Generator, BMW R80RT
Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 20:36

Jeg har erhvervet mig en 1989' model. Generator-lampen lyser når mc'en står
i tomgang,
og volt-meteret viser lav spænding. Dette skulle efter sigende være helt
normalt, den lader ihvertfald fint når der køres.

Jeg kunne godt tænke mig at pimpe den op med en radio og en gps - bør jeg
skifte generatoren ?
Eller skal den nok klare det hele ?
Der skulle nemlig være lavet nogle generatorer til denne mc, der lader bedre
ved lavere omdrejninger.

Nogle erfaringer ? :)

Hygge,
Andreas

Fra : kim.svensson@tdcadsl~

Dato : 29-08-08 01:33

Ja der er lavet generatorer der er ca 25-30% kraftigere, ca 400W, men
men men, de er dyre, og det er svært at retfærdiggøre, hvis ikke man
kører med meget "julelys" på maskinen, den originale yder ca 280w
hvilket er rigeligt, regn med ca 90w til lys, så har du stadig 190w
til at lade, trække gps, radio handtagsvarme, cigartænder og hvad har
vi.

MVH

Kim R100RS

Fra : Ole

Dato : 29-08-08 06:15

Andreas Palsgård wrote:
> [...]
> Eller skal den nok klare det hele ?
> Der skulle nemlig være lavet nogle generatorer til denne mc, der lader bedre

Jeg kan anbefale "ham her"

http://www.euromotoelectrics.com/

Meget hurtig, billig i forsendelse, og meget meget billig.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Søren

Dato : 29-08-08 11:40

> [...]
> skifte generatoren ?
> Eller skal den nok klare det hele ?
> Der skulle nemlig være lavet nogle generatorer til denne mc, der lader

Hej Andreas

Jeg kender ikke så meget til BMW, men har en Moto-Guzzi som vist nok har
samme ladekredsløb.
På Guzzien har der altid været lige i underkanten med strøm på batteriet.
Hvis den havde stået ca 14 dage kunne den have svært ved at starte, og det
var ikke fordi der var forbrug på batteriet. (afledning)
Jeg købte en ny ensretter med elektronisk "laderelæ" og efter den blev
monteret er der kommet 0,5V mere på batteriet. 12,2V - 12,7V (Som faktisk
giver en fordobling af kapaciteten)
Den du skal bruge hedder vist RR-45 fra Electrex World som er magen til den
jeg har sat på Guzzien.

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-08 18:23

> [...]
> skifte generatoren ?
> Eller skal den nok klare det hele ?
> Der skulle nemlig være lavet nogle generatorer til denne mc, der lader

Jeg er på min 2. R1100RS og de laver begge det nr. Dog forsvinder det når
jeg lige gasser op og lader den falde tilbage på tomgang. Jeg har kørt en
del km på denne maskine, og der er aldrig problemer med start etc, så jeg
vil sige at det næppe er et problem SÅLÆNGE den lader når du kører.
Men om et par måneder når det bliver koldt og batteriet kører på lavere
effekt så får du svar på om du har et problem

Mvh TP
R1100RS
Fabia Greenline

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-08 09:06

Tak for svarene! Det er bare en guldgrube af viden herinde :)

Jeg vil starte med at installere en radio, og hvis jeg får problemer med
kraften,
så hopper jeg nok på den der 'endurolast' generator, som Ole nævner, og som
jeg har set anbefalet flere steder.

Kør forsigtigt,
mvh Andreas

Fra : Jesper James

Dato : 01-09-08 02:07

On 28 Aug., 21:36, "Andreas Palsgård" <skodmail [at] get2net.dk>
wrote:
> [...]
> Eller skal den nok klare det hele ?
> Der skulle nemlig være lavet nogle generatorer til denne mc, der lader bedre

Hejsan min K75 (samme generator??) lavede det nummer en sæson - Jeg
ledte efter alle mulige problemer. Det viste sig at være en defekt
spændingsregulator på generatoren. Det er en helt alm. bosch generator
så jeg tog den ned til en auto-el mand, der testede den og skiftede
regulator modulet og kullene for vistnok 150kr - hurra for standard
dele :)

Det kan også være noget så simpelt som en dårlig stelforbindelse - det
er vist under tanken mange af dem samles.

mvh,
Jesper