dato : 03-09-08 00:10

eller en traktor, 700- 999.

--

Dvs at Harley kører med færre tal???

Fra : Harald Blaatand

Dato : 20-09-08 09:26

"James Derry (slet 6398Q)" <airthy@6398Qmail.dk> skrev i meddelelsen

> eller en traktor, 700- 999.

> --
>
> Dvs at Harley kører med færre tal???

---

45-96(")

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 02-09-08 14:28

> [...]
> in-your-face...er det virkeligt lovligt? Jeg ville selv rigtigt gerne
> gemme min nummerplade af vejen, da den er en kæmpe byld i æstetikken på

Min kammi kan bevidne at det ikke er lovligt,det gir s'mænd en bøde på 500kr

--
Mvh Claus Med nr pladen bagerst, bag bagakslen som foreskrevet i
detailforeskrifter for motorkøretøjer

Fra : Armand

Dato : 11-09-08 20:17

Claus Ruglund Jakobsen skrev:
> "Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Min kammi kan bevidne at det ikke er lovligt,det gir s'mænd en bøde på 500kr

- - - Hvilket vel i vid udstrækning har noget med belysningen at gøre :-/

--
Armand.