Visir på Schubert S1
Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-08-08 13:09

Jeg er er indehaver af en sådan hjelm. Sandt at sige er jeg ikke
imponeret af den pasform og kvalitet. Men lidt modificeringer på remmen
gjorde at pasformen nu er ok. Men solbrillevisiret skaller og det klare
visir kan ikke kan ikke holde sig i åben stilling. Ved nærmere eftersyn
er halvdelen af knasterne der skal holde visiret i stilling slidt af.
Forleden hoppede det helt af i den ene side mens jeg kørte på
motorvejen. Jeg nåede dog at fange visiret. Er der nogen der har oplevet
lignede problemer med visirerne?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : ib

Dato : 30-08-08 13:14

--

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det helt af i den ene side mens jeg kørte på motorvejen. Jeg nåede dog at
> fange visiret. Er der nogen der har oplevet lignede problemer med

Hej Ib

Har også en magen til og nu på 2 år med den og har slet ikke haft nogle
problemer tilsvarende med min hjælm, jeg er yderst tilfreds med min

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 30-08-08 15:18

> [...]
> jeg kørte på motorvejen. Jeg nåede dog at fange visiret. Er der nogen
> der har oplevet lignede problemer med visirerne?.

Hvorfor i alverden har du købt en så dyr hjelm, hvis den ikke passer?
skalleri indvendig var et problem på en mindre serie visirer, jeg har
ikke hørt om det på solbrillen. Prøv at henvende dig til forhandleren,
så bliver det sikkert ombyttet hvis det er et kendt problem.
Familien har 3 Shuberth'er i drift, og ingen slidte knaster. Jeg har en
gang knækket en knast, da jeg tabte en hjelm, men det er jo ikke det, du
har gjort.
--
Michael D

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-08-08 20:35

Michael Dahlberg skrev:

> Hvorfor i alverden har du købt en så dyr hjelm, hvis den ikke passer?

Det er vel som når man skal købe nye sko. Kan man købe nogen der passer
perfekt fra dag til den dag man smider dem ud?. Jeg var rundt og prøve
op mod 30 forskellige mærker/type/størrelser. Jeg var ikke just
interesseret i en dyr hjelm. Men dens om tale var jo ikke just ringe.
Men netop den passede perfekt. Dog havde jeg ikke lige taget den detalje
med at med jakken og "halsedisse"/halskrave og hageremmen spændt, så sad
remmen og snerrede ind i struben. Men det fik jeg løst. Men selve
hovedpasformen klager jeg ikke over.

> [...]
> Familien har 3 Shuberth'er i drift, og ingen slidte knaster. Jeg har en
> gang knækket en knast, da jeg tabte en hjelm, men det er jo ikke det, du

Jeg har netop forleden fundet kvitteringen. Den er købt for godt et år
siden. Det undrer mig bare at jeg allerede skal have bøvl med den slags
ting. Min gamle Bieffe som er ti år gammel var netop begyndt med samme.
Dog ikke i samme grad. Min nye kan ikke holde visiret åbent. Et svagt
nik med hovedet og der lukket ned. Den har ikke være tabt på gulvet.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 31-08-08 10:27

> [...]
> samme. Dog ikke i samme grad. Min nye kan ikke holde visiret åbent. Et
> svagt nik med hovedet og der lukket ned. Den har ikke være tabt på

Ned til Forhandleren, Min erfaring, og det jeg har hørt i øvrigt, er
Schubert ikke vanskelige med rep, og ombytninger indenfor
reklamationstiden.
--
Michael D

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-08 16:03

On Sat, 30 Aug 2008 21:35:27 +0200, Ib Jakobsen wrote:

> Min nye kan ikke holde visiret åbent. Et svagt
> nik med hovedet og der lukket ned. Den har ikke være tabt på gulvet.

Mystisk, mit visir går på andet år stadig hårdt i klikkene. Og visirfnidder
har jeg været forskånet for. Godt det samme, den er købt laaangt nede i
dyskland.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : OM

Dato : 31-08-08 05:50

Jeg har også købt en S1 for ca. 6 mdr. siden.
Jeg kørte ind i et gigantisk regnskyl og 30 minutter senere var
visirets film totalt opløst og jeg måtte skrubbe resten af med vand og
sæbe for at kunne køre videre. Jeg fik det byttet uden spørgsmål.
Nu har jeg så kørt en lille sæson med hjelmen og jeg synes at pasform
er til UG med pil op. Stroppen skærer mig i halsen men jeg har løsnet
den så meget at det ikke generer mere. Min eneste lille anke er at man
selv i let regn har vand dryppende ned på indersiden af hjelmen. Det
er som om den ikke slutter helt til når den er lukket - det mener jeg
godt man kan forvente til 3500.
Mvh Ole

Fra : Kim

Dato : 31-08-08 13:10

Min eneste lille anke er at man
>selv i let regn har vand dryppende ned på indersiden af hjelmen. Det
>er som om den ikke slutter helt til når den er lukket

Jeg har samme problem med min S2
Det eneste jeg er tilfreds med er pasform og hvor lidt støj der er i.
Næste gang køber jeg Nolan igen.

Mvh. Kim Hansen.

Fra : Jacob

Dato : 31-08-08 13:37

"Kim" <sletksh@postzone.dk> skrev i en meddelelse
> Min eneste lille anke er at man
>
> Jeg har samme problem med min S2
> Det eneste jeg er tilfreds med er pasform og hvor lidt støj der er i.
> Næste gang køber jeg Nolan igen.
>
> Mvh. Kim Hansen.

Det må være en fejl på jeres hjelme. Begge de S1´ere jeg har/har haft har
ikke haft de problemer, og jeg har været ude i meget kraftig regn.

Jeg forstår ikke helt hvorfor i ikke bytter hjelmene, når der er problemer
med dem, istedet for bare at være utilfredse? Så kunne i jo prøve en S1 uden
skavanker :)

Mvh Jacob

Fra : Kim

Dato : 31-08-08 14:37

On Sun, 31 Aug 2008 14:36:56 +0200, "Jacob" <SuNk@post.cybercity.dk>
wrote:

>Jeg forstår ikke helt hvorfor i ikke bytter hjelmene, når der er problemer
>med dem, istedet for bare at være utilfredse? Så kunne i jo prøve en S1 uden
>skavanker :)

Der gik over 1 år inden jeg fandt ud af at min var utæt.
Købte den sidste forår, og bruger min Nolan til arbejde ( på grund af
sved og skidt ) og vinterkørsel, så Schubert var kun med ude at køre
i godt vejr. Men efter en tur ovre hos min søster i Kbh, blev det
regnvejr da jeg drog hjemad, og det dryppede ind i hjelmen.

Mvh. Kim Hansen.

Fra : Ukendt

Dato : 31-08-08 16:03

On Sun, 31 Aug 2008 04:49:38 -0700 (PDT), OM wrote:

> selv i let regn har vand dryppende ned på indersiden af hjelmen. Det
> er som om den ikke slutter helt til når den er lukket - det mener jeg
> godt man kan forvente til 3500.

Huh ?? Det ville jeg ikke kunne leve med, og det er da heller ikke et
problem ved min S1'er. Heller ikke med visiret åbnet i første klik. :-|

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-08 17:31

"Ib Jakobsen" <senator@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> det helt af i den ene side mens jeg kørte på motorvejen. Jeg nåede dog at
> fange visiret. Er der nogen der har oplevet lignede problemer med

Svar fra Schuberth:

"Jeg har modtaget en mail fra Schuberth GmbH, hvori du beskriver en
reklamation på et visir til din Schuberth Hjelm...

Jeg vil bede dig om at kontakte en af vore nærmeste forhandlere ( du kan se
en komplet forhandlerliste på vores hjemmeside : www.schuberth.dk ).

Den forhandler som du retter henvendelse til, skal tage sig af
reklamationen - husk at medbringe kvittering på at hjelmen er handlet i DK!
Du vil så uden problemer, få udleveret et nyt visir...

Til info: VISIRETS inderside, må du IKKE vaske med vand !!! Indersiden
kan kun tåle en let overtørring med en fugtig, hårdt opvredet klud, som
føres hen over indersiden uden at "gnubbe el. skrubbe" herefter eftertørres
evt. med en tør klud (igen uden at gnubbe el. skrubbe) ! Selve indersiden
af visiret er belagt med en coating/ en antidug-belægning, som faktisk er
rigtig effektiv men desværre også meget sart/følsom så det er vigtigt at
indersiden behandles korrekt for at undgå situationen igen !

Mvh.

Schuberth Danmark A/S"