Hvor købes bøsninger i stål/galvaniserede
Fra : Gimbal

Dato : 29-08-08 12:09

Hejsa,

Jeg er på jagt efter et sæt bøsninger til at hæve mit styr med, ved at
stikke dem ind under centerstykket og så med skruerne igennem.
Når jeg siger bøsninger, så mener jeg noget i stil med en spændeskive, som
så bare er 1 cm høje. En hel stak spændeskiver ville sikkert virke på samme
måde men ser lidt for sjusket ud! Så mit spørgsmål er, hvor køber man mon
sådanne bøsninger (i København)? Skrue/værktøjs-forretninger har jeg ikke
haft held med - jeg skal nok ind i en biks med rigtige maskindele osv. Jeg
spurgte en smed, men han havde kun messing stænger at lave nogle fra, og det
må helst gerne være galvaniseret stål eller hård allu.

Takker!

Fra : SB

Dato : 29-08-08 14:21

"Gimbal" <kimsyberg@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> osv. Jeg spurgte en smed, men han havde kun messing stænger at lave nogle
> fra, og det må helst gerne være galvaniseret stål eller hård allu.

Hej.
Hvem du end er.....

Jeg har nogle rørstykker til at ligge med 12 mm hul i, hvis du selv gider
save dem i passede længer, (er vel 5 - 6 cm nu)
og hullet passer, kan du godt få tilsendt et par af disse

Søren

Fra : Gimbal

Dato : 29-08-08 15:08

"SB" <sobo@[SLETTES]ofir.dk> wrote in message

> [...]
> save dem i passede længer, (er vel 5 - 6 cm nu)
> og hullet passer, kan du godt få tilsendt et par af disse

Takker mange gange for tilbuddet, men de er nok for store.
Skruerne er 7 mm, så de skal nok have samme størrelse for ikke at
forskubbes.
Hvis alt andet går galt, må jeg nok bede en kammerat som er maskinarbejder
om en tjeneste.

- Kim

Fra : SB

Dato : 30-08-08 19:07

> [...]
> forskubbes.
> Hvis alt andet går galt, må jeg nok bede en kammerat som er maskinarbejder

Har dem nu også i 8 mm, i gul, rustfri og jern
troede bare de var for små

Søren

Fra : Gimbal

Dato : 30-08-08 22:34

> Har dem nu også i 8 mm, i gul, rustfri og jern
> troede bare de var for små
>
> Søren

Hej Søren

8 mm viser sig også at være skruernes mål, faktisk! Rustfri stål? Hvor tykke
er de på ydersiden? Skal jo helst have noget masse, når de skal støtte/bære
selve styrtøjet ;)

- Kim

Fra : SB

Dato : 02-09-08 16:17

> [...]
>
> 8 mm viser sig også at være skruernes mål, faktisk! Rustfri stål? Hvor
> tykke er de på ydersiden? Skal jo helst have noget masse, når de skal

8 mm rør er sjovt nok 12 mm udvendig, så de passer ind i de større rør, som
er ca. 16 mm udvendig
de rustfri i 12 mm er med en nylon bøsning indvendig

Søren

Fra : Gimbal

Dato : 02-09-08 18:19

> [...]
> som er ca. 16 mm udvendig
> de rustfri i 12 mm er med en nylon bøsning indvendig

Hej Søren

De er nok for tynde til formålet, eftersom centerpladen til mit styr skal
spændes fast oven på dem. Men takker endnu en gang for tilbuddet!

- Kim